Kruising Seine Yonne

Gebruikersavatar
dan vlaspoel
Berichten: 102
Lid geworden op: 26-03-2002 01:00
Locatie: ijmuiden

02-02-2011 11:26

Hallo, wil met een paar maten naar de Seine gaan en had deze stek in gedachten.
Nu wat vraagjes voor het geval dat we voor verrassingen komen te staan.
Iemand bekend met deze omgeving?
Mag je er nachtvissen?
Is het een interessante plek qua vis, drukte, stroming?
Aasvoorkeuren?
Als iemand wat info heeft en uiteraard wil delen gaarne.
Greetz
Dan
Wie het kleine niet eert .........
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

02-02-2011 13:21

Het is midden in Montereau :)
Dat kruispunt op de brug is erg vervelend.. Soms mocht ik wel doorrijden met groen en soms niet. Haha :lol:
Verder kun je er vast wel een visje vangen. Echt lekker zitten doe je echter niet op de kruising zelf.

groeten Bart
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

02-02-2011 13:54

Pas op met criminaliteit.
Volgens mij is iemand van Proline daar berooft van de spulletjes.
Wel al een tijdje geleden maar het zal er niet gezelliger op zijn geworden.
Marck Slaghekke
Berichten: 21
Lid geworden op: 16-03-2002 01:00
Locatie: Twello

02-02-2011 14:41

Er wordt op de kruising wel gevist, ook op karper, en ook door Nederlanders, maar het is er erg druk met wandelaars, zwervers en ander gespuis. Ik heb er zelf wel een keer of vijf bij gestaan en gedacht om daar de lijnen nat te maken want zo'n kruising lijkt natuurlijk aantrekkelijk, maar het "unheimische" heeft mij er altijd van weerhouden. Als je daar zelf niet gevoelig voor bent en niet bang bent aangelegd kan je er technisch gesproken vissen. Bedenk wel dat nachtvissen er verboden is. De achterstandswijk met de flatgebouwen (ten noorden van de rivier) wordt door de Fransen beschouwd als onveilig.
Verder heb ik daar in de buurt tamelijk veel gevist (zowel in de Seine als in de Yonne, stoomopwaarts en stroomafwaarts) en redelijk, maar nooit echt goed gevangen. Van Alijn Danau begreep ik dat de rivieren daar in het verleden grondig zijn leeggeroofd ten behoeve van de aangrenzende betaalwateren. Maar een verrassing kan er op de rivier altijd wel inzitten...
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

02-02-2011 16:17

The famous bridge 8)


Afbeelding


Er vallen nog wel wat vissen te vangen in de buurt maar zoals Marck al aangaf is er ook zeer veel verdwenen door sterfte/overzetten..

Een paar oudere plaatjes:

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

02-02-2011 19:33

Beste Dan,

Ben er jaren terug regelmatig geweest en een mooie tijd gehad.
Ik raad je aan om een stuk hoger op de Seine te gaan zitten. Denk daarbij aan het stuk tussen Marolles sur seine, en Gravon.
Ik heb er persoonlijk nooit problemen gehad, maar dat was jaren terug.
er zit in Montereau een hengelsport waar je vergunningen kunt halen.

In ieder geval succes als je die kant op gaat.
Gebruikersavatar
dan vlaspoel
Berichten: 102
Lid geworden op: 26-03-2002 01:00
Locatie: ijmuiden

02-02-2011 20:49

Thanks voor de berichten,
Tja ben niet bang uitgevallen maar ga dat soort dingen ook weer niet op zoeken en hou ook wel van ontspanning aan het water.
Grootste minpunt is dat je er niet mag nachtvissen.
Als er nog andere ideeën zijn over andere stukken op de Seine (zaten ook in eerste instantie aan de omgeving Paris Rouen te denken), altijd welkom!
@ J.van der Beek, mag je daar wel nachtvissen?
Nou iig bedankt tot zoverre
Gr
Dan
Wie het kleine niet eert .........
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

02-02-2011 21:06

Ik ben het volledig met de boys eens het idee is leuk de seine en de yonne samen maar je kan beter een keus maken en wat groener gaan zitten. Ik heb een stukje verderop ook wel eens bij een spoorbrug gezeten maar iedere 2 minuten een trein werd um ook niet. Ik vind allebei de rivieren niet echt makkelijk maar heb op allebei wel vis gevangen. De yonne is iets rustiger met boten, de senne valt op dat gedeelte ook wel mee. Houd wel rekening met kopvoorn, laat wat mij betreft de partikels maar thuis. Mocht je het toch op die stek gaan proberen ga dan niet alleen en ga dagvissen, doe Napoleon op z'n knol de groeten van me.
Let op slagboom !
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

02-02-2011 21:30

Zo Dan dat is niet z'n klein stukje verder ! Ik heb hele dagen langs die rivier gereden en er zijn zoveel mooie stekken. Het is op het stuk van Parijs naar de zee wel echt druk met boten, het gaat daar dag en nacht door. Wat ik wel weer een voordeel vindt is dat hier niet overal meer een pad langs de rivier loopt. Na een lange zoektocht heb ik op dat stuk een mooie stek gevonden, alleen waar ik nu weer mee zit is dat ik er nu z'n 30 heb gevangen en meer dan honderd heb gezien (paai en zandbank) maar bij 25 pond hield het echt op. Ik wil het zelf niet geloven maar een bevestiging is toch wel erg welkom. Iemand vertelde mij dat de zwaardere vissen vaak later paaien. Ik heb afgelopen jaar ook nog bij Corbeil gevist en dit stuk staat wel bekend om de grootte vissen maar dit jaar niet voor mij, ben wel hard op weg om meervalkampioen daar te worden. Pff de eerste was leuk, maar daar kom ik niet voor. Maar goed als ik jou was zou ik dmv Google earth is het één en ander gaan bekijken en gewoon de gok wagen. PS ben trouwens erg benieuwd of er door medeboarders zware vissen zijn gevangen vooral op het stuk Parijs- Zee.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
dan vlaspoel
Berichten: 102
Lid geworden op: 26-03-2002 01:00
Locatie: ijmuiden

02-02-2011 21:47

@ Dennis,
Ben ook idd druk bezig op google earth , alleen probeer via het forum alleen een beetje info te krijgen over nachtvissen en de omgeving e.d.
Corbeil , dat ligt toch meer landinwaarts richting Du Der?
Dank voor de info so far
Wie het kleine niet eert .........
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

02-02-2011 21:59

Dit is Corbeil-essones. Googelearth is super je hebt alleen ook vaak te maken met hoge kanten. Er is een man die Parijs-Rouen met zijn kano heeft bevaren deze foto's geven een goede indruk. Gewoon even op die blokjes drukken dan kom je hem wel tegen
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
dan vlaspoel
Berichten: 102
Lid geworden op: 26-03-2002 01:00
Locatie: ijmuiden

02-02-2011 22:04

Heeft idd een hoop mooie pics, had ze al gespot.
Ga weer ff verder zoeken.
Thanks
D
Wie het kleine niet eert .........
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

02-02-2011 22:41

Dan,

je mocht er officieel niet nachtvissen, maar heb er nooit problemen mee gehad.
Moet er wel bij vertellen dat wij met de boot de rivier over gingen naar stukken waar je moeilijk kon komen.

Succes!
Gebruikersavatar
Hardy Schuilenburg
Berichten: 201
Lid geworden op: 25-10-2010 17:38
Locatie: Breda

03-02-2011 16:12

In de jaren 80 was dit mijn eerste ervaring met frankrijk, je struikelde toen nog niet echt over de karpervissers in Frankrijk. ben in de regio denk ik een keertje of 10 geweest. Ik heb er nooit zwaarder dan 32 pond gevangen maar was daar wel super blij mee. tussen de spoorbrug en de stad had je een paar leuke stekken. en ook op de Yonne verder naar beneden zijn prachtige stekken te vinden. In de tijd dat wij er viste was er wel een hoop gezeik met nachtvissen en was het dus zaak om zo min mogelijk op te vallen. Hoe het nu is weet ik niet maar de adviezen deel ik, goede kaartstudie en een halve dag goed rondkijken terplaatsen voordat je ergens gaat zitten. Zowel op de seine als op de yonne wordt erg druk gevaren soms wel met 6 van die bakken aan elkaar gebonden. Je voer blijft dus niet erg lang liggen, regelmatig bijvoeren was bij ons het credo na elke vis en zeker elk uur. Wij vingen in een week wel z'n 60 vissen met 6 hengels maar zoals ik al zij veel 20ers en slecht een paar 30ers.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

03-02-2011 21:34

Het is trouwens geen kruising maar een aftakking/splitsing ?Onee het stroomt de andere kant op. Eh ik noem het maar een bijeenkoming van 2 rivieren of is hier ook nog een mooi woord voor ?
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

04-02-2011 07:38

Samenvloeiing?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

04-02-2011 14:28

deux vagins.......
Jan Zwarthoed
Berichten: 355
Lid geworden op: 15-09-2003 02:00
Locatie: Volendam

04-02-2011 14:43

Confluence geloof ik > samenvloeiing > samenkomst. Heb ook aardig wat uren in dat gebied gestoken. Maar in verhouding tot alle andere vakanties zeer magertjes kunnen vangen. Er was vroeger helemaal nooit controle. Nu is de visfederatie actiever geworden. Er staan nu ook veel bordjes met federation de peche in het gebied.
blub blub
Gebruikersavatar
jasper de man
Berichten: 86
Lid geworden op: 27-02-2010 17:23

10-03-2011 12:51

Schitterende omgeving! Leuk gevist.

Toch bekruipt me gelijk het idee weer van de vele weg gejatte (grote) vissen in die regio. De bekende Maddocks betaalwateren 'beaux lacs' zijn zelfs al op heterdaad betrapt met het slepen van zware vis. Het bestand is daar gewoon uitgedund! Zonde voor zo'n mooie regio!

groet Jasper
Krom!!
dennis meenderink
Berichten: 10
Lid geworden op: 28-08-2007 13:47
Locatie: enschede

21-04-2011 00:10

weet niet wanneer je misschien die kant op wil gaan. Maar wij zijn er al meerdere keren geweest. Bij Marolles sur seine zit een nachtviszone en er zit ook een klein viswinkeltje waar je de vergunningen kunt kopen.
Tegenover de nachtviszone ligt een gat wat een oud haventje is geweest. Er is nog 1 hoge kademuur daar. Op dat gat zwemmen veel karpers rond veel vissen van in de 20 pond maar er zullen zeker wel zwaardere exemplaren rondzwemmen. Ook de meertje die er liggen zit vis in, iemand die we kennen had er een vis van 44 pond en een fransoos had er 1 van 50 pond gevangen. Nadeel is de rondtrekkende zigeuners daar. Die gaan van meer naar meer daar en laten een hoop troep achter.Ze zitten vooral vlak naast de drukke wegen. Je kan wel zien welke meren ze komen want daar heb je allemaal brandplekken. Vis op de rivieren niet met zoete boillies want dan wordt je gek van de Barbelen en kopvoorns, de kopvoorns trekken ook een gigantische run maar daarna zijn ze moe gestreden. De Barbeel is zeker een leuke bijvangst. Maar als je 's nachts 20 keer je tent uit moet voor een kopvoorn dan wordt je echt wel chagerijnig na een paar dagen. Op de meren mocht je officieel niet nachtvissen maar tot nu toe laat de gendarmerie het gewoon toe. Je kan ook rondrijden daar en uren lang langs wateren rijden op zoek naar vis. De vergunning is geldig voor de gehele streek en zo kan je kleinere wateren opzoeken waar je eventueel vis kunt spotten. Wij gaan in juni er weer naartoe, overdag vissen we op de seine op barbeel en in de nacht gaan we terug naar een basisplaats op 1 van die meertjes. Zo kunnen we 's morgen voeren en 's nachts vissen op karper.
Ook De kleinere watertjes maken we voerstekjes om eventueel met de pen te bevissen. je kan echt alle kanten op daar. Maar hoe dichter je bij montereau komt hoe meer zigeuners je ziet. Als je nog op de 3 sprong gaat kijken kan je daar zo eerst even bij de mcdonalds wat te eten halen die ligt er vlakbij. Hoop dat je wat aan deze info hebt.

mvg

Dennis
Gebruikersavatar
dan vlaspoel
Berichten: 102
Lid geworden op: 26-03-2002 01:00
Locatie: ijmuiden

25-04-2011 19:04

Thanks Dennis,
Hebben hier zeker wat aan en gaan morgen rijden, dusss..
Gr
Dan
Wie het kleine niet eert .........
Gebruikersavatar
Wouter Weetink
Berichten: 690
Lid geworden op: 28-04-2007 15:28
Locatie: Doetinchem

25-04-2011 23:30

Slaap lekker met al die kopvoorns :lol:

Wordt je soms echt helemaal para van man :evil:
Marck Slaghekke
Berichten: 21
Lid geworden op: 16-03-2002 01:00
Locatie: Twello

26-04-2011 23:50

Succes daar, vang een dikke, en Dan, vertel je als je terug bent nog hoe het je is bevallen in de omgeving?
We vernemen het graag!
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

03-05-2011 13:40

Het wordt enorm lastig om daar nog een grote karper te haken!

Vroeger kon je daar op veel plekken machtig vangen. Op diezelfde stekken in dezelfde periodes van het jaar vegen we nu anno 2011 keihard onze bek af. Hoe is dat nou mogelijk>? Hier een bevinding van een met stomheid geslagen fanatieke visser die ooit enorm actief was in die ooit zo geweldige regio.......

Ik heb er jaren achtereenvolgend gevist vanaf begin 2002-2008................ik lieg niet als ik zeg dat deze regio compleet naar de klote heb zien gaan en wordt afgevist door een kudde engelse apen. En al die engelsen apen hebben de vervelende eigenschappen om mee te nemen wat ze vangen om het vervolgens in `les beaux lacs` te gooien van ene Mr. maddocks.
Ik heb de landrovers zien staan met waterbakken er op. Ronduit crimineel! Het moment dat de heer maddocks ineens uit de struiken komt zetten met een stel fatsige engelsen en deze uitleg geeft over waar je het beste kan vissen in de rivier om hem vervolgens de grote karpers te doneren heb ik van dicht bij mogen mee maken. Het zal vast onderdeel geweest zijn van de spoedcursus "How to catch a forty lbs carp in 3 hours". Verwonderlijk dat zon commerciele kerel als Maddocksde geen zendtijd op tellsell heeft ...............

Wat betreft die dikke vis, daar betaald de gemiddelde peppie dan weer ruim 600 euro voor een week voor. Voor die 600 euro koop je dan wel een stukje zekerheid dat ie er echt inzit! En laten we eerlijk zijn, op zich is het niet duur voor een 25 kilo vis zonder lip. :) "Les Beaux lacs" oftewel "de mooie meren" zoals Mr. maddocks zn goudmijntje noemt, putje van enkele hectares die momenteel uitpuilen met bewoners van alle denkbare omliggende wateren inclusief stukken van de rivier. Vissen die ooi van ons allemaal waren zwemmen nu in een illegale dierentuin. Karpers die Maddocks heeft gestolen van de Franse staat zijn nu Engels bezit. Wie gezien werd als de grondlegger van het modern karpervissen is in mijn ogen door de jaren heeft getransformeerd tot een meedogenloze keiharde zakenman die geen oog meer heeft voor de essentie van karpervissen!!Who give's a fuck? It's all about the peseta's in deze uiterst lucratieve business. Inkopen doen we gratis, verkopen kost 600 euro per week inclusief stokbrood en wijn @ de bivvy. Interessant business model wel.......... :)

Ik heb hem in 2007 gemaild met de vraag of ie een klap van de molen heeft gekregen? Ter verduidelijking stuurde ik hem ook wat foto's mee van vissen uit "zijn watertjes". Uiteraard wist hij niet waar iedereen het over had, al die prachtige 40érs en 50érs zwommen er namelijk al toen hij die kolk kocht, dat is wat hij mij mailde......

Uiteraard glashard ontkennen waar hij mee bezig is. Stijlvolle "jerk" is het ook.

Afbeelding

Weer een mooi voorbeeld van hoe al het moois naar de klote kan gaan door commercie.
Wat dat betreft heb je in Frankrijk ook steeds minder te zoeken. Ik voorspelde het 10 jaar geleden al. Over 10 jaar zijn wij karpervissers allemaal de lul en kunnen we slechts nog een stek boeken op betaalwater en is het gemiddelde vistrip- boekingsbureau een beursgenoteerd bedrijf geworden. Site's als http://www.snel-een-50ér.nl schieten als paddesteoelen uit de grond, en boek nu uw 25 kilo vis op een stek naar keuze is eerder regel dan uitzondering!
Frankrijk, ik heb het meeste wel gezien daar.......het is onderhand tijd voor nieuwe gronden buiten dit ooit zo geweldige karpermekka. Plaatsen waar mensen nog nooit een optonic hebben gehoord, laat staan een boilie heeft gelegen. ;)


PS: Ik heb zat foto's van vissen die ik ving op de rivier die nu pronken in de handen van de gemiddelde fatsige engelse peppie op die site van Maddocks. Sicke shit hoe die "wankers" daar een karperimperium opbouwen wat ooit publiekelijk eigendom gewees is. Ik vraag me dan ook wel eens af hoe het zover heeft kunnen laten komen. Waarschijnlijk door al die mensen die betaalwater sponsoren? Maar goed............dat is weer een andere discussie
Ter versterking van mijn anti maddocks propaganda hier nog als afsluiter een interessant linkje voor jullie lezertjes thuis:

http://www.carpweb.net/nl/index.php?opt ... &Itemid=28


Veel plezier trouwens nog met je tripje naar de yonne! Je visvinder kan je thuis laten want die heb je daar dus niet meer nodig!

Afbeelding
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

03-05-2011 22:23

Maar hij zwemt weer als vrij vis .







Maarja voor hoelang
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl