nash rs1


Plaats reactie
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

13-10-2010 15:01

Goeie ouwe tijd? 32 Jaar?
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

17-10-2010 00:11

Hier vindt je alles terug:

http://www.youtube.com/watch?v=ihLdWMUHF_c

Materiaal van de biepers zou oersterk zijn, is gemaakt van zelfde materiaal als de wapenschilden van de politie in Engeland.

Kind regards,
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Gebruikersavatar
arjan ouwehand
Berichten: 111
Lid geworden op: 06-11-2004 19:26
Contacteer:

17-10-2010 16:47

binnenkort zal ik voor de belangstellenden en de criticasters de specificaties plaatsen.

bedankt frank voor de link.

mvg arjan
Gebruikersavatar
Ivan Tolenaars
Berichten: 372
Lid geworden op: 13-03-2010 06:44

17-10-2010 22:26

dave troost schreef:Goeie ouwe tijd? 32 Jaar?


Ik viste al op karper toen ik een jaar of 13 was denk ik , gewoon met een werphengel en 2 steunen en een geknakt takje uit de bossen als waker of zilverfolie want zo deed mijn opa het ook.
Ik had geen piepers hoor , ja om mee te vissen ja maar geen electronische.
Die had ik toen ik 16 was of zo , en die heette Optonics en ze piepte alleen.
Ik weet ook wel ondanks mijn 32 jaar , wat oldskool karpervissen is !!
Wat ik alleen wil zeggen is dat het een beetje overkill is vind ik al die electronische snufjes.
Greetz
As the weed gets thicker, minds get sicker
Wilco van Leest
Berichten: 262
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Aan de Maas...

17-10-2010 23:18

Ik ben zelf een Delkim gebruiker, maar ik moet zeggen dat deze Nash piepers wel interessant zijn en een aantal opties hebben die ander piepers niet hebben, zoals ingebouwde snag-ears, ingebouwde bevestiging voor de hangers en alle instellingen die instelbaar zijn vanaf de afstandbediening.
Echt lelijk zijn ze ook niet, maar dat is persoonlijk, de vormgeving vind ik minder belangrijk dan de functionaliteit (ik vind de Fox RX qua vormgeving mooier dan mijn eigen Delkims)

Er is voor mij 1 grote maar: in het verleden heeft bijvoorbeeld Solar met de ALM's geprobeerd om zich in wat ik noem het 'premium'-segement van piepers een plaats tussen Delkim en Fox te veroveren, maar dat was een jammerlijke mislukking en deze piepers zijn dan ook niet meer te koop. Je zou destijds maar zo'n setje gekocht hebben en nu een extra of nieuw exemplaar willen kopen, dan heb je mooi pech.
Alleen Gardner met de ATT's en ACE met de I3's is dat mijn inziens gelukt.
Hopelijk vergaat het Nash beter en blijken de RS1's een blijvertje te zijn en is het geen eendagsvlieg.

Mocht de RS1's zich gedurende een aantal jaren bewijzen en betrouwbaar blijken te zijn, dan stap ik over een paar jaar wellicht over :wink:
Gebruikersavatar
Tom Hodinius
Berichten: 488
Lid geworden op: 06-11-2003 01:00
Locatie: Simpelveld (LIMBURG)

21-10-2010 10:07

Wilco van Leest schreef:Er is voor mij 1 grote maar: in het verleden heeft bijvoorbeeld Solar met de ALM's geprobeerd om zich in wat ik noem het 'premium'-segement van piepers een plaats tussen Delkim en Fox te veroveren, maar dat was een jammerlijke mislukking en deze piepers zijn dan ook niet meer te koop. Je zou destijds maar zo'n setje gekocht hebben en nu een extra of nieuw exemplaar willen kopen, dan heb je mooi pech.


Nou,

Daar ben ik het toch niet mee eens.
Ikzelf ben een meer dan tevreden gebruiken van de ALM v10i van Solar.

Ze zijn destijds uit de handel gehaald omdat de fabriek alwaar de plastick covers gemaakt werden failliet is gegaan. En dat scheen nogal complex in elkaar te zitten met de spuitmallen en de patenten. Solar is er zoals ik me heb laten vertellen net niet zelf failliet aan gegaan.

Qua kwaliteit an de beetmelders durf ik ze zeker weten te vergelijken met Fox of Delkim.

Mijn excuses voor het off topic bericht.

Nu on topic.

Ik vind de beetmelders ook niet mooi, maar dat is ondanks misschien goeie specs toch een HEEEEEL belangrijk aankoop argument.


MVG Tom
knollenvanger 1ste klas
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

22-10-2010 00:09

Kostprijs is bekend:

156.00 € voor de bieper
180.00 € voor de receiver

Kind regards,
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Wilco van Leest
Berichten: 262
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Aan de Maas...

23-10-2010 12:07

Nog ff offtopic:
@Tom: Of de ALM's van Solar wel of niet goed van kwaliteit waren is niet ter zake, het gaat erom dat deze piepers simpelweg niet meer te koop zijn.
Stel dat 1 van die ALM's van jou kapot gaan, kan Solar die nog repareren? Of kun je dan een nieuwe kopen?

Daarom hoop ik dat de Nash wel blijvertjes zijn...

Wilco
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

23-10-2010 13:45

Moet het ook een paar jaar aanzien,wil ik het overwegen om ze te gaan gebruiken.

Gaat me er om dat hij meerdere optie's heeft externe optie's zoals hierboven beschreven en die trekken me wel...............Ik zie de goede of slechte reviews wel voorbij komen komende tijd.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
frederik puntdraad
Berichten: 38
Lid geworden op: 18-11-2010 10:50

18-11-2010 17:23

nash kennende zal hij wel niet met çrap op de markt komen. heb me laten vertellen dat de electronica door geronommeerde bedrijven geleverd word die ook leveren aan lamborghini en ferrari nu is het geen sportwagen natuurlijk maar het zullen toch niet de eerste de beste knuppels zijn. de gevoeligheid is op een hele nieuwe leest geschoeid en dat spreekt me wel aan. volgens mij staat er een filmpje over de verklikkers op nashtv.com
Lodewijk Michels
Berichten: 225
Lid geworden op: 04-10-2010 22:55

18-11-2010 23:52

Staat alweer een paar dage een beter filmpje op nash tv:

http://www.youtube.com/watch?v=G9JY5T6n0VE
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

23-11-2010 23:15

Ik heb enkele reactie,s hier door gelezen, en wat mij is op gevallen dat er mensen zijn die eerder voor een kut pieper kiezen die er heel mooi uit zien.
dan een zeer betrouwbare pieper die kwa uiterlijk er minder mooi uit zien.

ook heeft dit te maken met vis veiligheid.
Een voorbeeld = je licht in je tent en je hebt je prachtige beetmelders op je rodpot zitten het begint te regenen , je beetmelder loopt vol met vocht.
krijgt vervolgens snachts een run die hoor je niet omdat je mooi uit ziende beetmelder vol met vocht zit.
Karper zwemt zich vast trekt zijn bek aan knoppen.

Maakt allemaal niet uit want je beetmelders zien er mooi uit!!!

typisch reactie,s voor mensen die het belangen niet zien van een betrouwbare beetmelder die rebuust ,sterk en het in elke situatie het blijven doen.

Doe voor mij maar een lelijke beetmelder die het in elke situatie blijft doen.
als die rs1 zich zullen bewijzen in de toekomst zal ik die beetmelders ook gaan aan schaffen.
mvg
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

23-11-2010 23:24

Je hebt ook piepers die er mooi uitzien en ook nog een goede zijn van kwaliteit.
Bij Nash moeten ze de design afdeling ontslaan vind ik.


Gradus....
....................
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

23-11-2010 23:31

vind jij gradus, ik vind dat niet.
wel vind ik mijn rx digital setje mooier.
maar geef ze me maar. :wink:
Lodewijk Michels
Berichten: 225
Lid geworden op: 04-10-2010 22:55

24-11-2010 23:15

Nog iets handigs van Mr. Nash...
De ontvanger drijft en is ook daadwerkelijk waterdicht!
Voor de kerst zouden ze in Nederland verkrijg moeten zijn, dus je kan je verlanglijstje nog aanpassen.

Ik vind RX'en niet onwijs mooi cosmetisch gezien... beetje lomp, ook niet bar lelijk overigens.
Oudere MMXR's waren dan toch iets prettiger voor het oog.
Maar ik vis er met plezier mee, liever als Delkims voor mij iig technisch gezien!

Knuckleheads zijn/waren ook niet bepaald mooi, maar wel oer degelijk!
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

26-11-2010 09:22

Een filmpje over deze piepers

Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
dennis pieter
Berichten: 207
Lid geworden op: 15-02-2008 16:57

26-11-2010 16:33

was al geplaatst door lodewijk
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

26-11-2010 17:02

Ik snap dat gedoe niet over het uiterlijk.
Als je hengels koopt kijk je toch ook eerst naar hoe ze aanvoelen, en als ze goed aanvoelen neem je ze, ongeacht hoe ze eruit zien.
Nee toch niet uiterlijk is dus wel belangrijk en als ze dan zoiets ontwerpen zou je je bijna afvragen of ze blind zijn bij Nash.
Maar ach zo denk ik erover en wie ben ik.

Gradus....
....................
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

26-11-2010 17:36

[quote="gradus scholtens"]Ik snap dat gedoe niet over het uiterlijk.
Als je hengels koopt kijk je toch ook eerst naar hoe ze aanvoelen, en als ze goed aanvoelen neem je ze, ongeacht hoe ze eruit zien.
Nee toch niet uiterlijk is dus wel belangrijk en als ze dan zoiets ontwerpen zou je je bijna afvragen of ze blind zijn bij Nash.
Maar ach zo denk ik erover en wie ben ik.

ik ben het niet met je eens gradus, behalve dan met je laatste zinnetje dan :lol:
Lodewijk Michels
Berichten: 225
Lid geworden op: 04-10-2010 22:55

26-11-2010 17:44

Helemaal offtopic natuurlijk om over hengels te gaan praten...

Waarom zouden er zo veel mensen zijn die hun hengels custom laten maken of zelfs rebuilden.
Oke een nieuw lakje kan soms geen kwaad en ogen kan je verbeteren, maar veelal vooral een cosmetische overweging denk ik...

Zullen we het nou weer over de siren gaan hebben?
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

26-11-2010 18:35

Offtopic om over hengels te gaan praten?, kon net zo goed als voorbeeld een auto nemen.
Ik hoor mensen zeggen dat we ze niet op het uiterlijk mogen beoordelen, wat ik aan wil geven:
Al zitten er een miljoen technische snufjes op feit blijft dat ze oer en oer lelijk zijn en derhalve nooit een succes zullen zijn.
Zo nu reageer ik niet meer en mogen jullie ontopic!!

Gradus....
....................
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

27-11-2010 21:53

Kan iemand wat vertellen over de specs ipv alleen maar hakken op het design?



Heb ze pas gezien op de Visbeurs in Utrecht. Ben (nog?) niet zo'n kenner als de meeste hier natuurlijk, maar vond het wel mooi om te zien (er werden demo's gegeven daar) dat het niet gaat om het afgeven van lijn waarop tie reageert, maar om de snelheid waarmee de lijn beweegt. Dit kan je ook instellen. Dus als de lijn tergend langzaam "omhoogkruipt door bv stroming / of een bos wier dat tegen je lijn komt" je geen signaal krijgt. Deze snelheidsgevoeligheid kan je (ook op afstand voor de echte luierikken) apart instellen.

En. ... het eerste wat ik dacht.. het lijken wel van die DEO-bussen.. maar toch.. ;-)
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

27-11-2010 21:57

lust frank schreef:Hier vindt je alles terug:

http://www.youtube.com/watch?v=ihLdWMUHF_c

Materiaal van de biepers zou oersterk zijn, is gemaakt van zelfde materiaal als de wapenschilden van de politie in Engeland.

Kind regards,
Frank



Op de visbeurs stonden ze er inderdaad flink mee te slaan op/tegen een tafel en op de grond (en ja. het werkte nog daarna).
Zou overigens niet iets zijn wat *ik* zou doen ermee .. voor die prijs.. ;-)
Lodewijk Michels
Berichten: 225
Lid geworden op: 04-10-2010 22:55

18-12-2010 20:08

Van de week in m'n handen gehad in de winkel.
Technisch erg mooi! Cosmetisch valt het me ook mee gezien ze een stuk kleiner zijn dan ik in gedachten had.
Goedkoper en beter dan setje Delks IMO.
Gebruikersavatar
melvin verhoeven
Berichten: 415
Lid geworden op: 05-04-2010 20:26
Locatie: Velp

19-12-2010 14:00

nadeel is echter wel dat je altijd je ontvanger mee moet nemen anders kun je het zooitje niet instellen..

en of het beter is delkim is kun je niet zeggen delkim heeft zich in de jaren al ruimschoots bewezen.