Niewste molen serie daiwa


Gebruikersavatar
Edwin Godschalk
Berichten: 95
Lid geworden op: 19-09-2009 18:21

16-08-2010 22:23

Windcast Z5000LD

Geweldig !!!!!!!!!!!

Gr
Wouter Hut
Berichten: 244
Lid geworden op: 14-08-2007 08:51
Locatie: Twente

17-08-2010 08:48

Edwin Godschalk schreef:Windcast Z5000LD

Geweldig !!!!!!!!!!!

Gr


Goed onderbouwd... :-?
Gebruik je verstand aan de waterkant.
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

17-08-2010 15:19

Altijd leuk om te lezen als er wat over daiwa word gevraagd dat er altijd iemand reageerd met shimano.Hier in huis ook altijd een leuk onderwerp mijn zoon heeft shimanos en ik daiwa word altijd over en weer op merkingen over gemaakt.Mijn zoon heeft het altijd over mijn kut daiwas en ik noem zijn molens shitmanos.
Shimano en daiwa blijven toch concurenten van mekaar toch denk ik zelf dat ze mekaar niet veel ontlopen. Zeker als ik kijk naar mijn zoon zijn shimanos(12000d) het voelt degelijk,het ziet er degelijk uit,kwaliteit straalt er vanaf.Maar geef mij maar daiwa.Waarom????Denk toch mijn gevoel.


lust frank schreef:Wat ik persoonlijk spijtig vind op de volledige serie van de windcast, hiermee bedoel ik zowel de "S", de "X" en de "Z", dat deze enorm veel speling hebben op de slinger.

Ik ben nogal Shimano-minded maar na deze Windcast gezien te hebben van Daiwa had ik toch eventueel gedacht eens een zijsprongetje te maken totdat ik alle molens vast gehad heb!
Deze speling op de slinger vind ik bijzonder irritant!!

Dus blijft mijn favoriet nog steeds de Shimano!

Kind regards,
Frank
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

17-08-2010 22:26

Zal inderdaad een eeuwige discussie blijven Marcel net zoals tussen de beetverklikkers, neem je nou deze van Fox of neem je deze van Delkim.

Kind regards,
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

17-08-2010 23:24

lust frank schreef:Zal inderdaad een eeuwige discussie blijven Marcel net zoals tussen de beetverklikkers, neem je nou deze van Fox of neem je deze van Delkim.

Kind regards,
Frank

:D :D :D :D :D :D
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

01-09-2010 17:55

Jan kan jij mij vertellen of de slipknop een stop heeft? m.a.w. als je de slipknop volledig losdraaid valt ie dan direct van de as af, of wordt de knop eerst geblokkeerd waarna je hem door een blokkering heen moet draaien om de spoel te kunnen vervangen.
Bij mijn huidige molens moet ik echt opletten dat als ik de slip volledig opendraai om de hengel op de steunen te zetten mn slipknop niet op de grond valt.

Gr Marko


Nou deze valt niet direct van de as af, wanneer de slip op het fijnst staat moet je nog een aantal malen draaien, hierbij hoor je geen klikken, pas daarna kun je de quickdrag knop er af halen en dan dus ook de spoel.
verder zijn het in mijn ogen nog steeds mooi uitziende goede karper molens.

mvg; jan
Gebruikersavatar
johnny greveling
Berichten: 431
Lid geworden op: 19-05-2004 14:23
Locatie: gigantica

07-09-2010 20:33

heb zelf de windcast geprobeeert super molen alleen idd speling in de hendel zoals frank zegt
heb zelf basiaas gekocht super molen
Bijlagen
60.JPG
(70.32 KiB) 412 keer gedownload
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

12-09-2010 18:16

En hoe denk men nu over deze molen?Ben van plan om er eerdaags een aantal van te bestellen.
martijn schoorel
Berichten: 3
Lid geworden op: 30-09-2009 12:38
Locatie: assen

20-09-2010 09:15

Hallo allemaal,

Na regelmatig dit forum te hebben gelezen kon ik het toch niet laten om zelf eens mijn mening te
geven.
Ik heb twee windcast X aangeschaft. Daarvoor in bezit geweest van de ultegra's xtb 5500.
Vanwege de lijncapaciteit, uiterlijk, en eens iets anders proberen....
Ik ben niet tevreden. Speling op de slinger, molen draait VELE malen minder soepel als de shimano's en het meest vervelende is de slip. Ik hoor alleen maar enthousiaste verhalen over de slip van de Z. de X hakkelt komt moeilijk op gang, kortom gewoon slecht! Ik kreeg het advies om de slipplaten schoon te maken. Het wil van fabriek uit nog wel eens voorkomen dat het vet wat dik is aangebracht.
Heeft geen moer geholpen.
Het enige verschil wat ik kan vinden ten opzichte van Z is het verschil in aantal lagers 8 om 5.
Heeft verder niks met de slip te maken. Wat mij nog het meest verbaast is het verschil van de adviesprijs en verkoopprijs. Windacst X adviesprijs rond 250,00 verkoop rond 140,00. Shimano adviesprijs rond 200, verkoop rond 150,00.
Voor mij heeft de ultegra xtb 5500 vele malen de voorkeur. Voor 20,00 meer, veel fijnere molens
Dat is mijn ervaring
Is er iemand die dezelfde ervaring heeft met de X?