Iemand enige ervaring met de 'Ijzeren man' te Geldrop?

Plaats reactie
Rens Meeuwesen
Berichten: 22
Lid geworden op: 20-12-2009 16:47

24-08-2010 11:22

Nu de maand september aanbreekt wilde ik weer een paar sessies doen op een mooi water bij ons in de buurt; de 'Ijzeren man' (te Geldrop). Ik wil het gaan proberen op de vijver aan de snelweg-kant. Als iemand mij informatie kan geven over hoe ik daar exact moet vissen, zou ik daar erg blij mee zijn omdat ik geen zin heb om de eerste sessies te blanken omdat ik het water nog niet echt goed ken.

Alvast bedankt,
Rens Meeuwesen.
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

24-08-2010 11:31

Hi Rens,

Toevallig is dat een water waar ik ook in het najaar 's een poging wil wagen, en nu ik wat meer Brabantse vissers leer kennen, (die gelukkig wat relaxter zijn als die waar ik vandaan kom) hoor ik veel verschillende dingen, ik ben er al 's wezen spotten en je zal er geen voorpagina's mee halen maar leuk vissen kan er wel denk ik.

Verder zal er niemand zijn die tegen je verteld waar je moet gaan zitten met welke boilies, dat moet je zelf bepalen, een beetje peilen, een plekje zoeken waar je belletjes van af gaan en gewoon beginnen, niemand maar dan ook echt niemand heeft altijd succes, blanken is ook deel van de hobby en kan je toch een hoop vertellen als je blijft kijken.

succes, Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

24-08-2010 11:45

Pak het water samen aan. Zelfde aas. Leer van elkaar.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

24-08-2010 11:48

Het hele idee van karpervissen is toch om zelf dingen uit te zoeken en de eerste sessies te blanken? Daar leer je van en wordt je een betere visser van.
Daarnaast, zelfs al zou ik het water kennen, dan nog zou ik nooit zulke gedetailleerde info weggeven. De mensen die het antwoord op je vraag weten hebben zelf ook die blanks moeten draaien om daar achter te komen. Waarom dan tegen iemand anders meteen alles weggeven?
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

24-08-2010 12:02

Als iemand mij informatie kan geven over hoe ik daar exact moet vissen, zou ik daar erg blij mee zijn omdat ik geen zin heb om de eerste sessies te blanken omdat ik het water nog niet echt goed ken.


Whoehahahahaha ..... snik .....snotter ........ hik! Komaan stoppen nu ik lach mijn kont eraf :-) zoveel humor heb ik de laatste tijd niet meer meegemaakt.

ff serieus dan maar?

Neen, zo werkt het niet in de karperwereld. Hoe vervelend ook, je zult zelf zaken moeten gaan ontdekken en blanken hoort daar nu eenmaal bij. Hoe ga jij anders het volgende water aanpakken? Weer hier komen vragen? Karpervissen is blanken, op je bek gaan, de plank volledig mis slaan en dan zachtjes naar success werken door alles wat JIJ geleerd hebt.

/M
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

24-08-2010 12:37

Plank volledig misslaan en op je bek gaan vind ik echt zwaar overdreven.
Tenzij je een prestatie visser bent zoals de topic starter.
Gewoon gaan vissen en vergeet niet te genieten.
Gebruikersavatar
Jamy wuijts
Berichten: 509
Lid geworden op: 20-09-2009 08:35
Locatie: 040

24-08-2010 15:46

welke van de 2 vijvers? die met het eilandje? dat moet wel lukken.. (diepte 3 a 4 mtr)
die andere (oostelijke plas) zeer diep,veel wier, veel betonijzer enz enz

verder lekker zelf uitzoeken..

nou ja 1 tip wil ik nog wel geven, niet tussen de blauwe boeien in vissen, daar liggen netten, tonnen en kabels in het water.
Gebruikersavatar
Jamy wuijts
Berichten: 509
Lid geworden op: 20-09-2009 08:35
Locatie: 040

24-08-2010 15:47

oja en nog iets...


probeer de zoek functie eens..
Rens Meeuwesen
Berichten: 22
Lid geworden op: 20-12-2009 16:47

24-08-2010 22:40

Whoehahahahaha ..... snik .....snotter ........ hik! Komaan stoppen nu ik lach mijn kont eraf :-) zoveel humor heb ik de laatste tijd niet meer meegemaakt.

ff serieus dan maar?

Neen, zo werkt het niet in de karperwereld. Hoe vervelend ook, je zult zelf zaken moeten gaan ontdekken en blanken hoort daar nu eenmaal bij. Hoe ga jij anders het volgende water aanpakken? Weer hier komen vragen? Karpervissen is blanken, op je bek gaan, de plank volledig mis slaan en dan zachtjes naar success werken door alles wat JIJ geleerd hebt.


Eerlijk gezegd ben ik een beetje teleurgesteld in jouw reactie. Je hoeft namelijk zeker niet te denken dat ik bang ben om te blanken en mezelf daar überhaupt te goed voor vind. De enige reden waarom ik niet graag gelijk blank bij de eerste keer, is omdat ik misschien 2 sessies kan doen vanwege tijdgebrek. Als ik dan op het water aankom probeer ik gelijk alles goed te doen om een mooi resultaat te boeken. Ik ben het ook niet eens met de veroordeling dat ik een prestatievisser ben, ik ben namelijk een resultaat-visser. Dat is in mijn optiek namelijk iedereen; niemand gaat voor tientallen euro's aan voer het water ingooien zonder dat het hem boeit of hij wat vangt.

M.v.g,
Rens Meeuwesen
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

24-08-2010 23:07

Verplaatst naar Vissen in Nederland
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

24-08-2010 23:17

Misschien kort door de bocht gezegd omdat je zelf weinig tijd hebt, moet een ander alles maar op een presenteerblaadje presenteren? Kom op zeg dat je weinig tijd hebt/maakt is een eigen keuze. Gevolg is dat je minder of ook niets kunt vangen!

Ik zou zeggen, ga witvissen ofzo dan heb je meestal wel vanggarantie!

Succes verder!

Ulco,
Gebruikersavatar
Jamy wuijts
Berichten: 509
Lid geworden op: 20-09-2009 08:35
Locatie: 040

25-08-2010 09:07

Ik meen dat ik je toch wel nuttige tips heb gegeven, ik ga niet alles voorkauwen voor je.
Hier mee moet je wel een aardige karper kunnen vangen daar, wat je natuurlijk ook nog altijd kan doen is daar even gaan babbelen voor wat informatie..
Rens Meeuwesen
Berichten: 22
Lid geworden op: 20-12-2009 16:47

28-08-2010 10:43

Ik heb er samen met mijn broer twee dagen gevist afgelopen week met als resultaat 2 schubkarpers van rond de 18 pond. Na twee keer vissen ben ik al een stuk meer te weten gekomen over de plas en weet al een stuk beter waar ik de vissen kan vinden.

M.v.g. Rens Meeuwesen
Gebruikersavatar
Jamy wuijts
Berichten: 509
Lid geworden op: 20-09-2009 08:35
Locatie: 040

28-08-2010 11:16

welke plas heb je bevist rens?
Rens Meeuwesen
Berichten: 22
Lid geworden op: 20-12-2009 16:47

28-08-2010 17:30

De vijver met het eilandje. De vijver aan de snelwegkant (met de inham) heeft niet veel opgeleverd het afgelopen jaar, zoals ik vernomen heb, dus heb ik er voor gekozen om het op de vijver te proberen met het eiland.
Met een redelijk resultaat dus!

groeten,
Rens Meeuwesen
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

29-08-2010 12:44

Redelijk? Voor daar?
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

29-08-2010 19:14

De plas met het eilandje wordt gezien als "makkelijk'' en die met de landtong als ''moeilijk'' alsdus 2 locals van aldaar.

Als ik op de moeilijke plas op een snikhete zomerdag, voor de eerste keer daar aankomend, mijn geluk probeerde op de landtong en 3 karpers ving en nog een aantal zeelten, dan lijkt mij de moeilijkheidsgraad wel mee te vallen. Zeker omdat ik toendertijd (3 a 4 jaar geleden?) nog niet eens gepeild heb etc.

Zelfs als er redelijk wat vissen voor pampes langzaam wat rondjes aan het zwemmen waren aan de oppervlakte bleek er dus nog wat te vangen.

Zit je er met echt goed vangweer (nu dus) en peil je je stekken goed uit, zal er daar toch zeker wel goed vis te vangen zijn.
De diepere plas met landtong is qua bestand i.i.g. wel interessanter als de eilandput.

Nu is er nog een put(je) met een steiger, vooraan het complex en dat moet helemaal niet moeilijk zijn om vis te vangen heb ik begrepen.

De landtong is trouwens wel een interessante stek waar je alle kanten op kan, vergeet ook het kleinste kommetje niet :wink:

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
Jamy wuijts
Berichten: 509
Lid geworden op: 20-09-2009 08:35
Locatie: 040

30-08-2010 07:34

Mathieu de Witte schreef:
De landtong is trouwens wel een interessante stek waar je alle kanten op kan, vergeet ook het kleinste kommetje niet :wink:

Gr.



Je vergeet een paar dingen mathieu, zo groeien daar zeer veel waterplanten ( wier lelies riet) ook groeien daar onderwater fijne stukken betonijzer :-? oja en dan de bomen onderwater daar niet te vergeten.
Al met al een ideale plas dus voor de jonge vissers...
Met de bezetting valt het ook nog wel mee er is veel kapot gegaan van de winter,..


Als je daar wilt gaan vissen kun je beter aan de kant van het zwembad gaan zitten, daar ligt tenminste geen puin en betonijzer.
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

30-08-2010 22:54

Kan me inderdaad herinneren dat er weel sprake was van wiergroei etc.
Ook het puin staat me wat van bij, gelukkig hier geen last van gehad.

Sowieso heel de onderlijnt ''verpakt'' in een stick en gevist met een snowman om de haak niet helemaal in het (grond)wier te laten verdwijnen.
Dit ving toen in ieder geval wel.

Voor de beginnende visser is het inderdaad wel oppassen daar, en is de eilandplas misschien een leuke leerschool waar ook mooie vis op zit (zat?)

De plas liep savonds helemaal vol met vissers, het was immers mooi weer en de groepjes kwamen tevoorschijn. Sprak er sochtends nog een symphatieke kerel die ook langs de zwembadkant vaak zijn sessies spendeerde en gewoon zijn vissen ving. Kantjes zijn daar goed meen ik me te herinneren, maar pas inderdaad op voor het betonstort etc! De woeste verhalen van de diepe kuilen waar alle vis in zit nam ik maar met een korreltje zout :wink:

Maar genoeg andere wateren daar in de buurt die nog makkelijker vis opleveren en makkelijker te overzien zijn qua stekken/dieptes.

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Plaats reactie