Plas A30 barneveld

Plaats reactie
remco van gool

10-08-2010 16:16

Remon
Kan je nu toch ook.
We hebben het over een avondje en dan 6 vissen.
Voor een avondje vissen kom je niet voor op een wachtlijst hoor.

mvg RvG
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

10-08-2010 16:27

Remco dat klopt natuurlijk helemaal wat je daar zegt maar ik ga mijn bollen er niet insteken als ik er de nachten niet kan vissen. Eigenlijk ben ik zo ontevreden over de gang van zaken met het bestuur van barneveld dat ik ook niet eens meer daar wil vissen zo boos ben ik. Ze hebben een droom aardig de grond ingetrapt en op geen een manier laten zien dat ze hun fouten recht willen zetten
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
remco van gool

10-08-2010 16:42

Remon
Ik ben het helemaal eens met jou hoor.
Ik kan je een verhaal vertellen over een controleur ,om van te kotsen ,echt meen ik.
HSV Barneveld is gewoon erg laks ,eigenlijk scheelt het ze geen ene flikker wat er zich bij/op het water afspeelt.
Maar kan het niet laten om op de Moba te blijven vissen.

mvg RvG
Job Verweij
Berichten: 423
Lid geworden op: 19-11-2009 16:17
Locatie: STI-Brolly

10-08-2010 18:18

@remco kan je mij dat verhaal vertellen over de controleur, ik vis ook alleen in barneveld en vind inderdaad dat er erg weinig gedaan word ,
Gebruikersavatar
gijs van de groep
Berichten: 98
Lid geworden op: 22-08-2008 12:25
Locatie: spakenburg

16-10-2010 08:51

Is er nog nieuws over het storten ,ze zullen zo langzamerhand wel weer beginnen denk ik.
remco van gool

20-11-2010 18:28

Blauwalg duikt op in Mobagat
‘Ecologische situatie aan het verslechteren’
LUNTEREN - In het Mobagat bij Lunteren, officieel de Grote Veenderplas, is begin vorige week blauwalg aangetroffen. Waterschap Vallei & Eem deed onderzoek en stuitte prompt óók op blauwalg. Wetenschappers en omwonenden geven het grondstortproject met vervuild slib de schuld.


door Wouter van Dijk



Ecoloog Jan Roelofs, professor aan de Radboud Universiteit in Nijmegen, trof de blauwalg vorige week maandag aan bij een bezoek aan het Mobagat. Hij werd in zijn bevindingen bevestigd door onderzoeker Joop Harmsen, verbonden aan onderzoeksinstituut Alterra van Wageningen Universiteit. ,,Dit betekent dat het water verontreinigd is”, aldus Roelofs. ,,Duidelijk is dat we op dit moment niet kunnen spreken van een nuttige toepassing, aangezien de ecologie hier niet verbetert, maar juist verslechtert.

Harmsen voegt daaraan toe: ,,Dit is nu precies waar wij eerder al voor hebben gewaarschuwd.”

Diarree

Roelofs wijst naar het slibstortproject in het Mobagat. In de komende jaren mag Grondbank GMG hier in totaal 400.000 kuub vervuild slib storten, de eerste 40.000 kuub ligt er al in. Bij aanvang werd gewezen op de nuttige toepassing van de gekozen oplossing. Door de plas ondieper te maken en de oevers te verhogen, zou de natuurwaarde in het water verbeteren.

,,Je kunt niet direct één op één concluderen dat de blauwalg een gevolg is van de slibstort, daarvoor moeten eerst water en bodem goed geanalyseerd worden’’, stelt Roelofs. ,,Maar we wijzen er wel op dat de kans groot is dat blauwalgen ontstaan, wanneer slib vol voedingsstoffen in voedselarm water wordt gestort. Stoffen als fosfaat komen los uit het slib. Zo’n plas volgooien met verontreinigd slib vinden we daarom onverstandig.”

Mocht slib toch worden gestort, dan moet daar een metershoge deklaag schone grond overheen, vindt Roelofs. ,,En zelfs dan weten we niet zeker of het water schoon blijft.”

Ook de aanwonenden zien een link met het stortproject. ,,Blauwalg is hier nog nooit eerder geweest”, zegt aanwonende Wim de Vries. ,,En het is bovendien uitzonderlijk dat dit zich nu voordoet, blauwalg is in het algemeen een probleem tijdens warme zomers.” Volgens hem is ook al sprake geweest van stankoverlast door een sterke zwavelgeur.

Blauwalg is schadelijk voor de gezondheid van mens en dier. Contact kan zorgen voor onder meer huidirritatie, misselijkheid, diarree en koorts.

Waterschap

Waterschap Vallei & Eem bevestigt de aanwezigheid van blauwalg, hoewel het waterschap de alg pas twee dagen later aantrof dan de ecoloog van Radboud Universiteit. ,,Maandagmiddag zijn monsters genomen op de locatie waar gestort is en werd geen blauwalg aangetroffen”, zegt Yvonne Vlek. ,,Een tweede onderzoek woensdag op een andere plek wees hier echter wel op. We zijn nu een onderzoek gestart en zoeken ook naar de oorzaak.”

Thomas Jansen, namens de omwonenden: ,,We willen in overleg met het waterschap optrekken met als gezamenlijk belang het behoud van schoon ecologisch water.”Opname van het Mobagat tussen Lunteren en Barneveld.




Vergroot Foto
Opname van het Mobagat tussen Lunteren en Barneveld.

Foto: Marten Idema
remco van gool

20-11-2010 18:33

Was foute informatie, en had ik niet moeten posten.

mvg RvG
Laatst gewijzigd door remco van gool op 08-05-2011 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Remco Albers
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-05-2010 19:45

20-11-2010 21:10

als er in deze tijd van het jaar blauwalg gevonden word is er iets goed mis idd.
en maar volhouden dat het goed zou zijn voor het water :evil:

eeuwig zonde, mooie plas. hoop dat ze stoppen en dat het dan niet te laat is. al ben ik er wel bang voor :(

daar gaat weer een plas waar ik graag m,n zinnen op had gezet :evil:
Gebruikersavatar
gijs van de groep
Berichten: 98
Lid geworden op: 22-08-2008 12:25
Locatie: spakenburg

21-11-2010 22:25

remco van gool schreef:Er worden momenteel dode vissen gevonden op de Moba, waaronder vissen met blaren en gaten in de vinnen.

Ik ben bang dat dit het einde voor de vissen op de Moba betekend.
Morgen ga ik er heen om nogmaals pols hoogte te nemen, en zal als ik wat tegen kom er foto's van maken.


RvG




Remco,
Heb afgelopen tijd redelijk veel gevist op moba en rond gelopen maar heb geen
dode vissen gezien wel een punt gave vis gevangen.
remco van gool

22-11-2010 22:50

hoi Gijs
Hoe lang is dat geleden dat je die vis ving Gijs, als ik vragen mag ?

mvg RvG
Gebruikersavatar
gijs van de groep
Berichten: 98
Lid geworden op: 22-08-2008 12:25
Locatie: spakenburg

23-11-2010 12:39

maandag 25 oktober.
Job Verweij
Berichten: 423
Lid geworden op: 19-11-2009 16:17
Locatie: STI-Brolly

23-11-2010 17:47

dat is wel een maand geleden he ..
Gebruikersavatar
gijs van de groep
Berichten: 98
Lid geworden op: 22-08-2008 12:25
Locatie: spakenburg

23-11-2010 18:02

Weet ik wel,maar daarna ben ik er nog vaak geweest maar geen dode vissen aangetroffen.
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

05-12-2010 16:49

Zitten hier voornamenlijk lulkoek te verkondigen omdat ze er geen mensen willen hebben die kunnen vissen.Zit ook al 3jaar te wachten op een nachtverguning,er zijn mensen die bepalen wie wel en wie niet in aanmerking komen voor een nachtverguning.ken zelfs al iemand die al 2 jaar op nummer 2,3,1,4,5,2,3 enz enz, ze weten het zelf niet meer op welk nr hij staat.Als je kunt vissen vang je ze ook overdag!Er zijn er ook die er gewoon s'nachts gaan zitten zonder omdat die vriendjes zijn met de gene die bepalen wie er wel/niet mag vissen.Zelfs als je er overdag gaat zitten ,zitten ze je dan nog dwars.
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

05-12-2010 18:07

Dan moet je bij die timmerman met die muizenkop zijn Kees, die zorgt er wel voor dat niemand een nacht en-of bootvergunning krijgt. Zelf heeft íe natuurlijk alles, inclusief aanlegsteiger. Bestuur hangt van incest aan elkaar. Zijn nog te belazerd je geld terug te storten als de extra vergunningen je niet gegund worden... GADVERDAMME :evil:
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

06-12-2010 06:36

nu ben ik blij dat ik dus niet de eenigen ben die hier tegen aan loopt bij deze achter de ellebogen vereneging wat Kees ook al aan haalt het klopt en deugt van geen kanten gelukkig hoefen we niet alleen daar te vissen. Je moet anders wel heel veel likken en slijmen voor een nacht vergunning hsv Barneveld kunnen bestuurlijk nog heel heel veel leren kleuter bestuur zolang er nog spraken is van een dergerlijk bestuur blijf ik er zonder vergunning vissen alleen niet snacht want ze zijn zeker overdag te vangen
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Job Verweij
Berichten: 423
Lid geworden op: 19-11-2009 16:17
Locatie: STI-Brolly

06-12-2010 08:42

Ik kreeg paar weken terug een brief van hsv voor de vispassen.
Hier stond op; extra vispas ( 19,50 ) nachtvisvergunning ( 15,- ) boot/aanlegvergunning ( 23,- ) en bootvergunning ( 23 ,-)
Maar wat houd die extra vispas eigenlijk in? En als ik dus die nachtvispas koop wou je zeggen dat ik dan op een wachtlijst sta? Waarom sturen ze me dan zo'n brief !?!?!?!
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

06-12-2010 09:56

Job Verweij schreef:Ik kreeg paar weken terug een brief van hsv voor de vispassen.
Hier stond op; extra vispas ( 19,50 ) nachtvisvergunning ( 15,- ) boot/aanlegvergunning ( 23,- ) en bootvergunning ( 23 ,-)
Maar wat houd die extra vispas eigenlijk in? En als ik dus die nachtvispas koop wou je zeggen dat ik dan op een wachtlijst sta? Waarom sturen ze me dan zo'n brief !?!?!?!


Een extra VisPas is een gewone VisPas, maar is goedkoper. Dat komt dan omdat je al een VisPas via een andere vereniging hebt als het goed is. Je krijgt dus is feite bij de 2e en volgende verenigings (VisPas) lidmaatschappijen een soort korting.


Hou bij een Extra VisPas ook dit in de gaten:

"..... Het kan voorkomen dat u als sportvisser lid bent van meerdere verenigingen en u meerdere malen de landelijke afdracht heeft betaald. ....
"
http://www.sportvisserijnederland.nl/vi ... 5Fafdracht
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

06-12-2010 13:08

Job Verweij schreef:Ik kreeg paar weken terug een brief van hsv voor de vispassen.
Hier stond op; extra vispas ( 19,50 ) nachtvisvergunning ( 15,- ) boot/aanlegvergunning ( 23,- ) en bootvergunning ( 23 ,-)
Maar wat houd die extra vispas eigenlijk in? En als ik dus die nachtvispas koop wou je zeggen dat ik dan op een wachtlijst sta? Waarom sturen ze me dan zo'n brief !?!?!?!


Wat ze bedoelen is dat je dan je geld kwijt bent en alsnog geen nacht/boot-vergunning krijgt....
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
mark schipper
Berichten: 132
Lid geworden op: 12-08-2007 16:01
Locatie: woudenberg

06-12-2010 18:58

kornelis sluit me helemaal bij jouw aan.
van allekanten word je een nachtvis vergunning belooft maar ondertussen sta ik ook al weer 3 jaar op een zogenaamde lijst en er zijn zelfs gevallen bekend van mensen die na 1week meerde keren te hebben gebelt die wel een nachvisvergunning kregen deze geluiden zijn ook bij de verreneging bekend en worden ook erkend volgens mij is het beter om die nachvis pas gewoon op te heffen of organiseer het beter maar ik denk dat je na dit soort tafarelen die hele vereniging niet meer serieus kan nemen.
een karper in de morgen is een dag zonder zorgen
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

07-12-2010 06:44

Mark het is er een grote klerezooi ik ken er meerder die zich later hadden opgegeven en een er van heeft ook al een nachtvergunning. Dan al alleen de mails die ik verstuurd heb waar je gewoon geen antwoord op krijg niet normaal meer
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

09-12-2010 22:22

Ik had me nachtvis pas erg snel duurde een klein maandje en 2 mailtjes naar Rob Faulhamer ( volgens mij is die nu weg )
Maar goed die komt waarschijnlijk vrij, dit heeft zijn redenen mede vanwege het beleid van hsv Barneveld...
Gebruikersavatar
gijs van de groep
Berichten: 98
Lid geworden op: 22-08-2008 12:25
Locatie: spakenburg

30-03-2011 19:31

Is er al iemand die het probeert op moba? ik ga maandag weer :D
Job Verweij
Berichten: 423
Lid geworden op: 19-11-2009 16:17
Locatie: STI-Brolly

31-03-2011 08:00

ik ben er al wel paar x langs geweest en ff paar rondjes gelopen . En er waren afgelopen zaterdag duikers die karpers hadden gezien en ze zeiden dat het erg helder was.
remco van gool

03-04-2011 00:01

Hey Gijs
Succes man maandag, hoop dat je wat leuks eruit haald.
Ga je een dag of knoop je er een nacht aan vast ?
Ik weet niet wanneer ik weer tijd heb erg druk, maar zal zeker dit jaar de nodige uren maken aan het Moba.

mvg RvG