Ultegra 14000 XTB VS Longcast


remco van gool

08-08-2010 12:11

hoi Peter

Zoals Wouter aangeeft ,ik draai de grote knop vast ,dan stel ik de kleine af ,dat is dus de dril stand ,als dan de hengel op de steunen ligt de grote knop een kwart slag open zetten zodat deze op de baitrunner staat.
Ben echt zeer tevreden over deze molens ,ik heb er 3 en werken alle 3 exact het zelfde.

mvg RvG
peter de buyser
Berichten: 61
Lid geworden op: 07-08-2010 17:26

08-08-2010 12:18

remco van gool schreef:hoi Peter

Zoals Wouter aangeeft ,ik draai de grote knop vast ,dan stel ik de kleine af ,dat is dus de dril stand ,als dan de hengel op de steunen ligt de grote knop een kwart slag open zetten zodat deze op de baitrunner staat.
Ben echt zeer tevreden over deze molens ,ik heb er 3 en werken alle 3 exact het zelfde.

mvg RvG


Remco,
Een proefje: kan jij als je eerst de grote toedraait en dan het klein wieltje lost, daarna de grote nog enkele klikken terugdraaien? Daardoor komt spoel weer muurvast en is van vooringestelde slip geen sprake of is er werkleijk een dood punt op de grote knop zodat die niet verder kan?
Heb dit wel gezien op duurdere Technium XTB, maar zo werken die van mij niet.
remco van gool

08-08-2010 13:24

Peter

Als ik de grote vast zet dus naar zijn eindpunt ,dan de kleine losser ,kan ik de grote dus niet nog weer strakker zetten ,die heeft dus al zijn eindpunt behaald.
Dus hier mee is eigenlijk je vraag beantwoord ,ja er zit een dood (eind) punt op.

mvg RvG
Duncie Smit
Berichten: 46
Lid geworden op: 27-02-2010 23:24
Locatie: Lelystad

09-08-2010 00:00

Dan is de baitrunnerknop kapot, had hetzelfde met mijn 3e aangeschafde XTB 14000 dit jaar.
De andere 2 XTB's deden het prima, ben naar de winkel terug gegaan en daar heb ik om een nieuwe of een baitrunnerspoelknop (hoe je dat ook noemt) gevraagd en die erop gezet en voila, probleem opgelost.
Eerst ging mijn spoel ook helemaal los zitten omdat die knop niet werkte.
Ben er nu tevreden mee.
peter de buyser
Berichten: 61
Lid geworden op: 07-08-2010 17:26

09-08-2010 18:37

Duncie Smit schreef:Dan is de baitrunnerknop kapot, had hetzelfde met mijn 3e aangeschafde XTB 14000 dit jaar.
De andere 2 XTB's deden het prima, ben naar de winkel terug gegaan en daar heb ik om een nieuwe of een baitrunnerspoelknop (hoe je dat ook noemt) gevraagd en die erop gezet en voila, probleem opgelost.
Eerst ging mijn spoel ook helemaal los zitten omdat die knop niet werkte.
Ben er nu tevreden mee.


Bedankt man, dit is ook wat ik vermoedde. Probleem is dat in de winkels bij ons in de streek dezelfde problemen vond. Zoek eens een andere regio die mss andere batch molens binnenkreeg. Rot voor jou,maar toch opgelucht dat het niet aan mij ligt.Je zou beginnen twijfelen als niemand(profies) je het uitgelegd krijgt hoe het nu precies werkt.
peter de buyser
Berichten: 61
Lid geworden op: 07-08-2010 17:26

13-08-2010 11:50

Mannen,

Heb ondertussen al 3 andere karperaars gevonden die problemen hebben met deze molen. Dus geen alleenstaand feit. Een van m'n molens is gisteren volledig vastgelopen( met karper eraan) en molens zijn nu op weg naar Nederland om daar door Shimano te worden onderzocht. Dus problemen, gelieve je te melden bij shimano of winkelier want Shimano zegt geen weet te hebben van problemen
mvg Peter
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

13-08-2010 22:07

Toch even reageren,

Jullie blijken het niet te snappen, je kan toch moeilijk tijdens de dril aan het kleine wieltje gaan draaien. Zou enorm moeilijk zijn en absoluut onlogisch!!
Peter, ik heb je uitgelegd hoe de molens werken, wil je een traditionele baitrunner zoals bvb de 10000 XTEA ben je verplicht een BBLC aan te schaffen.

De XTA of XTB zijn de nieuwe range baitrunners waar je je baitrunner (spanning) dient af te stellen met het kleine wieltje. Na het ingooien zet je de molen volledig los met de grote knop zo staat de baitrunner ingelsteld. Krijg je nu een aanbeet dien je onmiddellijk met de grote knop te reageren is een QD en kan je onmiddellijk op je gevechtsslip kracht gaan opbouwen.

Ik heb dit vandaag voortdurend met je molens getest vooraleer deze op reis gingen naar Shimano Nederland en heb geen enkel probleem ondervonden. Ik kreeg alsook de bevestiging van de vertegenwoordiger dat mijn manier de enige juiste manier is om deze te gebruiken! Eerder werd dit aan de winkeliers verkeerd uitgelegd en is er nooit meer op dit feit terug gekomen.
Jammer dat dit niet ter sprake kwam en dat de winkeliers inderdaad de verkeerde info doorgeven. Nu bij ons is het in ieder geval rechtgezet.

Kind regards,
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
remco van gool

14-08-2010 15:22

Ik heb afgelopen avond/nacht Meerder vissen gedrild met deze molens ,heb er 3 nu met 2 gevist en op alle bij runs gehad.
Totaal geen probleem ondervonden ,lopen als een trein en zoals Frank aangeeft ,het is denk ik de manier hoe je met deze molen te werk gaat.
Voor mij zijn het toppers.

mvg RvG
peter de buyser
Berichten: 61
Lid geworden op: 07-08-2010 17:26

26-08-2010 11:45

Grote baas Shimano Europe heeft toegegeven dat er problemen kunnen zijn met de slipknop (na inspectie van mijn molens in NL). Er zullen reserveknoppen beschikbaar zijn voor iedereen die dezelfde klacht als ik heeft. Dus indien problemen, terug naar winkelier voor vervangingsstuk.
Eind goed,al goed ?