Karpervissen in en rondom Enschede

Bas van Rijn86
Berichten: 8
Lid geworden op: 18-05-2010 01:35
Locatie: Enschede

31-05-2010 19:01

Hallo mensen :D :D


Ik woon sinds kort in het mooie Enschede. Hoe erg veel van karpervissen maar zijn er mensen die mij informatie kunnen geven met betrekking tot wateren, soort aas, gewicht van vissen, voeren ect.ect.

Laat je horen en laat je niet remmen door verlegenheid...

alvast bedankt.

groeten Bas
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

31-05-2010 19:25

je kunt je bericht best even plaatsen bij vissen in Nederland
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Bas van Rijn86
Berichten: 8
Lid geworden op: 18-05-2010 01:35
Locatie: Enschede

31-05-2010 19:55

thanxs mate

PETER DE JONGE schreef:je kunt je bericht best even plaatsen bij vissen in Nederland
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

31-05-2010 22:56

Verplaatst naar Vissen In Nederland
Gebruikersavatar
lars lulofs
Berichten: 123
Lid geworden op: 20-03-2008 22:55
Locatie: oldenzaal

01-06-2010 13:16

twente kanaal:D smulders? en zo heb je nog veel meer mooie plassen rond/in enschede.
neem eens een kijkje op http://www.carpteamoldenzaal.nl
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

01-06-2010 14:37

Ik zal je alvast een gouden tip geven: Haal een vergunning van HSV Ons Genoegen in Hengelo. Met deze vergunning mag je namelijk ook in alle wateren van VIOS Enschede vissen, plus ook nog eens Almelo en Oldenzaal erbij als ik het goed heb.

Andersom is dit niet het geval dus als je zoals ik een vergunning hebt van VIOS ben je gewoon mooi genaaid 8) Ik kwam hier laatst toevallig achter...

Groeten Christian
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

01-06-2010 14:38

Het boekje wat je er dan bij krijgt staat vol met alle wateren in de regio, dus daar moet je je wel even mee kunnen vermaken dacht ik zo.
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Maarten Niemeijer
Berichten: 37
Lid geworden op: 05-03-2004 14:40
Locatie: Enschede

04-06-2010 22:26

Hoi Christian,

je hebt gelijk, bedankt! Ik heb zowel van Vios als Ons Genoegen een Vispas. Blijkt dus overbodig:

"Hsv Ons Genoegen is aangesloten bij de Hengelsportfederatie Oost Nederland en diverse pachtfondsen. Daarnaast heeft onze vereniging een gezamelijke regiovergunning met de verenigingen in Enschede, Almelo en Oldenzaal. Hierdoor is het mogelijk om niet alleen in onze wateren te vissen, maar ook in hun wateren. Uiteraard zijn hier wel een aantal regels aan verbonden, maar die staan duidelijk vermeld in de regiovergunning."

Groeten,
Maarten.
Gebruikersavatar
henky bruinsma
Berichten: 30
Lid geworden op: 13-05-2010 12:07
Locatie: enschede

06-06-2010 11:02

mooie vijvers in enschede vind ik:
.buursestraat maar sinds de werkzaamheden van vorig jaar of 2 jaar geleden weet ik niet meer wat er in zwemt
.vlierstraat nabij het vios gebouw prachtig bestand mijn zwaarste daar is 27 ponds schub
.smulders maar daar is het altijd tyfus druk ik zit meer aan het 2e gat allen daar hanteren ze nogal vage regels wat nachtvissen betreft
.de rietvijver op de kruising van de buursestraat en de vlierstraat daar is wat ik gehoord heb de zwaarste gevangen een 33 ponds spiegel (alleen maar gehoord) zelf heb ik daar redelijk veel gevangen maar allemaal tussen de 15 en 25 pond met een enkele uitzondering die iets kleiner was
.maar het mooist vind ik persoonlijk het twente kanaal en dan zit ik graag in de haven bij sesam 1 tip voor daar geen nylon lijn en een voorslag ivm palen mosselen fietsen en andere wrakken watr je daar op de bodem tegenkomt
Patrick Kip
Berichten: 720
Lid geworden op: 20-10-2004 21:43
Locatie: Twente

06-06-2010 11:38

Christian,
Bedankt voor de tip! Dat scheelt weer een beetje geld.....
Je zorgt zo wel voor leegloop bij de vios :P

Groetn,
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

08-06-2010 16:51

Heren uit Enschede en omgeving:

ik kreeg een pb waaruit blijkt dat deze situatie berust op een misverstand. Volgens VIOS is het regioverband wederzijds en mag je met een VIOS vergunning ook in de wateren van Hengelo, Almelo en Oldenzaal.

Dit even ter info en ter voorkoming van een leegloop bij VIOS, want dit blijft natuurlijk wel een mooie vereniging met mooie wateren 8)
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Tonnie Amelink
Berichten: 183
Lid geworden op: 06-02-2007 19:54
Locatie: La Bedchairyona

12-06-2010 23:18

Maar een bewijs om te overleggen ivm politiecontrole (Die heren zijn nooit ergens wat van op de hoogte) is er niet bij :-?
Gebruikersavatar
Tim Belshof
Berichten: 635
Lid geworden op: 15-10-2006 17:45
Locatie: twente
Contacteer:

13-06-2010 11:37

Christiaan,

Ook ik wist niet anders en ik denk dat ik voor bijna iedereen bij mij uit de buurt spreek, dat je met de Vios vispas niet in Hengelo e.d. terecht kunt. Met de pas van Ons genoegen wel.

Mocht het idd zo zijn dat je met de vios pas ook in hengelo e.d. terecht kunt zal de vios eens wat folders rond moeten doen want er zijn maar weinig mensen die het weten.

Groeten
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

14-06-2010 10:51

Ik heb zelf ook even met VIOS gebeld en de informatie in de vergunningen klopt, dwz:

VIOS is de enige vereniging die al haar wateren open heeft gesteld voor het regioverband.

Aangezien dit alleen maar tot leegloop kan leiden zal er zeer binnenkort een gesprek volgen met de vier genoemde verenigingen over deze situatie. Natuurlijk valt te hopen dat de andere verenigingen meer wateren openstellen, maar andersom zou natuurlijk ook een uitkomst van het gesprek kunnen zijn...

we wachten rustig af...

Groeten Christian
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
jeroen blom
Berichten: 302
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: boilliecity
Contacteer:

19-06-2010 23:34

ik ben al 6 jaar lid van hengelo puur omdat hengelo ook goedkoper is ! en ik wil de vios niet steunen !! gun het hengelo meer
Ït,s you and your rods , against them !!
Gebruikersavatar
MJ Korsten
Berichten: 19
Lid geworden op: 03-08-2010 15:51
Locatie: Twente

06-08-2010 13:14

Al dat water dat hemelsbreed tussen smulders en de UT ligt, is dat niet toegankelijk?
*just wondering*
nieuw profiel - oude inloggevens niet te achterhalen.
Gebruikersavatar
JJ de Wals
Berichten: 489
Lid geworden op: 03-01-2005 15:44
Locatie: Twente

06-08-2010 13:40

Nee, zeker niet!
Dat zijn leidingwater-spaarbekkens van het waterleidingbedrijf.
Ik betwijfel ook of er uberhaupt vis in zit in de meeste bekkens.

Gr. Jorn
Red is the color!
Gebruikersavatar
MJ Korsten
Berichten: 19
Lid geworden op: 03-08-2010 15:51
Locatie: Twente

07-08-2010 17:03

jaja, volgens mij wil je gewoon geen vreemd volk op je thuiswater ;)

Het is wel de grootste waterpartij in de Enschedese omgeving!
nieuw profiel - oude inloggevens niet te achterhalen.
Gebruikersavatar
JJ de Wals
Berichten: 489
Lid geworden op: 03-01-2005 15:44
Locatie: Twente

07-08-2010 17:20

Je mag er van mij gaan zitten, hoor! Maar bel me vantevoren even!
Kan ik er met een stopwatch bij gaan zitten om te timen hoe lang het duurt voordat je wordt weggestuurd :D !

Groeten Jorn
Red is the color!
Gebruikersavatar
MJ Korsten
Berichten: 19
Lid geworden op: 03-08-2010 15:51
Locatie: Twente

08-08-2010 12:36

Haha, bedankt voor de update iig! :)
nieuw profiel - oude inloggevens niet te achterhalen.
Gebruikersavatar
JJ de Wals
Berichten: 489
Lid geworden op: 03-01-2005 15:44
Locatie: Twente

08-08-2010 20:11

Stuur me anders maar een PB voor meer info!

Gr. Jorn
Red is the color!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-08-2010 20:15

Lijkt wel een echoput hier. Nergens voor nodig om elkaar over en weer te quoten, heren. Quotes verwijderd.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Martin Nijboer
Berichten: 313
Lid geworden op: 11-08-2010 17:03

11-08-2010 17:28

Mooie wateren in enschede.. Eeh wat dacht je van niet? lol

Je hebt inderdaad zoals boven genoemd de vlierstraat, rietvijver en buursestraat. In alle 3 genoemde waters hoor ik vaker dat er boven de 30 in zit. Met de rietvijver een max van 37. Vlierstraat 36 en buursestraat ook 36. (wat ik hoor) Ik heb op alle genoemde wateren al meerdere malen gezeten, en kwam bij geen boven de 25 pond, dus voor mij blijft het een raadsel. Maargoed de vissen in deze vijvers hebben altijd wat, ik heb er nog nooit een gave vis gevangen. + Nachtvissen is bij deze vijvers taboe. Vios controle zoals edu ofzo wil de bivy's nog wel door de vingers zien mits hij je vaker ziet en je het verder netjes hebt, maar de boa die geven je gewoon een dikke print. Zelfs vios controleurs hebben in 2009 (geloof ik) in een dikke print gekregen omdat ze een zeiltje tussen de tenten hadden hangen

Wat ik je wel kan aanraden maar stiekem niet wil, is het pannekoekenplas of de kweekvijver ernaast. Op pannekoekenplas zelf zit een redelijk bestand, gewichten weet ik niet. Me broer heeft er 27 pond gevangen, ik zelf de meeste rond 20/25. Maar deze vissen zijn echt puntje gaaf, + het is geen standaart vijver om "zomaar even te vissen". Op de kweekvijver ernaast zit na horen dicht aan de 40 (zelf nog niet ervaren), maar ook veel klein spul. MAar in deze 2 vijvers zitten echt puntjegave vissen. (tis ook in oldenzaal, niet beheerd en vis er altijd met 3 stokken, ook politie doet niet moeilijk mits je alles netjes voor mekaar hebt (geen tering zooi etc). Snowmannetje werkt voor mij het beste hier.

Verder de vijvers zoals boven genoemd (buurste/vlierstraat en rietvijver) werk mais altijd, verder gewoon ff wat boilies uitproberen. Voer absoluut niet veel hier want dit zijn zulke commercieele vijvers waar de hele dag door en door gevoerd word. Denk dat de bodems bij deze vijvers bestaat uit boilies ipv klei of wat dan ook.

Verder als je veel klein spul wilt vangen voor een dagje fun met de kleine ofzo moet je op betonvijver at stroinkslanden gaan vissen, echt een vijver om 10 5 kg vissen op 1 dag te vangen.

Smulders is idd een veel beviste vijver, en eigenlijk word het meeste daar gevangen op de alle eerste stek als je aankomt (op het hoge gedeelte). Ook hier veel gezeur met nachtvissen.

En ja, twente kanaal :)
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

11-08-2010 17:45

Als je het over de pannekoekplas hebt is het voor het geven van een volledig beeld misschien handig om even de aanwezigheid van zogenaamde rugridders te vermelden.
Toch iets om rekening mee te houden als je niet zo veel zin hebt in naakte geile mannetjes om en in je tent lijkt me zo.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Martin Nijboer
Berichten: 313
Lid geworden op: 11-08-2010 17:03

11-08-2010 17:51

Klopt inderdaad, totaal vergeten. Maar hier heb je meerdere stekken, en de stek precies in het midden van de vijver (wel klein stukje lopen vanaf de auto) heb je er totaal geen last van. Verder lopen er inderdaad wat langs je heen en proberen bij je hengels het water in te gaan. Over het algemeen lukte ze dat bij mij niet aangezien ik ervoor zorg dat me lijnen dwars over de stek lopen. Heb al wel meegemaakt dat ik met de boot het water op ging om de lijnen uit te varen dat er een lekker met ze sjaakie bezig was kijkend naar mij (idd een minder fijne gedachte). Maar qua lastig vallen of bij je tent komen naakt heb ik vrijwel geen last van gehad. Of je moet op het "strand" gedeelte zitten, dan heb je er wel last van denk ik. Maargoed verstandiger op pannekoeken plas is om op de "minder" beviste stekken te gaan zitten. Dus niet op het strand. (Mijn ervaring)

PS. Pannekoekenplas zitten 2 zandbanken, 1 op 1 meter diep van 10 vierkantemeter en 1 op 1.5 meter diepte ongv van 1 bij 3. (zover ik het heb kunnen vinden) Verder redelijk helder water zomerdag, wel dik wier..