Klinkerbergerplas

Gebruikersavatar
Theo duijf
Berichten: 15
Lid geworden op: 05-04-2008 10:18
Locatie: Katwijk

10-02-2010 17:48

ja 80 cm en 20 pond
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

10-02-2010 18:22

En een paar hele zware snoeken..
Maar weinig dikke kerpen... 8)
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

10-02-2010 19:24

heb er zelf ooit ook een kneiter van een zeelt gevangen, prachtbeest om te zien, maar niet waarop ik had gehoopt na het voeren.
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Rene Treffers
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29-04-2006 19:51
Locatie: Voorhout

10-02-2010 20:07

Theo duijf schreef:ja 80 cm en 20 pond


Ben jij niet Theo Tijgernoot? :lol: 8)
Gebruikersavatar
Theo duijf
Berichten: 15
Lid geworden op: 05-04-2008 10:18
Locatie: Katwijk

10-02-2010 21:24

Nee Rene, dat ben ik niet.
pom van der heijden
Berichten: 11
Lid geworden op: 27-06-2007 01:07
Locatie: leiden

15-02-2010 09:30

hahaha TT boy! nee rene... die komt uit tijgerdorp! jwz!!

KMKM
KARPERMAFFIA!!
KARPER-MAFFIA.HYVES.NL
dolf vom lehn
Berichten: 9
Lid geworden op: 13-07-2010 10:12

29-07-2010 18:27

Sven van Anrooy schreef:Veertigers?? Wie hebben deze "veertigers" dan gevangen? Ik bedoel, hele hoge dertigers zaten er wel, maar veertigers? Hing er ook af van wie ze woog daar, ben er wel eens bij geweest dat ze een weegzakje niet aftrokken en dat soort dingen.

Eén vis kon het halen, de grootste spiegel, maar van de rest heb ik in ieder geval nooit gehoord dat ze echt over de 40 gingen. Blijft natuurlijk wel zonde dat er gewoon een teringstreek met het water is uitgehaald, als blijkt dat er iemand zo nodig vissen over moest zetten.

Mensen die al die karpers uitzetten ook, en dan bedoel ik al die spiegeltjes enzo, moeten voortaan toch eens gaan nadenken welke wateren ze gaan vervuilen.

"De Klink" was moeilijk, alles moest kloppen, maar nu heeft "hét water" van de bollenstreek toch echt zijn charmes verloren.
joop eradus
Berichten: 24
Lid geworden op: 28-08-2006 17:15

31-07-2010 23:09

Kijk dit. Is nou eens goed uitgelegd je weet gelijk alles van het water van toen. En niet dat geheim zinnigen als je het een mooi water vind ga er vissen en je komt er van zelf wel achter. En ik kan het weten vis nu al wat jaren met dolf en ben heel veel teweten gekomen door hem ik vind hem een goede visser dus. Doe er mee. Wat je wil met wat hij verteld
dolf vom lehn
Berichten: 9
Lid geworden op: 13-07-2010 10:12

03-08-2010 13:45

over de klinkerbergerplas vroeger de put van menten:
het bestand was van 1986/2000 16 verschillende heidemijspiegels.(alle foto,s van de vissers bij elkaar gelegd van die periode).deze vissen zijn uitgezet in 1958 en 1962.
ongetwijfeld zijn er toen meer uitgezet maar er werd simpelweg toen niet op gevist zodat al een deel van het orginele bestand waarschijnlijk al dood was.
1 vis waar hier op dit onderwerp over wordt gesproken"de vis die het kon halen"was in 1987 33/34 pond en die haalde in 1996 39 pond op zn top daarna is deze vis niet meer gezien.
de 50rs en 40rs is een verhaal dat uit de lucht gegrepen is!!!!
1 vis (in 1987 27 pond) heeft de 40 pond gehaald en zelfs er behoorlijk over ook!
deze vis heb ikzelf als 1ste op 42,3 pond gevangen oktober 2001.een(zeer aangename verassing).
daarna is deze vis nog 2x gevangen over de 40 pond.
deze vis is naar mijn weten van 1987 tot en met 2003 7x gevangen een moeilijke klant dus.
2004 voorjaar is deze vis dood in een rietkraag gevonden jammer genoeg.
op zn top heeft de klink in de eind jaren 90 tot en met 2003 dus hooguit 3 30rs en 1 40r gehad.
om precies te zijn de rijenachtige spiegel(op beide flanken van kieuwdeksel tot de staartwortel),de half rijen spiegel(linkerflank halve rij tot midden van zn/haar lichaam,rechterflank wat verdwaalde schubben naar kieuwdeksel toe) een schubkarper die 2001/2003 richting en ook wel eens net over de 30 pond was(afhankelijk van de periode van het jaar)en de 40r dus(ook halfrijenachtig,op beide flanken tot de helft van zn/haar lichaam)
wat nu waarschijnlijk nog leeft anno 2010 is de rijenachtige spiegel een vis die schommelt van 30 t/m 34 pond,de enigste overgebleven orginele heidemij spiegel.(voor het laast gevangen zover ik weet in 2008)en de schubkarper een vis die schommelt van 30 t/m 35 pond(voor het laast gevangen 2008 zover ik weet).
zoals jullie lezen/zien viel/valt het allemaal erg tegen als we naar de "gewichten en aantallen grootte vissen kijken" tegenover wat er dan beweert wordt zowel over vroeger als nu.
wel had het water in de jaren 1986 t/m half jaren 90 een mooi bestand van welgeteld 1 30r en een aantal hoge 20 ponders en wat mid 20 ponders allemaal schitterende vissen.
sommige vissen kwamen er in die periode maar welgeteld 1x uit en daarna zijn die vissen niet meer gezien.
kortom het bestand kromp erg snel van 1986 t/m half jaren 90,het is ook niet meer als logisch de vissen waren natuurlijk zeer oud.

nu en de toekomst:
het ziet er best goed uit volgens mij.
ik heb t najaar 2009 2 vissen gefotografeerd en deze vissen zagen er goed uit,mooie bouw mooie beschubbing en gestaag groeien ze naar een mooi gewicht.
de klink heeft altijd al "iets gehad" een mooi diep water,glashelder,veel natuurlijk voedsel en het juiste ras karpers met de potentie om uit te groeien tot grootte gezonde vissen naar mijn mening.
en niet te vergeten een goede roofvisstand en maar weinig vis ook (karpers) alle ingredienten zijn aanwezig dus!
ikzelf viste er in de periodes 1989/1990 en 2000/2001 en een paar sessies in 2002 telkens het najaar.
de vissen die ik er vroeger ving waren ohhhhhhzoooo mooi en hoop dat de nieuwe vissen ook zo worden.
wat mij betreft:waar ik ook viste/vis en hoe groot ik ze ook ving/vang al deze vissen konden/kunnen niet aan het oude bestand van de klink tippen!!!!
zelf heb ik ook een aantal(uitzetters 2001/2002)valkenswaarders gevangen en dat zag er zeer goed uit.
wat er exact nog leeft van de uitzetters dat weten we/ik niet?wel voor een heel groot deel.
wel hebben we een archief met uitzetters met bij behorende foto,s van de vangsten van 2001 tot en met nu maar...we krijgen mischien niet alle foto,s en horen natuurlijk ook niet alles wel erg veel.
mischien dat er wel een mooie verassing rond zwemt waar we niets van weten???
in het voorjaar van 2003 (als ik me goed herinner) heb ik samen met een bevriende karpervisser enkele dode vissen uit het water gehaald 1 oude vis(de half rijen 30r)wat duitsers(uitzetters)wat valkenswaarders(enkelen)en wat kleine schubkarpers.
al deze vissen hebben we begrafen rondom de put.
de kleine schubkarpers zijn nooit als orginele uitgezet maar door een snoekvisser losgelaten na een dag snoeken,aan het eind van de visdag liet hij deze visjes dus los in de klink.
ik merk/lees ook dat sommige mensen commentaar leveren en sceptisch zijn over de uitzettingen.
volgens sommige heeft dat het oude bestand de kop gekost,maar ik durf daar geen uitspraak over te doen.
vergeet niet dat er na 1996/1997 nog maar 3 oude vissen over waren,oude vissen leggen het mischien wel af (in ieder aspect) tegenover die nieuwe jonge vitale en snel wendbare vissen?
ik weet ook van afgesloten wateren waar hele oude populaties zijn weggevaagd,maar moeten we dan wachten tot echt alles dood is en dan pas gaan uitzetten?en dan nog heb je geen zekerheid dat het met de uitgezette vissen dan wel goed komt.
en nu ik me goed herinner lagen er ook dode koeten,duikeenden,en eenden op de klink!!!(2003)
de mensen die zich in hebben gezet om een nieuw en weer een prachtig bestand aan aparte vissen op de klink tot volle wasdom te laten groeien(en dat gaat de goede kant op tot nu toe)verdienen wel wat meer respect vind ik!!!
want degenen die nu sceptisch zijn of hun twijfels hebben kunnen over een paar jaar mischien wel prachtige vangsten op de klink verwachten/meemaken en dan wil ik ze wel nog eens spreken!
denken jullie niet dat de mensen die zich hebben ingezet voor de klink ook niet willen dat het weer zo,n mooi bestand wordt/is om op te vissen?

de weg naar succes(maar geen tips):
ik wens ieder succes die het serieus wilt proberen,het is niet makkelijk maar.......zoals op ieder water zijn er patronen in het gedrag van de vissen te ontdekken,aan jullie de taak om er achter te komen en....geloof me het is de moeite waard,je zult beloond worden met pure schoonheid verpakt in een vis.
het bestand nu is +- 23 a 30 vissen met volschubachtige en rijenachtige vissen wat duitsers en edelschubs en 1 behoorlijke schubkarper(mooie vis) en mischien de rijenachtige spiegel nog?
behandel het water en de vissen met respect,en ook de vissers,zoals altijd natuurlijk,doe je best!!!!!!!!!!
groeten.

toch maar wat tips
vis bij voorkeur met een goede boilie(freezers)een lang termijn aas is naar mijn mening een belangerijk aspect op de klink,je zult het nodig hebben als je een jaar vol knalt of zelfs jaren.
een boilie met een percentage vismeel (25 a 35%) met cream/fruitachtige flavours/smaak en visolie deed het bij mij altijd erg goed.

neem het formaat niet te klein met 20mm en groter kom je goed weg vanwege de grootte witvis.

bepaalde delen van het jaar is er op bepaalde gedeeltes van het water geen karper te vangen al heb ikzelf wel een bepaald gedeelte als favoriete gedeelte en is gebleken dat dat gedeelte over het gehele jaar gezien ongetwijfeld het meeste vis oplevert!

voer bij voorkeur in het donker de duikeenden,meeuwen en koeten kunnen erg lastig zijn.

ga niet dumpen als een gek(er zit weinig vis)maar voer doordacht,bijv rekening houdend met een zwemroute van de vissen of waar passeren ze het 1ste,diepte,bodemstructuur,plantenbedden,moet je rekening houden met vissers in je nabije omgeving/stek etcetra.....

houd er rekening mee dat het geen winter/vroeg voorjaar water is zodat je niet je tijd verdoet in slechte periodes dat de vis niet aast/actief is.

met de wetenschap dat er maar weinig karper rondzwemt is het van belang dat je je run verzilverd,ze zullen ongetwijfeld met meerdere je voerstek leegvreten,maar zodra je je run krijgt vlucht de rest weg en zijn de kansen op een 2e aanbeet nihil(is de ervaring en niet van mij alleen).
toch zijn er dagen bij dat de vissen als "blinden tekeer gaan" en dan kan je best eens meerdere runs krijgen het komt erg weinig voor dat dan weer wel.......

je hoeft niet moeilijk te doen wat rigs betreft,zowel stiffrigs,combirigs als gewoon gevlochten onderlijnen werken gewoon goed.
wel kan je met bepaalde rigs de vissen verassen met bijv een zeer kort onderlijntje of juist een lange onderlijn.
Laatst gewijzigd door dolf vom lehn op 05-08-2010 14:30, 6 keer totaal gewijzigd.
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

03-08-2010 22:51

Kijk, uiterst informatief.
En het strookt ook aardig met wat ik van andere mensen hoor aan het water.. ( Mark, Sven, enz..) 8)
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Frank Verstraaten
Berichten: 365
Lid geworden op: 10-01-2002 01:00
Locatie: Leiden

04-08-2010 00:18

Dolf,
leuk stuk om te lezen! Heb je ook nog foto's uit die tijd, ben wel benieuwd?
gr Frank
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

04-08-2010 10:01

Verhalen van grote vissen ern veertigers en weet ik het worden te vaak overdreven. Het zijn ook altijd dezelfde personen die met gewichten lopen te strooien die niet stroken met gegevens van meerdere mensen tesamen. Moeten ze zelf weten, waarschijnlijk voelen ze zich er goed bij ofzo..

Magie van de Klink is echter wel verdwenen met het verdwijnen van de originele vissen. Ik wilde er juist mijn tanden in gaan zetten toen de vissen mondjesmaat boven kwamen dobberen helaas..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
dolf vom lehn
Berichten: 9
Lid geworden op: 13-07-2010 10:12

04-08-2010 12:17

Frank Verstraaten schreef:Dolf,
leuk stuk om te lezen! Heb je ook nog foto's uit die tijd, ben wel benieuwd?
gr Frank


beste frank,
ik ben geen ster met pc,s en al dat soort dingen.
ik ben maar een eenvoudige bouwvakker,dat het me gelukt is om het verhaal te plaatsen is voor mij al een wonder.
of het nodig is/was om dat verhaal te plaatsen? ik hoor de gekste verhalen om me heen over de klink,zowel over nu en vroeger.
en vooral de geschiedenis van het water met die prachtige bewoners van weleer dat wilde ik de mensen niet onthouden.(de mensen die het interesant vinden en willen gaan vissen op dat water)

oke en nu over de foto,s frank,natuurlijk heb ik foto,s van de orginele klinkvissen.
en probeerde er ook 2 te plaatsen (de zwaarste en de volschub en wat nieuwe valkenswaarders)
zodat de mensen die er serieus willen gaan vissen ook een beetje kunnen zien "wat" het was en hoe "het" nu is.
mn vismaat is nu op vakantie maar komt vrijdag thuis ik zal het hem vragen of hij wat foto,s van mij kan plaatsen van de oude vissen van de klink en wat nieuwe bij mn verhaal over de klink(hij is wel een pc ster!.)
het zijn wel foto,s van foto,s(ik maak dan foto,s met mn digitale camera van mn fotoboek waar deze vissen dus instaan).
groeten
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

04-08-2010 13:51

Ben wel benieuwd naar de foto's...

Loop (fiets) je zelf ook nog wel eens een rondje om de klink of kom je er niet meer?
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
dolf vom lehn
Berichten: 9
Lid geworden op: 13-07-2010 10:12

04-08-2010 15:53

rick boom schreef:Ben wel benieuwd naar de foto's...

Loop (fiets) je zelf ook nog wel eens een rondje om de klink of kom je er niet meer?


beste rick,
ik kom nog zelden bij de klink.
wel hoor ik veel van sven,een jongen die erg begaan is met de klink en vrijwel alles zo niet alles weet van dat water en zn bewoners.

ik weet niet of je er ieder weekend vist/voert?
wel hoorde ik dat er een aantal jongens serieus bezig zijn op de klink en zich echt vastbijten in het water.
zaterdag loop ik een rondje en kijk of je zit te vissen ik zal mn fotoboek meenemen.
na 20:00 +- kijk ik wel even wie er vist,wie weet zie ik je wel.

ikzelf ben aan het vissen op een plas dat vrij ondiep is dus een water wat (afhankelijk van het weer)+-half a eind september doodbloed wat vangsten betreft en.......het spookt door mn hoofd om heel mischien een maandje op de klink te gaan vissen een sessie of 5 a 6 hooguit als ik op mn favoriete gedeelte kan vissen? :wink:(de ruimte heb en als er niemand anders op dat gedeelte bezig is),tja als dat zo is dan houdt het op voor mij natuurlijk.(dan heb ik nog een interesant water achter de hand)
heb er wel oren naar om een paar beauty,s op de klink te vangen! (zwaar beschubde spiegels)
wat mij betreft hoeven de klinkvissen ook niet per defenitie over de 30 of 40 pond te zijn(100% ben ik ervan overtuigd dat enkele vissen het wel gaan halen in de toekomst),zoals gezegd vergoed de schoonheid alles,ik vind/vond het altijd een beetje de engelse manier van vissen! moeilijk maar mooi en mysterieus maar.....de beloning is/was altijd prachtig.
sla maar een blad of magazine open of bekijk foto,s uit duitsland/france of waar dan ook ik vind de nederlandse spiegels(heidemij nu valkenswaardspiegels nog altijd de mooiste)en wat betreft de klink hebben we een water/bestand dat juist een groot percentage van deze vissen herbergt en dat mag je vrij uniek noemen!
deze vissen leven ook veel langer,een mooiere bouw en veel zwaarder en unieker beschubd,dat ze niet zo snel zwaar worden is een gegeven,ze groeien veel minder hard in de loop der jaren vs duitsers/fransen maar zijn zoals gezegd veel unieker!
de klink is een water waar we best trots op mogen zijn met een uniek bestand(een behoorlijk nederlandse identiteit wat het bestand betreft),nogmaals het komt echt wel goed met het nieuwe bestand!!!!!

groeten.
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

04-08-2010 22:32

dolf vom lehn schreef:


beste rick,
ik kom nog zelden bij de klink.
wel hoor ik veel van sven,een jongen die erg begaan is met de klink en vrijwel alles zo niet alles weet van dat water en zn bewoners.

ik weet niet of je er ieder weekend vist/voert?
wel hoorde ik dat er een aantal jongens serieus bezig zijn op de klink en zich echt vastbijten in het water.
zaterdag loop ik een rondje en kijk of je zit te vissen ik zal mn fotoboek meenemen.
na 20:00 +- kijk ik wel even wie er vist,wie weet zie ik je wel.


groeten.



He Dolf,

Jij bedoeld waarschijnlijk Sven, voor wie ik een enquête heb ingevuld over de klink. Ik heb hem al een paar keer gesproken als ik zat te vissen, waarbij jouw naam ook meerdere malen is gevallen..
Als alles goed is zit ik zaterdag avond wel weer aan de klink, waarschijnlijk links van het eerste steiger, achterin dus.
Zou het wel leuk vinden om je te spreken en natuurlijk de foto's te bekijken..

gr. Rick
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Frank Verstraaten
Berichten: 365
Lid geworden op: 10-01-2002 01:00
Locatie: Leiden

05-08-2010 17:04

Dolf,
als het lukt met de foto's via de pc zou het top zijn,
alvast bedankt voor de moeite,
groet Frank
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

05-08-2010 17:44

dolf vom lehn schreef:beste frank,
ik ben geen ster met pc,s en al dat soort dingen.
ik ben maar een eenvoudige bouwvakker,dat het me gelukt is om het verhaal te plaatsen is voor mij al een wonder.


uhm dolf ik ben ook een eenvoudig bouwvakkertje ;) maar weet wel hoe je foto's moet plaatsen hoor dus ligt niet aan de bouwvakkers hoor :P kan je wel uitleggen hoe het moet het is zelfs makkelijker dan een raggeltje maken ;)
Oja joh!!!
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

05-08-2010 22:26

Dolf,

Wij zitten er sowieso vrijdagavond (morgen) en ik zelf zeer waarschijnlijk zaterdag avond ook.
Hoop je er te zien en spreken...

gr. Rick
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

06-08-2010 10:14

Op vezoek van dolf vom lehn plaatst ik hier zijn foto's, omdat hij dat zelf niet kan... het zijn wel foto's van foto's dus de kwaliteit is niet optimaal, maar het gaat om het idee. En zo kan iedereen zien dat de verhalen die de ronde gaan niet echt helemaal kloppen en dus mensen zoals dolf best misselijk maken.. ;) En voor de mensen die het even niet snappen ook de tekst die bij de links staan zijn van dolf, want als ik foto's zou plaatsten zit het hele forum gelijk vol.. ik plaatst dus alleen zijn foto's met de teksten!!

Dolf spreekt ;)
de reden dat ik het verhaal van de klink heb geplaatst op carpboardforum is omdat er nogal wat verhalen rond gaan die gewoon niet kloppen.
en vooral de geschiedenis van dat water en zn bewoners vind ik zo mooi,veel mensen vroegen wel eens om de foto,s en sommige liet ik ze wel eens zien ook.
ik dacht bij mezelf waarom zal ik niet een leuk stuk plaatsen met 100% betrouwbare informatie van vooral de geschiedenis en de mooie vissen?
het maakt in princiepe ook niets uit,want jammer genoeg zijn al die vissen dood want ik denk niet als die vissen nog zouden leven ik ook maar met 1 woord over het bestand van toen had gepraat/geschreven.
dan had ik er zelf waarschijnlijk in alle rust op gevist.

alle informatie die in dat verhaal staat is van alle vissers van toen(dus zeker niet van mij alleen) voordat de uitzettingen plaatsvonden dus.
het water en de bewoners dat had gewoon iets magisch op 1 of andere manier.
er waren zelfs enkele vissers die gewoon jaren maar dan ook echt jaren op dat water aan 1 stuk doorvisten en er was er zelfs 1 die gewoon stopte met vissen toen de oude garde dood was.(die zei waar moet ik heen?en waar vang ik/zijn nog zulke mooie vissen?)
overigens is deze visser weer aan het vissen op de klink weekend in weekend uit!!!!

de eigenaar/pachter van dat water was de heer van menten deze man is overigens miljonair geworden van het dumpen van puin aan 1 kant de kant van oegstgeest(de wijk haaswijk in oegstgeest) in de klink.
later niet lang na de dumppartijen is deze man naar canada verhuist.

ik was namelijk geen lid van karperwereld online tot ik de rare verhalen las en hoorde hier bij ons in de buurt.
ik moest gewoon reageren.
overigens zal je me nu nooit meer horen over bestanden en grote vissen of wateren waar dan ook.
gewoon weer lid van karperwereld online AF dus.


voorjaar 2003 dood jammer genoeg!(de half rijen)
vroeg voorjaar 2009 heb ik de spiegel van 27 pond dood gevonden jammer genoeg!
mischien dat de "rijen" nog leeft?
http://img213.imageshack.us/img213/958/31pond.jpg
http://img412.imageshack.us/img412/5646 ... nd2002.jpg
http://img199.imageshack.us/img199/9620/33pond2002.jpg
http://img22.imageshack.us/img22/5231/27pond2004.jpg

1 van mijn mooiste vissen ooit:
http://img189.imageshack.us/img189/4283/35pond2004.jpg 1

deze vis is sinds 1997 niet meer gezien op zn top haalde deze vis 39 pond najaar 1996.
http://img809.imageshack.us/img809/1046 ... nd1995.jpg

2 Hele Mooie 42 en 44 ponders
http://img375.imageshack.us/img375/7039 ... nd2003.jpg
http://img3.imageshack.us/img3/2244/des ... nd2007.jpg

Uitzetters in de put, helaas dood de eerste vis haalde zelfs in enkele jaren de 31 pond
http://img525.imageshack.us/img525/2610 ... mentum.jpg
http://img706.imageshack.us/img706/4257 ... mentum.jpg
http://img44.imageshack.us/img44/319/uitzet1mentum.jpg
http://img340.imageshack.us/img340/8033 ... mentum.jpg

dood voorjaar 2004 jammer genoeg!
http://img820.imageshack.us/img820/9398 ... d20011.jpg
http://img337.imageshack.us/img337/8473 ... ub2001.jpg
Oja joh!!!
pim spaargaren
Berichten: 18
Lid geworden op: 02-06-2008 17:57
Locatie: hillegom

06-08-2010 11:02

Kan niks anders zeggen dat het om zeer fraaie vissen ging Dolf.
Helaas zijn er nog maar een "paar" die nog op het water rond zwemmen.
Ik wens de vissers geluk met het jagen achter deze prachtige vissen.

suc6.....

groet Pim
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

06-08-2010 11:05

Prachtige vissen... Echt eeuwig zonde dat ik die nooit meer zal gaan vangen...
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Frank Verstraaten
Berichten: 365
Lid geworden op: 10-01-2002 01:00
Locatie: Leiden

06-08-2010 11:10

Zo erg mooie vissen, jammer inderdaad dat ze niet meer leven.
Bedankt voor je moeite Dolf en ook r de Winter voor het plaatsen!

Dolf ik heb je een pb gestuurd,

groet Frank
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

06-08-2010 11:54

Wat een prachtige vissen dit is pas echt pure schoonheid!
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

06-08-2010 11:54

geen probleem frank, we moeten elkaar hier en daar beetje helpen toch.... zouden ook een hoop mensen eens moeten doen langs de water kant :P

denk alleen dat dolf niet meer terug komt want lees het laatste stukje tekst maar eens frank ;)
Oja joh!!!