SKP op het Twentakanaal aangevraagd

Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

03-08-2010 06:28

louis lunterbusch schreef:Sven,
dus als Christian iets vindt dat moeten we het er allemaal maar mee eens zijn??
Hij vist niet eens op het kanaal en hij noemt ook geen aantallen, zijn mening is dus volkomen subjectief.
Hij heeft ook veel jonge schubs "gezien", sinds wanneer kun je bij een karper aan de buitenkant de leeftijd aflezen? Klein hoeft nog niet per se jong te betekenen. Leeftijd kan alleen door schubtrekking of onderzoek van het gehoorsteentje bepaald worden voor zo ver ik weet!



Zou het toch heel erg vinden dat gasten die niet eens op het kanaal vissen uit gaan maken wat er daar gaat gebeuren qua uitzettingen.
Vraag me werkelijk af wat hun belang daarin is.


Hmm, dan lees jij niet alles op dit forum, verder zeg ik niks over Hummeltje, mag ie lekker zelf doen... Ik wilde alleen maar aankaarten wat ik bedoelde met vangen en werkelijke hoeveelheid rondzwemmende vis.. Daar zit vaak een wereld van verschil in..

En over die karperuitrustingen die te koop aangeboden worden, het kunnen me er niet genoeg zijn :lol:
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
K. van den Herik

03-08-2010 07:19

Harrie,

Zie mijn vraag van begin juli. Was ik eigenlijk al vergeten.

Enne Louis: kut he die betweters? Zeker als ze gelijk hebben en helemaal als ze al bewezen hebben hoe het in de praktijk werkt.

Dik,

Sorry,

Maar ik vind het echt het paard achter de wagen spannen.

Je gaat iets verkopen, maar je weet niet wat, hoeveel en waarom.

Beslagen ten ijs komen zeg maar...

Als er 10 man met goede argumenten en feiten komen
Zet eens op papier louis en presenteer dat.

O ja, vis ook in wateren waar 20 karpers in een jaar een hele prestatie is. Zodra er op grotere schaal uitgezet gaan worden, hoeft het daar niet meer zo.

MVG

Klaas
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

03-08-2010 07:48

De oppervlakte van de Twentekanalen is in totaal 384 ha. Naast HVR gegevens zijn er ook gegevens van een VKO beschikbaar, al is dat laatste nooit erg betrouwbaar qua karper. Wie meer wil weten omtrent een SKP kan de 'Handleiding Spiegelkarperprojecten' downloaden via http://www.spiegelkarperprojecten.nl
K. van den Herik

03-08-2010 07:53

Aart,

Dat was niet meer als het antwoord op een vraag, nu nog het antwoord op de vraag of 500 vissies op 1 pand een bietjie veul is.

Nog steeds hou ik me aanbevolen voor de gegevens zoals gevraagd begin juli.

MVG

klaas

BTW/ps
Enne ff terugkomend op betweters enzo: Dit is een fukking discussiebord. Door met aelkaar argumenten uit te wisselen kan iedr1 iets leren.
Moest je dingen willen doen en je kan niet tegen commentaar, stop dan, je voorkont teleurstellingen.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

03-08-2010 08:05

Sorry Klaas, maar ik weet wel degelijk waarom, hoeveel en wat etc.
En is ook als zodanig aan de VBC voorgesteld. Daarnaast waren alle vroegere uitzetgegevens van de BET (vanaf 1986) ook beschikbaar. Verder wil ik er hier niet over uitwijden daar de VBC nu eerst aan zet is.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

03-08-2010 08:08

Klaas, er is helemaal geen sprake van '500 vissies op een pand'...
K. van den Herik

03-08-2010 09:48

Je kan je zomaar vergissen als lezer Aart. Ging ik nog van heel het kanaal uit, hij slechts van 1 pand

louis lunterbusch schreef:Christian,
Om het Twentekanaal na een uitzetting van 500 kweekkarpers met de Bosbaan te vergelijken slaat werkelijk helemaal nergens op (net zo min als die opmerking van jouw ook al is ie niet lullig bedoeld). Vroeger zaten er nog veel meer dan dat en ze groeiden toen ook minimaal een kilo per jaar. Ik blijf van mening dat gezien de grootte van het kanaal en de huidige bezetting dit aantal niet buitenproportioneel is. Mede rekening houdend dat er verliezen zullen zijn door o.a. sterfte en aso’s die zichzelf karpervissers durven te noemen en “onze” karpers stelen om ze op hun eigen pispotputjes over te zetten.
Ik, en ik denk de meeste Twentekanaalvissers met mij, hoef geen 10 karpers per dag te vangen zoals 20 jaar geleden het geval was maar zoals het de laatste jaren met de vangsten gesteld is vind ik ook geen optie en is de lol er wel een keer van af. De tegenvallende vangsten hebben absoluut niets te maken met de hengeldruk want die is een heel stuk lager dan pakweg 10 jaar geleden (hoe zal dat nou komen) toen er nog wel goed werd gevangen. De tegenvallende vangsten hebben alles te maken met een (te) lage bezetting door oorzaken die reeds genoemd zijn.
Nu vis ik ruim 20 jaar op het kanaal en denk dat ik wel een beetje weet hoe daar de vork in de steel steekt.
(Hoelang en hoe vaak) vis jij trouwens op het tk3 (en hoe zijn jouw vangsten de laatste jaren)?
Vissers die zelden of nooit op het kanaal vissen hebben natuurlijk makkelijk praten.
Met vriendelijke groet,
Louis


Transparantie is stik modern. zou ook bij SKP's op zijn plaats zijn, al was het waar om onredelijke criticasters de mond te snoeren. Maar als men al geen gezonde kritiek mag leveren: suc6 met het verhaal...
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

03-08-2010 10:37

En dat de vangsten zo enorm terug nemen komt deels ook door minder vissen. True.

Maar diezelfde vissen hebben nu meer vrijheid aan natuurlijk voedsel en hoeven niet net zo als vroeger afhankelijk te zijn van vissersaas, er is minder concurrentie. Ook daardoor kunnen vangsten afnemen. Neem daarbij dat ik de gemiddelde visser die 20 jaar op hetzelfde water slijt aardig beperkt vind in zijn mogelijkheden, maar goed, dat is een keuze die hij/zij zelf maakt. Om een voor hem duidelijke en logische reden, gaat mij niks aan..


Offtopic:
Komen we weer op het onderdeeltje "dressuur"-water, wat in mijn ogen al veel te snel geroepen wordt als men moeilijk aan hun vissen kan komen. Komt weer door diezelfde beperktheid in de meeste gevallen. Verder dan op een vaste stek neerschijten met een beperkt assortiment aassoorten komt men niet.


Minder vis betekent ook dat er meer plaatsen zijn waar op een bepaald moment van de dag geen karper zwemt. Mobieler vissen zou de oplossing tot een stijging in succes kunnen zijn. In plaats van een weekend neerdrollen op een stek, intiefen en wachten. Er zijn mensen die bedreven zijn in mobiel vissen, niet te beroerd zijn 2-3 keer per dag te verkassen of op te pakken, al is het alleen maar om een volgende plek een voerbeurtje te geven. En die krijgen ook loon naar werken. Tsja, als je niet werkt.. Dan ook geen loon hè...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
dick spijker
Berichten: 377
Lid geworden op: 24-05-2004 21:05

03-08-2010 11:57

Ach, als we met paard en wagen maar komen waar we willen maakt het mij niet uit aan welke kant dat paard loopt.
K. van den Herik

03-08-2010 12:17

paarden achter de wagen spannen
Spreekwoorden: (1914) De paarden achter den wagen spannen,
d.w.z. de zaak verkeerd aanpakken; de kerk op den toren zetten (zie Antw. Idiot. 639); hy hangt het roer aan de scheg (de steven), hy doet


Ach als het ergens om gaat en er normale vragen gesteld worden en iemand niet direkt voluit staat te juichen en te klappen is het toch niet goed.
Gebruikersavatar
dick spijker
Berichten: 377
Lid geworden op: 24-05-2004 21:05

03-08-2010 12:42

Hoe zat het nu ook al weer met Keulen en Aken........

Lijkt me dat je op het merendeel van je vragen netjes bent geantwoord, dat ze niet naar jou tevredenheid zijn beantwoord, tsja kan ik ook niks aan doen. Er is je toegezegd toch dacht ik te lezen dat je t.z.t op de hoogte word gesteld, en daar zul je vooreerst maar genoegen mee moeten nemen.

O, ken er nog één, geduld is een sch.........

Groeten, ik ga vissen.
K. van den Herik

03-08-2010 14:35

Dik,

Je gaat zelf bij het minstegeringste als een jekko in de verdediging als er maar iets anders geopperd wordt dan waar je zelf aan denkt.

Er is helemaal niets anders aan de hand dat iemand iets roept: in dit geval 500 karpers en dat daar wat vragen op komen die misschien wel kritisch zijn.

Meest logische is dat je een volledig plan neerlegt, een plan wat met feiten en argumenten is onderbouwd, een plan... zie handleiding. In de verkoop werkt dat het best. Een vaag ding zegt meestal niet zoveel, vandaar mijn opmerking om eerst huiswerk te doen zeg maar en neit achteraf.

antwoorden heb ik eigenlijk nog niet gehad anders dan
- ik weet het wel
- tijdens vergadering nog eens babbelen over hoeveelheid

Maakt mij persoonlijk geen ene ruk uit hoor, al flikker je de boel weer net zo vol als in de 80 er jaren. Alleen is het handig als je openheid van zaken geeft, dan zal het commentaar ook wat genuanceerder zijn als er een opaar vissies dood zijn gegaan na het uitzetten.


Zou het toch heel erg vinden dat gasten die niet eens op het kanaal vissen uit gaan maken wat er daar gaat gebeuren qua uitzettingen.


Toch kunnen de belangen groter zijn dan je denkt. Als je iets opbouwt is iedereen het zo vergeten verpest je iets geldt dat voor heel nl in deze. Vervelnde is dat hv bestuurders elkaar wel vaker treffen en mouwen.
K. van den Herik

03-08-2010 14:37

vergat ik nog:

een heel simpel antwoord zou kunnen geweest zijn:

Beste...,

Er is geen sprake van uitzetting van 500 karpers in 1 keer. De bedoeling is om een x jaar lang een x aantal vissen per jaar uit te zetten. De bedeoling is een evenwichtige opbouw in leeftijd te krijgen.


schud schud mouw mouw
Gebruikersavatar
louis lunterbusch
Berichten: 40
Lid geworden op: 10-01-2010 16:14

03-08-2010 15:55

Klaas,

Iedereen mag kritiek hebben en zijn mening geven maar laten we het wel bij feiten houden.
Aart heeft mijn HVR ontvangen en die van Harry is voor iedereen te lezen. Ook de postings van andere tk vissers berusten op feiten.
Van alle uitgezette vissen zullen na een aantal jaren er een hoop verdwenen zijn, is in het verleden ook gebeurt.
Nu kan het misschien nog maar wie zegt mij dat we over een aantal jaren nog karper mogen uitzetten? Ik noem dit visie.
Wat is overbezet? 20 jaar geleden zwommen er veel meer karpers op het kanaal dan tegenwoordig zelfs met 500 erbij. En ging het er toen slecht mee? Nee, ze groeiden en groeiden en wanneer ze eenmaal groot waren en door de verkeerde werden gevangen waren ze foetsie. Ook allemaal praktijk!
Als het toen met alle uitzettingen niet verpest is zal het nu ook niet zo snel gebeuren.
Ik heb van Christian vernomen hoeveel karpers hij tijdens de paai heeft gespot en eerlijk gezegd moest ik hier om lachen. Dit aantal kon je 20 jaar geleden in een goed weekend vangen.
Vroeger zat er volgens sommigen en volgens de huidige normen misschien wel veel te veel karper op het tk maar als de vissen goed groeien en gezond zijn en je ook nog lekker kunt vangen wat is er dan mis mee?
Of zij we nu opeens roomser dan de paus geworden?

Normen en meningen veranderen continu door voortschrijdende inzichten, richtlijnen zijn daarom ook richtlijnen en geen wetten waar niet aan getornd mag worden. Over 20 jaar denken we misschien heel anders over een aantal zaken m.b.t. uitzettingen.
Ik zie en hoor ook geen berichten van serieuze tk vissers die tegen een uitzetting van 500 karpers zijn. Zo veel tk vissers zijn er ook niet meer, af en toe zie ik een nieuw gezicht om hem daarna vaak nooit meer terug te zien.
Ik denk dat ik (en de andere tk vissers) m’n punt wel heb gemaakt en iedereen op één lijn krijgen lukt toch niet.


Sven,

Je hebt gelijk dat er nu meer voedsel voor de aanwezige vissen aanwezig is maar het kanaal was altijd al redelijk voedselrijk, er zaten zelfs zoetwaterkreeften (zelf gevangen).
Vroeger vingen we ook veel minder brasems dan tegenwoordig dus de vrijgekomen ruimte wordt door de platten weer ingepikt en die lusten ook wel wat voedsel natuurlijk.
Als er karper op de stek zit vang je ze vaak gewoon, maar als op plekken zitten waar je niet mag vissen of komen…
Wat mij wel opvalt is dat er steeds meer mosselbanken ontstaan en je hier steeds vaker last van hebt. Komt dan toch weer doordat er minder karper zit die de mosselbestanden in toom houdt.
Ik vis ook niet alleen maar op het tk maar er zijn zoveel stukken en stekken op 65 km kanaal dat je daar niet snel uitgevist raakt.
In Enschede zijn helaas steeds minder stekken toegankelijk (minder dan de helft is voor iedereen toegankelijk en vooral in de haventakken kun je alleen met een boot terecht of je moet toestemming van de eigenaar hebben zoals Harry) en het wordt straks waarschijnlijk alleen maar slechter wanneer extra toegangswegen worden aangelegd voor o.a. de Grolsch Veste en ze het kanaal ook nog eens gaan verbreden.
Ook worden er bijna ieder weekend één of meerdere witviswedstrijden gehouden en kun je er vaak helemaal niet vissen.
Als je kijkt welke wateren we in Twente kunnen be(nacht)vissen zul je snel tot de conclusie komen dat dit vies tegenvalt en het de laatste jaren alleen maar minder zijn geworden! We mogen ons gelukkig prijzen dat we tenminste het tk hebben om op te vissen. En dan wil je af en toe wel graag een visje vangen.
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

03-08-2010 16:59

Louis,

het gaat nog steeds continue over vroeger.

Vroeger zaten er vissen onder de woonboten
Vroeger vingen we 60 vissen in een weekend
Vroeger dit, vroeger dat

Als er vroeger niet zo veel vis in had gezeten waren de 'verkeerde vissers' ook niet naar het TK gegaan om vis te jatten...

Jij beweert dat je de opbouw van het bestand dat je tijdens de paai gezien hebt slecht vond? Kom dan aub ook eens met feiten. En roepen dat schubjes van een centimeter of 50-60 best al 20 jaar oud kunnen zijn heeft mijns inziens vrij slechte gevolgen voor je geloofwaardigheid. Jij noemt het koffiedik kijken, ik noem het ervaring. Maar ik kan aan een vis dus echt wel zien of het een jonge of oude vis betreft. Ben ik begaafd dat ik daar geen schub voor uit de vis hoef te trekken?

Groeten Christian
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
louis lunterbusch
Berichten: 40
Lid geworden op: 10-01-2010 16:14

04-08-2010 01:45

Christian,
Volgens mij haal je nu twee fora door elkaar. Mijn posting waarop jij hier nu reageert stond op het andere.
Maar goed zal hier dan maar even mijn reactie geven:
Om zaken met elkaar te kunnen vergelijken heb je nu eenmaal referentiepunten nodig. Anders kun je toch geen vergelijking treffen dunkt me. Hoeven we volgens jou dus in het vervolg ook geen HVR gegevens meer door te geven want die gaan immers ook over "vroeger".
Dat jij die prachtige tijd niet hebt meegemaakt is heel spijtig voor jou, maar het waren wel ontzettend mooie jaren. Goed vangen en ook nog kans op een dikke vis, dat is toch wat (bijna) iedere karpervisser graag wil.

Je schreef:
“Als er vroeger niet zo veel vis in had gezeten waren de 'verkeerde vissers' ook niet naar het TK gegaan om vis te jatten... “
Pff, ik denk dat elk commentaar overbodig is.
Jij wilt van het tk een water maken met weinig maar grote vis, dat trekt zeker geen verkeerde vissers aan?
Ik denk dat er al voldoende feiten op tafel liggen maar dan niet van jouw kant.
Jij geeft jouw persoonlijke kijk op een aantal zaken maar daarom zijn het nog lang geen feiten. Dat probeerde ik dus duidelijk te maken met mijn opmerking over het bestand...
En ik denk inderdaad dat schubjes van 50-60 cm 20 jaar oud kunnen zijn en ik denk ook dat er zat deskundigen zijn die dit willen en kunnen bevestigen. Wat vindt jij trouwens jong of oud? Iemand die 16 is vindt iemand van 25 al oud maar iemand die 90 is vindt iemand van 80 jong, zijn allemaal relatieve begrippen waar je alle kanten mee op kunt toch.
Ik denk dat ze bij Sportvisserij Nederland nog wel iemand als jou kunnen gebruiken, scheelt ze een hoop werk.
K. van den Herik

04-08-2010 07:06

Fijn dat ik een mening mag hebben, fijn ook dat ik nu de reden weet waarom je 500 karpers in 1 keer wilt uitzetten op een stukje van het kanaal. 9 en 5 km?

1) straks mag het niet meer
2) vis wordt misschien ook nog wel gejat


Lekker ecologisch verantwoord. Goeie opbouw ook van het bestand. Suc6 in elk geval. Stiekem hoop ik dat je uit je nek lult en dat er mensen bij zijn met verstand van zaken. Dit is nl. net hoe het vroeger was....

Wat in elk geval al voortschrijdend inzicht is, is het uitzetten van 1 kilo karper per ha om te beginnen al meer dan zat is. En op de vraag wat een max bezetting aan karper zou moeten zijn?

800 kilo karper per ha kan makkelijk. Op open watersystemen zoals kanalen zijn m.i. 6 tot 10 karpers per ha meer dan zat.

Zuur? Dat moet maar, wel vind ik dat er ruimte moet zijn voor "echte ouwerwetse"karperplassen. Maar dan net geen bosbaan. Of wil je van het twente kanaal toch een karperkanaal maken? Zoals gezegd. zie maar....

Kleintje nog:

Ze groeiden en ze groeiden... Is dus niet waar Bijna allemaal van die halfverwilderde schuppies. een 20 ponder was een uitzondering met als uitzondering een enkele vis tot ff 35 pond. Er was al een redelijke sterfte nodig en een ontiegelijke partij met bollen om vanaf 1988 a 1990 een beetje echte groei te krijgen. Niks meer of minder dan elders. Reken daarbij een aantal voederplaatsen van veevoer en het warme water hou je een schraal groeicurvetje over.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

04-08-2010 09:02

Voor degenen die werkelijk interesse hebben in bestanden en biomassa's,
gegevens laatste VKO qua biomassa's:
*Zutphen-Delden: 310 kg ha (waarvan 213 kg aan brasem en 44 kg aan blankvoorn)
* Zijkanaal: 250 kg (waarvan 144 kg aan brasem en 30 kg aan blankvoorn)
* Delden-Hengelo-Enschede: 70 kg (waarvan 37 kg brasem en 8 kg blankvoorn)
Daarnaast bestaat de visbiomassa nog uit geringere percentages aan: kolblei, snoekbaars, pos, roofblei, winde, ruisvoorn, hybride en alver.
Voor snoek en karper viel geen biomassa te bepalen op alle 3 gedeelten wegens te weinig daarvan aangetroffen bij het laatste VKO.
K. van den Herik

04-08-2010 10:03

Dank je Aart,

Was ik al, zie 1 juli oid...

Het zal je niet verbazen dat ik wel ongeveer wist wat er aan biomassa te verwachten was. Ik wilde dit zeker weten, want in dit kader had ik al een beetje de 500 vissen geplaatst. M.i. veel en veel te veel.

Is het beoogde stuk 100 ha? Dan zet je zo ongeveer 75 kilo ha karper erbij. Dat lijkt me met een 25% van de biomassa een beetje te optimistisch.

Vraag: ipv 1 kilo per ha of 1 vis per ha water. Is het niet beter om in de toekomst in een percentage van de biomassa te spreken? De eerste SKP en spraken over 1 kilo per ha gedurende 5 jaar. 10 Jaar geleden was de biomassa van deze wateren zeker de helft meer dan nu.

Neemt niet weg dat de visstand laag is, zeker voor een kanaal...


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

04-08-2010 10:32

Klaas,

Waarom val je steeds terug op 500 vissen? Louis weet nu wel dat jij die 500 die hij (uit de lucht greep neem ik aan) stelde teveel vindt.
K. van den Herik

04-08-2010 11:10

Matthijs,

Het is een aardig gebruik om in een bijdrage je: hoe, wat en waarom te plaatsen. Zo maar wat roepen kan ik ook hoor: kut he...
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

04-08-2010 11:37

Louis, ik wil helemaal niets. Oja toch wel, ik wil:

- de KSN oost bedanken voor hun inzet en moeite mbt het aanvragen van een SKP voor het Twentekanaal.
- mocht het zover komen, graag helpen waar nodig!
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

04-08-2010 12:08

Staat genoteerd Christian.
Biomassapercentage is ook niet simpel Klaas, gelet op de diverse KRW maatlatten. In het nieuwe KSN beleidsplan 2011-2015 (komt binnenkort op de KSN site te staan) wordt uitgegaan van een minimaal streven van 50 kg aan karper per ha (een aantal ecologen willen graag 0 tot maximaal 30 kg per ha gaan hanteren, maar daar is geen enkele grond voor te vinden...).
Die 1 kg per ha. gedurende 5 jaar achtereen was destijds aan de lage kant, nu iets aan de hoge kant, al is dat op kanalen als de Twentekanalen m.i. nog steeds geen enkel probleem gezien de totale visbiomassa en de natuurlijke jaarlijkse karpersterfte. Al kan dit op termijn wel iets ten nadele van het brasembestand uitpakken.
Alleen moet de lage visbiomassa op TK3 wel veroorzaakt zijn door de opgetreden milieuaantastingen in het nabije verleden daar er geen andere aanwijsbare oorzaak voor te vinden is.
K. van den Herik

04-08-2010 12:18

Duidelijk Aart, 50 kg/ha is als karperVISSER niet echt veel he. Maar verkoop dat meer maar eens...

De kilo per ha uitzetten klopt wel denk ik Aart, alleen is het niet echt na te gaan wat ervan overblijft. Ik schat de mortaliteit van het spul hoger in dan aanvankelijk gedacht. De 5% kon wel eens 15 of 25% zijn.
Gebruikersavatar
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

04-08-2010 12:31

K. van den Herik schreef:Matthijs,

Het is een aardig gebruik om in een bijdrage je: hoe, wat en waarom te plaatsen. Zo maar wat roepen kan ik ook hoor: kut he...


Klaas,

Dat gebruik staat nergens voorgeschreven. 99% van alle reacties in de verschillende topics wijken af van jouw aardige gebruik dan, net als jouw eigen posting overigens. Ik stel je gewoon een vraag over een "gegeven" wat jij in de postings in dit topic nogal eens terughaalt. Aangezien de communicatie via forums in combinatie met het interpretatie vermogen van de mens nogal eens zorgt voor de nodige ruis, vraag ik jou daarom daarover. Dat jij daar niet normaal op kunt/wilt reageren is iets waar je goed in bent en wat we dagelijks terugzien op dit forum van jou. Je kent in elk geval een consistente gedragslijn dat in tegenstelling tot enkele avator-soortengenoten. ;) Trouwens de wat en waarom zaten er al in! Dus lang niet slecht. Oh en was het maar kut, dan had je er nog wat aan. ;) :p

Ik vind het in elk geval een goede zaak dat de KSN zich hier WEER voor inzet en zo de karpervisserij ook toekomst geeft. Dat dat niet door iedereen weer wordt gewaardeerd is standaard zo langzamerhand. In elk geval Aart, Dick en verdere mannen die dit regelen: petje af in ieder geval mede gezien de vele tijd die in dergelijke initiatieven gaat zitten. Een blijk van waardering mag ook wel eens uitgesproken worden. Zeveraars zijn er al genoeg.