Even wat dingen over Spiegelmagazine, tevens uw mening...


Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

02-07-2010 10:47

Heb eigenlijk met het onderstaande op een andere topic gereageerd (Spiegelmagazine... waar blijft ie) maar toch even een andere topic geopend, op de andere topic niet echt relevant.


Ik vind persoonlijk het blad erg achteruit gaan de laatste tijd. Ik stoor mij erg aan de 'sluik'reclames die zogenaamd ff tussen neus en lippen in de tekst worden vermeld.
Heb gevoerd met dit of dat merk (nog nooooooit zo goed gevangen oh oh ow, er komen alleen dikke vissen op uit). Artikelfoto's waar een emmer van een bepaald boiliemerk nog net even te zien is enz, irritant gewoon.

Verder vind ik persoonlijk ook steeds meer dat buitenlandse trip verhalen voorkomen in het blad, waar ik zelf eigenlijk niet veel aan vind, kan persoonlijk zijn, maar ik kan me zo voorstellen dat niemand zit te wachten op een verhaal over een water in verweggiestan.
Wel als hiervan de aanpak/tactiek over het betreffende water genoemd wordt, maar vaak is het een: ritje over de snelweg, vergunningen halen, peilen, uitvaren/voeren, week vissen en vangen verhaaltje. Schiet je geen drol mee op mijns inziens. Leuk om een keer te lezen, maar vind het zelf iets te vaak terug keren.

Wil meer tips en trucs, geen verhalenblad, met ik voer hier, ik voer daar, ging naar het water en ving eerst een kleintje 25pond :o :-? en daarna m'n target van 42pond...

Mensen dit is van mijn kant zeker geen afzeiktopic, Spiegelmagazine is een goed blad, maar zoals gezegd de laatste tijd....

Wie weet denken er meer lezers zo over en hebben de mannen achter Spiegelmagazine hier nog iets aan, of doen ze er eventueel iets mee.

Gegroet Mike
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

02-07-2010 11:00

je kan net zo goed de rest van die bladen erbij zetten...

allemaal een pot nat..

maar de mensen die het lezen geilen nou eenmaal op die stoere verhalen...

ik geef je wel groot gelijk, ik zou ook liever tips&trucs willen zien en meer over de aanpak,en het genieten van je hobby ipv al die succes verhalen met dikke BTW biggen zogenaamd gevangen op aas "A" maar toch stiekem op aas "B" eruit gekomen.

ik lees al jaaaaaren die bladen niet meer, krijg af en toe 1 in mn handen gedrukt door maatjes, maar ben er dan gauw klaar mee.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

02-07-2010 11:19

Klopt allemaal één pot nat qua (sluik)reclame en artikeltjes, maar ik vond juist Spiegelmagazine zich voorheen daardoor onderscheidend, viel toen erg mee met al die standaard artikeltjes en reclames in teksten e.d. Kijk de 'gewone' reclame is helemaal niet erg, en zelfs nodig voor een blad, dat weet ik ook wel, maar NIET in de ingestuurde artikelen en foto's wat mij betreft!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

02-07-2010 11:27

het enige blad waar ik nog graag eens in kijk is : BEET

ook omdat dat meer de bieden heeft dan enkel karper,karper,karper.

en leuke (succes) verhalen van beginnende vissers ,dat vind ik nou leuk om te lezen. :D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
tommie vd akker
Berichten: 69
Lid geworden op: 04-10-2005 13:44
Locatie: Hilvarenbeek
Contacteer:

02-07-2010 11:39

Als vissers een artikel schrijven die voor een bepaald merk vissen dan prijzen ze hun artikelen aan dat is redelijk logisch.

Heb daar niet zon problemen mee verder vind ik het een van de weinige of het enige goed blad op de markt op dit moment.

mij persoonlijk boeit heel het tactische gebeuren niet ik vind het altijd wel leuk om sessieverslagen of iets dergelijks te lezen.

gr
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

02-07-2010 11:48

als vissers een artikel schrijven moeten ze vrij zijn om te schrijven wat ze willen.

als ik lees:

ik ging een sessie doen aan een groot frans meer van 500ha,nam mee 100kg proline pellets,100kg pro line fish -garlic freezers mee.
de eerste nacht kreeg ik al beet dankzij mn pro line fluo pop,na hem in mn pro line onthaakmat gelegd te hebben stopte ik de vis in de pro line weegzak. jammer genoeg raakte in mn pro line boilienaald kwijt maar gelukkig heb ik nog 4 pro line boilienaalden,er zijn gewoonweg geen betere.

volgende ochtend ving ik een steur van 6 meter op een pro line pellet (stiekem gewoon met mn eigen aas gevist ,maar wat niet weet wat niet deert ey)

ik snel mn pro line pet op en trui aan voor de foto blablablablablabla.

buiten het feit dat ik zoeits gewoonweg niet serieus kan nemen, heb ik mn blad al lang weggegooid omdat ik em dan ondertussen finaal ondergekotst heb.

PS, je mag gerust pro line vervangen door bijv. solar, nash,dynamite ,MSB or whatever, gaat meer om het voorbeeld

als een visser vrij is om zelf te bepalen wat te schrijven zonder al dat geslijm richting de sponsor dan heb ik 100% zeker weten meer plezier om een artikel te lezen.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
damian mijboom
Berichten: 255
Lid geworden op: 14-06-2006 17:22

02-07-2010 11:57

je vergeet ook nog dat dat dan gevangen is op zijn century hengels met shimano molens en de gierende delkims :D

i.d.d. het word steeds gekker
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

02-07-2010 13:02

En daarna heb ik een Korda safety system om mijn snikkel gerold en heb ik de eerste de beste hondenuitlaatster een veeg gegeven op mijn nash stretcher... 8)
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
K. van den Herik

02-07-2010 13:10

Verwacht op Carpboard:

onderhoudende artikelen van M.T. en C.H., artikellen waarin zij laten zien hoe een artikel hoort te zijn.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

02-07-2010 13:17

Mike,

Ik ben het er helemaal mee eens! Maar dan ook meer in karpermagazines in het algemeen. Daarom heb ik ook geen abonnement op 1 van de bladen. Zonde van mijn geld!

Net als jij mis ik ook de leerzame verhalen over tactiek waar echt diepgang in zit. Hoe bijvoorbeeld nieuwe wateren of moeilijke wateren aangepakt worden. De voorbereiding, het leerproces, het vallen en opstaan, tactiek, aas en uiteindelijk succesmethode vinden. De technische verhalen in de bladen hebben zo weinig diepgang, gaat nergens over. Het zijn allemaal van die open deuren.
De artikelen die meer als verhaal geschreven zijn hebben wel zo weinig beleving dat ik erbij in slaap val. Het is meer een opsomming van gebeurtenissen dan dat het sfeer en spanning of beleving uitstraalt. En toen.. en toen... en toen... Er zijn blijkbaar weinig karpervissers die óók een goede verhalenverteller zijn a la Luc de Baets, Alijn Danau, Herwin Kwint of Joris Weitjens. En de huidige echte cracks of grote namen laten vaak weinig interessants los behalve oppervlakkige succesverhalen van grote vissen.

Een mening over een artikel of magazine/boek is heel persoonlijk natuurlijk. Een ander vind een technisch artikel misschien wel leerzaam of een verhaal reuzeboeiend of spannend. Maar voor mij voegen de karperbladen totaal niks toe aan mijn karpervisserij.

Klaas,

Als je een mening ergens over hebt, wil nog niet zeggen dat je het zelf beter zou kunnen. Anders waren we nu ook allemaal bondscoach van Oranje.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

02-07-2010 13:28

@ Klaas,

ik geef een reactie als consument ( die al ruim 6 jaar geen consument meer is van alle karperbladen)

dat betekend dus niet dat ik zeg dat ik het beter kan (alhoewel.... :D )
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

02-07-2010 13:29

Grotendeels mee eens Rick. Ben ook van mening dat al die technische/taktische artikelen op elkaar lijken. Heb t gevoel dat men elkaar alleen maar na-lult. Weinig nieuws onder de zon dus. Positieve uitzondering op de regel vind ik de stukkies van Martin Post, maar voor 1 interessant stukkie koop in geen tijdschrift van 8 Euro.
Klaas, mooie scoop! Kan niet wachten.. :lol:
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

02-07-2010 15:08

Zoals ik al in het topic vermeldde van spiegel hier ergens op het board. Je wordt er zowat doodziek van. De gevolgde taktieken en technieken vind je niet meer, de diepgang is ver te zoeken en de kilogeilerij wordt alleen maar erger. Zonder target of PB ben je niet, de handen zover mogelijk achter de vis ipv eronder, met een 35mm lijkt ie nog groter.. Is wel erg extreem, maar bijna eerder regel dan uitzondering. Voordeel, je hoeft het niet te lezen.. Je doet het zelf...

Over nalullen heb ik het ook al eens gehad, mijn mening is duidelijk.

Misschien moet ik zelf maar eens één van mijn vele schrijfsels optimaliseren en insturen. Zonder man-vis foto's, zonder kilo's en zonder sponsor.. Zonder opsomming van runs en vangsten.. Met een heel andere insteek.. Persoonlijk interesseert het mij geen biet wat een ander vangt en waarmee, ik vis voor mezelf.. Aan mijn vangsten heeft niemand iets, wordt niemand rijker en gelukkiger van.. Maar misschien hebben ze iets aan de "kennis" of "ervaringen" of "praktijkgerichte situatieschetsen" of "onderwaterfoto's"...

Wat dat dan is? Dat laat ik nog even in het midden. Kan dit? Ja, het kan. Vind iemand het leuk? Waarschijnlijk wel..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Teun van der Velden
Berichten: 380
Lid geworden op: 21-09-2009 22:40
Locatie: Brabant

02-07-2010 15:38

Ik ben het hier ook mee eens.
Heel af en toe is er nog een verhaaltje waar het niet om de merken draait maar het overgrote deel van de artikelen gaat óf over een bepaald water óf over een bepaald merk (of een combinatie van de twee) waardoor ik de artikelen niet serieus kan nemen.
Dan lees ik veel liever artikelen die niet door een fieldtester geschreven zijn maar iemand die onafhankelijk is en dus kan schrijven wat hij wil, zonder verplicht te zijn tussen de regels door te benadrukken dat hij zijn vissen op dit en dit van merk zus en zo vangt. Sfeerverhalen vind ik ook altijd erg leuk om te lezen. Merken mogen van mij gerust genoemd worden, maar als de schrijver voor al het denkbare materiaal hetzelfde merk blijft aanprijzen vertrouw ik het artikel niet.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

02-07-2010 15:55

Tsja, als ik de laatste spiegel er eventjes bij pak kan alleen het artikel van Rob Hughes mij echt boeien. Met name omdat het merendeels al bekend was bij mij en toch een soort van "bevestiging" was dat ik niet de enige was die er zo over dacht. Gelukkig. Het verhaaltje van Ronny en John is ook wel ok, en Piel laat ook goed zien (lees maar eens flink tussen de regels door :P )hoe je situaties aardig in kan schatten en er je voordeel mee kan doen..

Helaas is het voor andere artikelen niet "tussen de regels lezen" zou je met een tabel met vangsten en gewichten al aardig in dezelfde richting kunnen komen. :p

Neemt niet weg dat fieldtesters denk ik toch vaak artikeltjes schrijven in combinatie met de deal die ze hebben met de aasleverancier of tackle-producent. Je zult toch wat van je moeten laten horen voor al die ballekes en haakies...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Tim van Zanten
Berichten: 109
Lid geworden op: 02-07-2008 17:55
Locatie: Leusden

02-07-2010 17:11

de bladen blijven uitgekouwd. ik hoef dan geen technische artikelen te zien maar verhalen die belevenis uitstralen vind ik geweldig! je ziet ze alleen zo weinig! het interesseerd me niks met welke materialen en aas de vis gevangen worden. daar zijn we met zijn allen toch ook slim genoeg voor! ik mis de belevenis in de verhalen. de unieke memorabele momenten en dat maakt een blad voor mij passieloos. Vooral de artikelen van de Fox consultants zijn verschrikkelijk. waar gaan we heen!

maargoed. laten we eerlijk zijn, de tijden zijn door de marketing veranderd. de fabrikanten en daarbij behorende consultants willen geen vissen meer vangen maar vissers. Neem nu de productreviews die we overal tegenkomen. het is toch van de gekke dat een consultant van een merk x ook nog eens een productreview gaat schrijven over datzelfde merk. we worden belazert waar we bij staan!

zo, ik heb even mijn spui gespuugd.

gr.
Carpfishing, a way of life!
Gebruikersavatar
roos paul
Berichten: 382
Lid geworden op: 13-12-2003 01:00
Locatie: Brakel
Contacteer:

02-07-2010 17:42

Heb ik men abbo opgezegt voor dit magazine,moet steeds e-mailen voor het in de bus te krijgen en dat doe ik niet meer,ook zoals reeds vermeld die reclame en betaalwateren die nu de hoofdmoot uitmaken,dank u!!
hou het netjes aan de waterkant!!
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

02-07-2010 19:41

Nou tot nu toe veels reacties, veel met dezelfde mening als ik, andere zien toch ook liever wat meer de verhalenlijnen terug komen in het blad. Daar kan ik zeker in mee komen, echter dan wel zonder al die reclame. Jongens kom op, dat maakt een verhalen artikel echt niet mooier.
Ik wil inderdaad dan ook beleving en passie meemaken in die verhalen.

Het lijkt wel of een verhaal schrijven in een blad en we hebben het nu even in dit geval over Spiegelmagazine, een simpel iets is geworden. Vrij gemakkelijk allemaal, je kunt een water uitpikken en er een verhaaltje over schrijven incl de bijbehorende gebruikte aassoorten en materialen blablabla. Maar dit is toch niet wat we willen lezen. Wat is de meerwaarde ervan? Ik bedoel je koopt toch een blad of om er iets aan te hebben info e.d. of om een leuk verhaal te lezen met passie en beleving. Kan het mis hebben. Maar met die gedachte koop ik tenminste Spiegelmagazine of een ander blad. Ik verwacht zelf een mix van mooie verhalen en een informatief gedeelte. Spiegelmagazine was daar echt mee op de goede weg, maar helaas vind ik zoals gezegd steeds meer de betaalwatertjes, buitenlandse trips, standaard verhalen en super veel reclame en sluikreclame in terug.

Mannen nogmaals ik zeik het blad verder niet af, dit is positieve critiek op het blad, ik zou het eigenlijk alleen maar verstandig vinden dat hun ook kritisch kijken over wat de doelgroep nou eigenlijk wil. Wat de doelgroep wil lezen. Ik bedoel selecteer dan bijvoorbeeld juist ook die ingezonden artikelen die een lezer wil lezen. Helpt het blad en de lezer alleen maar vooruit. Dus vandaar eigenlijk het openen van dit topic, ook hun worden er eigenlijk alleen maar wijzer van.
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

02-07-2010 20:09

Ik deel de mening van paul roos.
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

02-07-2010 20:16

uhm dit topic is niet bedoeld om abbo's op te zeggen hè :) :-?

Meer een opzet naar een beter blad of zoals het blad naar mijn idee voorheen eigenlijk was zeg maar, dat zou ik graag zien terug keren.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

02-07-2010 20:17

Ik voel hier iets interessants ontstaan.. Voor zover het nog niet is :P
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

02-07-2010 20:41

Merkbaar in ieder Karperblad en zelfs op fora: Er wordt verdomd veel op BTW gevist!!!!

De visser zoekt in alle opzichten de makkelijkste weg ==> laten we maar eens naar een BTW gaan en daar wat vissen gaan sleuren. Laatst kwam er ook iemand naar me toe met foto's van "dikke" en "grote" vissen. Ik herkende de vissen onmiddellijk, niet dat ik er al geweest was, maar door het feit van de vorm van de vissen en hun kleur. Het zoveelste betaalwater waar je op een week je jaar kan goed maken.
Je betaalt 350.00 € en soms nog meer om er te vissen, moet er natuurlijk vis op de mat komen! Anders slechte reklame voor het water en geen boekingen meer.

Wie denkt hier aan het wel en wee van de vissen, overvolle aquariums!!!

Het beste heb ik laatst gehoord, een man die handelt in dikke vissen. Hij heeft 4 vissers die voor hem vissen en die overal waar ze maar kunnen de grote vissen afvangen en dan bij hem in het zwembad stoppen. Je kan dan de volledige zwemkom met vissen kopen aan 10.00 € per kilo. Er zitten vissen bij vanaf 8 kg tem 20+. Is er teveel interesse dan laat hij de kopers opbieden tegen elkaar en verhuizen zo de vissen naar BTW.

SCHANDALIG!!!!

Wij maar pleiten voor de vissen en zo gaat het ook met de fora en karpermagazines: Wiens brood men eet wiens taal men spreekt!!

Ik denk hierwel jullie even tot nadenken gezet te hebben!!!!!

Kind regards,
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Tom de wal
Berichten: 205
Lid geworden op: 03-01-2008 16:44

02-07-2010 20:50

Ik lees ze ook niet meer, vind de karperwereld dan nog het fijnste om te lezen.
Inderdaad door de verhalen over de betaalwateren of alle reclame.
Stukjes van Gerard Schaaf en Martin Post zijn leuk om te lezen, maar veel te weinig van dat soort artiekeltjes.
Carp spirit!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

02-07-2010 21:47

Magazine ''KARPER'' geen problemen mee,en staan leuke verhalen in,en er staat inderdaad reclame in,maargoed daar kijk je overheen als het je niet boeid,en voor andere is het een uitkomst die reclame! Tis maar hoe je het bekijkt
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Tim van Zanten
Berichten: 109
Lid geworden op: 02-07-2008 17:55
Locatie: Leusden

03-07-2010 10:40

Het is wat je zegt Frank, er wordt steeds meer op betaalwater gevist. dit is ook niet verwonderlijk doordat er toch steeds meer een 'als je geen grote vis vangt tel je niet' mentaliteit heerst. het vangen van een 20k vis op betaalwater is in de regel 'makkelijker' (uitzonderingen daar uitgesloten) dan het vangen van een pure 'wilde' Nederlandse 20k vis. ik wil dan ook niks lezen in de bladen over hoe zij een 20k of 25k vis hebben gevangen op betaalwater x. ik ben veel meer geintresseerd in hoe iemand een Nederlandse 20k vis heeft gevangen. de weg die hij heeft bewandeld, de aanpak, de valkuilen etc.

dat van die handel in karpers is natuurlijk helemaal uit den boze!
Carpfishing, a way of life!