Roker / Niet roker

Plaats reactie
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

28-06-2010 07:19

Zoals de titel al zegt , rook je , of rook je niet? ^^

Daar mijn vermoeden ligt dat het merendeel van de (karper)vissers rookt , puur om iets te doen te hebben. :lol:

Ikzelf ben een roker , bijna enkel geworden door het karpervissen.
Aangezien ik me altijd rot verveelde tijdens het wachten op een beet , nu rook ik zowat elk half uur een sigaret. :lol:

Het komt ook niet enkel door het karpervissen , ook door het feit dat ik met allemaal rokers optrek , maar toch merendeel door het karpervissen. :P
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg
antonie bartels
Berichten: 348
Lid geworden op: 20-09-2009 15:33
Locatie: thuis

28-06-2010 07:27

ik rook niet...
vind het geldverspilling.
maar ja ieder zn mening.
koop liever van het geld nieuwe spullen, waardoor je kans heb om minder lang te hoeven wachten.
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

28-06-2010 07:32

Idd.
Ieder z'n mening. ;)
En ook geldverspilling ja , 5,20 voor een pakje , 1 pakje per nacht dat ik ga , ik vertrek vanmiddag voor 3 nachten , pakweg 4 pakjes is 20,8 , kan je toch al wat klein materiaal voor kopen.

Als ik kon stoppen zou ik ook stoppen maarja. :roll:
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg
Gebruikersavatar
Erik van der Mierden
Berichten: 348
Lid geworden op: 21-02-2003 01:00
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

28-06-2010 08:16

Michiel,

Als ik kon stoppen zou ik ook stoppen maarja


Onzin, waar een wil is is een weg!
Never argue with an idiot. He'll only bring you down to his level, and beat you with experience
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

28-06-2010 08:30

Erik , en hoe zit het dan met al die andere rokers , of degenen die dood gegaan zijn aan longkanker?
Deze wouden ook wel stoppen , maar ze konden het niet.
Geloof me , het is moeilijker dan je denkt. ;)
En nu begin ik te praten zoals een volwassene :roll: :lol:

Maar laten we dit topic zuiver houden en geen discussie beginnen. ;)
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

28-06-2010 09:00

ik ben ook een roker! vind het wel relaxt lekker in het zonnetje een peukie roken of lekker chille
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

28-06-2010 09:41

Iedereen KAN stoppen, als je er zelf maar 100% achter staat en het echt wil.
Bizar trouwens dat een ventje van 15 al een pakje per dag rook:o waar kan je dat van betalen?
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

28-06-2010 09:48

Dennis , ik zeg nog , enkel tijdens het vissen , voor de rest kom ik toe met een pakje per week. ;)
Maar laten we gezellig on-topic blijven. ;)
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

28-06-2010 12:05

naja misschien is die ook wel op zun 11de begonnen? en krijgt die zun sigaretten van zun ouders?
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

28-06-2010 13:00

Klopt,van zijn vader krijgt ie het!! Of kreeg.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

28-06-2010 14:59

De topicstarter vraagt nadrukkelijk om het on-topic te houden over wel of niet rokende karpervissers en niet over of hij het zelf kan betalen of stoppen met roken of dat het ongezond is.
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

28-06-2010 15:25

Toch jammer, vanuit mijn werk als arbo-coördinator heb ik al een aantal mensen van het roken afgeholpen. Hieronder zaten een aantal zeer verstokte rokers en mensen die zeggen dat ze "het toch niet kunnen". Dit allemaal door ze naar een 1malige trainging te sturen. tot op heden zijn ze allemaal nog gestopt.

Ik kan die training natuurlijk niet reproduceren, maar het komt er op neer dat je in die training krijgt verteld dat je gewoon zomaar kunt stoppen, zonder dat er iets geks gebeurt of dat je zomaar omvalt ofzo. Ook van die dingen als aankomen door te stoppen met roken en andere kwaaltjes is helemaal niet nodig. Gewoon stoppen, er gebeurt niets. Veel mensen zien stoppen als een hindernis of een straf! Dat is het alleen maar als je roken als een beloning ziet, terwijl het eigenlijk het roken is wat een straf is.
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

28-06-2010 16:49

Ik rook ook. Als ik vis, rook ik meer. En om het dan zo goedkoop mogenlijk te houden rook ik shag. Ik ben al 2 keer voor 2 jaar gestopt maar toch ben ik weer gaan roken. Dat je niet kunt stoppen is echt totale onzin. Je bent niet verslaafd.....je laat jezelf verslaafd raken. De opmerkingen zoals waar een wil is, is een weg beaam ik dan ook volledig.

Maar toch rook ik.... 8)
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

28-06-2010 18:02

Tussen de oren kwel!
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
veenstra michel
Berichten: 218
Lid geworden op: 19-06-2008 22:13
Locatie: utrecht

28-06-2010 19:09

Ja ik rook ook en al ruim 20 jaar :-?
5 x 7 euro per week.

Zit nu wel steeds vaker te denken om ermee te kappen.
Stoppen met roken ok... daar ben je volgensmij de rest van je leven mee bezig.

eigelijk zou ik het gewoon moeten doen stoppen met die zooi :oops:
Het bewijs van een schoolverlater zit in mijn pen.
Gelukkig verdien ik ze met me handen :)
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

28-06-2010 19:21

Of gewoon doorroken!

Bewijs is even of roken slecht is? Tuurlijk word het als slecht beschouwd,maar er zijn zat mensen die roken die zijn 90 geworden (Mijn Oma bijvoorbeeld,die is 90 en rookt stug door)

Vreemde eraan is,zoveel % die stopt met roken kampt plots na een aantal maanden niet roken met longkanker! Mensen die nooit gerookt hebbenen dat is een flink percentage die krijgt te maken met longkanker.

Alles is slecht voor je de laatste tijd. Maar wat is eigenlijk wel goed? Overal word wat achter gezochrt,mensen die voor jou gaan bepalen dat je nergens meer kan roken,jah hallo dat moeten we lekker zelf weten. Mensen die klagen zijn de grootste kettingrokers geweest en gaan jou vertellen hoeveel beter het leven is zonder roken? Nou een groot percentage gestopte rokers zijnde grootste zeikers die erzijn! ''Ow meneer ik heb last van uw rook,kunt u ergens anders roken?'' IK ''Jah dat kan,maar je kan ook een rookvrije kroeg opzoeken inplaats te gaan zeiken'' HIJ ''Jah dat snap ik meneer,maar ik ben gestopt en wil het graag zo houden''


Nichten (Niet allemaal,maar er lopen er zat tussen)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

28-06-2010 19:27

Iedereen kan stoppen, het gaat om het moment waarop je er aan toe bent.
Ken verschillende mensen die van de ene op de ndere dag besloten het is genoeg geweest en die hebben nooit meer terug gekeken.

Dat je NIET verslaafd zou zijn, is klinklare onzin! Rokers zijn wel degelijk verslaafd, het aantal receptoren die "gestild" moeten worden door stoffen als nicotine zijn door het roken overgevoelig waardoor je sneller weer een hijs wilt. Stoppen is ook niet moeilijk overigens, gewoon doen je bent maximaal 1 a 2 dagen wat minder en daarna is je verslaving weg ...... de gewoonte om te gaan roken is de boosdoener, die zorgt ervoor dat jij het peukie na het eten, tijdens de koffie, bij het opstaan "nodig" hebt.

Ik ben weer begonnen want (vul erge gebeurtenis in), laat alleen maar zien dat roken een beloning is! Als ik een peukie opsteek, dan ben ik rustiger / vrolijker la bla bla.

Onzin, je wist je gewoon even geen raad, niet erg overigens.

Oh ten overvloede, ik rook ook ....... :evil:
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

28-06-2010 19:53

ik begreep van die mensen die die training verzorgen dat de lichamelijk verslaving na 3 dagen verdwenen is. alles wat daarna komt, zit tussen de oren. Lichamelijk ontwennen is onvermijdelijk, maar het psychologische gedeelte niet!
K. van den Herik

29-06-2010 06:38

Die trainingen verzorgen hebben er geen belang bij dat je stopt. Die zoeken zwakkeren die denken dat ze het zelf niet kunnen.

Toen ik het zat was heb niet meer gerookt. Kwestie van wilskracht. Lichamelijke problemen zijn met een week weg. De verslaving gaat nooit over.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

29-06-2010 07:36

@Marc Jacobs: Precies 2- 3 dagen daarna zijn de receptoren in ruste weg gaan ze overigens nooit meer. 1 keer weer roken en je bent weer de sjaak.
@Klaas: Ach die trainers vinden meteen nadat alle rokers gestopt zijn zo een nieuwe verslaving waar ze mensen vanaf kunnen helpen. Voor de rest kan ik het alleen maar met jou eens zijn.

Als roken een lichamelijke verslaving zou zijn, waren wij er allang allemaal vanaf. Er zijn alternatieven zoals nicotine pleister / nicotine kauwgum maar het gaat er met name om dat iemand zijn gewoonte aanpast. Overigens zijn de meeste verslavingen binnen een paar dagen voorbij ..... maar dan nog de knaag in je hoofd en de gewoonte doorbreken.
Trainingen kunnen prima helpen, evenals welke behandeling dan ook als dit jouw een steuntje in de rug geeft om de gewoonte te doorbreken. Lees anders eens het boek van Allen Carr.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
K. van den Herik

29-06-2010 07:45

Als je het zelf niet erg vindt om een grotere kans te hebben en te krijgen om voortijdig dood te gaan, is dat je eigen keuze en moet je gewoon roken. Laat je dan vrouw en kind na begint het al vervelend te worden of je moet het niet erg vinden om je kindje zonder papa of mama te laten opgroeien.

Mocht je toevallig eens in een ziekenhuis komen: loop eens de longafdeling op, die mensen gaan niet duiken echt niet. Hoewel ze gierend naar bed gaan, zijn ze niet vrolijk. Wel bang, bang om te verdrinken.

Maar ja roken is een keuze. Gelukkig mag het in het openbaar straks nergens meer.
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

29-06-2010 08:36

K. van den Herik schreef:Die trainingen verzorgen hebben er geen belang bij dat je stopt. Die zoeken zwakkeren die denken dat ze het zelf niet kunnen.

Toen ik het zat was heb niet meer gerookt. Kwestie van wilskracht. Lichamelijke problemen zijn met een week weg. De verslaving gaat nooit over.


Uiteraard hebben de sterkeren dat niet of in mindere mate nodig. maar toch een beetje een stellige uitspraak niet? Die trainers zoeken de kandidaten niet uit, dat doe ik, vanuit een heel andere overweging. Onder de deelnemers bevonden zich allerlei verschillende mensen, tot de meest verslaafde en verstokte rokers die je maar kunt bedenken. Mannen en vrouwen maakt ook niets uit. Tot zover (+- 9 maanden later) zijn ze allemaal nog steeds gestopt, hebben geen nevenverschijnselen (b.v. aankomen), en hebben geen problemen om zich in ruimten te bevinden met mensen die wel roken. Dit alles omdat het psychologische struikelblok is weggenomen.

Ik zal er niet verder over spammen, ik heb er geen commercieel belang bij ofzo. Het enige wat ik duidelijk wilde maken is dat "ik kan het niet" geen excuus hoeft te zijn. Je hoeft alleen maar voor jezelf duidelijk te hebben of je wel of niet wilt roken. Als je wil roken, dan is er niets aan de hand. Als je wilt stoppen, dan is er een weg.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

29-06-2010 09:39

ik rook en ik blow.

als ik ga vissen blow ik wel minder tegenwoordig. nu ongeveer 3 a 4 joints per dag ipv per uur.

ik vind het heerlijk en wou dat ik altijd kon blowen. ik blijf ook lekker doorroken en blowen tot ik er dood bij neerval.

en dan mogen jullie me in een vloeitje draaien en me oproken, waarschijnlijk wordt je dan nog stoned ook 8)

maar ik drink niet. :D

ook blow en rook ik gewoon overal. ikzelf wordt ook genoeg lastig gevallen met vieze geuren en gassen van van alles om me heen. zolang ik die ongevraagd binnen krijg kan iedereen de ......... krijgen.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

29-06-2010 09:52

Tja, Tegenpool! :wink: Mijn gedachte!
Mooi verwoord, niks aan toe te voegen! 8)
Elmer Karelse
Berichten: 260
Lid geworden op: 19-05-2005 10:26

29-06-2010 10:09

Ik rook sigaretten en sigaren. Met sigaretten stop ik na de zomervakantie. Reden hiervoor is dat ik het nu te moeilijk vind, vriendin rookt, mooie weer, veel vissen, op vakantie, volgende week weeksessie in Frankrijk. Stop omdat het erg slecht is, enorm duur en niet prettig voor de omgeving en mijn huis. Sigaren zal ik de rest van mijn bleven blijven roken, het grote voordeel is dat je hieraan niet verslaafd raakt. Daarnaast geniet ik veel meer van een sigaar als een sigaret.
PB meerval 128 pond - 200 CM
PB Mehkong meerval 160 pond
PB schub 42 pond
PB leder 42 pond
PB spiegel 46 pond
Plaats reactie