SKP terugvangst wedstrijd


Hans Wikkerink
Berichten: 228
Lid geworden op: 23-08-2006 10:58

16-05-2010 17:36

Ik ben wel benieuwd wie er allemaal aan de wedstrijd meedoen ?
Geen op een rij zit wedstrijd maar eentje dwars door Nederland,
alleen skp vissen tellen dus niet wie vangt er een 50 ponder nee wie vangt een "Joris" vis.
Een vis die het ons allemaal mogelijk maakt nog jaren te kunnen genieten van onze sport.

Groeten Hans.
Laatst gewijzigd door Hans Wikkerink op 16-05-2010 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

16-05-2010 17:48

Hans

Als ik het bewuste weekend de tijd vind, doe ik zeker mee. Ik zal dan aan de Zuid-Willemsvaart te vinden zijn. Geen 'Joris-karper', maar een van 'mijn' karpers. :)

Grts
Hans Wikkerink
Berichten: 228
Lid geworden op: 23-08-2006 10:58

16-05-2010 18:01

Mark,

Ik hoop dat je de tijd vind al is het maar een nacht. Ik hoop ook dat de voorzitter van het VBK zijn vissen in ons Nederland gaat vangen resspect.
:D
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

16-05-2010 19:13

Ik zal op de Belgische Zuid-Willemsvaart vissen. :) Het is een internationaal terugmeldingsweekend. ;)

Dat weekend hebben we ook bestuursvergadering van het VBK, dus ik ga proberen tijd te maken achteraf.
Hans Wikkerink
Berichten: 228
Lid geworden op: 23-08-2006 10:58

16-05-2010 20:11

:o :lol:
Hans Wikkerink
Berichten: 228
Lid geworden op: 23-08-2006 10:58

18-05-2010 11:31

Toch gek dat er totaal geen belangstelling is voor deze waanzinnig goede projecten, dat niemand nieuwschierig is wat de groei van deze vissen is.
Mij intresseert het enorm en ik ga mij ook zeker opgeven ook al zal ik niet het gehele weekend kunnen, maar elke vis is er 1 toch ?
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

18-05-2010 13:15

Ach Hans,

het is niks nieuws... helaas. Hier worden de gevangen skp spiegels ook niet gemeld. Waarschijnlijk teveel moeite.
Vandaar ook dat ik geen vissen meer ga uitzetten.

Groet
Martin
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

19-05-2010 14:50

Hans, ik begriip je frustratie. Al dat werk en die moeite om uitzettingen te realiseren en te organiseren en achteraf... tja.
Je moet het volgens mij ook niet doen met 'de andere vissers' in het achterhoofd. Ikzelf werk aan dit soort projecten mee om de toekomst te verzekeren, voor mooie en evenwichtige karperbestanden, voor mijn eigen plezier als zo'n project geslaagd is en als de uitgezette vissen het merkbaar goed hebben in hun nieuwe biotoop. Om dat leuke moment als er toch een terugmelding wordt gedaan waaruit blijkt dat de visjes in opperste gezondheid verkeren.
Roy Zwets
Berichten: 143
Lid geworden op: 29-12-2009 15:25
Locatie: Den Haag

19-05-2010 19:10

Ik heb er zin in :D

Hopen dat ik ook nog een prijsje zal winnen.

Groet,
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

19-05-2010 22:54

De haagse hengelsport vereniging doet ook mee,
Haagse boezem spiegels uitgezet 2005/6/7/8/9 ,
aanmelden verplicht op op
karperafdeling @ ghvdenhaag . nl

Daarna krijg je een mail met de juiste info hoe en wat.

Raymond
Andres de Rouville
Berichten: 5
Lid geworden op: 23-12-2009 13:33

25-05-2010 15:16

Heren projectspiegelhunters,

Doe weer zeker mee met deze leuke en "'alternatieve"' wedstrijd.En inderdaad maak je een goede kans op zo,n mooie "'Joris"' vis.Bijna alle gevangen spiegels zijn projectvissen hier in de Amstelboezem,dus bijna altijd prijs.Kom je niet uit de omgeving Amsterdam,geen ramp.Ook oa de zuidelijke randmeren,Zwolle,Den Haag en zelfs Belgie doet mee.Check jouw project voor deelname op http://www.spiegelkarperprojecten.nl.En ook misschien tot ziens op de gezellige prijsuitreikingsavond,18 juni as, in het kantoor van de Amsterdamse Hengelsport Vereniging aan de Beethovenstraat in Amsterdam.Succes met vangen en melden van deze schitterende vissen.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

25-05-2010 17:56

Ik deed vorig jaar ook mee helaas heb ik dit jaar geen tijd
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

26-05-2010 14:23

Martin,

Het komt wellicht wat bot over, maar wat een onzinnige gedachtengang.
Iedereen vist op zijn of haar eigen manier en geeft de visserij een vorm die goed bij zijn of haar beleving past. Ik vis zelf ook heel veel op open water waar projectspiegels zwemmen. Ik hou ook de terugmeldingen bij van 1 project. Dat veel mensen de vissen niet terugmelden is jammer, maar so what? Het gaat er uiteindelijk om dat die vissen in het water komen, zodat wij er nog vele jaren plezier aan kunnen beleven. De terugmeldingen zijn mooi om inzicht te kunnen krijgen in vismigratie en groei, echter niet noodzakelijk om plezier te beleven aan het karpervissen.
Met de terugmeldingen van mezelf en enkele goede bekenden kan ik meer dan genoeg leren over vismigratie. Dit geldt neem ik aan ook voor de omgeving waar je zelf vist.
Kijk maar naar het SKP dat in Groningen gehouden is. Geen data, wel veel mooie spiegelkarpers.

Groeten,

Daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Andres de Rouville
Berichten: 5
Lid geworden op: 23-12-2009 13:33

27-05-2010 11:04

Voor iedereen die mee wil doen aan de projectspiegelkarperwedstrijd kun je je nog inschrijven.Check jouw project voor deelname op http://www.spiegelkarperprojecten.nl.
Er schijnen voor de deelnemers nog wat onduidelijkheden te zijn als het gaat om de spelregels.Sommige mensen denken zelfs dat je dit eerste weekend van juni verplicht aan de waterkant moet zitten om in aanmerking te komen voor de prijzen.Welnu je mag dus van vrijdag tot zondagavond je eigen vastpinnen op 1 stek(voorvoeren)Heeft je vrouw al wat voor de zondag met je afgesproken:geen ramp!!Dan vis je bijvoorbeeld alleen de zaterdag.Al vis je maar een uurtje in het hele weekend.Je bent ook niet verplicht oms,nachts te zitten.Een dagje pennen of met de korst,of lekker relaxed achter de steunen.Het mag allemaal.Al vis je 10 stekken af in dat weekend.Is ook toegestaan!!Da,s nou het unieke aan deze wedstrijd!!Wel is het zo,maar dat begreep u al, dat alleen gevangen projectspiegels meedoen voor de prijzen.Goed,vangze,veel succes en mischien wel tot ziens aan de waterkant!!
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

27-05-2010 12:15

Dank je wel voor de uitleg, wellicht trekt dit meer mensen over de streep.

Ik heb tot mijn ontzetting welgeteld 5 die er meedoen.
Voor hun wellicht leuk , wij hebben 5 prijzen te verdelen .... :P
Hoef je niks te vangen ook :P

Vis je in de buurt van Den Haag
Meld je dan aan Karperafdeling @ ghvdenhaag . nl
Gebruikersavatar
Sander van Dongen
Berichten: 410
Lid geworden op: 21-03-2006 10:30
Locatie: Hellevoetsluis

27-05-2010 13:33

Wellicht een open deur maar hoe weet je dat het een project spiegel is? Elke vis vergelijken met foto's in een database ofzo?

Afgelopen weekend hadden we nog op open water een 22 pond spiegel, geen foto's van genomen maar als ik daar de projectgroep voortaan blij mee kan maken dan is het een kleine moeite.
Life begins at 11.000 ha
K. van den Herik

27-05-2010 13:45

even zoals ik de terugvangst meldingen zie:

Een groot deel is verzonnen om een bepaald semi wetenschappelijk sausje over het uitzetten te gieten. Dit om waterbeheerders, lees waterschappen, over de streep te trekken. En verdomd: het werkt(e)

De clou was om bij te houden dat de vissen een bepaalde groei curve volgde die niet duidelijk afwijkt van andere projecten. Groter geen probleem, veel kleiner: overbezetting.

Vervolgens was het ook wel aardig om te laten zien waar de vissen allemaal heen gingen. De meest zure hsv bestuurder kreeg je over de streep als je vertelde dat er een landelijke database was en dat na te gaan was waar de vissen bleven zeg maar.

Volgende stap is om aan de hand van de gegevens dus groei maar ook verhouding spiegel schub te bekijken of er niet een onderhoudsdosis op zijn plaats is.

Hoe zuur ook: Martin heeft gelijk, geen terugvangst geen bewijs van noodzaak vis uit te zetten dus geen uitzet.

Waar ik zelf benieuwd naar ben is bijvoorbeeld het gemiddeld aantal visuren per aanbeet en per vangst
joris weitjens
Berichten: 31
Lid geworden op: 13-10-2009 00:05

28-05-2010 00:15

Er staan bij de AHV nu een man of 35 in de startblokken. Puur voor de lol als je het mij vraagt. Het is toch ook gewoon magic als je midden op het grote IJsselmeer een verdwaald spiegeltje vangt. Ik kan me persoonlijk maar moeilijk voorstellen dat je dan niet wil weten waar dat beestje vandaan komt. De term 'Joriskarpers' streelt me natuurlijk maar er zwemmen nog meer Aartspiegels en wat dacht je dan van Klaasbeulen (dat zijn vast al stille dertigers) en 'Filipino's'. Een SKP is inderdaad prachtig pakpapier maar vooral ook heel veel plezier.
Ik snap de reactie van Daniel wel: er lijkt soms een soort meldplicht te bestaan. Dat is wat overdreven en ook niet nodig zolang het enthousiasme van enkelen blijft bestaan. Dat enthousiasme willen we delen en overbrengen op anderen en als dat niet lukt zijn we wel eens een beetje chagrijnig.
Een wedstrijd is een middel om SKP-en wat meer bekendheid te geven en vooral ook het principe van terugmelden op een speelse manier onder de aandacht te brengen. Zeker met een wedstrijd waarvan het karakter vrijblijvendheid en vooral vrijheid is moet dat lukken.
Het gaat niet om die voerboot (hoewel... denk je goed te kunnen scoren op open water meld je dan zeker bij weitjens26@zonnet.nl ) die je bij de AHV met de wedstrijd kunt verdienen.

Maar waarom dan wel? Wat is het voordeel?

Een van de deelnemers van onze vorige SKP-wedstrijd wist een onvermoede aantrekkelijkheid van dit SKP-gebeuren te melden. Geen spiegeltje, zelfs geen schub wist ie in het weekend in 2008 te vangen, maar, maar...
Gezeten bij een mooie brug over de Amstel wist ie wel een schone dame aan de haak te slaan. De dame bungelt nog steeds! Kijk daar worden SKP-ers nou vrolijk van.

Doe dus je voordeel en schrijf je alsnog in!

Joris
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

28-05-2010 08:19

Dat is mooi gezegd Joris....
Tuurlijk is er geen meldingsplicht, maaaaar als je van vele mensen hoort "ik had een projectvis, ik stuur je de foto's toe" en je ontvangt keer op keer niks dan zakt de moed je wel in de schoenen. Dan begin je jezelf (ik in dit geval) af te vragen waarvoor, en voornamelijk voor WIE, je het allemaal doet.

(ondanks dat ik er erg veel plezier in beleef met al die prachtige spiegels voor de lens in mid-winter)

Ik vis dat weekend natuurlijk ook mee :D
Roy Zwets
Berichten: 143
Lid geworden op: 29-12-2009 15:25
Locatie: Den Haag

02-06-2010 18:27

Hallo,

Ik heb me aangemeld via de mail maar nog geen bericht terug gehad.
Komt dit een dag van te voren ofzo ? Of moet ik me nog is aanmelden ?

Mvg,
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

02-06-2010 18:58

Je krijgt nog bericht leroy,
Donderdag krijg je mail met "instructies" :D komt helemaal goed


Raymond Renirie

*edit* tenminste als je bij de GHV meedoet.
Matthys Filip
Berichten: 117
Lid geworden op: 16-02-2005 17:45
Locatie: Hertsberge (B)

02-06-2010 22:05

Ook in Vlaanderen lopen we stilletjesaan warm.

Voor ons de eerste uitgave van zo'n terugmeldweekend.
31 deelnemers hebben zich ingeschreven. Vind ik persoonlijk best geslaagd.

Hoe wij - Belgen - ernaar toe leven kan je volgen op:
http://spiegelkarperproject.actieforum. ... nd-t19.htm

Veel succes aan alle deelnemers in Nederland en Vlaanderen.
En uiteraard een mooie oogst gewenst voor alle projectbeheerders!


Dat wordt volgende week plaatjes kijken, Joris (en andere projectbeheerders).

Groeten,
Filip
Roy Zwets
Berichten: 143
Lid geworden op: 29-12-2009 15:25
Locatie: Den Haag

02-06-2010 23:14

raymond renirie schreef:*edit* tenminste als je bij de GHV meedoet.

Uiteraard ! Helaas geen nachten :(

Groet,

Leroy
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

03-06-2010 18:54

Vanmiddag, zelf een tv intervieuw(tje) gehad.
Lokale DagDenHaagtv, heeft een item gemaakt over SKP weekend.
Word vrijdag uitgezonden op denhaagTV. Zo zie dat hoe meer de datum naderd er steeds meer mensen warmlopen.

Raymond


ps....best lastig hoor, 2 dames die intervieuwen , een camera midden in je bakkus en de meest moeilijke vragen stellen ook nog, maar ......oprecht geïntresseerd.
Gebruikersavatar
wes daan2
Berichten: 238
Lid geworden op: 01-10-2009 17:06
Locatie: Loosduinen

03-06-2010 21:41

doe je zelf ook mee ray


ik en den gaan er morgen wel ff een paar vangen;)
http://www.jercin-baits.nl

YOU, need THE balls to catch !!

http://www.rtvhengelsport.nl/
For all YOU'RE supplies