Transport trolley/barrow


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

12-04-2010 20:38

Hoi,

Ben toe aan een nieuwe transportkar en dan een kruiwagenmodel. Heb al verschillende modellen bekeken en vergeleken maar vraag toch jullie hulp in de vorm van eigen ervaringen. Heb je advies en positieve of negatieve ervaring met een dergelijke kar dan hoor ik dat graag! Ik heb gekeken naar de volgende merken barrows:

Fox Trakta Barrow
Trakker Xtrail
Carpporter MK2
Nash all terrain
Soul carp trolley
Ultimate culture carp trolley
Skarp
etc.

Nu lijken de meesten wel op elkaar maar in de praktijk is over de ene vaak beter nagedacht dan de ander. En aangezien ik nu al meerdere 'slechte' karren heb staan wil ik nu eindelijk wat goeds.. De eisen waar de kar aan moet voldoen is een praktische transport afmeting en een goede gewichtsverdeling (plaats van het wiel).

Gr.
©
Gebruikersavatar
Hans Sluijter
Berichten: 413
Lid geworden op: 27-07-2006 11:57
Locatie: Steenderen

12-04-2010 21:14

Ik heb de Ultimate Culture carp trolley. Ik heb hem nog maar een paar keer gebruikt maar hij bevalt goed. Hij is niet heel erg groot maar ik krijg al mn spullen voor een nachtje vissen er wel op. Er zit een groot wiel onder wat een beetje naar achteren geplaatst is waardoor het gewicht goed verdeeld wordt.
tom koopman
Berichten: 12
Lid geworden op: 07-05-2008 23:42

12-04-2010 23:07

Uit eigen ervaring eentje die niet in je lijstje staat:
Starbaits trolley.
Goed betaalbaar, degelijk materiaal, super stevig, wiel goed geplaatst voor goede gewichtsverdeling(ruimte voor het wiel voor bijv. zware tas) uitschuifbaar in lengte en breedte zonder stevigheid te verliezen. Uiteraard gemakkelijk te demonteren voor redelijk goed transport-gemak. 1 wiel van goed formaat, zodat er goed mee te rijden valt in alle omstandigheden.

Suc6 :D
Paul Balk
Berichten: 46
Lid geworden op: 25-03-2010 11:50

13-04-2010 08:39

Ik heb zelf sinds kort de Heavy Load Trolley van X2 en ben er echt super tevreden over... Enige nadeel, en dat moet je echt ff aanpassen, zijn de bandjes, en dan met name de ventieltjes van de binnenbanden; die zijn recht i.p.v. haaks, en daarom kun je ze niet oppompen, dus ff nieuwe binnenbandjes met haakse ventielen, en je bent voor een tientje of 8 helemaal klaar. Ik laad er zelf me hele zooitje op, en hij rijdt zonder problemen en superstabiel, lekker licht, ben er helemaal blij mee. En zeer compact in transport, makkelijk en snel in elkaar te zetten!

http://www.raven.nl/nl/product/overige/1854_transportkarren/x2/heavy_load_trolley/ravav2856/
Gebruikersavatar
Dirk Maatman
Berichten: 788
Lid geworden op: 29-11-2005 19:08
Locatie: thuis
Contacteer:

13-04-2010 21:58

Ik heb sinds kort de Carpporter Bigwheel. De versie met de brede band dus en ben er erg tevreden over. Heb ook de triporter optie erbij genomen. Dat zijn 2 extra wielen op de plek waar normaal je steunpoten zitten zodat je de kar als het ware kunt duwen zonder zelf te hoeven tillen. Kost wat maar dan heb je ook wat!

Mvg Dirk
.
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

13-04-2010 22:00

tom koopman schreef:Uit eigen ervaring eentje die niet in je lijstje staat:
Starbaits trolley.
Goed betaalbaar, degelijk materiaal, super stevig, wiel goed geplaatst voor goede gewichtsverdeling(ruimte voor het wiel voor bijv. zware tas) uitschuifbaar in lengte en breedte zonder stevigheid te verliezen. Uiteraard gemakkelijk te demonteren voor redelijk goed transport-gemak. 1 wiel van goed formaat, zodat er goed mee te rijden valt in alle omstandigheden.

Suc6 :D


Kan ik je ook wel aanraden, wel roest gevoelig.. maar tast verder de kwaliteit nog niet aan bij mij.
tim stommels
Berichten: 103
Lid geworden op: 19-09-2009 11:00

14-04-2010 17:22

heb sinds kort de carpporter mk2 + tas echt top ding mooi klein te maken de gewicht verdeling is zeker goed wiel staat vernaar binnen past redelijk veel in de tas en de band is van hard rubber en loopt dus nooit leeg :wink:
Plaats reactie