Empire Baits : ervaringen ?


Plaats reactie
Gerrit Hees

31-03-2010 19:08

Nog nooit mee gevist en nu al tevreden :lol:
Gebruikersavatar
Rob Rijkers
Berichten: 384
Lid geworden op: 22-06-2007 17:19
Locatie: Gemert en Arnhem/Velp

31-03-2010 19:18

Precies zoals ik beschreef :).
De shellfish heb ik alleen nog nooit geprobeerd. Vaak was het de rr-garlic-fish, of een aangepaste mix (aangezien die toen nog prive draaier was kon dat nog goed).
Welke heb je de 20mm of 25mm?
Vind de laatste het fijnste vissen anti-witvis en qua werpen met de pijp en met de hand.
Laat even wat resultaten weten! Ik zal net zoals vorig jaar weer met koninginnendag van de partij zijn op mn rivierstek, zal de resultaten hier wel neer planten.

Mvg Rob
Don't dream your dreams, catch them!

17-06-2009 1:10pm
She woke me up, but then.... Was I still dreaming???
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

31-03-2010 20:59

gerardo,ik draai al jaren mijn eigen boilies,ik weet heus wel aan een bol te zien te ruiken en te proeven of het naar me zin is hoor.
ik ga op de rivier vissen.waarschijnlijk is jouw ervaring niet toereikend genoeg om over aas en rivier te speculeren.anders had je dit ook niet gepost.of je leest niet goed genoeg dat zou ook kunnen natuurlijk.en ik heb de 20 mm versie overigens.
Gerrit Hees

31-03-2010 21:16

Nou Meneer de Riviervisser

Je voelt je schijnbaar heel wat nu je paar jaar op een rivier vist zo te lezen. Als ik jouw zo hoor en het er niet toe doet met wat voor bollen je vist hoezo vraag je dan ervaringen?
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

31-03-2010 21:22

ja ik voel me heel wat :o

als eerste heb je uberhaupt mijn vraag gelezen waarmee ik dit topic starte ?

hoe een boilie eruitziet kwa structuur.hoe een boilie ruikt.hoe hard een boilie is.hoe de levertijd van de firma is.hoe de zakken aangeleverd worden,bevroren aanlevering of nog niet ingevroren geweest.allemaal dingen die met ervaringen te maken heeft.

dus dat is de reden waarom ik ervaringen vroeg. en het bedrijf bestaat nog niet zo lang.dat is dus de reden waarom ik ervaringen vroeg.

ZO weet je dat ook weer !!
en jouw ervaringen met empire baits zijn ?? of kwam je alleen even de boel opnaaien hier ??
Gerrit Hees

31-03-2010 21:27

dus als je freezers voor 4 euro wilt bestellen ergens vind ik dit een aanrader.en niet alleen voor op de rivier hoor.deze bal zou ik overal wel durven gebruiken.en vissen vangen zal die heus wel doen daar hoef ik niet voor te vissen alvorens ik weet of ze het pakken ja of te nee.


Ik vind het opmerkelijk dat je een boillie de hemel al zowat inprijst zonder dat je er ooit mee gevist heb. Dat merkte ik op.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

31-03-2010 21:31

ik prijs geen boilie de hemel in,ik raad een fabrikant aan die in in mijn ogen.
-goede service heeft
-netjes op tijd levert
-belt zelfs op of dat je ze een dag later wilt want dan krijg je ze vers
-een goede structuur boilie levert
-een goed ruikende boilie levert
-een kg prijs van 100 euro voor 25 kg zonder verz,kosten levert inclusief btw

dat prijs ik inderdaad de hemel in ja. er staat volgens mij ook bij dat ik er niet mee gevist heb is het niet ?
mijn mening is dat je overdreven reageert in een topic waar je niks hoeft te posten omdat je geen ervaringen ermee heb.en een beetje rivier visser weet welk aas op een rivier voldoening kan geven.althans in mijn riviervisserij geeft deze bol mij voldoening genoeg laat ik uit me eigen spreken.
Gebruikersavatar
Rob Rijkers
Berichten: 384
Lid geworden op: 22-06-2007 17:19
Locatie: Gemert en Arnhem/Velp

31-03-2010 23:10

Gerardo Heezen schreef:Ik vind het opmerkelijk dat je een boillie de hemel al zowat inprijst zonder dat je er ooit mee gevist heb. Dat merkte ik op.


Voordat jij boilies koopt, luister je toch ook naar ervaringen?
Voordat je boilies koopt, ruik, proef en kijk je toch ook aan/naar de bollen?
Voordat je boilies koopt, kijk je toch ook naar de prijs?
Met die info kun je toch ook zeggen dat je er gek op bent?
Als ik bijvoorbeeld een vismaat met nieuwe zelfgedraaide knikkers zie aankomen en ik ze ruik bekijk en proef, kan ik ook al helemaal verkocht zijn zonder ze ook maar aan 1 vis toe geschreven te hebben.
Andersom trouwens ook hoor. Mn vismaat is ook wel eens met bollen aan komen zetten die ik echt helemaal niks vond en ze meteen de grond inboorde. Waar hij zich vervolgens helemaal gek mee ving tegenover mijn toen nog readys....

Snap niet wat daar mis mee is gerardo? Of ben jij zon merkman die kijkt wat 'in' is en gewoon de duurste bol koopt van dat merk en er verder amper aan ruikt /proeft alvorens deze te water te laten?

Snap soms sommige mensen echt niet op dit forum en dan bedoel ik met name sommige zeeeer voorbarige reacties waar de vlammen afkomen, en dan echt niet alleen van een enkel persoon...??? Zal wel weer aan mij liggen denk ik dan telkens maar weer.

Met vriendelijke en vissende groet Rob Rijkers
Don't dream your dreams, catch them!

17-06-2009 1:10pm
She woke me up, but then.... Was I still dreaming???
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

01-04-2010 07:04

Wil de heren vragen wat de rede is dat een boilie goed moet ruiken voordat ze hun goedkeuring er aan kunnen geven, vangt een stinkende bol dan niet? Lijkt wel weer wat op de bekende denkfout wat ik als mens niet lekker vindt ruiken zal een dier als een karper zeker niet vreten.

Peter
K. van den Herik

01-04-2010 07:17

als ik vind dat ze goed moeten ruiken voor ik ze aan een hair knoop, dan is dat een parameter van mij. Nou en.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

01-04-2010 09:50

pj otte ik heb geen site nodig om te vinden of een bal lekker ruikt hoor,trouwens dit is shell fish.ik denk dat ik hem een normale burger zal laten ruiken,die gaat verdomme over ze nek wil je niet weten.lekker zal waarschijnlijk ( goed) moeten wezen.
K. van den Herik

01-04-2010 11:24

K. van den Herik schreef:als ik vind dat ze goed moeten ruiken voor ik ze aan een hair knoop, dan is dat een parameter van mij. Nou en.
Gebruikersavatar
Rob Rijkers
Berichten: 384
Lid geworden op: 22-06-2007 17:19
Locatie: Gemert en Arnhem/Velp

01-04-2010 12:21

Klaas,
alhoewel ik de clue achter je boodschappen soms niet snap, ben ik het hier wel met je eens.
Iedereen heeft een eigen reukzin en daarin ook een eigen 'smaak'. Daarom heeft iedereen voor zichzelf een grens waarin hij de bollen lekker vind ruiken (kan ook 'stinken' voor de normale mens als lekker ervaren!) en wanneer hij er niks aan vind.
Dit is ook helemaal niet erg. Mooi dat iedereen een eigen voorkeur heeft, als iedereen met de zelfde bol zat was er ook niks meer aan :lol:

Mvg Rob Rijkers
Don't dream your dreams, catch them!

17-06-2009 1:10pm
She woke me up, but then.... Was I still dreaming???
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

01-04-2010 12:43

Is wel te hopen dat de karper er ook zo over denkt. :lol: :lol:
Tja, eigen roem stinkt ook of het meer karper op je mat brengt. :lol: :lol:
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

01-04-2010 13:15

Dus jou boilies ruiken nergens naar en jij ruikt ook nooit aan je aas en gooit gewoon in en kijkt wel wat het gaat brengen. :roll:

Dat heeft bij mij toch met vertrouwen te maken :wink:
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

01-04-2010 14:19

Ron, kan me niet voorstellen dat je de lucht van b.v. gefermenteerde garnalen die men in boilies verwerkt lekker vindt ruiken.

Nogmaals karpers kunnen niet ruiken door de twee openingen voor hun ogen. Zij hebben simpel weg geen reuk orgaan. Waarom er hier dan zijn die het wel doen ontgaat me volkomen. Dat zij reacties van vluchtige stoffen zeer goed waarnemen is heel iets anders maar dat heeft niets met het ruiken wat wij doen uit te staan.

Peter
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

01-04-2010 16:20

Inderdaad,

Of denk je dat mossels zo heerlijk "geuren" onder water. Chemoreceptoren, ionisatie enz. Maar ik heb ook meer vertrouwen in een bol die "lekker" ruikt.Gefermenteerde garnalen verta ik in dit geval onder lekker.
Carpe Diem...!
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

01-04-2010 16:48

Ik zou zeggen vis er een jaar mee en zet daarna je dagboek hier neer. Dat levert ongetwijfeld nuttiger info (voor als je het werkelijk kwijt wil)
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

01-04-2010 17:27

pj otte,maar beantwoord de vraag aub,ruik jij aan je boilies ?

doe je dit nooit,is jouw antwoord correct,ruik je wel.ben je voor mij een boerenlul die uit zijn nek zwamt.( niet te hard bedoelt hoor)
en ja ik vind de shelfish heerlijk smaken/ruiken.en ik vreet ook gewoon een hele boilie op die ik vervolgens tot moes vermorzel tussen de tanden.
en als ik vind dat die niet te pruimen is.tyf ik hem weg,mischien is dat wel die kronkel in mijn kop.mischien omdat ik altijd mijn eigen boilies draai.maar ik heb het wel voor mezelf bij het goede eind.komop zeg,karpers ruiken niet.ze proeven inderdaad onder water vloeistoffen die vrijkomen.maar ga mij alstublieft niet vertellen dat jij nergens aan ruikt.want de karper doet dit toch ook niet.

BULLSHIT. want ook jij ruikt aan al je aas.net als een ieder ander niet dan ?
Gebruikersavatar
Bas Bro
Berichten: 899
Lid geworden op: 18-02-2007 19:23

09-05-2010 23:10

zijn er nog gebruikerservaringen wil goedkope voerboilie voor kanaal etc, zat aan de green zing of de shellfish te denken, al mensen een aantal kilos versleten?

mvg Bas
Mvg Bas
Gebruikersavatar
Menno van Surksum
Berichten: 28
Lid geworden op: 11-03-2010 11:18
Locatie: Ede

09-05-2010 23:34

Als je de mogelijkheid hebt, misschien eens naar Eddy Sterckx ( http://www.diepvriesboilies.be/ )

Heb daar vorig jaar besteld en het heeft zich goed bewezen in Frankrijk.
Nog een kilo of 40 hebben we over wat we nu af en toe gebruiken, uit de vriezer 2 weken verpakt houdbaar.
Mooie prijzen en een goede samenstelling.
Gebruikersavatar
Bas Bro
Berichten: 899
Lid geworden op: 18-02-2007 19:23

10-05-2010 14:10

ja ok maar helemaal naar België rijden, zo'n gedoe, deze worden gedraaid en dan gratis thuisbezorgd, zonder ingevroren te zijn geweest.
Mvg Bas
lars van der sluijs
Berichten: 207
Lid geworden op: 26-04-2006 22:44

10-05-2010 16:11

25kg freezerbaits van deze leverancier gekocht voor een weekje frankrijk, nu bleek dat we daar niet konden nachtvissen en overdag was het niet lekker vissen i.v.m. met boten en wartme dus de meeste bollen zijn weer mee terug naar huis gegaan.

Na 2 weken buiten de vriezer te zijn geweest (Goed drogen) nog steeds in goeie conditie en al 5 vissen op weten te vangen in nederland, en de volgende 25kg is onderweg ;)
Gebruikersavatar
Bas Bro
Berichten: 899
Lid geworden op: 18-02-2007 19:23

10-05-2010 18:40

fijn te horen lars!
Mvg Bas