Empire Baits : ervaringen ?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

09-03-2010 18:42

hallo luitjes,ik ga eind mei naar viva la france om rivierkarpers te bezichtigen :)
weet iemand wat meer over deze bollen ?
de prijs is in ieder geval intressant !

hoe zijn ze kwa structuur, harheid, instant response ?
iemand enige ervaringen met die mannen ik hoor het graag.

de link : http://www.empirebaits.com/content/freezerbaits

m.v.g. RIk
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

10-03-2010 18:48

Je kan beter 'the dog's bollocks' nemen. Echt een aanrader.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

10-03-2010 21:27

nee sorry die zijn mij te duur ;)
kenny vernieuwe
Berichten: 749
Lid geworden op: 09-09-2003 02:00
Locatie: W-vl. Belgie

11-03-2010 08:43

Veel ervaring zal er niet zijn,
het bedrijf is namelijk juist uit de grond gestampt
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

11-03-2010 11:00

nee maaar goed een klein beetje ervaring is ook al wat.
mvg
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

11-03-2010 12:08

ff mailen aar ze voor een sample :p

Maar geen eigen bollen.. Was toch niks beter :p
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

11-03-2010 12:13

jw je kan hier sarcastisch over doen.maar ik ga op een rivier vissen.aangezien jij nog nooit een stap richting een rivier gezet heb snap je dus ook niet veel van aas op het gebied riviervissen.heb je al vaker gezegd dat in mijn ogen een goede bol niet noodzakelijk is op de river,mijn beste sessie was met voerbollen van 50 cent de kilo.24 runs in 6 uur. ontopic maar weer.

mailen voor een sample,ja dat lukte me bij red label baits wel.maar bij hun waarschijnlijk niet.ga het niet eens proberen.hier op het board kwam het er gewoon van,niet met opzet.rene stelde dit zelf voor,overigens heel subtiel van de man.gisteren op de rivier gezeten met red label baits,dikke blank helaas.maar goed back to the topic weer. gegroet.
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

11-03-2010 13:11

Heej Rik.

Persoonlijk zou ik voor meer zekerheid gaan.
Het lijkt me niet relax als je daar zit en de ballen blijken niet naar wens te zijn op wat voor manier dan ook.

Gr. Ron
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

11-03-2010 13:38

Op aanraden van de eerste de beste met dergelijke bollen waar je nog nooit mee gevist heb richting een Franse rivier gaan is vragen om een erg rustige trip. Zou het in het voorjaar thuis eens goed uitproberen vertrouwen is nu eenmaal een goede basis. Op rivieren is je stekkeuze zeker in het voorjaar erg belangrijk koppel je dat aan een voor je onbekende bol lijkt het me vragen om problemen. Alleen al de vraag of je het op een rivier in Frankrijk alleen met boilies afkunt is erg interessant?? Heb het dan nog niet wat voor rivier het is?

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

11-03-2010 14:00

rivir de yonne,ga er samen met met schoonvader heen in totaal met 5 man. het bevat een aftakking van de rivier,een etang van 600 meter lang en 400 meter breed,het gaat mij meer om de structuur en de hardheid van de boilie en smaak en geur.verder is het voor mij ook belangrijk dat ik de bollen een week goed houd,verder heb ik zelf kennis op de rivier zat,en ben zelf vanmening dat het kwa aas weinig uitmaakt.het zijn net varkens en alles gaat erin.heb zelf ook mee gemaakt dat ik met voerboilies 24 runs heb gekregen op de rivier.de bedoeling is dat we met zijn 5en allen verschillend aas halen 25 kg zoet,vis,pellets,kruiden. en wat mij nogal aanspreekt is de prijs die empire hanteert.en ja uiteraard bestel ik eerst eens 5 kilo van te voren,maar ik wilde toch andere ervaringen horen. mvg
Gebruikersavatar
Ray v/d Bos
Berichten: 497
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: Doesburg

11-03-2010 14:06

Rik

ga met een bal zitten waar niet te veel inzit, dus alleen zetmelen en koolhydraten.

Lekker goed in de zoetstof met een lekkere zoete flavour.

blijf af van wateroplosbare eiwiten, geeft alleen maar ellende met witvis.

Ohja Rik vis nu een jaar 12 op de rivieren .
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

11-03-2010 14:13

ja mijn schoonvader vist ook al een jaar of 14 op de rivieren,ik zelf een jaar of 5.ik weet hoe en wat.maar als je de prijs ziet bij empire baits lijkt me dit wel een geschikte rivier bol.vandaar dat ik wou weten wat de ervaringen ermee zijn,ik zelf heb de beste sessie gehad met 5 kilo verspreid voeren van voerboilies,en in no time 24 runs weten te bemachtigen.verder wil ik ook mededelen dat er niet alleen boilies en pellets mee gaan.maar ook een aardig aantal kg particles,verder hoef ik echt geen informatie over rivier vissen.vind het tof dat het medegedeeld word.maar heb zelf ervaring genoeg.het gaat mij puur om de bollen van empire baits.

bedankt allen. mvg
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

11-03-2010 14:16

Rik, ik geef je groot gelijk!

een rivier is wat anders dan een overbevist dressuur putje..

zelf vis ik ook met regelmaat op de rivier en ik vis het liefst met een supergoedkope schrale meelbal.

het enige wat ik wel erin doe is een flavourtje van mainline.verder helemaal niks.

op de rivier is kwantiteit belangrijker dan kwaliteit.(althans dat vind ik)

voor die 15 a 20 euro per kilo dat je betaald voor top aas ,heb ik 15kg boilies.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

11-03-2010 14:21

ja klopt,en bij empire baits betaal je rond de 100 voor 25 kilo inclusief btw en gratis verzending in de hele benelux.en dan heb je nog freezers baits ook.vandaar dat het voor mij een intressant balletje lijkt.kom op met die ervaringen jongens !!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

11-03-2010 14:27

laatste reactie van mij in dit topic, aangezien ik er geen ervaring mee heb.

ik ben wel zeer benieuwd naar jouw ervaring met deze bollen na je trip.

trouwens, je kan ook eens bij Target baits kijken die hebben nu een actie voor 2 bollen van hun, 50kg betaal je 3.75 en 3.80 voor de crazy spice en Creamy scopex. en krijg je 4kg pellets erbij.

en met die heb ik wel ervaring :D en ben niet ontevreden over ze. staan links in de banner..
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

11-03-2010 14:36

die bollen heb ik ook al eens gekocht en was er niet echt te spreken over zelf.dit was overigens niet voor een rivier sessie.doe bollen die toen had waren 20 mm bollen en waren na 3/4 uur in het water ineens 22 mm en ga zo maar door.ik vind dat bollen moeten uitlekken/wasemen en niet vocht naar binnen moeten trekken.maar goed dan nog scheelt me dit een euro de kilo michel. ik betaal nu 2,45 de kilo bij empire baits.en ik zal na mijn sessie wel een verslag brengen,ik ga pas eind mei tot begin juni dus duurt nog even
martijn boer

12-03-2010 10:22

Wat allemaal een bet.weters.

Rik vraagt enkel of er iemand ervaring heeft met een bepaalde fabricant van aas. Gaat men vervolgens speculeren over riviervissen, zoals bv de stelling van ene P.J. Otte dat je met een 'nieuwe' bol een rustige sessie in Frankrijk gaat beleven. Genuezel van de bovenste plank.

Als je het treft op de rivier dan loopt het gewoon en tuurlijk zal het aas er invloed op kunnen hebben.

Dat Rik voor een degelijke aas gaat t.o.v. de prijs kan ik iig voor het riviervissen heel goed begrijpen of je moet de middelen hebben om zelf grote partijen te draaien.

En wanneer men denkt dat er tegenwoordig nog echt rommel wordt geproduceerd voor de Nederlandse klant, heeft te lang onder een stoeptegel gelegen.
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

12-03-2010 10:28

Rik,

Je vind het een schappelijke bol.. Maar zelf kan je een bol maken voor 50 cent de kilo :o :roll:

Eieren zijn al een euro de kilo.... ;)

Afijn, waarom die mix niet naar een leverancier brengen en laten rollen.. Als die jou 50 cent kost.. Kost het je met rollen erbij 2 euro, als je gemiddeld 1.50 neemt de kilo voor het rollen.

Ben je nog altijd goedkoper uit en met een bekende en vertrouwlijkke bol waar je zo goed mee knalt. Waarom dan wat onbekende nemen...

Ondanks geen stap, weet ik wel hoe ik me er moet hanteren en te handelen ;)

Maar wat Ray zegt.. Niet teveel willen en doen. Je mix van 50 cent de kilo moet dan dus volstaan. Daarnaast.. Je gaat met 5 man.. Allemaal verschillend aas.. Hoe ver uit elkaar zit je..
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

12-03-2010 11:40

jw uiteraard kan je een mix laten draaien,griesmeel,vette soja,tarwe. kost me dan echt niet meer als 50 cent de kilo.dan koop ik dit als bulk op, en moet ik het weg brengen naar noord holland meestal.ik woon in het zuiden.dit gaat me dus 2 keer een bek benzine kosten.als je nou eerst kijkt op de website van empire baits.en dan je conclusie opengooit op het baord over prijzen.de boilies met verzenden en al voor 25 kg incl btw. kom ik uit op 2,45 de kilo
( 98,75 ) ben ik dan niet verdomd goedkoop uit,en kan ik daar zelf voor draaien ? heel simpel dat ik het zou kunnen,maar uitkom op een zelfde prijs alleen moet ik er voor werken in de schuur.en inderdaad dat sommigen lopen te klepzeiken over boilies die vast en zeker niet goed zijn en rivier zus en zo hmm,daar krijg je mij niet mee plat,nogmaals rivierkarper kan je rivier varken noemen.als ze komen dan gaat die muil open en alles verdwijnt hoor.als er maar een beetje smaak aan zit komt dit al gaauw goed.ik zal wel even 5 kilo bestellen eind van de maand.is even proeven ruiken en weer even op de rivier gaan zitten hier bij mij.tight lines all RIK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bjorn Emans
Berichten: 37
Lid geworden op: 30-03-2008 20:45
Locatie: Roermond

12-03-2010 12:00

Hallo Rik,
Zelf vis ik voor 99% op de rivier en vis sinds kort ook met Empire Baits.
Ik heb er nu 2 keer mee gevist, beide keren instand en er de tweede keer ook vis op gevangen, Een maat van me vist er ook mee en heeft al drie vissen op Empire bollen weten te vangen op het kanaal. Ook instant.
Mijn ervaringen zijn dat de structuur niet te grof maar ook zeker niet te fijn is. De attractoren blijven er goed uitlekken, na enkele uren in het water ruiken de boeilies waar ik mee gevist heb (squid robin red garlic) nog steed super. De hardheid is ook goed( zeker belangrijk voor het vissen op rivieren) Boilies blijven heel, ook wanner je ze op afstand wegzet met de werppijp. Aangezien ik ook nog wel eens in frankrijk vis heb ik ze als test een aantal dagen laten drogen zodat ze echt goed hard werden. ook dit is uitstekend gelukt. Na drie dagen waren ze echt keihard.
Nog iets wat ik erg prettig vind is het bestellen. Ik had op zondag besteld en betaald en op woensdag had ik alles in huis. Kersvers en helemaal in orde.

Ik hoop dat ik je zo voldoende info heb kunnen verstrekken. ik zou ze zeker eens gaan proberen. Ik ben er zelf super tevreden over.

MVG,

Bjorn
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

12-03-2010 12:38

hey super,daar heb ik wel wat aan uiteraard,ja ik gaat het er gewoon mee doen,bestel einde van de maand eens een kilo of 5 en ga ze eens even testen,hoe lang ik ze goed houd etcetra etcetra. ik dank u allen voor de informatie.en zal na mijn trip naar frankrijk eens wat posten over de vangsten met de bollen. iemand ook wat meer info over de pellets die ze er verkopen ? want daar gaat ook een kilo of 50 van mee. mvg RK
Gebruikersavatar
Rob Rijkers
Berichten: 384
Lid geworden op: 22-06-2007 17:19
Locatie: Gemert en Arnhem/Velp

12-03-2010 22:19

Beste Rik (was jij niet die gast met die ontzettend vette steur??)

Ik ken de eigenaar al wat langer.
Ik vis dan ook al veel langer dan de site bestaat met zijn boilies. Voordat de site er was draaide hij uitsluitend voor de kennissenkring.
Ik moet zeggen deze bollen hebben me nooit in de steek gelaten! Altijd goede samenstelling en hardheid zodat (wat Bjorn ook zegt) je ze netjes met de voerpijp weg kut zetten. Ook altijd dezelfde goede kwaliteit en versheid. Ik weet niet hoe het bij het verzenden zit maar ik haalde ze altijd op en kreeg ze dan altijd vers, net uit de nadroogrekken. Dus jij vriest ze zelf voor het eerst in. Dit vind ik belangrijk bij (verse) freezers.

Ik heb er ook zowel op de rivier als op een zware dressuurput vis mee gevangen. Zowel instant als bij voorvoeren.
2 voorbeelden:
Op de rivier de ijssel zaten we direct op een monding van een aftakking. Hier ging ik op de gok heen met mijn vismaat, omdat ik niet wist waar precies en of ze er al zaten, en ik nog nooit riviervis uit de ijssel had gevangen. Hier heb ik de eerste dag opgestart met een haffeltje pellets per stek, en 1 kilo 25mm bollen (rr garlic fish) per stek. Na een week gevoerd te hebben, hebben we 3 nachten per nacht 3 vissen gevangen met als zwaarste een 17kg vis. Het kan slechter toch? Owja en 0,0 witvis.....

Op een ander dressuur water had ik alle vis al gevangen behalve die ene magische onderwaterbuffel.
Vooral dat voorjaar was het erg slecht gesteld met de vangsten daar. Vele avondjes voor niks gezeten, en zelfs een enkel illegaal nachtje doorzitten zonder resultaat. Dat moest anders kunnen!
Omdat ik nogal wat bollen van de ijsselsessie over had, kon ik deze mooi gebruiken voor deze in een vergeten hoekje te strooien daar.
Dit heb ik drie weken lang volgehouden. De eerste 2 dagen van de week een kilo duivenvoer per stek meegevoerd, plus een kilo rr bollen 25mm. Op de andere hengel dus ook een kg duivenvoer de eerste 2 dagen, en ook elke dag een kg van mijn eigen recept waar ik anders ook altijd goed mee ving.
Resultaat eerste zaterdagje vissen vd 3 weken, 9 vissen. 2de zaterdagje 3 vissen en 3de zaterdagje de kers op mijn taart 'de buffel' op 20,25kg!! mede met nog 4 andere vissen trouwens.
Ook nog een avondje gezeten met een gesoakte bol van empire baits, waarmee ik vrij direct al een visje ving wat zeer uniek voor daar was!

Owja en vergis je niet ik vis ook wel eens met eigengemaakte als ik maar een kilootje of wat nodig heb, of als ik met een vismaat meevis die een andere voorkeur heeft qua aas, maar deze bollen heb ik gewoon altijd als goed ervaren!

Hoop dat dit een beetje antwoord geeft op je vraag rik!

Mvg Rob Rijkers
Don't dream your dreams, catch them!

17-06-2009 1:10pm
She woke me up, but then.... Was I still dreaming???
Gebruikersavatar
Rob Rijkers
Berichten: 384
Lid geworden op: 22-06-2007 17:19
Locatie: Gemert en Arnhem/Velp

12-03-2010 22:29

Owja bewaar ze uiteraard in een droogzak wat de houdbaarheid aanzienlijk verlengd. Ook kun je ze nog eens nadrogen een dag of misschien 2. Dit deed ik ook dit najaar voordat ik op de rivier de ijssel zelf ging zitten tegen de krabben. Zodoende blijven ze ook weer langer goed.
Bewaar je ze tussen pellets dan blijven ze al helemaal super lang goed ben ik achter gekomen. Maar dan zijn ze wel knijterhard!
Maar pellets op de rivier? Heb er zelf geen last van gehad toen maar ben je dan niet bang voor witvis?

Mvg Rob
Don't dream your dreams, catch them!

17-06-2009 1:10pm
She woke me up, but then.... Was I still dreaming???
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

13-03-2010 01:40

rob ik was diegene inderdaad met die steur,als eerste bedank ik je vriendelijk voor al deze informatie,ik heb tot nog toe geen slechte ervaringen gehoord over de bollen en dat zegt al wel iets.alsnog bestel ik eerst eens 5 kilo om zelf te kijken waar ik te maken mee heb,
jouw vraag of ik bang ben voor witvis ? nee ik wil die witvis juist op de stek krijgen.des te meer des te beter.en des te meer voedselneid er gaat bestaan onder het water oppervlak.je kan dit positief zien of negatief maar voor mij het eerste.ik vis vervolgens met een haakmaat 2 gamakatsu, stif onderlijn, soepele hair, en 2 x 20 mm bollen.de aanbeten zullen van witvis best meevallen,uiteraard wel eens een winde maar die neem ik voor lief,maar de varkens hebben er op zeker geen moeite mee.ook neem ik pellets mee om met 1 hengel gericht op meerval te vissen.ergens in een verlaten hoek.en met 3 hengels op karper.op meerval neem ik mijn boothengel mee voor op zee met 70/100.er schijnen aardige exemplaren op te zitten die ik op zeker niet hou met 40/100 ste.verder neem ik ook nog 10 kilo hennep mee en 25 kilo duivenvoer wat ik daar af kook mocht ik nodig hebben.1 ding weet ik zeker op de rivier kan je geen voer genoeg bij je hebben als het loopt.wil het een beetje lopen gaat er toch zo 5 kilo in op een dag.in mijn ogen kan je beter te veel voer mee nemen,zodat je de kan heb om veel te kunnen vangen .bespaar je hierop en gaat het los vang je namelijk niet wat je had kunnen vangen als je de vis azende had kunnen houden.en ik denk dat vele zo met mij denken op deze manier op een trip op de rivier/groot water.
nog meer informatie is natuurlijk altijd welkom,maar voorlopig weet ik al meer als voorheen.

MVG : rk
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

31-03-2010 17:58

oke mannen.ik heb 5 kilo shellfish besteld bij empire baits,had het binnen 3 dagen in huis.niet eerder ingevroren geweest,en is precies naar mijn smaak voor mijn frankrijk sessie

alles is netjes afgerond en ik vind het een topper voor die 4 euro de kilo.
structuur goed,smaak goed,geur goed,levertijd goed,versheid tot zover ik kan zien ruiken en proeven ook goed.

dus als je freezers voor 4 euro wilt bestellen ergens vind ik dit een aanrader.en niet alleen voor op de rivier hoor.deze bal zou ik overal wel durven gebruiken.en vissen vangen zal die heus wel doen daar hoef ik niet voor te vissen alvorens ik weet of ze het pakken ja of te nee.verder weet ik natuurlijk niet wat het doet met voorvoeren oid.maar de rest is in mijn ogen prima in orde.groeten !!
Plaats reactie