Evaringen Fox NTXR beetmelders en receiver


Douwe Bantema
Berichten: 174
Lid geworden op: 27-12-2002 01:00
Locatie: Groningen

21-02-2010 09:22

Gelet op de wisselende commentaren op de Delkim TXIplus met nitelights wil ik de afweging maken naar de nieuwe Fox NTXRbeetmelders. Vooral de receiver lijkt mij nogal groot/lomp aangezien ik deze graag aan een keycord om mijn nek hang bij verkenning van de omgeving van mijn stek.
Iemand positieve/negatieve ervaring?


Douwe
Gebruikersavatar
Rutger Scardola
Berichten: 53
Lid geworden op: 25-09-2009 20:20

21-02-2010 10:43

Hee, mijn mening is: als ik jou was zou ik voor de TXI plus gaan ik heb die met solar swingers echt heel gruwlijk.
Heb ook die nieuwe foxies gezien maar vind ze eerlijk gezegt niet echt mooi ogen. En ze zijn nog heel duur ook 950,- voor een setje geloof ik. Nou dan zou ik eerder voor delkims gaan.


Mvg
wesley bax
Berichten: 184
Lid geworden op: 27-03-2006 19:45
Locatie: nijmegen

21-02-2010 10:48

De ntxr kosten als set 700 euro, vind ik persoonlijk veel geld.

Nu is er ook een nxr set is vergelijkbaar met de ntxr alleen deze heeft alleen maar blauwe leds, en een stuk goedkoper.
Gebruikersavatar
Frans Klomp
Berichten: 542
Lid geworden op: 24-05-2008 11:17
Locatie: Nuenen

21-02-2010 11:55

Ik zou die niet kopen die FOX set voor 700 euro. Kun je beter een TXI setje halen, Delkim staat gewoon bekend om kwaliteit, heb je veel meer functies. Of vind je Delkims niks?
De vangsten maken de visser nog niet!
Douwe Bantema
Berichten: 174
Lid geworden op: 27-12-2002 01:00
Locatie: Groningen

21-02-2010 12:24

Ik vind ze gelijkwaardig. Heb reeds Fox illuminated swingers en hangers en zou deze met apart kabeltje ook op de Delkims kunnen aansluiten. Heb gehoord dat de Delkim receivers elkaar kunnen storen wanneer je collegavisser naast je ook met Delkim vist. Bij Fox kun je de frequentiecodes (bij de RX wel) aanpassen. Fox is duur, maar qua design wel wat cooler als de Delkim. De Delkims hebben afhankelijk van de buzzerbar weer opschroefproblemen, vanwege de antenne en aan/uit schakelaar aan de onderkant. Kan wel weer een D-lock op straks, maar ik vervoer de buzzers altijd op de buzzerbars. Kit off van Solar is ook een optie. Ga voor een set van drie blauwe, de Delkim kan die niet op de receiver op drie aparte blauwe ledjes programmeren. Fox wel. Kortom dilemma's waar ik even over moet nadenken voordat ik veel geld uitgeef.


Douwe
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

21-02-2010 12:32

Dat storen heb ik nog nooi problemen mee gehad van de Delkim ontvangers,vissen vaak met 3 man en allen hebben Delkims.

Maar zou anders gewoon gaan voor de Fox RX inplaats N-serie...Degelijker,en goedkoper en toch ook goede kwaliteit.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
R. Vos
Berichten: 268
Lid geworden op: 30-06-2008 21:53

21-02-2010 12:36

[quote="leen goudappel"]Dat storen heb ik nog nooi problemen mee gehad van de Delkim ontvangers


storen niet maar je wordt wel gestoord van andere dingen die niet netjes zijn aan die delkims :D
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

21-02-2010 12:38

Das duidelijk jah
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
R. Vos
Berichten: 268
Lid geworden op: 30-06-2008 21:53

21-02-2010 12:41

:D :cry:
Gebruikersavatar
Martien Spanjers
Berichten: 501
Lid geworden op: 12-08-2007 17:42
Locatie: Nuenen

21-02-2010 14:59

Douwe Bantema schreef:Vooral de receiver lijkt mij nogal groot/lomp aangezien ik deze graag aan een keycord om mijn nek hang bij verkenning van de omgeving van mijn stek.
Douwe


Ik zat gisteren de DVD van Ultima Power Carp te bekijken, en daar zag ik de beetmelders van ATT. Hierbij geven de beetmelders zelf geen geluid, maar alleen de receiver. Maar misschien voor jou interssant dat deze beetmelders ook leverbaar zijn met een zgn. sleutelhanger-receiver, dus erg klein/compact en dus ideaal voor tijdens de verkenning.

http://www.gardnertackle.co.uk/catalog/ ... i-receiver
Pluk de dag
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

21-02-2010 21:33

Hij feit blijft dat fox weer registreerdt door wieltjes,en delkim d.m.v. vorkje met trilsensor.
In mijn ogen blijft delkim toppie,maar is ieder ze ding.
Moet zeggen heb tot 2003 jaar fox gevist,nu vis ik delkim txi en bevallen mij beter.
m.v.g mike.
breek me de slurf niet open
Gebruikersavatar
Frans Klomp
Berichten: 542
Lid geworden op: 24-05-2008 11:17
Locatie: Nuenen

22-02-2010 09:57

Storen doen de delkims niet als je met meerdere personen op het water vist. Dat heb ik zelf al uitgetest. Wat misschien wel het nadeel is is de oude uitstraling van Delkim, maar het heeft wel iets.

MVG
De vangsten maken de visser nog niet!
Gebruikersavatar
Dennie ten Hoopen
Berichten: 298
Lid geworden op: 10-03-2008 09:35
Locatie: neede

22-02-2010 12:08

Waarom neem je niet een setje van fox,maar dan de rx?Die blue setjes koop je nou voor 400 euro met hardcases en koffer.Ik vis er ook mee,en ben super tevreden.Ik ben zelf een voorstander van fox,maar als je op die nieuwe het logo van x2 zet,geloof je het ook.ik vind ze er heel goedkoop uitzien.Delkims hebben altijd zo'n raar geluid erop zitten,alsof het een kinderspeelgoed is.Delkim heeft ook geen mooie"look",maar dat is persoonlijk.
Ik zou voor een setje rx blue gaan.
www.boilieboer.nl
www.hengelsport-henniekruidenier.com
Douwe Bantema
Berichten: 174
Lid geworden op: 27-12-2002 01:00
Locatie: Groningen

22-02-2010 12:28

Dennie,

Heb net mijn RXset verkocht. Was ik heel tevreden over, alleen bereik receiver vond ik niet in alle omstandigheden super.


Douwe
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

22-02-2010 15:40

Douwe Bantema schreef:Dennie,

Heb net mijn RXset verkocht. Was ik heel tevreden over, alleen bereik receiver vond ik niet in alle omstandigheden super.


Douwe


Tja is met Delkim ook hoor,athans heb het wel eens ondervonden,maarjah ligt er maar aan in welke buurten je vist. Weinig of veel stoorzender.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Rutger Scardola
Berichten: 53
Lid geworden op: 25-09-2009 20:20

22-02-2010 20:42

Dennie ten Hoopen schreef:Delkims hebben altijd zo'n raar geluid erop zitten,alsof het een kinderspeelgoed is.


Wat is dit ? Waar slaat dit op!! Delkims hebben een dubbele toon dat is hardstikke mooi vooral bij een keiharde run! Delkims hebbe het mooiste geluid. Maarja dat is persoonlijk....
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

22-02-2010 20:52

Dennie ten Hoopen schreef:Waarom neem je niet een setje van fox,maar dan de rx?Die blue setjes koop je nou voor 400 euro met hardcases en koffer.Ik vis er ook mee,en ben super tevreden.Ik ben zelf een voorstander van fox,maar als je op die nieuwe het logo van x2 zet,geloof je het ook.ik vind ze er heel goedkoop uitzien.Delkims hebben altijd zo'n raar geluid erop zitten,alsof het een kinderspeelgoed is.Delkim heeft ook geen mooie"look",maar dat is persoonlijk.
Ik zou voor een setje rx blue gaan.


Als je op die fox een logo van ultimate erop zet geloof je het ook!!

Domme opmerking

En het geluid van Delkim is 1 van de mooiste moet ik zeggen.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

22-02-2010 21:31

Lol ultimate logo,maar ik kijk niet naar look of sound,het materiaal moet deugelijk zijn en denk dat fox en delkim wel beide goed zijn,alleen ik wil geen wieltjes die me beet registreren.
Nu heb ik tot voor kort enkele jaren delkim,s en ben hier erg tevreden over, afstelling is echt overal in te stellen welke omstandigheden ook.
m,v.g.
breek me de slurf niet open
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

22-02-2010 23:55

[Als je op die fox een logo van ultimate erop zet geloof je het ook!!

Domme opmerking

En het geluid van Delkim is 1 van de mooiste moet ik zeggen.[/quote]

Is geen domme opmerking, is zijn mening gelukkig mag iedereen een eigen mening hebben.
Dat geluid is ook heel persoonlijk wat jij mooi vind hoeft een ander niet mooi te vinden.
Heb ook altijd het geluid van delkim mooi gevonden maar toch maar de overstap gemaakt naar de RX.
Had niks met delkim te maken maar wilde eens een keer wat anders.


Gradus....
....................
Gebruikersavatar
R. Vos
Berichten: 268
Lid geworden op: 30-06-2008 21:53

23-02-2010 18:53

Zoveel mensen zoveel wensen :wink: smaken verschillen alleen 1 ding moge duidelijk zijn en dat heeft niks met uiterlijk of een mooi geluid te maken, het produkt waar we een hoop centjes aan uitgeven moet in eerste instantie perfect afgewerkt zijn en DAT vind ik ontbreekt er weleens aan....
peter smeets
Berichten: 95
Lid geworden op: 11-01-2004 01:26
Locatie: zuid-limburg

03-03-2010 20:47

Als je niet kunt kiezen, waarom neem je dan geen set van ACE?
Hebben zowel t rollerwieltje als t trilplaatje..
Geluid ook super!

mvg
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

05-03-2010 12:28

ik vindt de nieuwe serie van fox er ook lomp uitzien
Laatst gewijzigd door jeffrey van osch op 18-05-2010 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Jeroen v Jole
Berichten: 51
Lid geworden op: 04-04-2010 22:47

17-05-2010 19:43

Heren,

Veel reacties, echter weinig ervaringen over de NTXR piepers...

Leuk om te zien dat de overbekende discussie Fox vs Delkim (net als Blackberry vs Iphone) direct weer oplaaid, echter beantwoord dit niet de vraag zoals gesteld!

Ik ben geen Delkim fan om meerdere redenen en gebruik nu de fox RX-en blue set. Ik overweeg serieus deze piepers aan te schaffen ter vervanging en ben ook op zoek naar ervaringen van gebruikers. Ik weet dat ze duur zijn en weet ook dat veel mensen ze niet willen, mooi vinden etc, etc, etc... MAAR, ik wel. Noem me maar eigenwijs!

Dus, bij deze wederom de vraag... iemand op dit board zal ze toch wel gebruiken of er meer over weten??

PS; probeer mij aub niet alsnog de Delkims aan te smeren! :lol:
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest!

Realiteit is een illusie die ontstaat bij gebrek aan alcohol...
Ruud de Blom
Berichten: 73
Lid geworden op: 06-04-2003 02:00
Locatie: rotterdam

17-05-2010 22:59

Waar je bij aanschaf van de ntx moet letten is dat je een set van de laatste serie hebt. De eerste series hebben problemen met het halen van de zend/ontvangafstand wat minimaal 500 meter zou moeten zijn. heb mij laten vertellen dat diegene die nog zo,n set hebben deze gratis om kunnen laten ruilen daar fox deze terug neemt. ik heb het over de set waarvan je de leds op kleur in kan stellen. Die set waarvan dat niet kan en alleen blauw zijn zijn soziezo nieuw en hebben dit plobleem met de zend/ontvang afstand niet meer. Tenminste dat beweert een dealer.
heb zelf de nx en met instelbare kleur. het geluid is super alleen bij een volle run is het niet mogelijk om een doorlopend geluid te krijgen ook niet in de gevoeligste stand. Ik krijg dan gewoon snelle korte piepjes achter elkaar. Dat zal met de ntx dan ook wel zo zijn. dit vind ik wel jammer. Voor de rest geen problemen.
Gebruikersavatar
Jeroen v Jole
Berichten: 51
Lid geworden op: 04-04-2010 22:47

18-05-2010 00:59

Bedankt Ruud!

Dat geluid maakt me niet echt uit. Wat ik super vind is het verschil in melding bij een run en een zakker.

Weet je misschien ook hoe ik eventueel een oude van een nieuwe serie kan onderscheiden? Bv op productie datum oid?

Die met die verschillende led kleuren is de ntxr geloof ik?

Greetz J
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest!

Realiteit is een illusie die ontstaat bij gebrek aan alcohol...