Vuilruimdag Karperafdeling HSV Groot Rotterdam


Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

13-08-2008 17:27

Het staat vandaag op de homepage, maar om de aandacht te blijven vestigen op de actie, hierbij nogmaals:


Vuilruimdag: oproep aan (karper)vissers!


Karperafdeling HSV Groot Rotterdam

Beste (karper)visser,

Naar aanleiding van recente ontwikkelingen (het stopzetten van de uitgifte van de federatieve nachtvisvergunning voor 2008 en de evaluatie van deze vergunning in 2009), heeft de karperafdeling van Hengelsportvereniging Groot Rotterdam het initiatief genomen om een vuilruimdag te organiseren. Wij willen hiermee aantonen dat er onder de (karper)vissers grote onvrede heerst over de rotzooi die er aan de waterkant wordt achtergelaten. Het is hoog tijd om een ander gezicht te laten zien als karpervisserij. Hoe? Door met zo veel mogelijk (karper)vissers op georganiseerde wijze de waterkant van afval te ontdoen. Wij kunnen dit echter niet alleen en willen jullie met deze oproep om hulp vragen!

Op zaterdag 13 September 2008 willen wij de oevers van de volgende wateren onder handen nemen: de Rotte (van de Irenebrug tot de A12 aan beide kanten), het Lage Bergse Bos en de Bleiswijkse Zoom. Om 11:00 uur zullen we verzamelen bij de fietsbrug over de Rottemeren (naast de trailerhelling). Er zullen door de GZH handschoenen, vuilniszakken en prikstokken beschikbaar worden gesteld.

Wil jij ons helpen op deze vuilruimdag, meld je dan uiterlijk zondag 8 september aan via vuilruimdag@hotmail.com onder vermelding van je naam, woonplaats en hengelsportvereniging. Wij kunnen dan rekening houden met het aantal handschoenen en prikstokken. Iedereen die zich heeft aangemeld, krijgt maandag 9 september per e-mail de verdere details. N.B.: je hoeft niet per sé lid te zijn van Hengelsportvereniging Groot Rotterdam om deel te nemen!

Hopelijk tot 13 september 2008!

Karperafdeling HSV Groot Rotterdam

'Laat de zon letterlijk, maar niet figuurlijk onder gaan voor de nachtvis
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

13-08-2008 17:31

heel goed plan dennis :wink:
zou graag willen komen alleen ik zit met vervoer :evil:
dus als iemand nog een lege auto stoel heeft hier in de buurt?
zal wel......!
janwillem hilverts

13-08-2008 22:31

HIer is dat een standaard ritueel wat ondertussen al meer dan 5 jaar gehouden wordt.

Niet alleen door de visvereniging, maar ook door de scouting en nog andere verenigingen :)
Casper Huizer
Berichten: 132
Lid geworden op: 03-06-2008 17:37

15-08-2008 18:24

Eén vuilruimdag? Het initiatief vid ik goed en goed bedoeld. Maar het is tevens een mooi voorbeeld van "de put dempen als het kalf verdronken is". Eén vuilruim dag terwijl al die honderden tokkies langs de waterkant vele weken achter elkaar structureel hun zooi achterlaten :evil: Mijn voorstel is om in dit "vissers"-bestand een vuilruimdag te houden en keihard de vergunning innemen van dat soort volk :evil: :evil:
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

15-08-2008 18:36

dat is mischien wat voor de volgende stap zo denk ik er ook over.
maar eerst moest het maar eens schoon worden daar.
zal wel......!
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

16-08-2008 17:22

Wees blij dat er zoiets georganiseert word..
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

17-08-2008 12:41

Ik snap de reden van dit onderwerp niet!! je maakt iets bekend op dit forum wat eigenlijk al gebeurd is ?
Als ik het eerder had geweten had ik misschien wel niet gaan vissen, of wel ??
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

17-08-2008 12:51

Mijn welgemeend excuses heel goed en vroeg op de site gezet.Haal wel meer augustes en september door elkaar. Heb trouwens niks gevangen dus ik had dit weekend beter papier kunnen rapen.
mvg blankie boy.
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

17-08-2008 17:19

[quote="Kees Ouwendijk"]Ik snap de reden van dit onderwerp niet!! je maakt iets bekend op dit forum wat eigenlijk al gebeurd is ?
Als ik het eerder had geweten had ik misschien wel niet gaan vissen, of wel ??[/quote]

Dus Kees, kunnen we nu rekenen op je medewerking?
Laatst gewijzigd door Dennis de Wilde op 18-08-2008 07:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Casper Huizer
Berichten: 132
Lid geworden op: 03-06-2008 17:37

17-08-2008 18:15

Ach, misschien zal Kees die dag vrijhouden nu hij het weet. Maar dat lost het probleem niet op. Op de site van HSV Groot Rotterdam lees ik dingen m.b.t. dit onderwerp als:

"Bij uitgevoerde controles worden de controleurs geïntimideerd en voelen zich bedreigd door agressief gedrag van sportvissers."

Dit nog naast de andere overtredingen die ze begaan :evil: . Dat toont voor mij aan dat onderstaande quote de zaken veel mooier maakt dan ze zijn:
Dennis de Wilde schreef:Wij willen hiermee aantonen dat er onder de (karper)vissers grote onvrede heerst over de rotzooi die er aan de waterkant wordt achtergelaten.


De instanties die daarover gaan, zien ook wel dat dit niet zo is. Want tussen "de karpervissers" zitten juist de Tokkies die er een zooitje van maken en die die bedreigingen uiten. En onder dit soort "vissers" heerst natuurlijk helemaal geen "grote onvrede". Sterker: het interesseert ze helemaal niks en dat is nu juist het probleem. In zo'n situatie heb je haast een ballotage-commissie nodig om te voorkomen dat Tokkies dit soort nacht vergunningen krijgen :evil: Maar dat is in de sportvisserij niet gebruikelijk :evil: Ik adviseer die HSV in Rotterdam om uitschot dat de zaak verziekt onmiddelijk en zonder enige pardon de vereniging uit te zetten. Daarmee pak je het probleem bij de kern aan. Waarom denk je dat er in Frankrijk relatief weinig problemen met de regels zijn? Omdat iedereen die ze overtreedt gelijk gigantisch gestraft wordt. Dat is werkt gewoon en is helaas nodig met dit soort volk :evil: .

De vuilruim dag is een goed initiatief, maar het blijft symptoombestrijding van een probleem dat er nog altijd is: tokkies :evil: :evil: ..... In ieder geval veel succes in Rotterdam.
Rudolf Gosselink
Berichten: 18
Lid geworden op: 26-03-2008 22:08

17-08-2008 20:48

Het gaat niet alleen om het vuilruimen. het gaat vooral om de contacten die er gelegd worden tussen de karperafdeling en de G.Z-H, tussen de afdeling en de karpervissers en tussen de karpervissers onderling.
Dit is een eerste initiatief van de vernieuwde karperafdeling en daarvoor hebben we iets gekozen wat uitvoerbaar is en waarbij we de aandcht op ons kunnen vestigen.
Vandaag zijn we in het Lage Bergse Bos en Bleiswijk flyers uit gaan delen. Inderdaad, iedereen weet dat een dagje opruimen het probleem niet oplost, maar het zorgt er wel voor dat een heleboel mensen er samen over praten, hetgeen de sociale controle bevordert.

Ik heb vandaag ongeveer 50 mensen gesproken. ('s middags waren we samen en hebben we hier en daar ook gecontroleerd op vergunningen) Bij 45 vissers was alles picobello in orde. 5 man zat met een tentje en daar hebben we iets van gezegd. Net als bij een paar jongens die een open vuur hadden. Alle gesprekken verliepen positief en eerlijk gezegd was het gewoon een leuke dag. En dat toont dus aan dat een meerderheid van de vissers inderdaad ontevreden is over de paar (en geen honderden) tokkies zoals ze genoemd worden. Daarbij gaan we langs het water en spreken ze aan. dat zal meer helpen dan hier op een forum bleren dat het toch niet werkt.

Er waren twee minpunten.
1 's morgens had ik de hond mee en die at een boilie op waar een onderlijn en lood aan zat. "Gelukkig" had ze de haak in d'r bek en niet ingeslikt Mbv de visser waar ik mee stond te praten hebben we dus een Rottweiler onthaakt. Was niet echt leuk, maar ze heeft er niks aan over gehouden.
2 's middags in Bleiswijk waren de meeste vissers al weg, maar vooraan bij het Zeeltje was er op drie stekken een vreselijke vuilnisbelt achtergelaten. Ongelooflijk wat daar voor teringzooi lag. Wanneer we die gesproken hadden waren we waarschijnlijk iets minder positief in het gesprek gebleven.

Het stuk op de site van Groot-Rotterdam is daar geplaatst op verzoek van de federatie en geen initiatief vanuit de vereniging. ( Wanneer je de site verder bekijkt zul je zien dat daar weinig tot geen activiteit te bespeuren valt, daar wordt ook aan gewerkt). Een aantal van de overtredingen betrof mensen die geen nachtvistoestemming en vergunning hadden en daar worden dadelijk de mensen die wel alles in orde hebben voor gestraft. Drie kaar raden wie er dan gewoon doorgaan wanneer het nachtvissen wordt verboden...juist.
(Dat is ongeveer hetzelfde om in heel Rotterdam te verbieden om in de tuin te zitten omdat bij mij de muziek te hard staat. Iedereen blijft binnen en ik ga gewoon door.)
Vandaag hebben we vissers van meer dan 20 verschillende verenigingen aangetroffen, dus uit de vereniging zetten zal lastig worden.

Ik loop daar iedere week met de hond een rondje in het LBB en ik zie zelf dat 95% van de vissers op de juiste manier zit vissen. Een enkeling heeft een tentje/bivvy ipv een plu, rommel valt best mee. Bij de G.Z-H loopt ook een project mbt tot het opruimen van de recreatiegebieden. Tussen de struiken kun je echter nog genoeg vinden.

Dus ..wanneer je ziet dat medevissers zich niet gedragen, loop er eens naar toe en probeer ze te vertellen dat het beter kan. Niet op een agressieve wijze, of uit de hoogte, maar gewoon vriendelijk, als medevisser. Je zult er van versteld staan hoe er gereageerd wordt. Het zal niet altijd werken, maar meestal wel. (Als het niet werkt kunnen we altijd nog met z'n tienen terugkomen. :wink: We moeten in ieder geval in ons eigen belang van de slechte naam af zien te komen, anders valt er nooit iets te bespreken over instandhouding of uitbreiding van het nachtvissen.

Vorige week bleek trouwens bij een controle langs de Rotte dat juist de karpervissers alles in orde hadden en ruim tien wedstrijd(wit)vissers met hun auto's over het fietspad reden. Wanneer die worden aangsproken proberen ze ook alles goed te praten.

Ruud Gosselink/ Men van Galen van de "karperafdeling HSV Groot-Rotterdam"
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

18-08-2008 15:23

Als ik niks gepland heb, ben ik ook van de partij!
Is hard nodig daar! :-?

Stefan dan pik ik jou misschien ook wel even op.

Grtz
Mark van alteren
Berichten: 6
Lid geworden op: 17-03-2008 20:40

18-08-2008 16:29

ruud ! ik ben het helemaal met je eens, alleen wil ik ff op het stukje terugkomen, waarin staat dat als je iemand aantreft (mede karpervisser) die troep of iets dergelijks achterlaat , dat je hem dan erop moet (of mag ) aanspreken.
Nou weet ik dat het tegenwoordig niet meer zo makkelijk gaat , want de nachtvisvergunning hebben zo stop gezet om een van de redenen dat er boa,s bedreigd worden wat ik dus uit het verhaal begrijp.
Nou ben ik zelf niet zo moeilijk maar ik heb er ook geen trek in om klappen op te vangen omdat ik iemand (op een normale manier) erop aanspreek dat hij beter z,n troep moet opruimen.
Het zou niet moeten gebeuren maar het gebeurd wel! voor de rest heb je naar mijn weten helemaal gelijk!. groetjes Mark van de karperjagers.nl
Rudolf Gosselink
Berichten: 18
Lid geworden op: 26-03-2008 22:08

18-08-2008 17:22

Mark,
Ik begrijp dat je terughoudend kan zijn tegenover medevissers die er een bende van maken. Het is voor ons misschien wat makkelijker omdat we controleur zijn. Dan krijg je zo'n leuke jas met "controle sportvisserij" er op.
Met z'n tweeën leggen we ook nog eens zo'n 220 kg op de schaal en we zijn ook wat ouder dan de gemiddelde visser. Sterker nog van de jongens die er een bende van maken hadden we de vader kunnen zijn. Dan ziet het er toch wat anders uit. Eerlijk gezegd hebben we bij het aanspreken van vissers nog geen negatieve ervaringen gehad.
Je moet er ook wel vanuit gaan dat je wanneer het gesprek niet lekker loopt gewoon weg kan lopen. Wanneer je zelf zit te vissen en je krijgt bonje is het natuurlijk niet leuk als je daar met al je spullen zit.
Wat die BOA's betreft is het weer anders, die schrijven ook bekeuringen uit en dan zijn er altijd mensen die gaan steigeren. Dat heb je overal, dus ook bij het vissen. Maar ook dan geldt dat het de toon is die de muziek maakt.
Robert de Wilt
Berichten: 422
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Capelle a/d IJssel (Zuid-Holland)
Contacteer:

18-08-2008 17:29

Ik sluit me volledig aan bij Ruud en Men. Natuurlijk, al het afval dat op de vuilruimdag wordt verwijderd is mooi meegenomen. Maar het symbolische gebaar is misschien nog wel vele malen groter. Qua imago heeft de karpervisserij in de regio R'dam weinig te verliezen.

Wat Ruud al aangeeft: zo'n vuilruimdag is een prima gelegenheid om aan de beheerder (GZH) te laten zien dat er meer dan genoeg fatsoenlijke karpervissers zijn, die er voor willen waken de dupe te worden van de jongens die overal maar schijt aan hebben. En op zo'n manier komt er ook een soort van aanspreekpunt voor de GZH voor wat betreft de problematiek met de nachtelijke karpervisserij.

Toch is er volgens mij ook een aanzienlijk aandeel van de groep 'overtreders', die volgens mij helemaal nog niet zo onwillend zijn. Met een goeie babbel zien ze de zaak zelf vaak ook wel anders in. En dan zie je inderdaad dat ze de volgende keer die tent maar thuis laten en met een plu zitten. En daar liggen de grootste kansen. Er zullen altijd excessen plaats blijven vinden en er zullen altijd raddraaiers blijven. Maar door dit te minimaliseren is de zaak hopelijk te redden.

En her en der lees ik opmerkingen als: keihard straffen en nachtvisvergunning innemen etc etc etc. Deze opmerkingen begrijp ik volledig en hier ligt ook zeker de kans om het hele verhaal goed te reguleren. Helaas is het in praktijk (zeker voor wat betreft de situatie rondom de Rottemeren) wat lastiger dan het lijkt. Maar hier wordt absoluut naar toe gewerkt.

We hopen 13 september echt op een stevige opkomst, dus meld je aan via vuilruimdag@hotmail.com

Gr,
Robert
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

18-08-2008 18:11

Dennis, ik vind het een goed bedoeld iets, dat vuil ruimen en ik voel mij er ook niet te goed voor, ik ruim vaker dan ik wil de teringzooi van een ander op. Maar ik geef een uitleg waarom ik er niet zal zijn.
Ik ben het ZAT als karpervisser gediscrimineerd te worden, ik heb nog nooit wat achtergelaten.
Als je weet wat ik allemaal meemaak op water waar ik vis en dat zijn geen van allen vissers. een mooie dag en alle mensen vliegen uit naar in en op en rond het water. een tering herrie en een rotzooi,ook onderwater als het zinken wil laat het zinken dan ben je er ook vanaf. homo"s mogen alles, ik heb nog er nog nooit politie bij gezien. Partytenten, barbecues wel of niet van buitenlandse aard en ik kan zo nog wel even doorgaan.

De nachtvisvergunning is stopgezet, waarom ??
Denk je dat er overdag geen teringzooi word gemaakt, ik zie in Rotterdam niet anders.
Wat denk je van die vliegtuigrace en laatst die racewagens, daar hebben ze het nooit over de vervuiling in de lucht en op straat ??? Maar karpervissers dat zijn de ergste.
Boa's die bedreigt worden ,Daar zijn toch wetten voor gemaakt door dit kabinet. Trouwens er zijn ook hele vervelende boa's heb ik gelezen waar al heel veel over geklaagt is.
Ik vind trouwens de bekeuringen buitengewoon hoog voor de hengelsport terwijl er voor vele andere echt ernstige misdrijven taakstraffen worden uitgedeeld.
Ik stop nu want ik kan verder met voorbeelden tot ik bloedende vingertoppen heb.
Nederland is ZIEK, het gaat om regeltjes te verzinnen die je geld kosten.

Wat doet de echte karpervisser nu eigenlijk, na dat je je de hele week de pleuris gewerkt hebt.
Aan het water vissen en of dat nu snachts of overdag is ik zie het niet als erg.

PS: DE Super eenvoudige Vispas is voor een hele hoop mensen niet zo eenvoudig, ook is het fijn dat hij zo lekker klein is, hij past zo in je portemonnee jammer dat het andere dikke boekwerk er niet bij past !!
Mocht je het niet snappen of dat je een van de 2 vergeten bent dan hebben ze er een kleine boete bij bedacht,stelletje tuig.( ik bedoel natuurlijk de hengelaar.)

Met Vriendelijke Groet : Blankie Boy
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

18-08-2008 18:22

Kees Ouwendijk schreef:Ik ben het ZAT als karpervisser gediscrimineerd te worden, ik heb nog nooit wat achtergelaten.


Nouja, discriminatie wil ik het niet noemen maar er is ook best een grote groep vissers die voor overlast en vuil zorgen. Sommige hebben het nog geen eens door.

Al met al vind ik het een goed initiatief. Ik wil niet zeggen dat de troep alleen door vissers komt hoor maar het is makkelijk om naar een ander te wijzen.
Casper Huizer
Berichten: 132
Lid geworden op: 03-06-2008 17:37

18-08-2008 19:06

Ik ben het niet echt met Kees eens. Natuurlijk, iedereen die rotzooi achterlaat moet worden aangepakt. Maar daar gaat deze discussie niet over. Het gaat nu om nachtvissers op karper. Blijkbaar zijn er vooraf voorwaarden aan gesteld en die worden onvoldoende nagekomen. Tel er bedreigingen enz bij op en het einde van de vergunning is in zicht. Logisch. Ik kan me de situatie ook helemaal voorstellen met karpervissers: het is de hoofdreden dat in Nederland alleen nog op heel groot water vis maar voornamelijk in Frankrijk te vinden ben op plekken waar geen hond zit. Heerlijk rustig.

Bekeuringen kunnen wat mij betreft daarom ook flink omhoog. Of beter: gelijk alles in beslag nemen. Alleen dan gaat er een afschrikwekkende werking van uit en dat is het enige waar Tokkies gevoelig voor zullen zijn.

Discriminatie? Ik geloof er helemaal niks van. Iedereen die regels overtreedt loopt risico op een bon. Of je nu te hard rijdt of teveel lawaai maakt in de nacht. Een opmerking dat homo's alles mogen druipt ook wat van de frustratie. Er wordt 's nachts veel meer in het openbaar door hetero's genaaid, alleen al omdat er meer van zijn. Misschien toevallig niet op jouw plek maar wel op 1 van mijn vroegere (en nu wil iedereen zeker weten waar dat is :D ). Het wijzen naar andere groepen, of het nu BBQ-ers zijn of wat dan ook, is wat mij betreft geen reden dat karpervissers zich niet zouden hoeven te gedragen.....
Ik pleit voor de harde Franse aanpak in de visserij.
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

18-08-2008 19:40

Ik heb ook niet geschreven dat karpervissers zich niet hoeven te gedragen. Ik vind dat iedereen zich moet gedragen. Ik zal in Rotterdam ook geen papiertje weggooien! Maar ik heb nog nooit iemand er een bekeuring voor zien krijgen. Ik zal je vertellen er is bij ons een politiepost al staan de agenten op straat ik heb nog nooit een bon uitgeschreven zien worden voor door het rode licht lopen en dit gebeurd een paar duizend keer per dag!!! fietsers kunnen ook doen en laten wat ze willen tegen het verkeer in rood licht enz. Ik weet ook wel dat dit niks met vissen te maken heeft, Maar...........
En zelf ook naar buitenland vluchten, ik vis hier.
Maar dat ik een makkelijk target ben is een ding wat zeker is .
Ik ben ook niet gefrustreerd, ik merk alleen heel veel dingen op waar anderen de schouders voor ophalen.
Ik wil ook geen plekken weten waar hetero stellen liggen te Kezen ( wat ??). als ze ook een lading papier en condooms achterlaten moeten ze gewoon op de bon. Ik vind dat er een Boa dna moet verzamelen uit dit rubber om deze criminelen op te sporen.

Makkelijk naar het buitenland dingen doen waar je hier een boete voor krijgt,hoezo frustratie.
Rudolf Gosselink
Berichten: 18
Lid geworden op: 26-03-2008 22:08

18-08-2008 20:36

Had net een heel lang verhaal, maar bij verzenden verdween het ergens in de de electronische woestijn.

Bij grote evenementen heb je inderdaad een enorme berg troep. Laatst was er iets nieuws: Rottepop! In één avond meer herrie, platgetrapt groen, politie-inzet en rotzooi dan wij in een jaar met z'n allen nog niet maken. Het verschil??? Goede afspraken over de ordedienst, verkeer, parkeren, opruimen enzovoort.
En om goede afspraken te maken moet je elkaar leren kennen. Wanneer je een poosje met iemand hebt staan praten over het vissen is het toch makkelijk om er iets van te zeggen wanneer die troep laat liggen? Tuurlijk, want dan 'ken' je elkaar. Op een groep aso's afstormen wanneer je iets opmerkt is natuurlijk niet handig, zou ik ook niet doen.

Dan de vispas.. en het boekje dat niet in je portemonne past. Heb je de rest van je uitrusting ook in je portemonnee? Het is een kleine moeite om het bij je te hebben. Wees blij dat het zo'n dik boekje is. Dat betekent alleen maar dat je hier in Nederland voor een flutbedrag in een ongelooflijk grote hoeveelheid wateren mag vissen. Dus hoe dikker hoe beter. Op een van de eerste bladzijden staat dat de pas en de lijst van viswateren samen de vergunning zijn en dat de een niet geldig is zobder de ander. Hoe lomp moet je zijn om dat niet te (willen) begrijpen.

Ik hoef niet naar Frankrijk. (Behalve een keer per jaar) Ik kan hier nog prima binnen de regels vissen. Ik hoef ook geen homo's of hetero's te zien. De dames die langs komen met rolschaatsen vind ik leuk genoeg. Maar ik wil vooral hier kunnen blijven vissen en het liefst met gebruik van een tentje. Daar wil ik dan ook nog moeite voor doen.

Nu hebben we allemaal op onze manier gelijk, we hebben allemaal argumenten voor onze eigen stellingen, gelukkig wel en gelukkig zijn we het niet overal mee eens. Maar .... heeft iemand nog ideeën waarmee we iets kunnen doen om het tij te keren? Een goed te organiseren positieve actie. Het grote publiek hoeven we niet te bereiken, die weten toch niks van (nacht-) vissen. Het gaat om de mensen van de handhaving, de G.Z-H, de politie en het Hoogheemraadschap.
Het heeft denk ik geen nut om tegen de beleidsmakers te zeggen dat anderen door rood lopen, barbecuen, condooms achterlaten, met racewagens door de stad rijden, de hond op straat laten schijten, vuil naast de contaimer zetten, rechts inhalen, te hard rijden, muziek maken, enz. en dat wij dan best 's nachts mogen vissen.
red de laat
Berichten: 126
Lid geworden op: 15-07-2008 14:41
Locatie: moergestel

19-08-2008 12:32

ik vind het ook allemaal zo vreemd die verhalen van de boa's bla bla bla
ik heb eerlijk gezegd nog geen problemen gehad met de boa's ze hebben me wel een keer gecontroleerd maar deden niet heel moeilijk .
ik vind het punt van kees zkkr een goed punt wat betreft de hoogte van de boete's tegen over de sportvisser .
als je kijkt wat ze voor straffen krijgen als je hier iemand omlegd dan ben je na 6 jaar weer op vrije voeten .

nachtvisserij overal verboden is zo jammer als het niet mag kun je bijna alleen nog maar korte sessie vissen overdag en is het dus voor de rest klaar.
op een of andere manier geeft het mij een goed gevoel als ik s'nachts aan de waterkant zit als dat ik dat overdag doe niet zo .

eind conclusie gewoon goeie controle niet over kleine dingen zeiken maar grote problemen hard aanpakken

grt red
als groen staat voor onervaren.... en links voor onhandig.... waar staat groenlinks dan voor ?
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

19-08-2008 12:51

Dat is alweer de 1ste fout, kleine dingen dogen.. mensen gaan dan steeds vaker meer dingen proberen wat wel en niet mag.
1 Wetgeving waaraan elke visser zich moet houden, bij 3 overtredingen de vispas innemen en deze 1 jaar de mogelijkheid tot de vispas ontnemen.
Keihard aanpakken boetes verhogen, niks door de vingers zien dan hou je vanzelf een groep 'karpervissers' over die daadwerkelijk ze hobby aan het beoefenen is.
Je zal altijd mensen blijven houden die het verpesten, maar door strengere maatregelen te nemen verklein je deze kans.

Gr,

Dennis
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

19-08-2008 16:13

dennis van vliet schreef:Dat is alweer de 1ste fout, kleine dingen dogen.. mensen gaan dan steeds vaker meer dingen proberen wat wel en niet mag.
1 Wetgeving waaraan elke visser zich moet houden, bij 3 overtredingen de vispas innemen en deze 1 jaar de mogelijkheid tot de vispas ontnemen.
Keihard aanpakken boetes verhogen, niks door de vingers zien dan hou je vanzelf een groep 'karpervissers' over die daadwerkelijk ze hobby aan het beoefenen is.
Je zal altijd mensen blijven houden die het verpesten, maar door strengere maatregelen te nemen verklein je deze kans.

Gr,

Dennis


Dus als het nachtvissen verboden wordt dan doe jij dit niet meer? Ik dus mooi wel :wink:
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

19-08-2008 17:16

Het is niet definitief.. toch? :wink:
Casper Huizer
Berichten: 132
Lid geworden op: 03-06-2008 17:37

19-08-2008 17:58

Remco van Hal schreef:Dus als het nachtvissen verboden wordt dan doe jij dit niet meer? Ik dus mooi wel :wink:


O ja? Zou je dat ook in Frankrijk doen op een plek waar dat niet mag? Ik denk dat je van een koude kermis thuiskomt als je visspullen, en als je pech hebt zelfs je auto, in beslag zijn genomen. Een harde aanpak zouden ze in Nederland ook zo snel mogelijk moeten invoeren voor Tokkies die er een zooi van maken/bedreigen enzovoort. Eerst waarschuwen + boete, dan vergunning innemen en als ze dan toch doorvissen deze "Franse" aanpak. Dan hou je een groep over die geen problemen/rotzooi zal maken. Een algeheel nachtvisverbod is dan niet meer nodig. Iedereen blij (behalve Tokkies).