Hoe ga je om met een stekkenpezer


Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

14-08-2008 19:54

het risico is voor degene die voert. simpel. het is me al zoooo vaak gebeurd. ik zoek dan een stek op de trekroute en gooi er een beetje extra in 8)

roberts bijdrage sluit ik me bij aan. neem eens de moeite onder water te denken en goed te peilen. dan vind je soms hele mooie stekken, die helemaal niet opvallen boven water en waar geen mens graag zit. zo heb ik een aantal seizoenen mooi om de drukte heen kunnen vissen en klekker kunnen vangen.

op dit moment bevoer ik ook zo'n stek, waar geen visser ooit een tentje op zal zetten. wel een topstek. ik vis er straks dan ook zonder tentje (kan ook nog he!), maar op de productieve uurtjes met slechts het noodzakelijke aan materiaal.

stekkenclaimers vind ik ook geen fijn volk trouwens
Gebruikersavatar
thijs wijnhoven
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-02-2008 16:35
Locatie: Riethoven
Contacteer:

14-08-2008 20:06

tja stekkenpezers, Het lijkt mij het beste om gewoon je vangsten stil te houden, net als vangstfoto's, en zorgen dat niemand je ziet voeren, dat laatste wil nog wel eens lastig zijn kan ik begrijpen. Mischien is het ook wle slim om op 2 plekken te voeren ipv 1, dan heb je nog een reserve stek en hoef je dus niet rechtsomkeers terug naar huis of een ander water, bovendien ook handig als de ene stek geen vis opleverd, heb je een reserve :D
martijn van zanten
Berichten: 71
Lid geworden op: 12-08-2008 16:44

14-08-2008 20:24

Wel mooi dat sommige het omkeren. Er is idd weinig plek meer over soms en je hoeft maar ergens te komen of peppie en kokkie hebben er gevoerd.
Beste oplossing is misschien de hande(l)edit:l=n in elkaar te slaan en samen te gaan vissen. Ga samen bollen draaien en voer en vis met dezelfde. Jullie kunnen ook op dezelfde dag vissen, gezellug. Kan hij al die dikke bakken voor je scheppen.
Laatst gewijzigd door martijn van zanten op 15-08-2008 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
patrick hoep
Berichten: 215
Lid geworden op: 29-12-2005 23:39
Locatie: callantsoog (NH)

14-08-2008 21:31

ik zie hier echt de vreemdste dingen uitkomen.

gasten wat ik een keer gedaan is gewoon vragen of hij met mij de stek wilde opbouwen. als het echt een stukje kanaal is waar super bodem verloop is dan is het de moeite waard.

ik had ook een 3weken lang een stek bevoert 3 keer gevist leuke vissen gevangen. komt er een gast aan of ik wat gevangen heb (lijkt wel het standaard zinnetje van een stekenpezer) nou paar dagen later zat ie er.

eerst zeg ik wat flik je me nou. jah het is openbaarvaar water bla bla bla.

ok ik zeg je hebt gelijk. als we nou samen een voercampange opstarten en zorgen dat ze op die stek blijven met zijn 2en.

hij is een dag bij mij wezen bolies draaien en we hebben de boilies verdeelt.

ik voerde maandag woensdag en vrijdag. hij dinsdag donderdag en zaterdag (als er neit 1 van ons 2 zat te vissen).

gewoon omste beurte vissen. of gewoon allebij hebben we ook gedaan.

heb er een voerstek op na gehouden om nog een paar keer te vissen maar zoveel vis als van die ene plek kreeg ik niet op die anderen.

Greetz Hoeppie 8)
Rick de Neef
Berichten: 44
Lid geworden op: 20-08-2005 09:18
Locatie: Voorne Putten

14-08-2008 22:56

Leuke reacties, en minder leuke...
Ik vis op een kanaal dat ongeveer 8Km lang is, genoeg stekken hoor, en ik bevis er meerdere.
Ik wilde graag weten hoe dat jullie dat aanpakten dat als het jullie gebeurd, vooral als je veel GELD en tijd erin hebt gestoken, sommige reacties zegt iets over jullie karakter, net zoals over het karakter over de persoon die ik beschrijf.
Ik moet wel even iets recht zetten, ik claim helemaal niets, als het toevallig gebeurd jammer dan...
Moedwillig stuit me wel tegen de borst..het zal de mentaliteit wel zijn van tegenwoordig.
Ik probeer een stek op te bouwen omdat ik weinig visuren kan maken, vaak genoeg heb ik de buit al binnen na een paar uurtjes vissen, ik heb veel profijt van een stek die ik zo kan opbouwen.

groet
"Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen"
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

14-08-2008 23:05

kilo motten ballen op je voerplek schieten op de plek die hij heeft overgenomen 8)
en zelf een nieuwe voerplek opbouwen :wink:
zal wel......!
ruben mols
Berichten: 100
Lid geworden op: 21-09-2004 14:34
Locatie: Bij Nijmegen

14-08-2008 23:22

[quote="stefan andriessen"]kilo motten ballen op je voerplek schieten op de plek die hij heeft overgenomen 8)[/quote]

[quote="Rick de Neef"]sommige reacties zegt iets over jullie karakter[/quote]

dus...;)
You fail when you stop trying...
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

14-08-2008 23:29

:lol: scherp hoor ruben 8)
werkt wel als het goed is ik heb et ook maar gehoord :oops:
zal wel......!
Rick Op het veld
Berichten: 56
Lid geworden op: 04-12-2007 00:52

15-08-2008 01:29

Heb het zelf wel eens gehad dat ik een week aan het voeren was en niet de enige bleek te zijn.
Werk zelf in ploegen dus kan savonds vaak voeren.
Ik had mn laatste nachtdienst en wou nog ff snel wat voeren .

Kom ik daar aan staan dr 2 tentjes.
Ff Met die jongens gebabbeld en verteld dat ik daar óok bezig was met voeren.
Heb ze toen de volgende morgen afgelost.
Zo kan t ook .

Stekkenpezers vind ik meer mensen die echt weten dat je er voert.
Deze mensen zijn te zielig voor woorden.
Mensen die toevallig op jouw stek gaan zitten dat is bijna niet te voorkomen .
Deze mensen kan je ook niks kwalijk nemen.

Ben sinds kort op een voor mij nieuw water aan het vissen.
Ben daar eerst wat rondgereden en wat gepraat met vissers. zo heb ik een stuk gevonden waar naar mijn weten niet gevoerd word. er wordt wel eens instant gevist maar dit is bar weinig.
Ben daar nu zelf aan het voeren maar zag gisteren dat er iemand heeft gezeten.
Riet kort geslagen :S deze wordt bedankt nu kan iedereen me zien zitten.

Nu ga ik hier komend weeekend weer zitten en maar hopen dat dr niemand zit :P Want t enige wat ik dan kan is hem uitleggen dat ik 3 keer in de week 25 km heen en weer terug rij om te voeren .

ik voer voornamelijk s'avonds en snachts, overdag vond ik te link
Fietsers voorbij rijdende auto's ik vertrouw daarin niemand. Je moet geen slapende honden wakker maken.
en idd zoals eerder gezegd niet teveel info loslaten.
Als er karpervissers langskomen die ik niet ken heb ik altijd veel brasem of blank ik .
jan van kranenburg
Berichten: 429
Lid geworden op: 04-03-2007 03:07
Locatie: Den Haag

15-08-2008 01:47

Ik stekkenpees of peestekken al jaren.
Niks is makkelijker dan de ander het werk laten doen en de kosten te laten dragen.

Heb alleen een verrekijker aangeschaft, want dan valt dat
geplande pezen niet zo op.

Sukses verzekerd.
:) :) :) :) :)
Door misverstandje ruim 3500 van mijn posts sinds 2002, zoek.
Steun KSN!
K. van den Herik

15-08-2008 08:23

ken een aantal wateren/stekken waar nooit of zeer zelden maar dan nooit lang, een karpervisser zit. Verschillende keren meegemaakt dat dan na een paar keer vissen er ineens wel volk aanwezig is. Hiervan kan je een raar smaakje in de bek krijgen. In deze gevallen ga ik ook in discussie.

Bijna alle nl wateren, zeker waar er al eens een paar grotere vissen zijn gevangen, zijn bekend en worden bevist. Ga je hier een voerstek opbouwen als regelmatige visser, ben en blijf je afhankelijk van de grappen en grollen van anderen. Andere regelmatig aanwezige vissers lukt heel vaak nog wel, nieuwkomers kan een probleem worden. Dit weet je en hou je hier geen rekening mee, is dat je eigen fout. Ga dan ook niet janken.

Nu anders: nu vis jij op je lang verwachtte, eindelijk bemachtigde voerstek. Voeren, voeren en nog eens voeren, jammer er komt nu geen vis. De vis zit 2 km verderop. Springen joh. Zelfs de to(b)(p)vis heb je al gezien.

Helaas mag je daar niet vissen want pietje b. heeft daar zijn voerstek. Vissen doet ie wel niet maar hij zegt dat ie altijd voert.

Tja dilemma....

Jaren zo gevist, helaas kan dat door de drukte aan de waterkant gewoon niet meer. Ken een water 5 km lang en geen 9 redelijke stekken. Er zijn ruim 100 nachtvispassen afgegeven. De kans is dus redelijk aanwezig dat op 1 van die stekken iemand aan het voeren is. Kom ik aan, zou ik dan niet mogen vissen?
hahahaha ech wel...
Gebruikersavatar
Joris Janssen
Berichten: 183
Lid geworden op: 03-12-2006 20:18
Locatie: America,Limburg
Contacteer:

15-08-2008 11:20

Bij ons op een put ga je gewoon voeren en dan zeg je tegen 1 iemand dat jij op die en die stek zit en die vertelt dat tegen de andere vissers die vaker aan dat water vissen. En dan gaan ze niet op je stek zitten. Maarja er kan altijd iemand van buitenaf komen die kan dan op jou stek zitten.

Mvg, Joris Janssen
''Dat heel Holland Limburgs lult''
Ewoud Kuijvenhoven
Berichten: 183
Lid geworden op: 10-08-2008 07:39

15-08-2008 23:42

Tja, voeren, het blijft altijd wat. Maar ik moet nu toch een iets kwijt. In een klein land met een "beperkt" aantal visstekken en veel vissers zul je altijd de kans lopen dat er iemand op "jouw" voerstek zit. Maar als jij daar aan het voeren ben denk je dan echt dat er niet 1 andere karpervisser op het idee gekomen is om ook (ongeveer) op die stek te voeren? We hebben toch allemaal min of meer hetzelfde geleerd. Bijv: zoek in een monotoom kanaal een welkome onderbreking zoals rietpluim, duckdalf, uit. Dus in grote lijnen hebben we allemaal dezelfde voorkeur en dus is de kans groot dat jij op iemands voerstek zit terwijl dit ook jouw voerstek is. Of dat jij even een paar uurtjes pakt zonder voer en op iemands stek beland. Tot zover.

MAAR:
Als we nu allemaal eens goed nadenken en niet zoveel voer het water in flikkeren dan heb je ten eerste dat gezeur al niet en ten tweede is het beter voor onze visjes en het water. Ok, de karper zal minder snel groeien en dus minder gewicht op die zo aanbeden weegschaal aangeven. Karpers onder de 40 pond kunnen ook gewoon mooi zijn, maar dit terzijde. Maar diezelfde karper zal wel langer leven en dus meer kans hebben om groot te groeien op een normale manier. Want de hoeveelheden boilies en partikels die af en toe in het water gedonderd worden zijn gigantisch. Willem Barnas heeft een stuk geschreven dat "Operatie overstort" heet en dat eigenlijk iedere karpervisser zou moeten lezen. Niet dat iedereen het daar ook mee eens moet zijn maar dan word er weer eens nagedacht.
O'ja en vergeet vooral niet alle succesverhalen over single hookbaits en af en toe een pva-stickje. Werkt ook zeer goed kan ik zeggen. Scheelt weer een paar centen ook trouwens. (Dit moest ik ook even kwijt ondanks dat het niet direkt on topic was)
Ischa Speldenbrink
Berichten: 206
Lid geworden op: 05-08-2007 00:54
Locatie: Arnhem

16-08-2008 12:46

Hier zeggen ze wel eens: "Als je hier straks niet wegbent dan breek ik je hengels door."

Dat is hoogst waarschijnlijk niet de juiste manier want ik heb er nog nooit naar geluisterd!

groeten,
Speldenbrink
Mvg,
PBI Speldenbrink
Jan Peter Teerling

16-08-2008 13:08

En waarom precies zou ik dat stukje van Willem Barnas moeten lezen dan?

Vallen dan opeens alle puzzelstukjes op hun plek en weet ik dan opeens dat ik onbezonnen aan het storten ben zonder er bij na te denken? Heb ik Willem zn artikel nodig om weer helder na te kunnen denken?

Als ik iemand nodig heb om me de les te lezen vraag ik mn vrouwtje wel om dr mening.
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

16-08-2008 18:00

Tjaa je hebt voeren en je hebt VOEREN..

Ik voer ook wel eens veel, maar alleen in gevallen waarvan ik 75% zeker weet dat er geen andere voerders in de buurt zijn en het water toereikend is. kleinere wateren voer ik nooit veel, maak vaak genoeg mee dat mijn voer binnen enkele uren weg is. Dus kan me niet voorstellen dat andere vissers last van mijn voer gedrag hebben.

Door een voerstek aan te leggen krijg je te maken met mensen die ook net op jou stek wil/gaat zitten.
Hoe ga ik er mee om?
Ik maak even een praatje maar vertel niet dat hij op een plekje zit wat ik bevoer. Ook al weet hij dat misschien wel. Wens hem een goede vangst en ga op een andere stek zitten.
Heel veel mensen maken de fout om te gaan voeren terwijl anderen aan het water zitten. Ik zie regelmatig mensen met een zakje naar een stek lopen om even te voeren. Heb mensen wel eens aangesproken met "Goh bedankt voor het voeren hoef ik het niet meer te doen" je krijgt dan een vage reactie terug maar de boodschap is wel over gekomen in veel gevallen.

als ik voer en ik zie iemand vissen aan het water draai ik rechtsomkeer naar huis (of het moet een bekende zijn die weet dat ik er voer), ik laat me ook niet zien dan aan het water, zo heb je minder kans dat je voerstek opgemerkt word.(donderdag nog mee gemaakt. kom rond 6 uur aan het water. zit een andere karpervisser 200m verderop. ben doorgereden en rond 11 uur weer terug gekomen om te voeren toen hij weg was) maarja soms door het goede vangen word je stek wel om die reden gepeesd. en enige wat je daar aan kunt doen is en hier al vertelt is, is zorgen dat je stek onintressant is. bv ver lopen of moeilijk begaanbare stek. (veel overhangende bomen op je plek zodat je niet goed kunt ingooien). veel vissers willen makkelijk zitten en een visje vangen.

Andere manier is een uitwijk mogelijkheid maken. gewoon 2 stekken aanvoeren. kost je nog meer geld maar vaak is 1 stek wel vrij.

genoeg manieren om het leuk te houden voor jezelf en anders moet je stoppen met voeren, dan bespaar je je de ergenis.
Ewoud Kuijvenhoven
Berichten: 183
Lid geworden op: 10-08-2008 07:39

16-08-2008 23:28

@Jan Peter:
Ik zei er ook al direkt bij dat niet iedereen het ermee eens moet te zijn. Maar in dat stuk wordt er uitgebreid ingegaan over de effecten van het voeren op de gezondheid van de vis(boilies zijn zeer makkelijk te verkrijgen voedsel, dus ze leveren veel meer energie dan dat ze kosten, voor de karper) en de effecten op de waterkwaliteit. De meeste voerders (jij dus niet) denken daar niet over na. Er wordt alleen nagedacht hoe er zoveel mogelijke zo groot mogelijke karper de kant kan worden getrokken.

@remko:
jij zei: "Ik voer ook wel eens veel, maar alleen in gevallen waarvan ik 75% zeker weet dat er geen andere voerders in de buurt zijn en het water toereikend is. kleinere wateren voer ik nooit veel, maak vaak genoeg mee dat mijn voer binnen enkele uren weg is. Dus kan me niet voorstellen dat andere vissers last van mijn voer gedrag hebben."

Maar andere vissers hebben hetzelfde verhaal, althans dat zou zo moeten zijn. Als dit voor visser A op gaat zou dit ook voor visser B op moeten gaan. Dus dan heeft er niemand last van andermans voeren en als je dan samen gaat vissen heb je er gelijk weer een vismaatje bij. Ideaal
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

17-08-2008 09:15

De Neef, hier Neef.

Ik probeer altijd om zo iemand de moed in de schoenen te praten, zo van ben je nu echt blij met een vis waar ik alle moeite voor gedaan heb. Het voorwerk heb ik of jij gedaan en jij hoeft alleen maar te drillen en foto's te maken. Een soort van de vangst de grond in lullen, werkt wel hoor, behalve bij echte eikels niet. Maar toch kut dat er ineens een relax boot bovenop je stek drijft 8)
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

17-08-2008 09:47

Wat voor boot?
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

17-08-2008 11:13

En dan blijken de zware vissen geen 'boilie vissen' te zijn....
KSN
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

17-08-2008 20:59

Ach, ik zeg altijd maar dat het risico van een voerstek is dat er een ander op gaat vissen.
Andersom is het risico van ergens vissen, dat er ineens iemand komt voeren.

Als je begrijpt wat ik bedoel.
En dan niet weinig.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Jeroen Huigen
Berichten: 393
Lid geworden op: 03-09-2006 18:26
Locatie: Emmercompascuum ( Emmen )

18-08-2008 14:32

Joris Janssen schreef:Bij ons op een put ga je gewoon voeren en dan zeg je tegen 1 iemand dat jij op die en die stek zit en die vertelt dat tegen de andere vissers die vaker aan dat water vissen. En dan gaan ze niet op je stek zitten. Maarja er kan altijd iemand van buitenaf komen die kan dan op jou stek zitten.

Mvg, Joris Janssen


Maar als er nou bijvoorbeeld op een water zo'n 25 bevisbare stekken zijn en er zijn zo'n 50 karpervissers dan wordt dat denk ik wel heel erg moeilijk ?
Zolang mijn baas vind dat ik genoeg verdien , doe ik alsof ik hard werk .

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd .
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

18-08-2008 16:18

mitsz van der kamp schreef:het risico is voor degene die voert. simpel. het is me al zoooo vaak gebeurd.


stekkenclaimers vind ik ook geen fijn volk trouwens



Bij deze meningen kan ik mij wel vinden. Ik ga niet onnodig op iemand zijn voerstek zitten als ik het weet. Als ik het niet weet en ik vis daar is het pech voor de ander. Het water is tenslotte openbaar. Dat is het risico bij openbare plekken.

Waar ik me wel mateloos aan kan irriteren is dat sommige mensen altijd zo ver mogelijk van hun af moeten vissen. Er wordt overdreven ver uitgevaren waardoor ze het halve water claimen. En dat terwijl de vis vlak bij zit.
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

18-08-2008 20:51

Lexuuuus :lol:
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
wilbert nies
Berichten: 89
Lid geworden op: 17-03-2006 21:57
Locatie: nederweert
Contacteer:

19-08-2008 11:18

Hoe ga je om met een stekkenpezer?
Daar ga je niet mee om,die laat je links liggen(of rechts,als de vis van de andere kant komt :lol: )