Hoe ga je om met een stekkenpezer


Rick de Neef
Berichten: 44
Lid geworden op: 20-08-2005 09:18
Locatie: Voorne Putten

13-08-2008 22:43

Ik wil graag weten hoe dat jullie omgaan als er iemand op je gevoerde stek zit.
Ik zit al meer dan tien jaar op een stuk kanaal te vissen, op verschillende stekken over een lengte van 8 km, door mijn redelijke goede vangsten gebeurd het nog wel eens dat er iemand precies op mijn stek zit te vissen die ik bijvoorbeeld met veel pijn en moeite opbouw.
Door mijn werk heb weinig tijd om te vissen dus bouw ik goed een stek op om te kunnen oogsten. Nu heb ik een stek met een waanzinnig bodem verloop gevonden, en ik ben al sinds july bezig de stek voorzichtig op te bouwen. Nu gebeurd het volgende: voordat ik ga werken probeer ik te voeren, omdat ik die morgen niet kon ben ik s' avonds gegaan, tijdens het voeren kwam ik hem al tegen iemand waarmee ik mee over het vissen praat etc....Een paar dagen later ga ik voeren ja hoor daar zit ie.....met vier hengels ook nog, en een paar bewaar zaken in het water, Ik balen, wat doen jullie, hoe pak je het aan als iemand niet wil luisteren en zo met je omgaat.

groet
"Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen"
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

13-08-2008 22:46

praatje met hem maken en anders laten zitten.Al die verhalen dat men diegene wel even laten zien wie de baas is neem ik met een korreltje zout.
Gebruikersavatar
Gerard van Emmerik
Berichten: 148
Lid geworden op: 31-03-2008 19:46
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

13-08-2008 22:55

Ik zou hem vriendelijk te woord staan en hem vertellen met hoeveel zorg en moeite je die stek hebt opgebouwd. Een beetje karpervisser heeft hier denk wel begrip voor.
Wil die niet luisteren en blijft die eigenwijs op je stek vissen, zou ik in iedergeval de politie bellen dat die met 4 hengels zit... Krijgt die hopelijk toch nog een boete ofzo! :lol:
En anders gewoon er pal naast gaan zitten vissen, het is en blijft soort van jouw stek!

Ben benieuwd hoe het afloopt...

Succes!
theo fiets
Berichten: 36
Lid geworden op: 26-07-2008 11:29
Locatie: made

13-08-2008 23:04

ja wat doe je er aan, hier lijkt het mijn geen toeval dat hij daar zit.
ik zou er pal naast gaan zitten en geen letter meer tegen hem zeggen.
Rick de Neef
Berichten: 44
Lid geworden op: 20-08-2005 09:18
Locatie: Voorne Putten

13-08-2008 23:08

Helaas praten heeft niet geholpen. Ik heb zoiets laat maar gaan, je krijg wat je toekomt denk ik altijd maar.
Er naast gaan zitten lijkt me ook niets, je zit toch niet lekker te vissen, en de weinige uren die ik vis wil ik lekker zitten.
Ik heb al gedacht om zeep ballen te voeren, de karpers mijden dan de stek. Overigens nooit gedaan, omdat ik niet weet of dat schadelijk is voor onze vrienden.
"Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen"
Gebruikersavatar
leon gijtenbeek
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2006 21:07
Locatie: groesbeek

13-08-2008 23:22

rick,je praat over een stuk van 8 km,is wel groot voor een stekkenpezer.
:P :P ,ik denk dat je er weinig aan kan doen.
gebeurd niet alleen jou,dat overkomt ons ook weleens.
maar positief blijven,volgende keer zit jij weer op je oude vertrouwde
stekkie te vissen,en van alles te genieten.vang ze. :wink:
carpfishing,respect 2 all.

verbeter de wereld,begin bij je zelf!!
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

13-08-2008 23:34

idd gewoon vriendelijk verzoeken weg te gaan en jouw voerstek verhaal uit leggen ,
maar als iemand met dit verhaal naar mij komt ga IK niet inpakken diezelfde dag..
wil er best rekening mee houden maar je kunt geen stek claimen .. ik zou dan wel de volgende dag weggaan maar niet ala minute


of idd politie bellen voor zijn 4e hengel :lol:
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
PETER ANDRAE
Berichten: 108
Lid geworden op: 18-07-2008 12:15

13-08-2008 23:40

Amdere voerplek maken je eigen druk maken heeft geen zin en zorgen dat je niet gezien word,het leed is toch al geleden.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

14-08-2008 08:14

Dit is een zeer naar probleem waar je niks aan kun doen mijn ervaring is wel dat ze er maar vaak een paar keer komen en dan niet meer.Wat je wel kan doen is maar dat duurt weer een poosje is de voerstek verleggen.De vis komt immers voor jouw bollen dus verleg die stek als hij blijft terug komen
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

14-08-2008 10:28

In de zomer is het nog extra druk ook met van die mooi weer vissers.
Dit zijn ook vaak de mannen die op je stek gaan zitten.
Ze zijn vaak minder creatief in het zoeken van plekken en krijgen spontaan zin om te gaan vissen als ze je met een krommehengel hebben zien staan.
Ik zie dat je van voorneputten komt.
Er zijn behoorlijk wat 'karper'vissers hier in de buurt.
2 voerstekken maken kan ook helpen. Wel kut dat hij gelijk vis had idd.
Maar ja de mooiste tijd gaat nu komen hopen dat de hengels weer in de schuur gaan tot volgend voorjaars zonnetje.

Succes groetjes Ron
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

14-08-2008 10:43

'Sorry Rick maar ik moet wel een beetje lachen. 8 km aan stekken half claimen. Ik vind dat een beetje te gek. Ik begrijp at je weinig tijd hebt en dat je er veel moeite in stopt. Maar ga zelf eens na 8 km????? :-?

Ik wordt er zo ziek van als een vast kliekje karpervissers kilometers kanaal gaat caimen. Heb ik geen respect voor en als ik daar een keer wil vissen dan ga ik daar vissen. Het enige wat nog ontbreekt zijn bordjes aan de waterkant met Hier vist........... Iedereen wil zn visje vangen en ik vind dat je overal je visje mag vangen.

maar even terzake.
Ik neem aan dat je hem al aangesproken hebt op zn gedrag? ik vind het heel wat anders als iemand naast je staat te praten en weet dat je daar voert en dan de boel komt afromen. Dat is gewoon in en in triest. Geen woorden voor. En ja als hij jou naait, keihard terug naaien. Gewoon politie bellen of de boa als ie met 4 hengels vist. Ik zou regelmatig eens ff een kijkje nemen en oojk ff aardig met hem praten. Weggaan en direct de instantie bellen. Met een boete van 400 euro leert hij het vast wel af.

Niet meer voeren dus en de stek laten liggen en later i het jaar weer oppakken.
Gebruikersavatar
Bouke Langius
Berichten: 365
Lid geworden op: 01-11-2005 13:58

14-08-2008 10:56

Het is allemaal openbaar water dus niemand heeft iets op te eisen.
Je kan het uitleggen dat je daar een voerplek heb gemaakt en dat je daar veel zorg aan besteed heb.
Maar zolang niemand een eigen stuk water pacht of koopt kan je gewoon niks opeisen.
Ik kan me best voorstellen dat het vervelend is maar als iedereen zijn eigen stuk water op gaat eisen dan blijft er weinig vrij viswater over lijkt me.
En als je ergens voor het eerst komt dan kan iedereen wel zeggen ja maar dat is mijn stek.
Het enige wat je zou kunnen is praten en het in goed overleg oplossen en als diegene niet wil dan zit er niks anders op dan een andere stek zoeken.
Tenzij iemand daar bekend is en dat die bewust stekken loopt te pikken die moet je gewoon zo hard mogelijk terug naaien.

Mvg Bouke
Gebruikersavatar
gerard hekkelman
Berichten: 192
Lid geworden op: 08-02-2008 21:26

14-08-2008 11:08

Stap voor stap

1. Vraag de visser of hij dat stukje wil verlaten, je hebt er immers gevoerd met veel pijn en moeite.
2. Is hij niet weg? Kijk dan of hij een regel overtreedt waarbij hij een bekeuring kan krijgen, bijv. het ontbreken van een vispas of visvergunning, met te veel hengels vissen of stroperij. (Bij stroperij prefereer ik hem direct een nat pak te schenken. :wink: O ja, en de politie kan ook geen kwaad.
3. Nog niet weg :evil: ?! Ga pal naast hem zitten en gooi gewoon op je eigen stek.
4. Geen zin in optie 3? Ga dan maar naar huis
Met vriendelijke groet,
Gerard

Waar vis zwemt, is water!

Karpers 2008: 46
K. van den Herik

14-08-2008 11:10

Wil het omdraaien:

Probleem zijn de voerders.

Je kan zo ongeveer nergens meer vissen of er voert wel iemand.
Gebruikersavatar
Huib van Baren
Berichten: 58
Lid geworden op: 17-03-2008 16:11
Locatie: Zeist

14-08-2008 11:24

Tja, heb ik nou een grotere hekel aan stekkenclaimers of stekkenpezers?

Kijk, als iemand je heeft zien voeren en dan op je stek gaat zitten.. da's klote. Da's een echte stekkenpezer. Vind ik onsportief en lomp. Zo iemand zou ik aanspreken. Een echte stekkenpezer zal geen begrip tonen en ik heb geen zin in geruzie aan de de waterkant. Jammer dan. Zijn vaak ook geen "echte" vissers. Proberen te laten pakken op evt. overtredingen...

Als iemand toevallig op je stek zit, zonder dat 'ie weet dat je gevoerd hebt.. jammer dan. pech voor jou. Ik gun ieder z'n visplezier. In zo'n geval zeg ik wel even dat ik flink voorgevoerd heb daar, en wens hem succes. (Heb in een geval meegemaakt dat 'ie persoon begrip toonde en zei, "oh dan zoek ik wel ff een ander plekje op"). Helaas zal zoiets tegenwoordig zeldzaam zijn. Maar soms zijn er nog collegiale vissers te vinden.

En ja, dan toch ook nog de mensen die stekken claimen. Mensen die denken dat als ze wekelijks wat bollen in het water gooien, ze dan voor de rest van het jaar recht hebben op die plek.. Nee, daar heb ik echt hekel aan.
Nederland is klein, mooi viswater wordt steeds zeldzamer, en we zijn met velen. Daarom zie ik op kleinere wateren het nut van voorvoeren niet meer, aangezien iedereen kilo's voer met allerlei smaakjes het water in smijt.
Laatst wilde ik eens even lekker gaan pennen aan m'n favoriete vaart, en toen ik een plekje had gevonden, komt er van zo'n 200 meter verderop een stel jongens aangerend, of ik wel ff snel op wilde rotten, want ze hadden hun lijn daar ergens uitgezet. Oftewel, ze hadden een lijn 100 meter langs hun eigen oever uitstaan. Sorry hoor, waar waar hebben we het dan over...

Echte stekkenpezers zijn vervelend, maar stekkenclaimers.....................
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

14-08-2008 11:38

8 km kanaal?? wat je dan dus gaat doen is een km naar rechts of links zitten simpel hé ?
Want als je echt goed bent bezig geweest en de vis zit dus echt op dat stuk van het kanaal op JOU voer, dan zal die grote vriend van je vast wel een visje vangen maar als jij dan een stuk naast hem gaat zitten met jou voer, valt het bij hem stil en ga jij knallen!
Daarmee raak je hem en zal hij snel weg zijn, aangezien het echt niet grappig is om naar huis gevist te worden!

Maar goed dit kan natuurlijk alleen als de vis ECHT op JOU voer zit en dat krijg je niet snel voor elkaar dus een meer haalbare en andere optie is dichtvissen !! komt de vis van links of rechts op het kanaal ?? van rechts ?---> 400 meter rechts van hem gaan zitten en dichtvissen.
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

14-08-2008 12:16

Kweeniehoorrrr,

Maar volgens mij staat er nergens dat ie 8 km kanaal aanvoert? Zou ook best lastig zijn om dan je stek bezet te zien lijkt mij? Gaat volgens mij om een aantal stekken gelegen over een stuk water dat 8 km lang is. Als ie het goed doet de vissen ECHT OP ZIJN VOER, BJ? Net zoals jij had vlak voordat je vanmorgen wakker werd met je vinger in je hol en ‘De Dunne Lijn’op je kussen? :lol: Op 8 km kanaal? En dan komt ie hier vragen wat ie moet doen aan een stekken pezer? Logisch :lol: :lol: :lol:

Wat je aan die stekkenpezer kan doen?


Stoppen met voeren op die stek.

Hoe mooier de stek, hoe meer mensen dat ook vinden.



Nou doei 8)
8)
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

14-08-2008 12:18

150 meter verderop gaan zitten en hem helemaal het snot voor de ogen vangen. Als je er vaker komt zal je best weten van welke kant de meeste vis komt....;)
Catch them if you can...
Gebruikersavatar
Reinder van Lune
Berichten: 389
Lid geworden op: 06-12-2006 08:49

14-08-2008 12:54

Hem zwemles geven !!
van Gorp Sjors
Berichten: 638
Lid geworden op: 31-10-2005 11:55
Locatie: Oever zuid-willems huisnr.(stek) 4.....
Contacteer:

14-08-2008 13:13

Als ik die persoon niet ken is er weinig aan te doen en zou ik gewoon vragen of ie in het vervolg een andere stek zou willen kiezen..

Mocht de beste persoon al eens bij me zijn wezen praten (en dus weet dat ik daar vaker zit te vissen/aan het voeren ben..) dan zou ik gewoon kilo of 15 bollen lekker verspreid recht voor zijn neus gaan voeren.., Vervolgens hem een goede vangst wensen en richting andere stek gaan...

Suc6 ermee!

Gr. v. Gorp.
Life is wonderfull, but catching one makes it even more beautiful!..

http://www.aasvoorkarpers.nl
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

14-08-2008 13:17

Wellicht helpt een kliko duivenvoer storten om brasems te lokken.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

14-08-2008 14:31

neem seconde lijm mee, vraag of je even zn handen mag zien,vervolgens tube leegspuiten en zn handen tegen elkaar drukken..

nu kan hij niet meer vissen , en kan jij lekker aanschuiven.

(je zou ook een alternatief kunnen zoeken ,en voorlopig daar stoppen met voeren, mocht je hem een keer zien voeren , de volgende ochtend om 5 a 6 uur gaan zitten , weet hij ook hoe het is)
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

14-08-2008 17:52

Ik heb dit probleem al1 op de bekende waters hier, zit altijd wel iemand, echter op de stekke die ik nu bevis komt niemand en zal ook niemand komen (komen er al 15jr ni meer), mocht dit toch gebeuren dan zit ie daar omdat ie mij mogelijk heeft gezien (aangezien niemand anders van de boer op het land mag) En in dit geval als ik op de stek zou aan komen en iemand anders zit er, dan heb ie 5minuten om weg te gaan, of ie wilt of niet! . Zit aan 700km2 water dus stek zat zou k zegge (neej ik verkas niet, voor niemand). Geldt overigens al1 voor deze specifieke stek. Als ik een andere stek/water wil bevissen dan bevoer ik meestal 3 a 4 plekken, zodat als er iemand zit te vissen ten tijde van mijn aankomst dan kan ik op een ander deel van het water of andere stek nog me vissie proberen te vangen. Pezers valt hier gelukkig erg mee vergeleken met 15jr geleden. Toen waren er echt stalkers hier. :lol: :lol:
geel he
ruben mols
Berichten: 100
Lid geworden op: 21-09-2004 14:34
Locatie: Bij Nijmegen

14-08-2008 18:24

Idd super vervelend zoiets, veel antwoorden die ik wil geven zijn hier al gegeven. Het blijft een feit dat het ontzettend vervelend is dat iemand op exact op de stek vist waar jij gevoerd hebt. Als die persoon dat echt met opzet doet dan vind ik het geen echte karpervisser. Karpervissers/ collega's weten zelf hoe vervelend het is als dit bij hen gebeurd!
Wat ik zou doen? Ik zou netjes (uit zogenaamde nieuwschierigheid) vragen waar hij dan precies vist. Als je deze informatie hebt ga je lkkr 'n eindje van 'm af zitten en vis je iig 1 hengel een paar meter naast die van hem! Naast je voerstek vissen is zoals we weten, niet slecht! Jij hebt het voordeel van aasgewenning en zullen ze waarschijnlijk jouw bol (of iets anders) sneller pakken als dat van hem.

Wil je 'm echt te kakken zetten dan voer je s'nachts (b.w.v.) 25 kg mais. Je snapt wat ik bedoel...en dan vooral niets zeggen hem die stek laten houden en op je 2e (oude) voerstek verder gaan...

Succes!
You fail when you stop trying...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-08-2008 19:34

Ik bevis al jaren op een aantal wateren een flink aantal stekken waarin ik al heel wat geïnvesteerd heb. De laatste jaren zijn er steeds meer stekken bezet. Inderdaad super vervelend zeg. Ik ga lekker een vrachtwagen mais bestellen. Lekker puh.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======