Floriade plas zoeterneer

Michael Warners
Berichten: 30
Lid geworden op: 28-08-2007 15:52
Locatie: Zoetermeer

02-08-2008 16:57

ik vis hier zelf vaak, maar vang meestal vissen van rond de 15 pond, meestal niet hoger dan 20,
weet iemand of er hier grote vis zit?. of waaar in zoetermeer wel grote vis zit.

gr michael w
chris de ruiter
Berichten: 41
Lid geworden op: 13-08-2007 17:48
Locatie: bergschenhoek
Contacteer:

02-08-2008 16:59

probeer het noord aa is daar zitten wel groote vissen maar vis vangen is daar een ander verhaal
zwaarste schub 2008 : 32.5 pond in nederland

zwaarste spiegel 2008 : 31 pond in frankrijk
Michael Warners
Berichten: 30
Lid geworden op: 28-08-2007 15:52
Locatie: Zoetermeer

02-08-2008 17:01

ja het noord aa, maar vis vanger daar is heel moeilijk. je met daar een week zitten voor 1 vis..
chris de ruiter
Berichten: 41
Lid geworden op: 13-08-2007 17:48
Locatie: bergschenhoek
Contacteer:

02-08-2008 18:59

daarom heet deze hobby ook vissen en niet vangen!!!!
zwaarste schub 2008 : 32.5 pond in nederland

zwaarste spiegel 2008 : 31 pond in frankrijk
Michael Warners
Berichten: 30
Lid geworden op: 28-08-2007 15:52
Locatie: Zoetermeer

02-08-2008 19:01

maar volgends mij hoort er bij vissen ook vangen, maar om nou een hele week te zitte voor 1 vis...
jason slater
Berichten: 67
Lid geworden op: 01-11-2007 17:40
Locatie: den haag/ Z-Frankrijk

02-08-2008 19:54

en daarom wordt de floriade ook een peppie plas genoemd... :wink:
Joey van der Maal
Berichten: 179
Lid geworden op: 05-10-2007 11:53
Locatie: hazerswoude rijndijk

02-08-2008 21:04

zo is iedereen toch begonnen op een 'peppie' water
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

03-08-2008 02:05

Michael Warners schreef:maar volgends mij hoort er bij vissen ook vangen, maar om nou een hele week te zitte voor 1 vis...

Ik zit al 2 maanden voor 1 vis.
Sorry hoor maar dan word het tijd voor een andere hobby.

Ik kan je wel zeggen overal in zoetermeer zit meer als genoeg karper zowel groot als klein.
zoeken en observeren is de sleutel.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

03-08-2008 11:19

Ja, maar ik neem aan dat je in de tussen tijd andere visjes weet te vangen?

De uitdrukking, "moet je maar een andere hobby zoeken" is erg in trek hier zie ik? Wat een geouwehoer, bemoei lekker met jullie eigen zaken? Iedereen vist hoe hij/zij wil vissen, moeten iedereen voor zich weten toch?

Mitchel
Robin Straver
Berichten: 507
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Berkel&Rodenrijs

03-08-2008 11:28

Michael ik heb zelf 1x vorig jaar daar gezeten of misschien al weer 2 jaar geleden is een heel makkelijk water met een groot bestand aan kleinere vissen. Ik denk dat er misschien wel een visje van 20 pond zwemt maar veel zwaarder zit er niet. Als je grotere vissen wilt vangen moet je denk naar andere wateren kijken zoals inderdaad Noord A. Misschien keertje op google maps kijken ofzo miss zie je nog wat anders.
Michael Warners
Berichten: 30
Lid geworden op: 28-08-2007 15:52
Locatie: Zoetermeer

03-08-2008 12:31

inderdaad michell!.
ik vraag me iets af waar ik neit veel van afweet, en ik vis ook nog niet zo heel lang op karper, in de tijd dat ik op karper vis, heb ik altijd bij de floriade gezeten,
en dan vraag je waar er isschien nog andere wateren zijn in zoetermeer waar iets groters zit, en dan krijg je van die andwoorden van''zoek dan een andere hobby'' plaats dan gewoon geen bericht,
jason slater
Berichten: 67
Lid geworden op: 01-11-2007 17:40
Locatie: den haag/ Z-Frankrijk

03-08-2008 20:49

hee,
als je niet creatief bent zal je zeker een andere hobby moeten zoeken, en zeker als je wat grotere vissen wilt vangen.

Misschien geouwehoer volgens jou!! maar dit is de pure en harde waarheid.

misschien kan je je beter hier aan melden, iets voor je.

http://www.network54.com/Forum/178001/t ... +omg.Breda

suc 6 :wink:
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

03-08-2008 20:59

De pure en harde waarheid is dat betweterig gedrag zwaar irritant is. Wat doe je eigenlijk bijdehand? Hou gewoon je smoel joh? Laat de maker van deze topic lekker in zijn waarde joh... helaas kunnen we niet allemaal een tweede woonplaats in zuid-frankrijk veroorloven.. of we hebben niet allemaal de tijd om een week non-stop aan de waterkant te zitten.. Dus schuif die damstukken lekker in een plek waar het licht nooit schijnt.. bijdehand ventje
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

03-08-2008 21:04

Michael Warners schreef:inderdaad michell!.
ik vraag me iets af waar ik neit veel van afweet, en ik vis ook nog niet zo heel lang op karper, in de tijd dat ik op karper vis, heb ik altijd bij de floriade gezeten,
en dan vraag je waar er isschien nog andere wateren zijn in zoetermeer waar iets groters zit, en dan krijg je van die andwoorden van''zoek dan een andere hobby'' plaats dan gewoon geen bericht,


Dat is typisch het gedrag van een aantal mafkezen hier die denken dat ze het karpervissen hebben uitgevonden. Zij doen werkelijk alles voor een beetje aandacht. Floriade is een prima begin watertje, waar je leuk vis kan vangen. Ik zit er wel eens voor de korte sessie met een stel vrienden die nauwelijks vissen, ideaal dus. Je zou idd. het westerpark kunnen proberen, alleen heb ik hier geen informatie voor. Noord A is een moeilijke plas. Ik ben voor de rest niet super bekend in Zoetermeer, maar als je de mogelijkheid hebt een stukje verder te reizen (Ypenburg, Den Haag, Berkel, Rotterdam enz.) is er nog veel meer te bevissen. Of mss is er iemand behulpzaam genoeg om je wegwijs te maken in Zoetermeer.
jason slater
Berichten: 67
Lid geworden op: 01-11-2007 17:40
Locatie: den haag/ Z-Frankrijk

03-08-2008 22:33

Mitchel van der Linden,

heb je lange tenen (?) want je bent erg snel op je tenen getrapt, je kan ook niet tegen humor zo te horen :lol: ..

Daarbij krijg je inderdaad commentaar als je je op een topic bevind. En ja, ik werk inderdaad in Z-frankrijk en heb er tegenwoordig ook een huis, daarbij kan ik dagelijks vissen op water waar bijna niet of nooit gevist wordt, en nog dikke vissen rondzwemmen ook :wink: en 5 km verderop nog zo'n water, en de rivier de Lot redelijk vlakbij, en nog een hoop andere bekende wateren, helaas heb ik karper vissen niet ondekt, en ik kan nogsteeds een hoop leren, anders was ik waarschijnlijk al klaar met vissen... chill down men, ik liep je gewoon te dollen, je hebt wel pure Haagse mentaliteit.... HEERLIJK..

Cheers :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Richard Meijndert
Berichten: 54
Lid geworden op: 10-09-2003 02:00
Locatie: 's-Heerenberg

03-08-2008 22:40

Hoi Micheal,

Probeer het Noord A, zwemmen mooie vissen rond. Zoek een beetje de juiste stek uit en je kan er behoorlijk vangen. Water is echt niet zo moeilijk als ze zeggen !! :wink:
Als je een ander water buiten Zoetermeer wilt bevissen, kan je het beste naar de Bleiswijkse Zoom ( vlak onder de Rottemeren ) gaan. Totaal geen moeilijk water met mooie vissen. Ik kom zelf uit die buurt vandaan. Als je meer wilt weten, stuur ff een Pb'tje. Heb ik wel info voor je waar je wat aan hebt.

Vang ze en groeten,
Richard
Gebruikersavatar
peter sebel079
Berichten: 229
Lid geworden op: 17-06-2008 18:34
Locatie: Zoetermeer

04-08-2008 19:08

Michael Warners schreef:ja het noord aa, maar vis vanger daar is heel moeilijk. je met daar een week zitten voor 1 vis..



Dit kan je zelf heel erg goed beinvloeden!

hou je ogen open!
When your hot your hot, when your not your not.
Michael Warners
Berichten: 30
Lid geworden op: 28-08-2007 15:52
Locatie: Zoetermeer

05-08-2008 13:48

ik ga het deze week of volgende week toch proberen op het noord aa, na de tips van richard kom ik er vast wel!
Gebruikersavatar
peter sebel079
Berichten: 229
Lid geworden op: 17-06-2008 18:34
Locatie: Zoetermeer

05-08-2008 17:17

Richard,
het noord aa met de bleiswijkse zoom vergelijken is als appels en peren.

Noord aa: vol met natuurlijk voedsel.
Bleiswijkse zoom: is afgegraven door mensen en zit nagenoeg geen grote voorraden natuurlijk voedsel.
en het natuurlijke voedsel dat er zit dat word door het aanbod van boilies e.d. zwaar teniet gedaan.

Peter
When your hot your hot, when your not your not.
Gebruikersavatar
peter sebel079
Berichten: 229
Lid geworden op: 17-06-2008 18:34
Locatie: Zoetermeer

05-08-2008 17:22

Michael Warners schreef:ik vis hier zelf vaak, maar vang meestal vissen van rond de 15 pond, meestal niet hoger dan 20,
weet iemand of er hier grote vis zit?. of waaar in zoetermeer wel grote vis zit.

gr michael w


Hey Michael,

een kleine overstap zou miss een sessie op de grote Dobbe een aanrader zijn.

Kan je een hoop leren wat je al niet op de Floriade heb geleerd.

En kun je ook grotere vissen tegen komen.

hoop dat je er wat aan hebt.

Westerpark zou ook een goei optie zijn al hoewel het daar wel erg druk kan zijn!
Maar dat moet je denk ik wel egwend zijn als je op de floriade vist

gr. peter
When your hot your hot, when your not your not.
Michael Warners
Berichten: 30
Lid geworden op: 28-08-2007 15:52
Locatie: Zoetermeer

05-08-2008 17:38

hoi peter,
en is er dan nog een favoriete stek bij de grote dobbe? was eigenlijk al eerder van plan om daar is te gaan vissen, en dan ook nog goeie plekjes om naartoe te gooien waar je ze wel vangt?
en dan gewoon op het grasveldje zitten? en gewoon met boilie en/of vis pellets?
westerpark een stuk of 5x gezeten nog niks gevangen, ook in de nacht is het neit veel en heel erg druk wat je zelf ookal zei

groeten michael
Gebruikersavatar
peter sebel079
Berichten: 229
Lid geworden op: 17-06-2008 18:34
Locatie: Zoetermeer

05-08-2008 18:11

Michael Warners schreef:hoi peter,
en is er dan nog een favoriete stek bij de grote dobbe? was eigenlijk al eerder van plan om daar is te gaan vissen, en dan ook nog goeie plekjes om naartoe te gooien waar je ze wel vangt?
en dan gewoon op het grasveldje zitten? en gewoon met boilie en/of vis pellets?
westerpark een stuk of 5x gezeten nog niks gevangen, ook in de nacht is het neit veel en heel erg druk wat je zelf ookal zei

groeten michael


Michael

ik zou als e zon hoog staat een goed kijken bij de grote dobbe!
je ziet dan een hele hoop potentiele stekken...
een kant ligt nu een boel wier.
bijna ondoordringbaar
maar de andere kant vd plas zitten genoeg stekken. Ik heb eerlijk gezegd bijna overal op de grote dobbe vis gevangen.
Toch wel het meeste vanaf die stenen kade....

Mocht je nog meer info willen stuur me en pbtje;-)
When your hot your hot, when your not your not.
Gebruikersavatar
Paul Wijnants
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

05-08-2008 20:49

Daarnaast is in heel Zoetermeer het gebruik van beetmelders binnen een straal van 100 meter tot de dichtstbijzijnde woningen, of andere geluidsgevoelige objecten verboden.

bron: http://www.zoetermeer.nl/index.php?medi ... ukid=20267

Dus lekker met een pennetje of freelinen. :)

Maak een aantal voerplekjes en vis die af.
Als je je ogen de kost geeft zie je genoeg karper zwemmen en kun je de aasopname mooi volgen.

Niet alleen de Dobbe maar ook alle vaarten die ermee in verbinding staan (voorweg, delftsewallenwetering,leidsewallenwetering enz.) bevatten mooie karpers.

Het visrecht op de Dobbe is trouwens van de 's Gravenhaagse Hengelsportvereniging.
http://www.ghvdenhaag.nl/overdeghv/2208 ... rmeer.html

Veel succes in ieder geval.

gr.

Paul
--------------------------------------------------------------
http://www.ghvdenhaag.nl/overdeghv/0000 ... 8d302.html
--------------------------------------------------------------
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

06-08-2008 09:23

Richard,

Als je een ander water buiten Zoetermeer wilt bevissen, kan je het beste naar de Bleiswijkse Zoom ( vlak onder de Rottemeren ) gaan. Totaal geen moeilijk water met mooie vissen. Ik kom zelf uit die buurt vandaan. Als je meer wilt weten, stuur ff een Pb'tje. Heb ik wel info voor je waar je wat aan hebt.



Dus de Bleiswijkse Zoom is totaal geen moeilijk water? :roll:
Daar heb ik toch echt andere ervaringen mee, tis de kunst op een andere manier het water te bevissen om zo toch je vis te vangen. De gemiddelde visser die daar een nachtje pakt, gaat de volgende dag met niks of max 1 vis weer naar huis. Ik zie daar vaak genoeg nieuwe gezichten en die na een slechte sessie van niks vangen, niet meer terug te vinden zijn op het water.

Gelukkig maar want het is er al veel te druk :(

tabeee
Michael Warners
Berichten: 30
Lid geworden op: 28-08-2007 15:52
Locatie: Zoetermeer

06-08-2008 11:17

paul,
je zegt dat je ook goed met het pennetje bij de vorweg, ikzelf woon hier vlaknaast, en heb daar nooit een karper zien zwemmen..
weet je eht zeker dat ze daar ook vissen, want anders ga ik het vanavond proberen of vanmiddag, want het is windstil en ze zon schijnt dus de karper is boven