Nieuwsbericht van msn.nl.

Gebruikersavatar
Michael Kramer
Berichten: 142
Lid geworden op: 08-05-2008 21:22
Locatie: Rotterdam

29-07-2008 11:59

Hallo,

Dit bericht zullen sommige vast al gelezen hebben, maar voor diegene die het nog niet gelezen hebben plaats ik deze link maar.
http://nieuws.nl.msn.com/algemeen/artic ... id=9052769
Ik weet niet of hij bij koffietafelpraat thuishoort, maar wist niet waar ik hem anders kon plaatsen, dus plaats ik hem hier maar. Ik kan begrijpen dat je niet graag hebt dat een hond bij je hengels in het water springt, maar om mensen te gaan bedreigen ervoor, vind ik nou ook weer te ver gaan, maar dat is mijn mening.

Met vriendelijke groet,
Michael Kramer
Vissen is meer dan alleen vis vangen, Vissen is het genieten in de natuur, de spanning van het wachten op een aanbeet en het ontspannen.
Gebruikersavatar
Danny Hulzebos
Berichten: 81
Lid geworden op: 18-04-2007 17:20
Locatie: groningen

29-07-2008 12:28

Vissers belagen tweetal om zwemmende honden
Een vrouw uit Rijswijk is maandag door twee vissers met een mes bedreigd omdat haar honden in het water zwommen. Haar metgezel kreeg klappen met een hengel.
(Novum) - Een 41-jarige vrouw uit Rijswijk is maandagavond door twee vissers met een mes bedreigd omdat haar honden in het water zwommen. Haar metgezel, een 28-jarige Hagenaar, kreeg klappen met een werphengel. De vissers van 24 en 48 jaar zijn aangehouden voor mishandeling en bedreiging, meldt de politie dinsdag.

De ruzie ontstond rond 19.15 uur langs het water aan de heuvelring in Rijswijk. Volgens de politie vreesden de Haagse vissers door de aanwezigheid van de honden niets meer binnen te halen en koelden ze hun woede op de eigenaren van de viervoeters.


Stelletje S*kkels..geen andere woorden voor.
Het water is van iedereen.
Dus als jij aan de overkant vist en die hond springt op jou stek er bovenop.
Alsof die vrouw kan ruiken dat jij daar vist als je aan de overkant zit.
tom steenmeijer

29-07-2008 12:57

ik ben het met danny eens
Fabrice Macours
Berichten: 286
Lid geworden op: 06-01-2004 14:15
Locatie: Tongeren (B)
Contacteer:

29-07-2008 13:04

ik vind dat ze die vrouw een jaar in de cel moeten steken omdat ze haar hond niet aan de leiband hield

en die 2 helden verdienen een pluim !

:roll:
Gebruikersavatar
Michael Kramer
Berichten: 142
Lid geworden op: 08-05-2008 21:22
Locatie: Rotterdam

29-07-2008 13:20

Inderdaad Danny, ik ben het ook met je eens.

Met vriendelijke groet,
Michael Kramer
Vissen is meer dan alleen vis vangen, Vissen is het genieten in de natuur, de spanning van het wachten op een aanbeet en het ontspannen.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-07-2008 13:24

Ik vrees dat net als bij andere bevolkingsgroepen er ook domme lieden zijn onder karpervissers. Bedreiging en mishandeling is verboden en daar voorziet de wetgeving in. Ze zijn dan ook aangehouden. Wat moet je er verder over zeggen. Dat het niet goed is? Zou voor zich moeten spreken.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

29-07-2008 13:27

Mooie publiciteit voor de vissers, we staan der al zo goed op! :roll:

Maar er zijn ook een hoop van die godsganse beesten die het opvoed gedeelte zoals deze vissers hebben gemist of niet hebben gekregen. Die maken je het leven ook zuur
Ik irriteer me af en toe mateloos aan die beesten, bord waar staat verboden te zwemmen/schijten en dat de baasjes daar op een afstandje staan te lachen en te grinniken, terwijl de hond doet waar die op dat moment zelf zin in heeft.
Gelukkig heb ik het nog niet meegemaakt dat zon beest me hengels omver loopt, dan is het wel oorlog met de Baasjes wel te verstaan, ben persoonlijk dan weer niet zo snel op me teentjes getrapt en hou al helemaal niet van geweld maargoed.

ben het ook zeker niet eens met de handelingen van de vissers allesbehalve, maar heb wel een idee dat zoiets zich heeft voorgedaan.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-07-2008 13:49

Probleem is juist dit soort vooringenomen standpunten.

Ik lees alleen dat een stel honden een beetje aan het zwemmen waren. Dat is niet ongewoon met dit warme weer. Vervelend als het bij je stek is, maar niet meer dan dat. Stek is op dat moment toch al verstoord. Als je rust op de stek wilt garanderen, moet van tevoren je plan trekken.

Hou je hoofd koel.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Danny Hulzebos
Berichten: 81
Lid geworden op: 18-04-2007 17:20
Locatie: groningen

29-07-2008 14:09

hou je hoofd zeker koel.
En dat wou die hond schijnbaar ook even :wink:
Zoals iedereen dat wel eens wilt.

Fabrice

Jij hebt geen hond zeker?
Jens Dobbinga
Berichten: 559
Lid geworden op: 29-08-2007 20:08

29-07-2008 16:59

Het gebeurt bij mij ook vaak zat dat er een hond dicht bij mn voerstek in het water springt, ik kan me er wel druk over maken maar dat helpt toch niets. En het verstoort misschien maar heel even.

Soms zeg ik ook wel even of ze er wel even rekening mee willen houden, en dan gaat het ook helemaal prima.

Groeten Jens
Anonymous

29-07-2008 17:20

ik word vaak genoeg stondziek
van sommige mensen met honden

honden niet aan de lijn
10 min lang laten blaffen en grommen
tegen je rodpod aan rennen en omver lopen

sommige mensen lijken het er om te doen

wij hebben zelf ook een hond
maar hebben m altijd aan de lijn

als ik bv in prinsenbos gaat vissen daar mogen ze los lopen dat is een ander verhaal dat weet je als je er gaat vissen
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

29-07-2008 17:27

ik keur geweld -in welke vorm dan ook- per definitie af, maar sommige hondenbezitters maken het wel erg bont. Ik heb al diverse malen gehad, dat baasje lief zijn of haar beest echt letterlijk naast m'n rodpotje te water liet. Als ik daar dan m'n verbazing over uitsprak, werd mij doodleuk gemeld dat zij dat elke dag daar deed. Het feit dat ik er op dat moment zat te vissen intersseerde het mens helemaal niets. De rest van de 100 hectare was vrij, dus ruimte zat. Op zo'n moment ben ik ook niet erg vriendelijk meer...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-07-2008 18:31

Als ik onvriendelijk ben, hetgeen voorkomt, dan pak ik nog geen mes.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

29-07-2008 18:35

Maar Mitsz toch..De rest van die 100 hectare is dan toch ook vrij om er te gaan vissen, ruimte zat man. Uitgerekent waar zij de hond altijd laat zwemmen moet jij ineens gaan vissen..
Je hebt haar toch wel verteld dat je met `hondenbrokken`vist en of haar man er ook zo blij mee was dat zij de hond elke dag uitliet. :P
Groet'n Henk..

still growing Old.
Joey van der Maal
Berichten: 179
Lid geworden op: 05-10-2007 11:53
Locatie: hazerswoude rijndijk

29-07-2008 18:58

Dat heb ik hier ook op een meertje in de buurt, en dan hebben ze takken en die gooien ze gerust een meter naast je rodpod neer of als ik zit te pennen en dan gewoon die hond een metertje naast mij het water inlaten gaan en dan ben ik maar even verstandig dus ga ik verder op zitten en dan weer precies naast mij de hond het water in laten gaan nou dan kan ik me niet in houden en dan ga ik wel ff tekeer tegen het baasje :evil: . Maar dat van iemand slaan ofzo dat is weer een beetje teveel van het goede
Robin Straver
Berichten: 507
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Berkel&Rodenrijs

29-07-2008 19:56

Tja soms zijn het inderdaad vervelende beesten laats was ik met me vismaat aan het vissen en hadden een voetbal meegenomen om gewoon soms even rustig over te schieten. komt er ineens een hond uit het niets pakt de bal en rend weer weg 5 minuten later komt de baas sorry blablabla en me maat had evenlater de bal gewoon in zijn hand springt die hond weer naar de bal maar in plaats van alleen de bal te pakken pakte hij ook even me maat zijn hand mee. Toen vroeg ik of ze de hond even wouden aanlijnen zeiden ze "het is niet onze hond en hij loopt hier altijd los".
De man kwam trouwens wel een half uur later 5 euro brengen omdat we zeiden dat de bal lek gebeten was (dit was niet zo maar hadden wel de helft van ons eten die avond "de snackbar")
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

29-07-2008 19:57

Enrico, een karper vertroetelen en een hond op die manier onder een auto laten komen? Waar zit je verstand?
Leen Kauffeld
Berichten: 16
Lid geworden op: 10-07-2008 13:41

29-07-2008 20:50

De hondenbezitter zou in enkele gevallen zelf ook even beter na moeten denken en vooral vooruit denken, laatst had ik ook een zoiets hier in het park.

Een vrouw laat haar hond los en die vliegt gelijk rond mijn spullen en gaat op de koop toe bij de spullen pissen, en dat wijf maar vermakelijk kijken, ik heb die hond een grote waffel gegeven en weggestuurd, dat wijf gelijk over de zeik omdat het een hondendol terrein zou zijn, ik riep haar toe dat ze haar hond ook 300mtr verder had los kunnen laten en niet specifiek op de plek waar wij zaten te vissen, gelijk die grijns van haar gezicht af en pleitte was ze :wink: de trut :D
Gebruikersavatar
rick de jong
Berichten: 134
Lid geworden op: 29-07-2007 13:02

29-07-2008 20:58

heb het weleens mee gemaakt dat er 2 vrouwen van de hondenuitlaatservice langs kwamen met tussen de 15 en 20 honden nou dan weet je echt niet wat je mee maakt
die vrouw was zeker 20 minuten bezig voordat ze alle honden van me stek kreeg.en van me boilies was ook niks meer over.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-07-2008 21:02

We kunnen lekker klagen over wat ons dwars zit. En dat zijn niet alleen hondenbezitters. De essentie is echter het vetgedrukte. Discussie gaat voorbij aan de essentie. Of willen jullie beweren dat dit in orde is als je lastig gevallen wordt? Dat je begrip hebt voor een stel debielen dat naar een mes grijpt.

Vissers belagen tweetal om zwemmende honden
Een vrouw uit Rijswijk is maandag door twee vissers met een mes bedreigd omdat haar honden in het water zwommen. Haar metgezel kreeg klappen met een hengel.

(Novum) - Een 41-jarige vrouw uit Rijswijk is maandagavond door twee vissers met een mes bedreigd omdat haar honden in het water zwommen. Haar metgezel, een 28-jarige Hagenaar, kreeg klappen met een werphengel. De vissers van 24 en 48 jaar zijn aangehouden voor mishandeling en bedreiging, meldt de politie dinsdag.

De ruzie ontstond rond 19.15 uur langs het water aan de heuvelring in Rijswijk. Volgens de politie vreesden de Haagse vissers door de aanwezigheid van de honden niets meer binnen te halen en koelden ze hun woede op de eigenaren van de viervoeters.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Anonymous

29-07-2008 21:13

Aart Lokhorst schreef:Enrico, een karper vertroetelen en een hond op die manier onder een auto laten komen? Waar zit je verstand?


ja sorry dat is idd niet echt slim van me
zonde van de auto
Robin Straver
Berichten: 507
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Berkel&Rodenrijs

29-07-2008 21:17

Kees we praten het niet goed toch maar mensen zijn wel erg makkelijk met de honden... ze kunnen best rekening houden met andere mensen je ben nou eenmaal niet alleen op de wereld! en tuurlijk is het belachelijk wat die gasten doen die mogen van mij goed gestraft worden! maar wat wij willen zeggen is dat die beesten soms wel het bloed onder je nagels vandaan kunne halen! maar om daar de baas voor te straffen is overdreven:) soms even een gesprek aangaan met de hond helpt ook wel is! :lol:
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

29-07-2008 21:19

Baasje verzuipen en den nond naar de sjineesch brengen.


Opgelost
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-07-2008 21:20

Dat is een andere discussie die niet alleen hondenbezitters geldt. Onder meer ook andere karpervissers die opdringer zijn. Lijkt zo of we wel heel veel medelijden met onszelf hebben.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======