foto van je zwaarste karper

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

18-06-2008 18:21

Daan B.

Als je dit al niet mooi vind dan vraag ik mij af waarom je op karper vist. Ik kan elke vis waarderen die ik vang, groot of klein maakt mij dan niet uit. Daarnaast is vissen meer voor mij dan alleen het water leegtrekken.

Zal morgen even een foto van mijn record posten. Ga nu weer mijn spullen bij elkaar pakken voor een nachtje blanken waarschijnlijk :lol:
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

19-06-2008 09:35

Ik wil best een foto plaatsen maar zou bij god niet weten hoe dat moet, als iemand me erdoorheen loodst zal ik meedoen. Serieus dan he, daar vroeg de topicstarter om en niet om een paar van die snoekvisjes. En Daan was het toch? ik vind die schub van jou ook erg mooi, echt een oerbeest met die grote kop, well done!
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

19-06-2008 11:01

Jeroen,

http://www.imageshack.us en dan kies je bladeren en zoek je de foto op. Daarna druk je op host it!

Daarna kopieer je de link van "Hotlink for forums(1)" en zet je in je antwoord. Als het goed is verschijnt de foto dan;)!

Gr Tino
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
jeroen blom
Berichten: 302
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: boilliecity
Contacteer:

19-06-2008 11:30

32 pond ,mooie rakker!!Afbeelding
Ït,s you and your rods , against them !!
Gebruikersavatar
Swiggers Jordy
Berichten: 46
Lid geworden op: 11-06-2008 17:32
Locatie: Schelle

19-06-2008 21:13

Stef Rijkers schreef:dit overtreft alles :o

man dat zijn voorns :o
Vang ze!
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

19-06-2008 22:48

ben Oortwijn schreef:het lijkt me leuk dat mensen hun zwaarste vis laten zien en mischien een klein verhaaltje erbij vertellen.


Beetje jammer dat die verhaaltjes wegblijven..
Gebruikersavatar
pim starreveld
Berichten: 897
Lid geworden op: 22-09-2005 10:00
Locatie: zaandam

19-06-2008 23:21

Nou Mourad, waar wacht je nog op dan? :D
Helaas heb ik hier de foto's van mijn zwaarste niet, als ik weer op de andere pc zit zal ik ook wel een klein verhaaltje erbij posten... ooit... :lol:
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

23-06-2008 07:38

oo dacht dat het gelukt was, niet dus. Hee Tino als ik dat ding wikl plaatsen krijg ik een hele pagina vol met logotjes, google zit er ook bij. Ik zou bij god nite weten welke ik aan moet klikken.
Ik ben toch zo'n computer wizard he....not. :oops: Anders stuur je me maar een mailtje dan reageer ik met foto en dan zet 1 van jullie die knetterspiegel er maar op, jeroenneef@hotmail.com
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Bart Koops
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13-08-2007 10:30
Locatie: Assen
Contacteer:

23-06-2008 08:42

Helaas zat ze nu nog vol met kuit. Die plekjes zijn natuurlijk paaiplekken :wink:

Afbeelding

Gr,
Bart
Wind is niet erg, maar het waait dan altijd zo :o

Niet gevist is altijd geen vis. 8)
Gebruikersavatar
robin de ronde
Berichten: 736
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

23-06-2008 09:39

Afbeelding

najaar 2005 gevangen in Frankrijk.
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

23-06-2008 12:46

Nou ik heb het nog eens geprobeerd en uploaden gaat goed, maar dan kopieer ik die link naar boven in de adresbalk en bij post it krijg ik: post this image to you're bla bla bla en ik krijg dan een heel scherm vol met logo's verder kom ik niet. Peppi he :-?
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

23-06-2008 13:14

Als je "host it" heb gedaan. Krijg je een pagina vol links en dan moet je die ene pakken--->"Hotlink for forums(1)". Deze link kopieer je en zet je je in het bericht dat je normaal typt bij "nieuw antwoord" op het board.

Btw ik heb je ook gemaild :wink: !
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Frank van de Ven
Berichten: 16
Lid geworden op: 31-05-2006 16:45

23-06-2008 13:15

mijn drie naar zwaarste ,
Bijlagen
dklfj.JPG
(57.88 KiB) 3200 keer gedownload
Genieten, de rest komt vanzelf
Gebruikersavatar
Tim Belshof
Berichten: 635
Lid geworden op: 15-10-2006 17:45
Locatie: twente
Contacteer:

23-06-2008 13:50

Afbeelding

R.I.P. :cry:
Gebruikersavatar
Rob Rijkers
Berichten: 384
Lid geworden op: 22-06-2007 17:19
Locatie: Gemert en Arnhem/Velp

23-06-2008 22:06

Omdat het ontbreken van de verhaaltjes bij 'je grootste vis' meer voorkomt dan dat er wel een verhaaltje bijstaat, bij deze wat leesvoer over mijn grootste vis...

Na een paar middagjes te hebben gezeten zonder resultaat, dacht ik weer terug aan vorig jaar...

Hier begonnen de runs overdag terug te lopen naar 0 naarmate de zomer de lente steeds verder passeerde. Omdat ik savonds rond de tijd dat ik naar huis ging, de vis iedere keer goed los zag gaan (lees springen), besloot ik eens een aantal avondjes in het donker door te vissen. Dit bleek een goede zet, en ineens werden de blanks weer ingewisseld voor een naar vis stinkende schuur (drogende weegzak, schepnet en onthaakmat).
De middagjes voor avondjes inruilen, bleek dit ook dit jaar weer een goede zet te zijn geweest.
De eerste keer was het mijn vismaat die het succes tot op de mat wist te brengen. Ik kreeg die avond alleen een hele trage aanbeet, met de sterkste vis aan het einde van de lijn die ik ooit eraan gehad heb.
Na een gevecht van ruim 20 minuten, wist ik hem wat meer naar de kant te krijgen. De aanbeet en de wijze waarop de vis weg bleef zwemmen, deden me steeds meer beelden door mijn hoofd schieten van de topvis. Dit gevecht leek wel eeuwen te duren! Totdat ineens een rechtspringende hengel, en een droge 'kut hij is eraf' gevolgd door 'echt? ja schijtzooi...', een korte stilte afriep over mij en mijn vismaten. Er schoot vanalles door mijn hoofd, en mijn avond kon niet meer slechter worden had ik het gevoel.
Na een nacht geslapen te hebben, trok ik 2 conclusies. Ik deed iets goed, en ik deed iets goed fout. Maar hoe dan ook, ik wist weer vis op mijn aas te zetten! Ik nam me dan ook voor dat ik het daaropvolgende weekend terug zou zijn met dezelfde methode.
Zo gezegd zo gedaan... Het weekend erop, precies dezelfde stek en aas, alleen mn rig ietsje langer gemaakt (uiteraard nieuwe vlijmscherpe haak) en de hair ietsje langer.
Terwijl de uren verstreken, bleef ik toch nog steeds twijfelen. Zou het een toevalstreffer zijn geweest? Zou de vis hier nog wel terug willen komen? Had ik toch niet een totaal andere rig moeten proberen?
De vragen die door mijn hoofd vlogen, vervaagden ineens toen ik weer eenzelfde trage aanbeet kreeg als de week ervoor.
Ik rende naar mijn hengels en sloeg aan.... Helaas weinig weerstand, dus een platte :(. Snel weer opnieuw beazen en weer terug leggen op dezelfde stek. Na dit ritueel nog 2 x te hebben herhaald werd het alweer donker. Een half uur na donker worden werd de stilte ineens bruut verstoord door een run waarbij de hengel bijna van de steunen van mn vismaat afvloog. Mooi visje binnen voor hem, maar nog steeds geen karper op mn beoogde methode. Na weer een half uur stilte, kreeg ik ineens onder het 12 keer slaan van de klokken, een kneiter van een run! Een mooie en bovendien mooi gehaakte schub van 23 pond was het resultaat. Yess, het werkt!!

Ik begon al vrij vermoeid te raken (het was inmiddels al een uur of 1), en mijn vismaat ook, toch leek het ofdat ik ergens verwachte wat komen ging. Ik drong namelijk een beetje aan om nog wat langer te blijven, met als argument dat dit wel eens een 'ouderwets' mooi avondje kon gaan worden.
Terwijl we beide aan het vechten waren tegen de slaap, werden we opeens gewekt door weer een trage aanbeet. Zou het dan toch....?
Zonder verder iets te durven hopen, behalve dan om een avondje weer vis te vangen ongeacht de grootte of dikte, sloeg ik aan. Ik voelde weer hetzelfde soort logge gewicht aan de andere kant van de lijn. Ook deze vis vocht weer op dezelfde manier, en was weer onhoudbaar! Na weer een minuut of 20 zat deze vis eindelijk in het net. Maar wat ik toen in het net zag liggen had ik wel lopen fantaseren, maar nooit verwacht dat het ook daadwerkelijk zou gebeuren! Terwijl de weger nog eens een bevestiging gaf aan mijn schatting, vlogen er een paar vreugdekreten over het muisstille water. Yesss dit was de vis, dit was mijn nieuwe record!! Ik was zo in de wolken dat ik niet eens goed kon slapen. De dag erna nog eens de fotos bekeken, maar het was toch echt mijn topper! Dat terwijl ik, buiten het gezonde verstand te laten werken, er niet eens veel voor had hoeven doen...

De tweede keer ging ik een nachtje zitten omdat ook op de avondjes niks meer te vangen viel. Mijn enigste doel was om gewoon weer wat te vangen. Had nooit verwacht dat ik deze vis aan een 'simpele' bijgeknipte boilie zou vangen? Was trouwens de enigste vis van de sessie met 3 man, 6 hengels.

Ik heb de avondjes in kwestie zo goed mogelijk proberen te beschrijven. Ik hoop dan ook dat jullie het een beetje interessant verhaal vinden. Bij deze de fotos van de vis. (De laatste dagfotos zijn van zaterdagochtend toen ik de vis dubbelde een 3 weken nadat ik hem voor het eerst mocht bewonderen).

30 mei 3:00
Afbeelding

21 juni 5:00
Afbeelding
Afbeelding

Greetz Rob
Don't dream your dreams, catch them!

17-06-2009 1:10pm
She woke me up, but then.... Was I still dreaming???
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

24-06-2008 00:29

Nou na een hoop geouwehoer komt ook mijn pb er aan alleen niet door mij maar door Tino, ik snap geen reet van die klotecomputers. Laat mij maar lekker timmeren. :wink:
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

24-06-2008 07:39

Hier is die dan, Jeroen!

Afbeelding

Afbeelding
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
YANNICK deksuh
Berichten: 950
Lid geworden op: 21-05-2006 17:52
Locatie: doetinchem
Contacteer:

24-06-2008 07:46

bella betsy ?op 46 pond ?
van Gorp Sjors
Berichten: 638
Lid geworden op: 31-10-2005 11:55
Locatie: Oever zuid-willems huisnr.(stek) 4.....
Contacteer:

24-06-2008 08:03

Ik denk Bella op 21kg... 8)

Maar is het gewicht van NL mooiste karper belangrijk??
DE SCHOONHEID VAN DIE VIS IS GEWOON NIET TE EVENAREN!!!

Gr. v. Gorp.
Life is wonderfull, but catching one makes it even more beautiful!..

http://www.aasvoorkarpers.nl
Gebruikersavatar
niels van gerven
Berichten: 285
Lid geworden op: 20-10-2007 10:21
Locatie: --

24-06-2008 09:01

Nee :o Wat een prachtige vis !
Ajax

----------------------------------------
http://www.thecarpfamily.tk
Freek Swaans

24-06-2008 10:02

Hier nog een foto van deze prachtvis! Wat een beaty! :D

Afbeelding
Gebruikersavatar
jeroen blom
Berichten: 302
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: boilliecity
Contacteer:

24-06-2008 12:11

wat een zeldzame mooie spiegel zeg !!! vette bak en wat een mooie kleuren ! die grote schubben ook zelden gezien!
Ït,s you and your rods , against them !!
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

24-06-2008 12:47

En ben jij dat op de foto Freek :o :lol:
mvg

Bart van den Hurk
rick van eekelen
Berichten: 561
Lid geworden op: 15-02-2007 15:58
Locatie: Nederland
Contacteer:

24-06-2008 16:25

die bella betsy is wel zo tering mooi hee... :o