Hooikoorts bij karpervissen


Gebruikersavatar
Jeroen Druppers
Berichten: 119
Lid geworden op: 07-08-2007 19:33
Locatie: Eelde-Paterswolde
Contacteer:

04-06-2008 12:33

Ik vraag me wel eens af hoe karpervissers die erge last van hooikoorts hebben, geen medicijnen hebben die werken het nou doen bij het karpervissen.. Ikzelf vis een tijdje niet, wat best jammer is omdat het erg mooie dagen zijn om te gaan vissen als ik jusit erge last van hooikoorts heb.. Zijn er meer met dit probleem? En hoe los je dit op :P
Gebruikersavatar
rick de jong
Berichten: 134
Lid geworden op: 29-07-2007 13:02

04-06-2008 12:58

heb precies hetzelfde probleem niks werkt eigenlijk alleen een flink pak zakdoeken meenemen.
heb wel van die neusspray nu die je eens in de 3 a 4 uur mag gebruiken en die dan een half uurtje werkt.
zag in de folder van de trekpleister dat er wel weer nieuwe pillen waren allerstop heetten die zal ze deze week maar eens gaan proberen.

groeten rick
Fabrice Macours
Berichten: 286
Lid geworden op: 06-01-2004 14:15
Locatie: Tongeren (B)
Contacteer:

04-06-2008 12:58

ik heb ook erg last van hooikoorts (al men hele leven lang)

mijn medicijnen (xyzall) werken meestal goed, maar tijdens bepaalde piek-periodes (zoals afgelopen dagen) krijg ik het wel moeilijk -> mijn neus is dan een druppende kraan, rode ogen, niezen en ziek voelen

toch kan ik het dan vaak niet laten om te gaan vissen :)

bij regenachtig weer heb ik weinig of geen last

heb ook altijd een ventolin-pompje mee voor eventuele ademhalingsproblemen

ik slaap snachts/zit overdag in deze periodes ook liever in men wagen met de deuren toe
Gebruikersavatar
niels van gerven
Berichten: 285
Lid geworden op: 20-10-2007 10:21
Locatie: --

04-06-2008 13:21

Heb het ook , Wat is dat irritant zeg. Maar mijn pilletjes werken egt wel perfect hoor.. BV: pas bij de koppelwedstrijd kreeg ik er na 5 minuten egt al last van. Neem mijn pilletje in na kwartier geen last meer gehad heel de dag.. Maar soms vergeet ik mijn pilletjes en dan is echt irritant.
Later
Ajax

----------------------------------------
http://www.thecarpfamily.tk
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

04-06-2008 13:30

Ik heb zelf ook last van erge hooikoorts tijdens het vissen.
Maar dit weerhoud mij er niet van om te gaan.
Niks helpt, althans voor me gevoel dan!
mijn manier:
Gewoon lekker flink niezen en klote in je ogen, optie voor je ogen is een washandje meenemen en deze vochtig maken met water en op je voorhoofd neerleggen, dit werkt bij mij perfect en haalt voor een groot gedeelte de irritatie/jeuk weg!
Gebruikersavatar
weerensteyn harold
Berichten: 826
Lid geworden op: 01-02-2006 23:53
Locatie: venlo

04-06-2008 15:11

hallo medevissers.
ik heb het dan niet,last van hooikoorts.
maatje van me wel,hij gebruikt oogdruppels,en heeft met die druppels veel minder last.
misschien iets voor jullie.

hij gebruikt PREVALIN OOGDRUPPELS.
Deze zijn bij de drogist verkrygbaar.

Hoop dat ik jullie een beetje geholpen heb.
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

04-06-2008 16:32

Ook ik heb een klein doeikoortsje.

Vorig jaar had ik het verschrikkelijk, maar dit jaar eens niet eigenwijs te zijn en al in maart begonnen met de neusspray.
Budesonide, en heb nergens last van. En wanneer ik dat wel heb, slik ik een pilletje voor ik naar de sloot ga, Cetirizine....

Top, die chemische shit!

succes,

gr. Frank
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

04-06-2008 17:21

allefre kopen en neus-spray en dan 2 proppen wc papier in ieder neusgat :wink:
zo doe ik het.
wel met fotootje er uit halen want het staat niet charmant zeg maar.
zal wel......!
Jeffrey Hooi
Berichten: 77
Lid geworden op: 09-06-2007 20:46
Locatie: Ede
Contacteer:

04-06-2008 20:48

Hoi , ik heb ook heel erg last van de hooikoorst..

Wat ik er tegen doe is:

Een zonnebril op.
Pillen mee.
Oogdruppels.
Neusspray.
Zakdoekjes.

Zo kom ik meestal wel het dagje door.

En natuurlijk af en toe keer de schaduw in. :wink:

Veel Succes. Hoop dat je door al de tips van iedereen toch wat vaker gaat vissen in de hitte :)
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

04-06-2008 21:13

wat helpt een zonnebril als ik vragen mag?
en wat helpt de schaduw dan?
en je hebt je achternaam ookb al niet mee he :wink:
zal wel......!
Gebruikersavatar
niels van gerven
Berichten: 285
Lid geworden op: 20-10-2007 10:21
Locatie: --

04-06-2008 21:21

schaduw heeft wel nut maar licht eraan onder welke boom je staat :P ga maar onder wilgenboom staan in de schaduw .. Krijg je ook last
Gr niels
Ajax

----------------------------------------
http://www.thecarpfamily.tk
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

04-06-2008 21:27

schaduw heeft totaal niks te maken met hooikoorts je hebt in deze tijd ook geen last van bomen maar van graspollen. het maakt ook niet uit of de zon nu wel of niet schijnt.het moet(KURK) droog zijn en een beetje waaien dan heb je het echt slecht. in maart heb je last van berken pollen dus dan moet je niet onder een berk gaan staan.
zal wel......!
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

04-06-2008 21:34

Ik was getest op 24 verschillende allergieen, en je raad het al, bijna alles op enkelen na, ook in de winter had ik het extreem, vooral op school, maar ook thuis, overal eigenlijk, in de lente, zomer, en herfst had ik het even goed. Na 2 jaar niezen, snotteren etc. soms wel 25 x achterelkaar niezen, en koppijn noem alles maar op, was het genoeg geweest.

Toen heb ik van de dokter een soort puf gekregen, zo'n inhaleerding en pillen voor als het echt extreem werd, heb dit toen een half jaar gebruikt, en heb er vrijwel geen last meer van, heel soms komt het even terug, en gebruik ik mijn puf, dan is het gauw weer over :D
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
Elian van Houten
Berichten: 141
Lid geworden op: 10-05-2008 18:11
Locatie: Waddinxveen

04-06-2008 21:36

Ik heb er echt nooit last van gehad, maar ben bang dat ik het dit jaar ook heb. Heb onder het vissen totaal geen last wat ik best raar vind, maar zodra ik naar huis ga en binnen bent begint het.
Jeukende ogen, niet normaal meer.. Verder geen andere klachten.
Nou weet ik niet zeker of het echt hooikoorts is, omdat ik er nog nooit last van heb gehad. Maarja maandag naar dokter voor zo'n allergie test. Ben benieuwd.
Elian

http://www.omcds.tk voor al je favo muziek albums!
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

05-06-2008 08:31

Ik heb ook een soort allergie voor bepaalde planten. Ik weet niet of je het officieel hooikoorts mag noemen maar wel jeuk aan ogen, neus en gehemelte en niesen, snotteren.. gewoon in 1 voor irritatie! Ik begon bij mij pas voor het eerst toen ik een jaar of 15-16 was. Sommige jaren meer last van dan andere. Een aantal zomers totaal geen last van gehad. Vorig jaar weer wat meer, nu ook een beetje. En toch ben ik heel veel buiten: tijdens vissen, voor m'n werk en tijdens fotograferen.
Ik heb er destijds na bezoek aan dokter een neusspray voor gekregen. Flexonase heette dat, spul heet nu anders geloof ik. Als ik dit maar consequent in neem en vooral preventief dan hou ik het goed onder controle. Maar als je zo'n "aanval" krijgt heeft die spray geen zin meer, dan ben je de pisang!
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

05-06-2008 09:47

Ik heb het ook,word er werkelijk gek van.
Heb dit jaar nog geen enkel pilletje er voor genomen tot vanmorgen.
Hele doppen rood en jeuken als de hel.

Ik kreeg het toen ik 19 was,ik ben alergich voor grassen en bomen.
Morgen ga ik vissen,ben benieuwd of ik het water nog wel kan zien naar een paar uur :lol:
Patrick Eckhart
Berichten: 83
Lid geworden op: 11-08-2006 13:22
Locatie: Almere

05-06-2008 10:27

Ik ben zwaar allergisch voor pollen en huisstofmijt.
Ik gebruik Aerius tabletjes en Budesonide neusspray.
Dit helpt wel aardig.
Als het echt te gek wordt, moet je je neus spoelen met zout water: dit werkt echt heel goed
Fabrice Macours
Berichten: 286
Lid geworden op: 06-01-2004 14:15
Locatie: Tongeren (B)
Contacteer:

05-06-2008 12:47

ik ken mensen die vragen elk jaar een cortisone-spuit bij de huisarts tegen hun allergie

werkt goed naar het schijnt, maar of het gezond is ...
Patrick Lubbers
Berichten: 140
Lid geworden op: 17-10-2007 12:10
Locatie: Erica

05-06-2008 12:52

Ik had zelf altijd zware hooikoorts, vorig jaar ben ik onder behandeling geweest bij dhr Polling in Hoogezand.. Bioresonantietherapie.. klinkt als onzin maar ik heb zeker 50% minder last, met mn medicatie kan ik het nu goed onder toom houden.. ik slik trouwen xyzal op dit moment.
Verder heb ik zo lang/veel mogelijk mn zonnebril op. Als mn neus toch helemaal dicht zit spray ik er ff een zoutoplossing in, als mn ogen toch helemaal dicht gaan zitten ga ik gewoon maar slapen :D
"beauty is only skin deep but ugly goes to the bone"
Gebruikersavatar
pieter de gouw
Berichten: 314
Lid geworden op: 10-12-2006 22:58
Locatie: Wageningen & Sint Oedenrode

05-06-2008 14:52

Stiekem nog best veel mensen hebben last van hooikoorts ed. Ik zelf ben ook een vd gelukkige. Ik slik nu dagelijks een pilletje (aerius) en ik heb nieuwsspray en oogdruppels. Vorig weekend een hele dag op een weiland gestaan. Ik had het niet meer, snot uit alle hoeken en gaten, jeuk aan m'n gehemelte, m'n oren, m'n ogen. Echt vreselijk. De dag daarop had ik een middagje vrij en besloot ik om toch maar te gaan vissen. Ik zat op mn stoeltje tussen het hoge gras. Even een paar keer geniest maar niet echt last gehad. In principe prima, maar helemaal logisch is het niet.
Als ge het nie mêr wit, kûnde het ált nog behangen!
Steintje Verheggen
Berichten: 289
Lid geworden op: 25-01-2008 18:12
Locatie: Hilvarenbeek

05-06-2008 17:35

Hier nog zo'n geluksvogel die er regelmatig last van heeft. Wat voor mijn vismaten soms heel erge lachbuien opwekt als er weer een sliert snot op mijn schoenen vliegt en ik ze dan weer eens met rood doorlopen ogen als een duf konijn aankijk. Om dit te voorkomen heb ik weleens Allerfre bij maar ik ben meer bezig om bij mijn stek te komen als ik klaar ben met werken dan de pilletjes mee te nemen. Ben ik ze vergeten wil bij mij nog wel eens het magische medicijn de sigaret helpen. Weet wel dat het af en toe behoorlijk zuur kan zijn maar ja "C'est la vie" en we maken er maar het beste van. Ik doe tenminste mijn maten wel plezier als ze mij weer eens langs het water zien kronkelen. Afgelopen zondag zag ik er ook weer uit en dachten ze dat ik was verdronken in een fust bier en na 6 uur er weer uit was gekropen. Helaas was Polleke de Hooispriet de boosdoener.
Fabrice Macours
Berichten: 286
Lid geworden op: 06-01-2004 14:15
Locatie: Tongeren (B)
Contacteer:

05-06-2008 21:31

[quote="Patrick Lubbers"]Ik had zelf altijd zware hooikoorts, vorig jaar ben ik onder behandeling geweest bij dhr Polling in Hoogezand.. [/quote]

Dr Pollen? 8)
Patrick Lubbers
Berichten: 140
Lid geworden op: 17-10-2007 12:10
Locatie: Erica

06-06-2008 01:41

nice, zelf niet eens op gekomen :D

JR Polling is wel een aanrader ;)
"beauty is only skin deep but ugly goes to the bone"
Gebruikersavatar
michel merza
Berichten: 53
Lid geworden op: 30-12-2005 21:55
Locatie: deventer
Contacteer:

06-06-2008 11:53

sinds 2 weken gebruik ik de pillen van prevalin. Werken super. Niet te vergelijken met alle andere middelen die ik heb geprobeerd. Geen niesbuien, geen waterige oogjes. Gaat perfect, zeer aan te raden!!!
There is no certainty only opportunity.
Gebruikersavatar
Jeroen Druppers
Berichten: 119
Lid geworden op: 07-08-2007 19:33
Locatie: Eelde-Paterswolde
Contacteer:

06-06-2008 12:11

Patrick Eckhart schreef:Ik ben zwaar allergisch voor pollen en huisstofmijt.
Ik gebruik Aerius tabletjes en Budesonide neusspray.
Dit helpt wel aardig.
Als het echt te gek wordt, moet je je neus spoelen met zout water: dit werkt echt heel goed


Ik gebruik Aerius pillen ook.. Structueel netjes elke dag vanaf eind maart en nu nog steeds.. Maar heb soms het gevoel alsof ik dood ga :P.. Vanavond maar weer eens proberen morgen staat er wel weer verslag op mijn site of bij sessie verslagen :P.. Kzal het hier ook ff posten hoe het met me hooikoorts in afgelopen!