tips voorvoeren


Gebruikersavatar
Mark Feekes
Berichten: 25
Lid geworden op: 14-05-2008 16:19
Locatie: Geleen.

14-05-2008 18:50

hallo mensen,
ik vis zelf eigenlijk alleen maar in nederland om een gewoon normaal viswater dus geen kanaal of rivier maar gewoon een vijver. en ik zou graag wat tips willen weten voor bij het voorvoeren want met wat kun je nu eigenlijk het beste voorvoeren??
maar ook in welke hoeveelheid? en hoelang kun je dan het beste voorvoere?
m.v.g. Mark
Gebruikersavatar
Ronnie van Berlo
Berichten: 330
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Locatie: Mariahout
Contacteer:

17-05-2008 13:14

Stap 1.

Vind uit welk aas bekend is. Dit is vaak een goede basis. Bij dressuur uitwijken naar ander aas.

Stap 2.

Start met voeren, 1kg per hengel. Begin 3 dagen voor het vissen.

Stap 3.

Ervaring leert of je er meer in kan gooien en of langer kan voorvoeren. Dus uitproberen en kijken of je dan meer vangt.

IS volgens mij de meeste simpele methode om met voorvoeren te beginnen..

Succes
Ron
Voor tijgernoten, pellets en Amiaud Peche komt u via deze link snel bij aasvoorkarpers.nl http://www.aasvoorkarpers.nl

Vernieuwde webshop!!
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

17-05-2008 14:59

1 kilo :o per dag! per hengel?

je moet gewoon regelmaat hebbe in je voergedrag als ik hier op een put ga vissen dan ga ik 5 dagen van te voren voeren en dat doe ik zo: zoek 2 mooie stekken uit waar je vertrouwen in heb(lelies,taluds,bruggen,mosselbanke,zandbanken) of zoek juist een plek in de bagge waar nooit iemand vist :wink:
gooi/schiet/werp er dan elke dag 20 boilies in op elke stek het liefst dezelfde tijd en precies op dezelfde plek.
en de dag dat je gaat vissen doe je het precies het zelfde ga dan niet ineens met een snowman vissen ofzo of met een pop-up. als je dit doet zul je zeker suc6 hebbe :wink:
zal wel......!
Gebruikersavatar
Mark Feekes
Berichten: 25
Lid geworden op: 14-05-2008 16:19
Locatie: Geleen.

17-05-2008 15:23

ok super bedankt voor de tips;)
dennis Ter
Berichten: 56
Lid geworden op: 05-03-2007 20:57

17-05-2008 17:25

Ik snap dat nou ook nooit helemaal waarom zoveel kilo;s boilies voeren.
Ik bedoel als je gewoon een aantal dagen voordat je gaat vissen gaat voor voeren op ong.
de zelfde tijden en plekken.
En dan na de laatste dag dat je gevoert hebt gaan vissen, het beste is wel om mee te vissen waar je dus ook mee gevoerd hebt boilies dus bijv.
De karpers moeten vertrouwen in je aas krijgen en zelf moet je dat ook hebben!
Waarom dan altijd met hele kilo;s voeren... :o

Gr. Dennis
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

17-05-2008 18:15

Waarom altijd voorvoeren op visvijvers/putten, zoek de vis op voer minder vang meer.
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

17-05-2008 18:22

juist voorvoeren op die putjes.
omdat niemand het doet.
lees mijn tekst hierboven gewoon elke dag 10 tot 20 boilies de vissen moeten vertrouwen krijgen in de stek en het aas en mischien wel de tijd.
zal wel......!
Gebruikersavatar
Yuri Alexej Römer
Berichten: 269
Lid geworden op: 17-05-2008 20:32

17-05-2008 21:11

Mark Feekes schreef:hallo mensen,
ik vis zelf eigenlijk alleen maar in nederland om een gewoon normaal viswater dus geen kanaal of rivier maar gewoon een vijver. en ik zou graag wat tips willen weten voor bij het voorvoeren want met wat kun je nu eigenlijk het beste voorvoeren??
maar ook in welke hoeveelheid? en hoelang kun je dan het beste voorvoere?
m.v.g. Mark



Hoi Mark,

Het voeren op een vijver kan zinvol zijn, echter is het van belang te weten of er veel gevist wordt, waarmee gevist wordt, loop bijvoorbeeld langs de waterkant en kijk of minder nette collegae vissers wat hebben laten slingeren dat iets over hun visserij blootgeeft.

Hier kan je al veel uit opmaken, wellicht de locals vragen of zij iets weten over het bestand aan vis, vis vereniging. Vraag dan naar de uitzetting van de vis, wanneer de laatste uitzetting is geweest en hoeveel er is uitgezet. Op deze manier kun je een schatting maken van het formaat van de vissen de rondzwemmen en welicht de hoeveelheid voer hierop afstemmen.

Hiernaast yis het van belang in welk jaar type Seizoen je wil gaan voeren en of het water een hoog of juist geen natuurlijk voedsel gehalte heeft.

Hier bedoel ik mee dat de tijd van het jaar de activiteit van de vis bepaalt, in de winter zal een is minder actief zijn en daardoor miner eten. Schep op verschillende locaties in met een witte emmer een slok water uit de vijver en kijk wat je er inziet, kijk of je watervlooien en of slakjes en of mosselen tegen komt. Dat is interessant.

Met betrekking tot je voerstrategie is het ook van belang hoe de structuur van het water is, zijn er waterlelies is er een strand is het een parkvijver, omgevallen bomen gewoon een algemene indruk van het water, zijn er zandplaten plateaus en andere diepte verschillen te onderscheiden. En hoe groot is het.

Breng het water in kaart, maak een tekening met eventuele dieptes geulen en obstakel, geef aan waar vissen gevangen worden ( regelmatig).

Wanneer je deze vragen beaatwoord kun je verder in op het voeren op zich.

IK verneem grag jouw reactie dan kan ik je wellicht verder helpen. Heb wel wat ideetjes
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

17-05-2008 21:41

juist voorvoeren op die putjes.
omdat niemand het doet.
lees mijn tekst hierboven gewoon elke dag 10 tot 20 boilies de vissen moeten vertrouwen krijgen in de stek en het aas en mischien wel de tijd.[/quote]

In dit soort putjes wordt praktische iedere dag gevist, praktische iedere visser voert wel 10 a 20 boilies bij, zou voorvoeren dan nog zin hebben? of is het gewoon een plekje als alle andere voerplekjes? trek je voordeel hieruit.
Juist weinig voeren levert mij meer vis op, ook meer als degeen die wel voorvoeren, stekkeuze blijft belangrijker ( juist ) op dit soort putjes.
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

17-05-2008 22:20

ja maar de bekende stekke daar wordt altijd op gevist met allerij rot zooi.
die karpers hebbe geen vertrouwen meer in allerij aas.
dus wat doe jij? je geeft ze vertrouwen in de plek en jet aas zelfs al voer je maar 5 boilies per dag op elke stek dan ziet de karper het bijna als natuurlijk voedsel wat iedere dag(bij wijze van spreke) weer aan groeit.
tot dat je er een keer een daagie gaat vissen en dan istie het haasje.
zal wel......!
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

17-05-2008 22:30

Op een andere plek voeren met hetzelfde aas waar ze al tig keer op gevangen zijn heeft geen meerwaarde, ze zullen het toch als gevaar zien.
Wijk dan totaal van de rest af en voer met iets anders waar nog niet mee gevist wordt op een andere plek.
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

18-05-2008 20:02

mario als je dat dat denkt moet je dat vooral doen :wink:
ik ga er niet meer op in ik zou zeggen probber het is.
zal wel......!
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

19-05-2008 11:39

Wat een intelligentie wordt aan vriend karper toegeschreven ;-) Ik hoor ook wel dat dezelfde karpers soms vaker op het zelfde aas op dezelfde plek worden gevangen. zullen wel dommerds zijn, die exemplaren ;-).

stel je weet in een of ander putje de "hotspots" aasplekken/zwemroutes whatever. Heeft het zin daar voor te voeren volgens jullie? Ik denk zelf dat het iig geen kwaad kan, maar je wilt natuurlijk niet onnodig met dure boilies lopen strooien...wat is jullie mening!?
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

19-05-2008 22:26

stefan andriessen schreef:mario als je dat dat denkt moet je dat vooral doen :wink:
ik ga er niet meer op in ik zou zeggen probber het is.


A ja, ieder heeft zo zijn eigen manier van vissen, als we allebei maar goed vangen :lol:
Gebruikersavatar
Ronnie van Berlo
Berichten: 330
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Locatie: Mariahout
Contacteer:

25-05-2008 14:36

stefan andriessen schreef:1 kilo :o per dag! per hengel?

je moet gewoon regelmaat hebbe in je voergedrag als ik hier op een put ga vissen dan ga ik 5 dagen van te voren voeren en dat doe ik zo: zoek 2 mooie stekken uit waar je vertrouwen in heb(lelies,taluds,bruggen,mosselbanke,zandbanken) of zoek juist een plek in de bagge waar nooit iemand vist :wink:
gooi/schiet/werp er dan elke dag 20 boilies in op elke stek het liefst dezelfde tijd en precies op dezelfde plek.
en de dag dat je gaat vissen doe je het precies het zelfde ga dan niet ineens met een snowman vissen ofzo of met een pop-up. als je dit doet zul je zeker suc6 hebbe :wink:


1 kilo???? Ja 1 kilo ja per hengel, 2 kilo per dag is echt geen overbodige luxe. Een karper kan de helft van zijn lichaamsgewicht per dag consumeren.

Heb je dan 10 karpers op dat water van gemiddeld 7,5 kilo dan kunnen die per dag 37,5 kilo voer wegwerken. Neem aan dat ze maar 10% daarvan nuttigen (zonder verzadiging dus) en we komen al snel op 3,5 kilo. Dan is 2 kilo voeren per dag echt geen mega hoeveelheid.

Wie zegt dat je alleen boilies moet voeren, je kan ook combineren met pellets, mais en hennep.

Ik durf op meeste water echt wel 2kg per dag te voeren.

Maar je mag van mij best 20 bollen per dag voeren. 3 vissen en het geheel is weg. En kans op grote vis -> minimaal.........

En welke vis moet minder schuw worden als 3/4e van de populatie het aas nooit ziet omdat 1/4e het al heeft weggegeten?

Ja als je 2 maanden aan een stuk 20 bollen per dag voert en je vangt elke week 3 vissen dan zul je ze uiteindelijk allemaal wel op de kant hebben.....dat wel
Voor tijgernoten, pellets en Amiaud Peche komt u via deze link snel bij aasvoorkarpers.nl http://www.aasvoorkarpers.nl

Vernieuwde webshop!!
jjr hagen
Berichten: 179
Lid geworden op: 27-04-2003 02:00
Locatie: Hoekschewaard

25-05-2008 15:05

en niemand hoor ik over witvis....of over het feit dat er vaak meer mensen voer dumpen...............
Gebruikersavatar
Ronnie van Berlo
Berichten: 330
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Locatie: Mariahout
Contacteer:

26-05-2008 10:06

Het ligt eraan wat je voert natuurlijk, witvis gevoelig voer is minder gevaarlijk als het gaat om stek vervuiling.

Wat is voer dumpen? Mijn mening daarop is dat iemand zonder na te denken een hoop voer in het water gooit.

We gaan echt niet overbodig veel voer erin gooien......maar hoeveel is teveel?

Dat varieert per water. Iedereen moet met eigen inzicht en ervaring kunnen bepalen wanneer teveel wordt gevoerd. Minder voeren kan nooit geen kwaad, veel meer wel....
Voor tijgernoten, pellets en Amiaud Peche komt u via deze link snel bij aasvoorkarpers.nl http://www.aasvoorkarpers.nl

Vernieuwde webshop!!
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

26-05-2008 10:58

Ik voer op wateren waar voldoende vis zit met warm weer ook +- 1 kilo per stek. Dit doe ik eigenlijk voornamelijk omdat ik denk dat dit de hoeveelheid is die nog wel op komt. Ik vraag me eigenlijk ook wel af, waarom zoveel voeren? wat levert het meer op, dan wanneer je bv maar 500 gram voert?

al schrijvende komt er zo in me op dat er kans bestaat dat meer vissen jouw voer vinden. het effect van wennen aan, en herkenning krijgen wordt volgens mij bij 500 gram ook wel bereikt...ervaringen met wisselende voerhoeveelheden zijn wat mij betreft zeer welkom, maar ik vermoed dat je toch per water moet uitvinden hoeveel voer het beste resultaat geeft...
van Gorp Sjors
Berichten: 638
Lid geworden op: 31-10-2005 11:55
Locatie: Oever zuid-willems huisnr.(stek) 4.....
Contacteer:

26-05-2008 12:14

Zelf vindt ik 4 dagen voeren, met elke voerbeurt 10kg bollen een toppertje!!

Vervolgens van vrijdag tot zondag vissen.. Bij aanvang vissen ook weer 5 a 8 kg voeren (verspreid over 3 hengels)..

Ieder zijn methode zie je maar weer...

Gr. v. Gorp.
Life is wonderfull, but catching one makes it even more beautiful!..

http://www.aasvoorkarpers.nl
Gebruikersavatar
Ronnie van Berlo
Berichten: 330
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Locatie: Mariahout
Contacteer:

27-05-2008 08:38

Oei Sjors, dadelijk staan er weer mensen met zulke ogen :o te kijken over de hoeveelheid voer......wel erbij vermelden dat het hier over een Kanaal gaat mischien waar de visstand dit zeker wel aankan....... ;)
Voor tijgernoten, pellets en Amiaud Peche komt u via deze link snel bij aasvoorkarpers.nl http://www.aasvoorkarpers.nl

Vernieuwde webshop!!
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

27-05-2008 09:20

In dat geval sta ik nog steeds :o zo te kijken :p maarja k denk dat ik voor mezelf hierboven ook wel concludeerde dat je misschien het beste zoveel kunt voeren als dat je denkt dat niet te lang blijft liggen. op die manier bereik je simpelweg de meeste vissen.
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

28-05-2008 13:58

10 kilo 4 dagen lang, sta ik wel effe van te kijken :o rijke vissers :lol:
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

28-05-2008 14:29

Ik vis de laatste weken ook op een dressuur put. Ik voer niks voor en ga lekker instant vissen. Gooi 10 a 20 boilies per hengel erom heen en wat handjes pellets. Het leverde mij 4 vissen op in een nacht en 1 losser en de anderen blankten allemaal. Nou moet ik wel zeggen dat het de juiste stekkeuze was. Maar ik vis nu een aantal nachten op die stek en het heeft mij elke nacht nog vis opgeleverd, zonder voor te voeren.

Het hangt natuurlijk ook af hoe groot het water is en je stekkeuze.
van Gorp Sjors
Berichten: 638
Lid geworden op: 31-10-2005 11:55
Locatie: Oever zuid-willems huisnr.(stek) 4.....
Contacteer:

28-05-2008 14:41

@Dries:

Lijkt me een geval van een goede stek....
5 aanbeten kan dan heel goed!

De termen "vangen met 10 a 20 bollen bijvoeren" en "dressuur put" ???? :roll:
(zegt eerder iets over de kwaliteit van de andere vissers op dat water denk ik.... :wink: )

Maar zeker geen slecht resultaat als je elke nacht netjes je visjes pakt!!

Gr. v. Gorp.
Life is wonderfull, but catching one makes it even more beautiful!..

http://www.aasvoorkarpers.nl
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

28-05-2008 14:58

Sjors de put is helemaal kapot gevist in 4 jaar tijd en die mannen voerden emmers per keer en ze vangen noppes. Voor mij de reden om het precies andersom te doen. Het heeft zich uit betaald en vanaaf weer een nachie proberen ;)