Fox Legend of Eclipse


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

05-05-2008 20:30

Heeft iemand daar ervaringen mee?
Mijn vriendin gaat ook vissen en die neemt mijn hengels over dus ben ik weer aan het kijken voor andere
En deze leken mijn wel wat
laurens holtrigter
Berichten: 86
Lid geworden op: 10-04-2005 16:21
Locatie: klarenbeek

09-05-2008 16:35

hee ik heb de legend mooie actie en super strakke stokken maar jah de eclipse ook,,
maar mijn voorkeur ging uit naar de legend ivm kleur,,,

maar het zijn super stokken

groet laurens
take me down to the paradise city,
where the grass is green and the girls are pretty
Gebruikersavatar
melvin de boer
Berichten: 76
Lid geworden op: 30-04-2008 12:55
Locatie: Geleen

09-05-2008 17:43

Ikzelf heb de Fox Legend 13 ft 3.25 lb, 1 woord : super ! Vind hem persoonlijk mooier dan de Eclipse ( De olijf kleur is echt mooi,zeker in de zon ) maar de Eclipse kan wat verder gooien ( hij is wat dikker ). Wilt niet zeggen dat de Legend niet ver komt , Ik haal 150 meter met 4 oz lood of komt dit door mijn 13 ft :D .
Denk persoonlijk niet dat er veel tot geen verschil in zit tussen die 2. Het zijn allebei geen fast tapers dus.
Heb je al gekeken naar de nieuwe Fox SFD hengels ? Ook niet slecht maar heb pas zelf de Legends een jaartje dus wat te vroeg om nu meteen al nieuwe stokken te halen, maar wacht effe, het vakantie-geld zit deze maand bij het salaris :wink:
Je zal sowieso geen foute keuze maken, allebei de stokken zijn super.

Gegroet Melvin
Als jullie me missen dan ben ik vissen !!!
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

11-05-2008 12:08

Hoi Ron,

De Eclipse vindt ik strakker dan de Legend in de zelfde testcurve.
De oversteeksluiting van de Eclipse in goed in elkaar gezet, iets wat ik bij de Legend mis.
Ik zelf ben toch voor de Legend gegaan, 3 lb en 3.66 meter. Aangezien ik een werpstok wou die meer lood weg zette dan een 2,50lber ben ik toch zeer tevreden. Tegenwoordig vis ik op lange afstand met gevlochten lijn en er zit genoeg demping op om met gevlochten hoofdlijn verantwoord te drillen, ook onder de kant gaat hij krom zoals het moet.
Slechte hengels zijn er niet te koop van bekende merken voor niet al te veel geld. Heb je €60 per hengel meer uit te geven dan zou ik persoonlijk voor de Eclipse gaan, afwerking van de sluiting is nieuwer maar oogt ook robuuster.

Suc6!
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Plaats reactie