voerplek maken ?


Anonymous

23-04-2008 19:24

ik ben dus nu een aantal keer wezen karperen

en heb tot nu toe alleen een brasem gevangen

nu wil ik het gaan proberen om een voerplek te maken
maar hoe doe je dat nu

hoevaak ga je daar voeren
hoeveel dagen
en hoeveel bolies gooi je er dan in

voer je dan alleen bolies of nog iets er bij ?

en gebruiken jullie daar gewoon de bollies voor van 10 euro een kilo
of heb je daar ook goedkopere bolies voor ?

sorry voor de vele vragen
Gebruikersavatar
Sam Van Dorsselaer
Berichten: 28
Lid geworden op: 19-03-2008 15:56

23-04-2008 22:30

Hey Enrico, Hoeveel je voert en wat je voert ligt een beetje aan het jaargetijde en het water waar je vist, niet echt een antwoord waar je wat aan heb maar goed :o , miss moet je een wat info geven over het water dat je in gedachte heb, ik zelf ben afgelopen maandag begonnen met voeren, boilie's met daarbij (blik)mais, per dag zo'n 8 blikjes mais en ongeveer 400 gram boilie's en dan niet alleen de stek zelf maar ook daar omheen verspreid over een gedeelte rondom de stek zeg maar!

grtzz
patrick hoep
Berichten: 215
Lid geworden op: 29-12-2005 23:39
Locatie: callantsoog (NH)

24-04-2008 01:01

ik vind dat het ook scheelt wat je voert.

als je alleen bolies voert ken je lang niet zow veel voeren.

als je nou mengt met hennep/vogelvoer/mais/pellets (niet uit een blik?? koken dan) dan ken je wat meer met dit voeren.

ik maak met hennep wel een leuke plek en met wat vogelvoer erbij en wat anderen bende. en natuurlijk de bolies waarmee je vist.

ik zou geen vertrouwen hebben als je bolies gebruikt waar je niet mee vist.

bijv. ik ga verschillende bolies voeren maar zit daar met een vismaat dus dan voeren we ook elkaars bolies erbij. zowdat ze wel je aas herkennen.

sucses en geef nog wat info wat voor water je vist.

Greetz Hoeppie
Luc dekroon
Berichten: 23
Lid geworden op: 09-04-2008 07:51
Locatie: Oldenzaal

24-04-2008 07:42

Ik ga volgne week 4/5 nachten naar de vecht!
En ik neem 5 kilo hennep mee en 2 kilo tijgernoten en 5 kilo boilies.
Als je op de stek met tijgernoten en hennep gaat vissen doe dan 2 tijgernoten aan je hair!
En als je met de boilies gaat aan de overkant voer dan ong 3 kilo.
Ik heb zelf 5 kilo freezers mee van proline!

Succes met je Voerstek!

Mvg
Anonymous

24-04-2008 10:20

dus als ik het goed begrijp hoef ik als ik met bollies vis niet alleen bollies te voeren

maar kan ik elke dag paar potjes mais voeren en een paar bollie's ?

verder het water waar ik vis is een recreatie gebied
en in de zomer zit het er helemaal vol met vissers het is zo druk dat je soms naar een plek moet zoeken
dat maak het vangen denk ook niet makkelijker want de vissen zullen daar ook niet dom zijn :)

ik heb verschillende bollies

tijgernoot bollies
nash monster persuit
vis bollie
en tuttie fruttie

maar voor deze jaartijd wat is dan een goede bollie
de ene zegt in de winkel juist zoet en de andere zecht beter tijgernoot bollie en zeker geen zoet en de ander zeg weer wat anders
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

24-04-2008 12:09

Enrico ten Bosch schreef:dus als ik het goed begrijp hoef ik als ik met bollies vis niet alleen bollies te voeren

maar kan ik elke dag paar potjes mais voeren en een paar bollie's ?

verder het water waar ik vis is een recreatie gebied
en in de zomer zit het er helemaal vol met vissers het is zo druk dat je soms naar een plek moet zoeken
dat maak het vangen denk ook niet makkelijker want de vissen zullen daar ook niet dom zijn :)

ik heb verschillende bollies

tijgernoot bollies
nash monster persuit
vis bollie
en tuttie fruttie

maar voor deze jaartijd wat is dan een goede bollie
de ene zegt in de winkel juist zoet en de andere zecht beter tijgernoot bollie en zeker geen zoet en de ander zeg weer wat anders


He Enrico,

Pesoonlijk ben ik geen fan van voeren met een partikel en vissen met boilies,
Je vist immers waarschijnlijk met de boilie aan je hair en wilt graag dat de karper dit gaat herkennen als veilig voedsel.

Door een potje mais te voeren trek je niet alleen karper aan, maar ook veel witvis als brasem en voorn die je mais ook opvreten waarbij de kans bestaat dat er geen karper aan te pas is gekomen voordat je voer al is weggevreten. Zeker omdat mais uit een potje erg zacht is en door de ander witvissen makkelijk verwerkt kan worden.

Je kan wel degelijk met partikels voeren en boilies tegelijk, maar dan hebben de partikels bijvoorbeeld als doel om de vis op je stek te krijgen (partikels trekt witvis aan en witvis trekt weer karper aan) waardoor de karper ook van de partikels gaat vreten.
Door er boilies bij te voeren zal de karper de boilies ook gaan eten en zal er terugkomen om te kijken of er nog meer boilies te vinden zijn.

Je kan in de dierenwinkel heel goedkoop partikels kopen, een zak duivenvoer kost ongeveer 15 euro en dan heb je 25 kilo voer, dit moet je wel eerst 24 uur weken en 30 minuten koken voordat je het gaat voeren.
Als je dit niet doet en je voert de partikels kunnen de partikels gaan uizetten in de maag van de karper en de karper kan hier van doodgaan... dus altijd eerst koken.

Als je dan 2-3 kilo van die partikels voert kan je makkelijk 500 gram- 1 kilo boilies erbij voeren. Het is wel afhankelijk van het water, de temperatuur, de bezetting van karper en de aanwezigheid van de hoeveelheid witvis, maar het water is nu bijna overal wel boven de 10 graden en dan gaan de karpers weer flink op zoek naar voedsel.

Als boilie zou ik geen tijgernoot kiezen, die zou ik bewaren voor de zomer... dan komt deze beter tot zijn recht, want in gemalen tijgernoten zit olie.
Deze olie lekt uit je boilie als deze in het water ligt en olie stijgt omhoog.
In de zomer zwemmen karpers vaak op half water of zelfs in de bovenlaag, de olie kan de karper dan aanzetten om naar beneden te duiken om te kijken wat daar zo lekker ruikt.
Tijgernotenboilies hebben mij in de zomer het beste resultaat geleverd.

Een vismeelboilie doet het altijd wel goed, zeker in het voorjaar als de vis weer wat eiwtten kan gebruiken.

Succes!
Anonymous

24-04-2008 17:39

wat een goede en duidelijke reacties

maak het nog uit wat voor duiven voer ?

als ik bv alles laat weken en daarna kook
kan ik het dan bv als bolletjes in vriezen zodat het makkelijk te gooien is ?
en als het in gevroren kan worden hoelang kan je het dan bewaren

echt heel erg bedankt voor de informatie

zijn er trouwens geen goekopere bollies te koop voor voerplekken ?
patrick hoep
Berichten: 215
Lid geworden op: 29-12-2005 23:39
Locatie: callantsoog (NH)

24-04-2008 21:34

jah heb je wel maarjah je moet zelf bedenken of je dit wil jah of nee.

ik zou het eigenlijk nooit doen want de karper leert jouw voerbolie als eten en lekker wanneer je met je haakaas gaat liggen die ze niet kunnen.

persoonlijk zou ik als ik jouw was dan proberen zelf bolies te draaien is goedkoper. zow ken je voeren met goede bolies en ook mee vissen. 1 nadeel kost wel tijd.

Greetz Hoeppie 8)
Anonymous

25-04-2008 19:23

verder nog iemand andwoord op me vraag ?
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

26-04-2008 11:22

Als je duiven voer invriest gaat dat heel lang mee kan je gerust een jaar bewaren. Verder kan ik je dezelfde tip geven ga zelf bollen draaien. Het is duur in de aanschaf maar dat heb je er zo weer uit. maar wat is duur 10 kilo boilies is ook 150€ daar heb je als thuisdraaier je spullen wel voor. roltafel deegspuit enz.Want 15€ voor een kilo bollen is toch zwaar overdreven. ik draai ze zelf voor ongeveer 4€ de kilo.




Vr gr peter
vr gr peter
Anonymous

26-04-2008 22:06

hoi peter

zelf ballen draaien ga ik nog maar even mee wachten
het geld is het probleem niet
maar ik wil eerst is vis zien
ik ben dit jaar weer voor het eerst gaan karperen en heb nu zoon 55 uur gekarperd
ik weet niet wat ik verkeerd doe maar heb alleen 1 brasem verder niks
ik zou wel zelf ballen willen gaan draaien maar moet er eerst vertrouwen in gaan krijgen
want hoe het nu gaat vind ik het niet alles
Anonymous

27-04-2008 14:37

als ik het goed begrepen heb
zijn vismeel bollies deze tijd goed

tijgernoot bollies in de zomer

maar wanneer kan je de zoete bollies het beste gebruiken zoals tuttie fruttie ? en strawberry cream select gold range ?

verder heb ik nog nash monster pursiut

wanneer kan ik welke bollie het beste gebruiken ?
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

27-04-2008 23:01

Beste enrico,

Je kunt nu ook gerust met een zoetebol vissen hoor geen probleem het is niet zo dat zomer bv standaard een vismeel bol goed werkt en in de winter bv een licht verteerbare birdfoodbol. Je kunt hier gerust in variëren ik heb vorige zomer goed gevangen op een zoetebol maar ook een vismeelbol. :wink:



gr peter
vr gr peter
Anonymous

28-04-2008 09:58

bedankt voor je reactie peter

ik ga van de week maar beginnen met een voer plek want nu vang ik ook helemaal niks
en het word er dan natuurlijk niet leuker op

moet je elke dag de zelfde tijd voeren op de voerplek ?

en maak het nog uit wat voor duiven voer sierduiven of postduiven bv?

heel erg bedankt voor de reacties
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

28-04-2008 10:46

Het voeren op de zelfde tijdstippen zou ik wel doen als je bv tussen 6 en 7 voert zou ik dit wel aanhouden. Gewoon lekker langs de kant voeren met bv een boom als mikpunt dan zit je altijd richting voerstek. Het verschil in duiven voer maakt niet heel veel uit. Wat ik wel weet is dat sierduiven voer fijner is als postduiven voer. Ik zou de grofste variant nemen dit in verband met witvis activiteit. Succes en nu hopen dat je wel wat vangt. :wink:


Vr gr peter
vr gr peter
Anonymous

28-04-2008 11:19

heel erg bedankt peter

en de rest ook natuurlijk
Gebruikersavatar
Eric Reeuwijk
Berichten: 284
Lid geworden op: 12-05-2007 10:53
Locatie: Utrecht

28-04-2008 13:02

probeer het volgende eens, heb er afgelopen weekend goed op gevangen.

- 15 mm squid boilies
- 15 mm squid boilies doormidden gesneden
- mini frolic doormidden gesneden
- squid pellets 3mm
- squid pellets 6mm


bevis de voerstek met een 15 mm squid boilie
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Anonymous

28-04-2008 14:46

doe je die frolic aan je lijn of als voer ?
Anonymous

28-04-2008 21:47

kan ik eigenlijk verder nog iets toevoegen aan het duiven voer om het aantrekkelijker te maken als ik het kook of laat weken zodat het word op genomen door het voer ?

en hoe groot moet de voer plek zijn bv 1,5 meter bij 1,5 meter ?
Gebruikersavatar
Eric Reeuwijk
Berichten: 284
Lid geworden op: 12-05-2007 10:53
Locatie: Utrecht

29-04-2008 08:16

Enrico ten Bosch schreef:doe je die frolic aan je lijn of als voer ?


ja dat kan, maar zelf doe ik er een boilie aan omdat na 3 uur de frolic zo zacht is dat hij mogelijkerwijs van
je hair af kan vallen.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Anonymous

29-04-2008 21:09

heb vandaag bij een molen 25kg duiven voer gekocht voor 12 euro en 1 kilo hennep voor 2 euro

dus even kijken of het hier een beetje mee gaat lukken

verder zag ik bij de molen dat ze echt alles hebben om bollies te maken zelfs kant en klare bollie mix


kan ik eigenlijk verder nog iets toevoegen aan het duiven voer om het aantrekkelijker te maken als ik het kook of laat weken zodat het word op genomen door het voer ?

en hoe groot moet de voer plek zijn bv 1,5 meter bij 1,5 meter ?
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

29-04-2008 21:13

wat dacht je van een emmer mais (na het koken ) laten weken met water en een halve fles limonade siroop in gewenste smaak :wink:
zal wel......!
Anonymous

29-04-2008 21:54

zoals je kan zien heb ik al een zak duiven voer gekocht en een zak hennep vandaag :)
kan daar ook siroop bij ?

moet je nouw eerst koken en dan weken ?
yan boo
Berichten: 300
Lid geworden op: 20-03-2008 20:25

30-04-2008 12:15

Enrico ten Bosch schreef:zoals je kan zien heb ik al een zak duiven voer gekocht en een zak hennep vandaag :)
kan daar ook siroop bij ?

moet je nouw eerst koken en dan weken ?


neej, je moet ze eerst 24 uur laten weken en daarna ongveer 30min. koken!

yan boo
Vissen is niet vangen!
Anonymous

01-05-2008 19:28

vandaag voor het eerst wezen voeren

zondag vissen!!!




met op goed weer hopende groeten
Enrico :)