Paalse plassen vergunning?

Hans Wikkerink
Berichten: 228
Lid geworden op: 23-08-2006 10:58

24-04-2008 16:27

Hoi Kees,

Ik heb even geinformeerd bij de locals je hebt er inderdaad gevist,
zelfs een keer 3 weken aan 1 stuk wat ze mij vertelden.
In deze 3 weken 1 gevangen terwijl de anderen de pannen van het dak vingen werd mij verteld, tenminste als jij dat was groot blond en redelijk van postuur.

Ik moest je vooral bedanken dat je de gewichten zo enorm opdreef,

Met vissende groet vanuit den Bels,

Hans
Gebruikersavatar
schipper kees
Berichten: 284
Lid geworden op: 13-04-2008 17:51
Locatie: putten

24-04-2008 17:58

verweiderd
Laatst gewijzigd door schipper kees op 28-09-2009 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

24-04-2008 18:52

Je bent iets vergeten... 9 veertigers moest in het vet, cursief en onderstreept staan.

De uitwassen van de moderne karpervisserij... Vergeef me de liefde, maar dit moest er héél ff uit.
dasselaar bert
Berichten: 3
Lid geworden op: 13-04-2008 17:53

24-04-2008 21:27

Mark als alle vissen in belgie al gevangen zijn?
Waarom willen jullie dan deze vangstgegevens van het k.k z.w.v a.k v.k.,
Ken deze nederlandse man en die geeft alleen om het vissen zelf.
De rest wordt wel gepubliceerdt in alle vakbladen.
En wie schrijft zal altijd een .......zijn.
Ik geniet er wel van hoe laag de mensen kunnen gaan.
Gebruikersavatar
schipper kees
Berichten: 284
Lid geworden op: 13-04-2008 17:51
Locatie: putten

25-04-2008 00:07

verweiderd
Laatst gewijzigd door schipper kees op 28-09-2009 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
K. van den Herik

25-04-2008 07:37

ik werk ze f met OCR s heelt he l vee typen
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

25-04-2008 07:49

Het gaat helemaal niet om vangstgegevens. Je moest eens weten wat wij hier moeten doen om een karper op legale manier uitgezet te krijgen. Hoe je moet smeken om vangstregistratie, de uren die je steekt in de opmaak van zo'n dossier... En het gaat in vele gevallen niet eens over waters waar de mensen die zich inzetten voor deze dossiers zelf vissen!

Je hebt groot gelijk als je zegt dat bijna alle grote vissen in België al gevangen zijn. Informatie moet ook helemaal niet binnen een klein groepje blijven, dat heb ik nooit beweerd. Eén van de belangrijke pijlers van het VBK is ook informatie delen met elkaar.

Wat ik hier probeer aan te kaarten (heb trouwens niemand aangevallen op wat voor manier dan ook) is dat het zeer jammer is dat bijna alle info over waters klakkeloos op het internet wordt gezet. In midden jaren negentig, toen ik begon, kreeg men ook info. Door onder vissers te vertoeven, met elkaar te praten. Je zal maar een lokale visser zijn die al jaren in alle rust z'n visserij probeert uit te oefenen. Zou jij een kant en klare gids willen op het internet over jouw water?

Ik begrijp goed dat er iets wringt als je bepaalde wantoestanden en slechte ervaringen met mensen hebt meegemaakt. Maar er zijn ook heel veel vissers die wel loyaal zijn en een ander z'n vissen gunnen.

K ga me verder niet meer bemoeien met dit topic (had ik ook niet moeten doen, want ik mag dat niet meer sinds kort). Probeer gewoon realistisch en een beetje onder voorbehoud om te springen met sommige info. Het hoeft niet allemaal voorgekauwd te worden, dat is althans mijn bescheiden mening.
K. van den Herik

25-04-2008 08:18

Vind zelf dat dat reageren van jou Mark, maar of welke vertegenwoordiger van welke club dan ook, dus wel mag.

Begint anders toch ergens op een start van cesuur te lijken?

Kees Verhey nix meer zeggen over de politie? Of Omar?

En elke zeiksnor die, zodra zich in het nauw gedreven voelt en zeker als dat is op basis van argumenten, en dan er de of een club er maar bij betrekt, is rijp voor een uurtje eeuwige jeuk en 2 lamme klauwen om te krabben.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

25-04-2008 08:27

Maak je niet druk Mark, ik neem dat stokje graag van je over. Het gaat er niet om of Kees die vissen al dan niet gevangen heeft. Waar ik niet tegen kan is dat als je er zelf (al lang?) niet meer vist je zomaar alle informatie (die dus niet eens actueel meer is) zomaar op een board zet. De locals van deze plas (en van alle andere plassen die op deze lullige manier in de belangstelling worden gebracht door internetgeile sensatiezoekers) zullen Kees vast zeer dankbaar zijn voor zijn uitgebreide informatie. Kees bedankt, je bent een echte fijne vent. Gelukkig is het 's nachts verblijven aan dit water dit jaar ook afgelopen en zullen ook de boetes die daarop worden uitgeschreven niet mals zijn. Wat dat betreft spreek ik uit eigen onprettige ervaring.
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
Hans Wikkerink
Berichten: 228
Lid geworden op: 23-08-2006 10:58

25-04-2008 08:57

Sluit ik me helemaal bij aan Peter,
alleen nog een kleine aanvulling op die internet geile persoon,
dat van die 100 veertigers is grote bull shit.
Gebruikersavatar
schipper kees
Berichten: 284
Lid geworden op: 13-04-2008 17:51
Locatie: putten

25-04-2008 17:57

verweiderd
Laatst gewijzigd door schipper kees op 28-09-2009 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
schipper kees
Berichten: 284
Lid geworden op: 13-04-2008 17:51
Locatie: putten

25-04-2008 18:01

verweiderd
Laatst gewijzigd door schipper kees op 30-11-2009 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
robby swennen
Berichten: 88
Lid geworden op: 01-06-2003 02:00
Locatie: Bocholt (Belgie)

25-04-2008 19:25

Kees,

Je geeft zelf aan wat voor een achterlijke maatschappij het hele karpervissen is. Niet iedere visser is een eikel maar de rotte appels zorgen wel voor de vele ergernissen bij degenen met het hart op de juiste plaats. Uit jouw postings kan ik afleiden dat jij het zielige aspect binnen onze visserij ook beu bent, net zoals vele anderen. Je beweert dat je al de wateren met veel plezier hebt bevist, buiten de onnozele incidenten met enkele eikels, en respecteerd maar toch verkracht je ze nu door ze te grabbel te gooien op het overbodige internet. Of is dit misschien een manier om enkele individuen een hak te zetten?
Iemand met respect voor de "karpers" stuurt geen horden mediageile internetvissers op een water af zodat het weer eens naar de kloten geholpen kan worden. Jij weet net zo goed als mij dat er op de forums veel mensen zitten die het niet zo goed voorhebben met onze vriend karper als het zou moeten zijn. Als je nog eens info over een water plaatst denk dan eerst eens na over de gevolgen, ook al vis je er zelf niet meer. Het feit of het nu correcte info is of niet laat ik nog in het midden, de meesten snappen het wel.
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

26-04-2008 07:46

Dat vraag ik me wel eens af Robbie, of de meesten het snappen. Soms denk ik dat er nog maar een paar zijn die het echt snappen. De rest lijkt met steeds meer minachting voor de natuur (en hen die daar wel goed mee omgaan) achter het verbeteren van hun record aan te jagen. Nietsontziend, (vis)vrienden verloochenend, regels negerend en vooral zo veel mogelijk op zichzelf gericht achter een doel aan wat voor hen die het wél snappen een nietszeggend doel is geworden. Kale cijfers op zich zeggen helemaal niks. Ik ben en blijf van mening dat je absoluut geen respect toont voor natuur, vis en lokale karpervissers als je zomaar een verhaal op het internet kwakt over een bepaald water. Ook niet als je jezelf vervolgens verschuilt achter drogredenen dat je "eerlijk antwoord wil geven" aan mensen die een vraag stellen terwijl je jezelf "een leugenaar" noemt.

Als je zonodig informatie wil geven kun je dat ook via een PB doen. Dit is gewoon uitlokking van een reactie en als je vervolgens dan ook nog het lef hebt om te zeggen dat je dat tóch allemaal niks uitmaakt, geeft dat behoorlijk goed weer in welke categorie "vissers" ik je plaats. In de categorie "zij die het niet snappen" dus.
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
Gebruikersavatar
Nandie Vleugels
Berichten: 26
Lid geworden op: 22-04-2008 15:02
Locatie: Neerbeek

26-04-2008 09:37

Is dit hier het afzeik forum of zo......
Wat kunnen mensen zich toch druk maken. Ga lekker vissen en kom tot rust.
Geniet van de mooie natuur en misschien de mooie karpers die je wel of niet vangt.
Dit is mijn 2de jaar dat ik weer op karper vis maar ik merk dat het hier het zelfde aan toe gaat als bij het wedstrijd vissen de ene gunt de ander niks.
En dan de zooi wat de mensen achter laten en de wild west verhalen die overal de ronde doen.
Laat mij dan maar lekker genieten van de natuur en de vissen die ik wel of niet vang......
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

26-04-2008 18:49

Nandie,

Ik denk echt niet dat hier iemand wordt afgezeken hoor. K lees toch heel beleefde en normale antwoorden vanwege een kant.

Groeten, Mark
Gebruikersavatar
Nandie Vleugels
Berichten: 26
Lid geworden op: 22-04-2008 15:02
Locatie: Neerbeek

26-04-2008 21:53

Vind je Mark, vind toch dat hier mensen als leugenaar worden uitgemaakt. En een beetje belachelijk worden gemaakt. En sommige mensen kunnen inderdaad niet zo goed lezen of lezen wat ze graag willen lezen.
Dit moet toch ook een beetje informatief zijn.
Of zie ik dit verkeerd?

En volgens mij zwemmen er overal wel grote karpers rond.
Als je al die rivieren in Nederland en Belgie ziet denk niet dat alle karpers al een keer gevangen zijn..... :wink:
Er zijn zo veel plekken waar zelden of nooit op karper word gevist en waar ik zeker van ben dat er grote karpers zitten.

Denk dat sommige mensen gewoon verkeerd bezig zijn.....

Groeten Nandie
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

27-04-2008 12:50

Hij noemt zichzelf een leugenaar Nandie, dat zijn niet MIJN woorden.
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
Gebruikersavatar
Nandie Vleugels
Berichten: 26
Lid geworden op: 22-04-2008 15:02
Locatie: Neerbeek

27-04-2008 17:56

Peter van de Sande schreef:Hij noemt zichzelf een leugenaar Nandie, dat zijn niet MIJN woorden.


Dat heb ik toch ook niet gezegt dat het jou woorden zijn Peter.
Maar je voelt je blijkbaar wel aangesproken....

Maar goed waar bemoei ik me eigenlijk ook mee en tis veel te mooi weer om binnen te zitten.
Helaas is mijn auto kapot kan even niet vissen.

Gr Nandie
Gebruikersavatar
schipper kees
Berichten: 284
Lid geworden op: 13-04-2008 17:51
Locatie: putten

27-04-2008 19:20

verweiderd
Laatst gewijzigd door schipper kees op 28-09-2009 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

28-04-2008 06:10

Kees laat je niet opnaaien,je hoeft niks te bewijzen er zijn mensen zat die weten dat jij eerlijk ben en geen fantast.Toen ik een keer je fotos mocht zien waar jij zeker ook niet te koop mee loop.ik moest aardig zeuren voor je ze liet zien dacht ik bij me zelf tering dat zal ik nooit bij elkaar vissen.Kees ik spreek je nog wel eens aan de waterkant ouwe hardcore visser
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
K. van den Herik

28-04-2008 07:32

Doe gerust voort, maar met het spuien van zoveel frustratie, zeker zonder dat men weet waarom precies, ben je zo een parodie op een icoon.

Laten we eerlijk zijn :roll: , 2000 uur 5 karpers en dan met droge ogen uitleggen hoe je er het best kan vissen...

MVG

Klaas
janwillem hilverts

28-04-2008 09:28

97% van wat hij zegt is war, de overige 3% is, of dom gelul, of je kop gewoon ff lekker gek maken :lol:

Hoe iemand schrijft, hoe iemand praat, maar vooral hoe iemand leest! wil nog niet zeggen of iemand een leugenaar is of niet! Een mense zegt (of schrijft) vaak dingen omdat die persoon zelf gewoon al dat gezeik niet om zich wil hebben. Je kan het zien als met voorbedachte rade :) De mensen die hem kennen weten waarom hij zo reageerd en zo doet!

Ik spreek hier uit ervaring, want ik heb zelf een ruime 2 jaar met deze man mogen vissen. Dankzij hem bezit ik kennis die ik never nooit te weten was gekomen! Die kennis gaat uitgebreid van voer tot vissen en van socio tot life! En niet te vergeten vele wateren in NL en BE!

Maar nogmaals, als je een persoon gewoon niet kent in levende lijve, ken je zekern iks uit het schrijven halen van die persoon! Althans, niet over zijn karakter! Je leest hier alleen, je ziet geen non verbale communicatie! Dat maakt een verhaal al snel anders!

En Klaas...

2000 uur voor 5 karpers is niks! Ik ken wateren waar je blij mag zijn als je er 1 vis vangt in een heel jaar!
K. van den Herik

28-04-2008 10:20

97% van wat hij zegt is war
zeg ik: in de...
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

28-04-2008 17:12

Blijft het nog steeds niet gepast ten opzichte van de locals om een water zo op het internet te beschrijven. Nogmaals, hij had ook een PB kunnen sturen en dat weet hij zelf ook.
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl