martin sb blank troep ? antwoord is: NEE, prima bol.


Gebruikersavatar
Eric Reeuwijk
Berichten: 284
Lid geworden op: 12-05-2007 10:53
Locatie: Utrecht

23-04-2008 11:29

ik vis nu al een aantal blank sessies (zie onderschrift) en het valt me op dat deze blanks samen vallen met de sessie's dat ik martin sb bollen gebruik.

1 hengel voorzien van martin sb mistery fruit pop-up 20 mm met pva string met ongeveer 7 20 mm martin sb mistery fruit bollen en met de hand een stuk of 10 rondom de stek gevoerd.

andere hengel voorzien van martin sb squid 15mm (geen pop-up) gedompeld in de martin sb squid dip met daarbij aan de haak een pva zak gevuld met een mix van 3 mm en 6 mm halibut pellets en 7 stuks 15mm martin sb bollen en ook hier een stuk of 10 bollen rond de stek handmatig bijgevoerd.

afstand tussen de 2 stekken is ongeveer 30 meter.

op deze stekken vang ik op frolic en andere merken boilies wel maar op martin sb gebeurt er echt helemaal niks.
ligt dit nu echt aan martin sb ??
ik heb ook het idee dat de bollen van martin sb minder sterk ruiken dan andere bollen.

wat denken jullie ?
Laatst gewijzigd door Eric Reeuwijk op 29-04-2008 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Gebruikersavatar
Stephan van Went
Berichten: 430
Lid geworden op: 26-07-2006 10:40
Locatie: Noord Holland

23-04-2008 11:42

Ik heb vorig jaar 50 kg MSB bollen overgekocht voor een scheet, monstercrab. Ik heb hier leuk mee gevangen.

Toch vis ik liever met een boilie zonder conserveringsmiddelen, zoals een waterlandbaits boilie 8)
Mvg,
Stephan van Went
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

23-04-2008 11:58

heb ook best vaak gevist met martin sb.. waar ik toch redelijk mee ving! Word er veel gevist met deze boilies? misschien is dat het.. ik weet zo ok niet
Gebruikersavatar
Eric Reeuwijk
Berichten: 284
Lid geworden op: 12-05-2007 10:53
Locatie: Utrecht

23-04-2008 12:01

wij hebben hier in ede jaspara zitten met een boiliedraai service. mischien daar maar eens een bezoekje plegen..

ik ga het nog 1 sessie proberen met martin sb. wil het dan WEER niet lukken tief ik die zooi weg en zal ik NOOIT meer produkten van martin sb aanschaffen.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

23-04-2008 14:17

Als het echt troep is zou het niet worden verkocht en zeker niet in die aantallen waarme ze nu de toonbank over gaan!

En het ene water is het andere niet, wie weet vang je op een ander water je helemaal scheel met deze bollen.
En vooral met deze warmere temperaturen is de vis toch al meer aan het zwemmen, kan het toevallig niet aan je stek liggen dat ze daar nu minder aanwezig zijn? :wink:

En je zegt dat je met Frolic en andere boilies wel vangt, waarom dan veranderen?

Never change a winning team :wink:

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Nick Flip

23-04-2008 16:53

Glaas Reeuwijk schreef:wij hebben hier in ede jaspara zitten met een boiliedraai service. mischien daar maar eens een bezoekje plegen..

ik ga het nog 1 sessie proberen met martin sb. wil het dan WEER niet lukken tief ik die zooi weg en zal ik NOOIT meer produkten van martin sb aanschaffen.


Ik geef je helemaal gelijk!
Stuur die bollen maar op :D
Gebruikersavatar
Eric Reeuwijk
Berichten: 284
Lid geworden op: 12-05-2007 10:53
Locatie: Utrecht

23-04-2008 17:20

mocht je willen ;)

ik ga het een sessie proberen op een ander water, helaas is dit wel een 10 min langer fietsen met al die zooi aan mijn schouders.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Gebruikersavatar
Peter Kamp
Berichten: 93
Lid geworden op: 08-01-2008 23:18

23-04-2008 17:27

ik heb een week met martin sb gevoerd en daarna gevist: dikke blank, hetzelfde met proline op zelfde water loopt perfect... kan toeval zijn maar vang over het algemeen op veel andere merken wel beter dan op martin sb. :-?
"leg de mat maar klaar, we gaan vangen!"
Gebruikersavatar
Eric Reeuwijk
Berichten: 284
Lid geworden op: 12-05-2007 10:53
Locatie: Utrecht

23-04-2008 17:30

ja idd kan dat toeval zijn maar sins ik martin sb gebruik heb ik al 5 blanks :s

maar ik ga het nog eens op ander water proberen zoals ik al zei..
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Bert-Jan Bosman
Berichten: 191
Lid geworden op: 02-02-2006 18:19
Locatie: Genemuiden

23-04-2008 18:35

wij hebben hier bij ons hele goede ervaringen met MSB vooral de scopex en de squid. scopex vooral met een voerplek en de squid vooral instant maar de squid was nogal zacht misschien dat dit een voordeel was?? Zou ze zeker niet weggooien maar nog even een poosje de kans geven. Zou zeggen probeer eens een voerplek te maken. Bij ons zijn de vissen wel heel kieskeurig op de smaak. De ene smaak van MSB wil soms goed vangen op het ene water en het andere water weer niet en een andere smaak van MSB weer andersom.
bb mix anders nix
Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

23-04-2008 19:01

ik draai nu zelf me bolle, maar viste eerst volop met msb, en ving er op al me wateren mee, denk dat toch aan je eigen visserij zal liggen,

maar kan ook aan je water liggen :wink:
Karper vissen is simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel karpervissen
Gebruikersavatar
jurgen heintjes
Berichten: 682
Lid geworden op: 28-08-2006 12:53
Locatie: JRC twin skin

23-04-2008 20:27

Persoonlijk denk ik dat er veel met Msb op jouw water gevist word Glaas.
Verandering van spijs doet eten en eerder zal er op hetzelfde water mischien wel heel goed gevangen zijn met Msb.

Ik denk dat het in dit geval niet direct te maken heeft met de kwaliteit van de boilie.

Probeer eens wat anders.. :wink:
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

23-04-2008 21:39

Glaas Reeuwijk schreef:ja idd kan dat toeval zijn maar sins ik martin sb gebruik heb ik al 5 blanks :s

maar ik ga het nog eens op ander water proberen zoals ik al zei..


Misschien je rigje op een plek leggen waar je wel vis kan verwachten?
Scheelt een hele hoop... ;-)
patrick hoep
Berichten: 215
Lid geworden op: 29-12-2005 23:39
Locatie: callantsoog (NH)

24-04-2008 01:10

hey het is wel de bedoeling die martin sb aan je hair te doen he ;) :P

nee ik heb nooit geen klagen over martin sb al merk ik wel dat ik hier op het kanaal minder der mee vang. je zal het niet geloven maar dan vang ik meer met een conserveringsmiddel bolie. (mooi scrabbel woord) zown ding dat je zelf denkt van najah zeg. alles wat tegen ons principe ingaat.

maar ga ik hier mee vissen op een klein water in bijv. schagen (hier in de buurt) vang ik me scheel op die dingen. gooi ik dan een conseveringsmiddel bolie erin dan van ik echt geen drol.

wat een anderen boarder ook al zei het ene water is het anderen niet. zonder proberen weet je het niet.

Greetz Hoeppie 8)
K. van den Herik

24-04-2008 07:08

Gelukkig is karpervissen blijkbaar nog steeds iets anders dan witjes tikken. Helaas is het nog steeds gemakkelijker om eigen falen op iets of iemand anders af te wentelen.

Tja en wie het verschil niet begrijpt tussen 1 0f 2 weken in een voorjaar ach...

Hier is in elk geval de watertemp pas definitief boven de 10 graden.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

24-04-2008 08:33

Als ik bij nood een merk readymades zou moeten gebruiken zou het martin sb zijn. Of freezers van pro line. Vroeger, voordat ik zelf draaide/liet draaien viste ik practisch altijd met boilies van martin sb. Vooral instant en met korte voersessies vingen ze gewoon erg goed. Eigenlijk op alle wateren waar ik toen viste werden ze instant wel gepakt. Verschilt natuurlijk welke smaak je gebruikt, maar ik zou het blanken niet zomaar op martin sb boilies afschuiven!
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

24-04-2008 09:50

Glaas Reeuwijk schreef:mocht je willen ;)

ik ga het een sessie proberen op een ander water, helaas is dit wel een 10 min langer fietsen met al die zooi aan mijn schouders.


Zooo 10 minuten ja? Phoe phoe :roll: Even on topic: Heb zelf ook niet al te beste ervaring met MSB, de boilies waren wat mij betreft wat aan de droge kant (kan aan de betreffende lading hebben gelegen..) Omdat ik veelal instant vis heb ik de boilies echter geen goede kans kunnen geven. Ik denk ook dat deze vroege periode geen goede graadmeter is voor het testen voor een voor jou nieuwe boilie. P.S Frolic vangt overal.
©
Gebruikersavatar
pim starreveld
Berichten: 897
Lid geworden op: 22-09-2005 10:00
Locatie: zaandam

24-04-2008 10:47

tja je zal maar 5x blanken met hetzelfde merk :roll: dan weet je zeker dat je kut bollen heb :-? :roll:

Blanken heeft namelijk altijd een reden, is het niet dressuur is het wel slecht aas of het koude weer. Het kan niet meer dat je ''gewoon'' een paar keer niets vangt :wink:
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

24-04-2008 12:00

In het voorjaar, en zeker als het water nog koud is zijn de vissen een stuk passiever en hebben ze zeer korte aasperiodes en zwemmen ze maar een beperkte aftand om wat voedsel te nuttigen.
Veelal liggen de vissen op de winterstekken zoals bruggen, omgevallen bomen, diepe kuil, enz

Als je dan op een stek vist waar de vis in het vroege voorjaar niet of nauwelijks komt, dan is het lastig om een karper te vangen.
Vis moet je zoeken in het voorjaar, op zoek gaan naar aanwijzingen die vriend karper altijd wel een keer afgeeft.
Door lomp je aas in het water te gooien en af te wachten zal je in de regel niet de meeste vissen vangen, of je moet per toeval een hotspot hebben 'gehit'...

Of de Martin SB bollen slechte boilies zijn... Ik heb er in het verleden ook wel mee gevist en ook gevangen, maar er is beter aas te verkrijgen op de markt, maar ook slechter...
Gebruikersavatar
Eric Reeuwijk
Berichten: 284
Lid geworden op: 12-05-2007 10:53
Locatie: Utrecht

24-04-2008 12:51

met dit weer bevis ik het water voornamelijk vlak voor het kanaaltje wat 2 stukken water met elkaar verbind.
ik ga het zeker nog een sessie proberen.
komend weekend zal ik het weer gaan proberen.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
peter andrae

24-04-2008 13:30

Misschien zou je de bollen even moeten laten voor wat het is of zullen al die toeters die ik net heb gezien van brasem zijn :lol:.

Martin SB is niks mee misschien zit je op heel veel wateren op dit moment met bollen wel voor jan met de korte achternaam.
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

24-04-2008 13:41

peter andrae schreef:Misschien zou je de bollen even moeten laten voor wat het is of zullen al die toeters die ik net heb gezien van brasem zijn :lol:.


Als jij hetzelfde hebt gezien als ik... Ga je vanavond met een zak brood op stap;)
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

24-04-2008 13:55

Lol... om het even...
Zag vanochtend weer de bekken uit het water in de waterplanten happen.
Wat een paar dagen mooi weer al niet kan doen...
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

24-04-2008 14:03

bij ons is er nog niet veel leven te zien jammer genoeg