Trolley advies gevraagd


Plaats reactie
Peter Baan
Berichten: 457
Lid geworden op: 03-01-2006 19:20

10-02-2008 18:58

Er zijn er tegenwoordig nog al wat op de markt.

Wie heeft er ervaring met zo'n ding en kan me vertellen welke ik het beste kan aanschaffen.
Een 2 wielige moet ik niet. Er moeten af en toe flinke afstanden mee worden gelopen dus er moet ook aardig wat gewicht op kunnen.

Het maakt me niet uit welk merk het zal zijn. Van x2 tot fox/nash als het maar degelijk is!
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

12-02-2008 16:36

Peter,

Er zijn er meedere goede trolly's / barrows, waar ik vooral op heb gelet is de plaatsing van het wiel, vooraan is gewoon een rugbreker! dat moet je niet hebben!
Ben zelf opzoek gegaan, en meerdere bekeken en getest.

Nieuwe van trakker de x-trail ziet er toppie uit! rond de 100 euro meen ik, zeer solide op het eerste gezicht.
Extra ding aan de voorkant waar je ook nog een tas op kwijt kunt, goed geplaatst wiel, frame is van dikke buizen, oogt zeer solide.

Afbeelding

De trakta barrow en de renegade van van fox, waarvan de laatste de duurtste is van de twee.
de trakta mist helaas weer zijkanten om alles fijn bij elkaar te houden.
Beide hebben het wiel ook meer naar het midden zitten, de trackta is makkelijk te demonteren, vind alleen het frame vrij iel, dunnen buizen.

Nash Nomad is wel goed, hier kun je kiezen voor enkel of dubbel wiel, of dubbel wiel in het midden.
Afbeelding
Frame is goed, de extra's zijn ook fijn die je krijgt aan tassen, wiel goed geplaatst.

Verder zijn de carp-porter http://www.carpporter.com/ uitstekende trollies, heb hiervan zelf de prestige mk2 porter.
Heb hiervoor gekozen, vooral omdat deze in engeland veelvuldig wordt gebruikt, er veel reviews over waren van mensen die zeer tevreden waren, beetje de rolls onder de barrows.
Alles goed verstelbaar, en levenslange garantie op het frame! hand gelast en getest.
De mk4 is ook wel mooi, alleen vind ik hem veel te lomp! wel meer mogelijkheden qua tassen, maar dat vind ik minder interessant.
De mk2 is echt super, koste wel een paar centen maar heb er echt super veel plezier van, flinke hoeveelheden zijn geen probleem en is goed mee te nemen in de auto, neemt weinig ruimte in.

Afbeelding
Afbeelding

Mochten er nog vragen zijn hoor ik het graag van je!

Groet,

Edward
arjan bisschop
Berichten: 85
Lid geworden op: 15-01-2004 22:46
Locatie: hoogeveen
Contacteer:

12-02-2008 18:02

De trackta van fox is een grote robuuste trolley waar je veel materiaal op kan pleuren. Door het centraal geplaatste wiel is het gewicht erg dragelijk , mijn inziens een aanrader!

Afbeelding
Peter Baan
Berichten: 457
Lid geworden op: 03-01-2006 19:20

12-02-2008 21:37

Edward weet je toevallig wat de mk2 kost in NL? (omgerekend rond de 300E), maar adviesprijs en verkoop prijs in vele winkels willen nog al eens flink verschillen.

Mijn oog was idd ook op de carp porter gevallen, maar had niet verwacht dat ie ook in nederland de leveren zou zijn.

Mijn tweede keus zou de pathfinder barrow van Nash (ong. 140E) zijn. Heeft iemand misschien ervaring met deze barrow? Mijn stretcher van Nash bevalt me ook super. Degelijk in tegenstelling tot m'n ouwe fox. Deze barrow heeft alleen geen zijbeugels. Is dit echt een nadeel? Als je je stretcher er ondersteboven op gooit met poten uitgeklapt, werkt het dan ook niet prima? En hoe kan je dan evt op deze manier het beste je stretcher goed bevestigen aan je trolley?

http://www.nashtackle.co.uk/Barrows/

Persoonlijk vind ik het een flink prijsverschil tussen beide. Je hebt twee nash's voor een carp porter.

Bij de fox trolley's heb ik een tijdjes staan kijken, maar ben voorzichtig geworden met fox. Ik heb minder goede ervaringen met mn oude fox stretcher. (stevigheid)
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

12-02-2008 21:54

Heb onlangs de Fox trackta aangeschaft.
3 dingen welke me overstag hebben doen gaan om voor deze te kiezen was
# Deze had de grootste wielmaat van allen welke ik in zwolle gezien hebt
#Geheel plat opvouwbaar en snel weer op te bouwen
# prijs/kwaliteitsverhouding

Er zijn zeker nog meer goede barrows, besef wel dat hoe groter je hem gaat nemen, hoe meer je uiteindelijk ook gaat meenemen. :wink:
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

13-02-2008 08:58

Peter Baan schreef:Edward weet je toevallig wat de mk2 kost in NL? (omgerekend rond de 300E), maar adviesprijs en verkoop prijs in vele winkels willen nog al eens flink verschillen.

Mijn oog was idd ook op de carp porter gevallen, maar had niet verwacht dat ie ook in nederland de leveren zou zijn.

Persoonlijk vind ik het een flink prijsverschil tussen beide. Je hebt twee nash's voor een carp porter.

Bij de fox trolley's heb ik een tijdjes staan kijken, maar ben voorzichtig geworden met fox. Ik heb minder goede ervaringen met mn oude fox stretcher. (stevigheid)


Peter je kunt de prestige carp-porter krijgen bij de hengelsport reus in drempt, de mk2 kost 199,-
Wel even bellen of hij op voorraad is, ze hebben redelijk vaak een nieuwe zending met spullen uit engeland?
Ook Mk4 en de mortorisch aangedreven versie.
Ik zou bij de mk2 misschien wel de barrow bag kopen, zodat je ff wat meer kwijt kunt voor je wiel, tevens makkelijk voor kleine dingen als jerry cans.

Hoe groter het wil hoe meer stabiliteit, maar de wendbaarheid met een kleiner, smaller wiel is echt veel beter.

De prestige carp-porter, lijkt vrij groot maar opgevouwen stelt het echt niks voor, past in de kleintste auto, de foto is echt serieus zoals je hem kan opvouwen, ik maak het nog compacter door de handvatten tussen de zijbeugels op te bergen en als de Y steun voor je foudraal, laat het wiel wel op de assen zitten, maakt het in elkaar zetten nog sneller, en je kunt de voor en zijkanten verder uittrekken zodat je nog meer ruimte hebt.
Wil je echt super veel spul meenemen, dus je spullen voor een weekend inclusief boot, accu en elektromotor, dan raad ik de mk4 aan.
Je zult geen spijt krijgen van de investering van een carp-porter, als tweede keurze maar die is geheel aan jezelf zou ik toch kijken bij Sanders hengelsport naar de trakker xtrail, weet alleen niet hoe compact die opgevouwen is.

Mocht je over de carp-porter info willen hebben laat het me even weten! je mag best met die van mij een proefritje maken.

p.s. op verschillende wateren in engeland gebruiken ze de carp-porter mk2, al ruim 15 jaar.... zonder enig probleem, zegt wel genoeg denk ik over de kwaliteit.

Groet,

Edward
robbe van dyck
Berichten: 26
Lid geworden op: 20-04-2006 19:35
Locatie: buitenland

13-02-2008 11:56

Hallo,

Ik heb een hele tijd de elite trolley van Fox gebruikt, maar daar stonden de wieltjes veel te ver naar voren, heb nu de Trakker Trolley en deze heeft een tenminste een WIEL, je zet vooraan je tas zodat het gewicht niet op je armen en je rug komt maar op het wiel... eindelijk een kar door vissers ontwikkeld.
Grt
Peter Baan
Berichten: 457
Lid geworden op: 03-01-2006 19:20

13-02-2008 18:15

Bedankt voor de reacties

Edward ik weet genoeg... Ik neem aan dat die 199 euro geen type foutje was? :oops:

Dan kan ik denk ik beter niet op een paar tientjes gaan bezuinigen.
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

13-02-2008 19:39

Nee, die 199 euro is geen typo!

Groet,

Edward
Gebruikersavatar
Robert Valkeneer
Berichten: 261
Lid geworden op: 30-03-2005 14:19
Locatie: Lelystad

14-02-2008 08:51

Peter, één van de belangrijkste zaken is de balans. Het wile moet niet aan de voorkant geplaatst zijn maar meer aan naar achteren. Als het wiel vooraan geplaatst is, zoals bij de meeste, heb jij het gewicht op je schouders. op het moment dat het wiel meer jouw kant op komt, wordt het gewicht gedragen door de barrow/wiel. Zeker bij langre afstanden is dat een pré.
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

14-02-2008 09:24

Daar kan ik weinig aan toevoegen Robert!
Je ziet ook steeds vaker dat de plaatsing van het wiel is veranderd t.o.v. eerdere jaren! waar het wiel vooral aan de voorkant zat, zit het nu meer in het midden omdat het wiel vooraan gewoon volledige belasting geeft op je schouders / rug.
Plaats je je tas of stoel vooraan, andere dingen erachter, dan is het een fluitje van een cent om het op te tillen omdat het zwaarte punt achter het wiel licht ligt.

Groet,

Edward
Tom Roozeboom
Berichten: 246
Lid geworden op: 27-12-2010 15:43

29-10-2012 20:02

Ik ben ook van plan om die Carp porter MK2 aan te schaffen, nu zag ik dat daar geen barrow bag bij zit. Weet iemand hoe duur die is?

Zijn er verder nog mensen met nieuwe ervaringen? Dit topic is al 4 jaar oud!

Met vriendelijke groet,
Tom
Gebruikersavatar
Hardy Schuilenburg
Berichten: 201
Lid geworden op: 25-10-2010 17:38
Locatie: Breda

29-10-2012 20:42

Heb de STRATEGY FREEWALKER CARP BARROW gekocht ergens in het voorjaar prima barrow met zoals hier al is aangegeven prima balans.
Tom Roozeboom
Berichten: 246
Lid geworden op: 27-12-2010 15:43

29-10-2012 20:47

Hoi Hardy,

Ja daar zat ik ook al naar te kijken, maar aangezien de MK2 van Carp Porter een 'grotere' naam heeft en ook meer extra's heeft. Tenminste, volgens mij, kan je meer extra's er bij kopen, ik dacht namelijk dat ik dat zag bij Hengelsport Utrecht!

Zijn er mensen die ervaring hebben met de MK2?
Tom Roozeboom
Berichten: 246
Lid geworden op: 27-12-2010 15:43

31-10-2012 15:55

Niemand??
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

31-10-2012 17:35

Ik dacht dat die underbag van prestige iets van 35 a 40 euro was.
Jac Aerts
Berichten: 105
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Helmond

13-01-2018 12:53

Heel oud topic, dat weet ik. Maar zijn er meer mensen die ervaring hebben met de strategy freewalker XL? Is hij echt zo groot of valt het mee? Is hij in transportmodus wel redelijk compact? Wil er namelijk 1 aanschaffen. Bedankt.
Plaats reactie