Stick-mix...Teveel varianten.


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

24-12-2007 23:13

Goededag heren,


Het is winter,veel voeren of uberhaupt voeren werkt nu averechts, ik meen dat ik nu weinig nieuws vertel. :roll:
Om toch die ene winterkarper te vangen wordt er van alles uit de kast gehaald. Ook ik doe dit, namelijk d.m.v een superaantrekkelijk grondvoertje te maken en dit op een bescheiden hoeveelheid aan vriend karper voor te schotelen. Maar.....Het probleem is dat ik door de bomen het bos niet meer zie qua stick-mix. Verschillende varianten van CCMoore, Solar, StickyBaits, Nutrabaits,Mainline,Dynamite-Baits en velen anderen maakt het mijn keus niet gemakkelijker op! Mijn vraag is aan jullie; wat is de ervaring en hoe presenteren jullie dit aan vriend karper?
Mijn voorkeur zelf is d.m.v een P.V.A boilie-funnelweb van 10cm.
Ik heb wat rond zitten neuzen en ik kom een interessant product tegen, namelijk RedVenom(te bestellen op Carpstore.nl). Iemand ervaring hiermee?

Graag jullie ervaring met de het grondvoer en RedVenom en hoe dit te presenteren.

Bij voorbaat dank!
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Wiljo van Eerden
Berichten: 251
Lid geworden op: 11-12-2006 16:38
Locatie: achterhoek

25-12-2007 10:52

Wat ik er zo van gehoord heb zal het niet veel meerwaarde geven. De wolk die je ziet zal elk grondaas geven, door middel van diffundatie, alleen niet voor het oog zichtbaar. Als de karper op zo'n wolk afkomt is dat niet omdat hij/zij deze gezien heeft, want zover rijkt het zicht onderwater niet.

Heb er verder zelf nog geen gebruik van gemaakt dus misschien zijn er mensen met praktijk ervaring?

Zou een leuk discussie punt kunnen worden, groetjes Wiljo
Gewoon doen..........8)
Gerrit Hees

25-12-2007 10:57

in de zomer maakte ik me stick mix van dit:

-fijngeprakte tonijn uit blik
-Cede eivoer
-Boillie kruim
-Kleine pellets

dit deed ik dan in een pva netje en reeg daar me onderlijn doorheen
verder heb ik nooit kant en klare stickmixen gebruikt
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

25-12-2007 11:06

Hoi Wiljo,

Ervaring heb ik er niet mee maar dat komt nog!
Die wolk doe ik niet voor het zicht, eerder voor het loslaten van attractors die maximaal moeten zijn met een minimale hoeveelheid voer.

Hoi Gerardo,

Die mengeling is mij niet onbekent, ik gebruikte ook CeDe voer en tonijnmoten in mn method-mix(voerkorf-idee) maar ik vindt persoonlijk dat het voer aantrekkelijker moet kunnen in de winter.
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gerrit Hees

25-12-2007 11:16

In de beet stond eerst een stukje over iemand die een pva netje vulde met maden om zo meer aantrekkingskracht te hebben onder water
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

25-12-2007 11:22

Gerardo,

Maden zijn zeker aantrekkelijk!!! Maar het moet onderwater `stinken´ om die karper in redelijke omtrek te attenderen dat er wat te vreten ligt, maden stinken niet genoeg voor mn plannetje. Het maakt ze wel gek als ze eenmaal op je stek zijn. Van verre krijg ik ze toch niet naar mn stek.
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gerrit Hees

25-12-2007 11:29

Frolic lost ook nog redelijk op in de winter helemaal als je er kleinere stukjes van maakt :) en anders zou ik geen dingen weten die in de winter ook nog redelijk snel oplossen(mischien boillieingredienten gebruiken zoals vismeel,aminol,trassi?).
Melkpoeder wolkt ook goed in het water als je stick te water komt komt er een grote wolk uit als je er genoeg van gebruikt.
Gebruikersavatar
Marsel Liemburg
Berichten: 68
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Zuidlaren

29-12-2007 15:10

Misschien voor de stick gebruikers een interessant artikel.

http://www.dynamitebaits.com/index.php? ... group=carp

Groeten Marsel
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

30-12-2007 12:32

Je kunt de meest fantasierijke combinaties maken. Ik hou het tegenwoordig simpel met de stickmix. Soms gebruik ik het alleen om niet in de knoop te gooien of om onder water de boel goed te laten vallen (middenin een opkomend lelieveld of op een wierbed) in dat geval gebruik ik het liefst gewoon zand. Als droog zand aanwezig is op de stek tenminste.

In de winter vis ik (instant) óf op een spodmix óf singlehook. Bij singlehook vis ik vaak met maaien of een pop up. In dat geval doe ik alleen dynamite stickmix groundbait of hoe het ook heet, in de pva. Geen toevoegingen of mixjes. Gewoon dat spul uit blik. Als ik op een voerplekje met spodmix vis voer ik dus met een mix van grondvoer, pellets, mais, maaien enz. Dan wil ik wel pellets in de pva hebben. Dan een deel waar de haak komt met ook weer groundbait en de rest gewoon pellets.

Dit is wel instant vissen op ondiep, helder water op stekken dichtbij de vis. Je hoeft de vis niet van ver te lokken. Als dat wel moet zou ik mn haakaas flink laten soaken in iets van aminol. En ook aminol en een visolie door de stickmix doen. Verder niets aparts.
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

30-12-2007 17:14

Zo heren,

Gisteren een nachtje gevist,niks gevangen.....Volgend weekend overnieuw! :)
Aangezien ik 2 hengels pop-up vis, kreeg ik mn stick niet door mn rig gerijgd door het loodhageltje wat in de weg zat.
Van Solar hebben ze daar een vernuft systeem voor waar je je PVA-zakje o.i.d aan een haakje hangt. Zo belast je je rig en PVA niet met het inwerpen.

Betreft voer; Ik deed eens gek en kocht een zak Up&Down mix van Solar.
Wat me opviel is dat het een actief voertje is, voedseldeeltjes stegen en zakte wat er interessant uitziet. Maar € 15,- voor een kilo lokvoer met een smaak-additief is verdomd duur!


Fijne jaarwisseling en bedankt voor jullie info! :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
pim starreveld
Berichten: 897
Lid geworden op: 22-09-2005 10:00
Locatie: zaandam

30-12-2007 17:41

Koen, waarom moet je loodhageltje perse door je pva stick heen? je kan je naald ook schuin erdoor doen zodat hij er in het midden uitkomt en dan je rig er door. daarna je haakje gewoon in de andere kant haken. simpeler kan haast niet :-?
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

30-12-2007 17:44

Pim,


Schuin erdoorheen kan ook maar dan rust het PVA-zakje nog steeds op de loodhagel als ik ingooi.
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Jeroen Huigen
Berichten: 393
Lid geworden op: 03-09-2006 18:26
Locatie: Emmercompascuum ( Emmen )

02-02-2008 13:30

Ik wou graag even weer dit onderwerp openen . Ik ben al een tijdje bezig om een voor mij goed werkende stickmix in elkaar te zetten . Maar waar moet ik zoal rekening mee houden ?
Ik wil nu eerst deze een keer proberen ;

100 g boilie mix
100 g getoaste hennep
100 g universeel eivoer ( hierin zitten o.a. gedroogte vlokkreeftjes en bakkerij produkten )
100 boilies vekruimelt ( de boilie die ik dan als aas gebruik ).

Dit alles maak ik vochtig met big shot pinapple ven Solar .

In de zomer wou ik gewoon zalmolie gebruiken .

Graag hoor ik jullie advies .
Zolang mijn baas vind dat ik genoeg verdien , doe ik alsof ik hard werk .

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd .
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

02-02-2008 15:42

Ziet er goed uit, toch?

Ik gebruik nu een stick op de Korda-film-deel-1-manier: dus eerst een plukje fijn voer van dat veel en veel te dure blikvoer van de Dynamite aangemaakt met wat groendvoer. Dan een wat grotere pluk gesoakte low-fat pellets (ook van de Dynamite, ook veel te duur). Voor het soaken gebruik ik dan weer een veel en veel te dure fles Mainline soak.

De zomerse variant: Eerst een plukje gemalen lunchworst met grondvoer en 1 of andere olie. En dan een pluk high-oil pellets.

(Deze variant is een stuk goedkoper....)
Michel Wessel
Berichten: 29
Lid geworden op: 28-03-2004 22:39
Locatie: Rotterdam

02-02-2008 21:36

Mijn stickmix bestaat momenteel uit
: Grof witvisvoer
: Druivensuiker (Carppix)
: Een zooitje swimstim pellets
: Donker grondvoer
: En vloeibare mellasse
harald bremmer
Berichten: 133
Lid geworden op: 26-11-2007 13:54
Locatie: Groningen

02-02-2008 21:45

BRASEMVOER :wink:


mijn grondvoer in de zomer bestaat uit een paar kilo 24 mm bollen rondom het haakaas :D :D
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

02-02-2008 23:31

In de zomer kan een stick je idd tegenwerken.

In de winter gaat er echter altijd een stick aan. En een brasem vind dan ook niet erg.
berx gilbert
Berichten: 116
Lid geworden op: 17-11-2006 17:35
Locatie: genk

03-02-2008 20:09

hallo,

ik heb een aantal jaren geleden hier ook eens de vraag gestelt hoe je methodmix of stickmix kon maken . maar ik ga je mn samenstelling geven .
1 pak (2.5 kg ) mve basicmix fond
aangevuld naar behoefte met
1 kg gekookte hennep
1 kg gekookte tarwe
1/2 kg 3 a 4 mm pellets
1/2 kg gebroken boeillies
eventueel wat boilliedip van de smaak van je boillies
suiker kleeft enorm
de basicmix kleeft zeer goed
naargelang bevochtiging
goedkoop en werkt perfect
grt gilbert
als karpers en vrouwen niet op de stek (?) zijn kun je ze niet vangen
zeg da ik et gezeet em
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

10-02-2008 18:11

Jop Boot schreef:In de zomer kan een stick je idd tegenwerken.

In de winter gaat er echter altijd een stick aan. En een brasem vind dan ook niet erg.


Joop,

Hoezo kan het tegen je werken in de zomer? :roll:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Jeroen Huigen
Berichten: 393
Lid geworden op: 03-09-2006 18:26
Locatie: Emmercompascuum ( Emmen )

10-02-2008 18:38

Ja , dat vroeg ik mij ook al af Koen . Ik vis bij ons nog wel eens op een moeilijk water . Ik heb er vorig jaar maar twee vissen weten te vangen , maar wel allebeide op een stick ( in de zomer ) .
Zolang mijn baas vind dat ik genoeg verdien , doe ik alsof ik hard werk .

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd .
Gebruikersavatar
jurgen heintjes
Berichten: 682
Lid geworden op: 28-08-2006 12:53
Locatie: JRC twin skin

10-02-2008 20:32

Wat meel betreft maakt het volgens mij weinig uit. 8)
Zelf zou niet iets van een merk kopen maar lekker aan de gang gaan met wat losse ingredienten, (net als bij je boilies)

Zo deed ik het ook altijd met mijn lokvoer bij het witvissen.
Werkte uitstekend.
Op deze manier kan ik ook bijvoorbeeld door beschuitmeel toe te voegen het voer meer laten wolken of juist niet.
Laat je fantasie er op los zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

11-02-2008 00:53

Volgens mij als je 200gr tarwemeel pak 200gr maismeel en 400gr vismeel 75gr knoflook en een scheut aminol, zalmolie, visolie edt. dat je een aardig mixje hebt.Die best meurt.

Gr remco
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

11-02-2008 18:27

Koen de Been schreef:
Jop Boot schreef:In de zomer kan een stick je idd tegenwerken.

In de winter gaat er echter altijd een stick aan. En een brasem vind dan ook niet erg.


Joop,

Hoezo kan het tegen je werken in de zomer? :roll:


Brasems!
Ook voor TV-snacks en Kant en Klare mee neem bami.
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

15-02-2008 12:07

Joop,

Dat klopt wel. Alhoewel de platten het in de winter het niet laten afweten in de winter! :-?
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Plaats reactie