Seizoen Menno Blok

Plaats reactie
Dennis Ruijs

25-02-2002 14:44

Hallo Menno,

Mooi verhaal man.
Nu kunnen velen eens lezen hoe hard het is om op een echt hard circuitwater te vissen.

Vele blanks en af en toe een succesje. Gelukkig had jij meerdere mooie zwaarlijvige succesen. Gefeliciteerd daarmee.

Ook heel mooi dat jullie in Woerden een karperboek bijhouden.

Een vraagje wat daaruit voortvloeit. Je schrijft dat de spiegel die je hebt gevangen op 16 pond 2 jaar ervoor was gevangen op 8 pond en waarschijnlijk was uitgezet in 93 of 94. Dan zou die vis dus de eerste 5 jaar amper gegroeid zijn?

Groeten en jij ook weer veel succes in 2002,

Dennis R.
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

25-02-2002 15:22

Hallo Menno,

inderdaad een zeer indrukwekkend stukje seizoen...

hoe lang vis jij al op dat betreffende water (jammer dat het al zo bekend is)? Want het valt me toch op dat je zeer mooie vissen op de kant weet te halen. Wat is nou eigenlijk de vis die je hier niet hebt gevangen en graag zou willen vangen?

Zelf woon ik ook in jouw omgeving maar kan helaas geen water vinden dat aan "jouw" water kan tippen... lijkt me heerlijk om zoveel moeite te doen voor die vissen.. waar ik vis is het gewoon kleiner werk en makkelijk vangen.

Heb jij misschien nog een tip voor mij over een water waar dit ook mogelijk is in de buurt van Utrecht? hollandsekarpers@wanadoo.nl

Ik zie het wel... veel succes dit jaar op 1 van de moeilijkste wateren van Nederland.

Tight Lines
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

25-02-2002 22:11

Mooi artikel menno,

Het valt mij op dat voor heel wat mensen 2001 echt top was (incl mijzelf) ze bleven maar komen die runs en mijn unster kraakte als nooit tevoren. Bij jou ook maar dat wist ik al, nogmaals proficiat met je bakken man, fantastisch.

Minolta heeft erg goede camera's op de markt en redelijk betaalbaar..maarrr je studeert nog toch? Tja vertel mij wat toen moest ik het ook doen met 2de hands spiegelreflexminoltaatjes, maar deze maakte met een beetje inzicht ook sublieme plaatjes, je moet er een beetje gevoel voor hebben en hier schuilt het probleem, ik kan redelijk fotograferen maar daar heb ik zelf weinig aan (ja zelfontspannen ok, en vogeltjes fotograferen maar je eigen vis subliem op een plaatje zetten daar heb je vaak een ander voor nodig) net als een goede tandarts kan ook niet zijn eigen gebit doen, via de spiegel misschien.

Vangze Menno in 2002
(en nu die spiegel he, verdorie)
Gebruikersavatar
Saron Debets
Berichten: 76
Lid geworden op: 17-01-2002 01:00
Locatie: Deventer

25-02-2002 22:32

Hallo Menno,

Mooi stukje man!
Verslavend hè als je je zo richt op 1 water. Hoe slechter het gaat des te eerder wil je terug. Je bijt je vast in zo'n water en je wilt het water leren kennen zodat je aan het eind alle puzzelstukjes bij elkaar kunt leggen. Dan ineens gaan je vangsten omhoog en vang je ook als anderen blanken!
Heerlijk gevoel als het dan na zoveel inzet en doorzettingsvermogen eindelijk gebeurt!!

Ben je al weer begonnen? In ieder geval veel succes!

Groeten :smile:

Saron
Tom Boer

26-02-2002 17:04

Menno,

Veel succes daar ook weer dit jaar, hopelijk laat je ons weer meegenieten van je visserij aldaar.

Is het trouwens na het verschijnen van het artikel over dat water in een bekend Nederlandstalig karpermagazine drukker geworden? Zijn er meer wantoestanden of wordt er streng gecontroleerd?

Groeten,

Tom
Mike van Zijl
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam

26-02-2002 17:46

Hallo Menno.

Ook van mij de complimenten voor je leuke artikel.
Wat ik heel eerlijk en oprecht van je vindt is dat je er vooruit durft te komen dat "De Grote Schub" een beschadiging heeft opgelopen.
Hopelijk leren nog meer vissers hiervan om ondanks dat je een geroutineerd karpervisser bent, er altijd wel wat verkeerd kan gaan.
Zels boven een onthaakmat kan een valpartij voor beschadigingen zorgen, maar gelukkig viel de schade aan deze monumentale schub mee en is hij weer aardig herstellende.

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe zwaar deze schub woog op de foto.
Als ik mag schatten, denk ik dat hij ruim 38 pond woog.
Met recht een slagschip en ik wens je dan ook nog een hele "vloot" van dit soort "jongens" toe.

Groeten,


Mike
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

26-02-2002 18:41

Mike,

Doe er nog maar wat grammetjes bij.... is misschien niet aan mij om het gewicht te verraden maar heb zo mijn vermoedens :wink:

Menno.

Mijn complimenten!! Je weet het altijd leuk te brengen jongen, gelardeerd met indrukwekkende hoeveelheden biggen. Leest lekker weg!

Uit betrouwbare karperbron heb ik echter vernomen dat zowel het Potlood als het Schilderij voorlopig nog niet in jouw net zullen komen. Beide vissen hebben een pact gesloten om pas aan te bijten als jij van je "grootwater-biggenpessimisme" af ben :wink:

Geintje, ga zo door!

Groeten laurens
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

27-02-2002 09:55

Menno,

Als jij dit jaar goed voor mij voert wil ik het Potlood en het Schilderij wel vriendelijk vragen om het pact tegen jouw op te heffen zodat je verlost wordt van het: "grootwater-biggenpessimisme"

Vr.Gr.

Bertil
Wilco van Leest
Berichten: 262
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Aan de Maas...

27-02-2002 12:08

Menno,

Gaaf seizoen voor jou !
Als je een keer zeker wilt weten of je voerplek wordt opgeruimd, kom ik wel een keer met mijn duikuitrusting daar kijken.

Ook handig om de lijnen van uitroeiende aso's aan elkaar te knopen ! :smile:

Wilco
Plaats reactie