BTW versus Verenigingswater


K. van den Herik

12-11-2007 10:56

Sander,

IK vis liever een een goed beheerd BTW, wat een ander doet is aan een ander en moet een ander maar lekker zelf weten.


Alleen wat is goed beheerd? 50 kilo karper per ha 100? Ach kan half nederland ongeveer opgenomen worden in een afvisplan


Salagou, een voorbeeld van een matig beheert vrij water. Alleen voor wie? De kaprers zijn in grote getale uitgezet voor dezelfde dan SBB dat vroeger ook deed, water schoonhouden. Daarnaast wordt er nu beheer gevoerd specifiek op 1 vis inderdaad ja NIET de karper, maar Black Bass. Gelukkig verdragen die elkaar goed. De rest van het bestand bestaat overwegend uit schriele voorntjes en scheerbliekjes met hier en daar een grotere brem.

Prooidieren moeten we hebben dit in de vorm van aubletjes ( spelling weet ik niet, dan maar fonetisch)

Is dat allemaal erg? Voor mij niet naast karpervisser, vind ik karper vangen ook niet erg.

v
v
v
v
v
v
v Die Henk
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

12-11-2007 10:57

Klaas,

Lees je PB eens joh. Heb niet voor niets zitten typen. ;-)
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
K. van den Herik

12-11-2007 11:11

Feit blijft dat de hoeveelheid vis die gejat is uit openbaar water om voor commercieel gewin uitgezet te worden in een prive-putje niet te overzien is,


Kom nu eens met bewijzen. Ik wil alles aannemen, maar bewijzen heb ik nog nooit en te never gehad. OK 1 wazig fotootje.

MVG

Klaas
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

12-11-2007 11:15

Klopt klaas, maar ik snap die vergelijking niet zo..
In slechte HSV-wateren zit nl in de meeste gevallen heel veel en kapotte vis, daar wil eeen beetje serieuze Karpervisser uberhaupt niet vissen, en op een btw met kleine kapotte vis ook niet, dat is ook niet hun uitgangspunt(moet groot). Zolang er geen goede vergelijking is tussen BTW, kun je dit niet meten.
Er zijn nog genoeg wateren onder de zon buiten BTW of HSV om..

P.s. Ik vond je artikel wel goed klaas, maar denk dat juist degene die op die slechte HSV-wateren zitten, ook de mensen zijn die naar BTW gaan.

MVG
K. van den Herik

12-11-2007 12:06

Sorry Bas. 0,0

kvdherik@versatel.nl

Mag ook hoor.

MVG

Klaas
K. van den Herik

12-11-2007 12:10

Sander,

Peppie en Kokkie heb ik liever op een btw dan ergens in de vrije natuur aan het karperkamperen in de heinekenbunker



MVG

Klaas

Afbeelding
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

12-11-2007 12:18

Kunnen ze beter op die HSV waters blijven zitten, daar ist toch al verkracht..
Zulke mensen willen gewoon ingooien, wachten en op een zondagje een paar vissen vangen.. Deze mensen blijven daar zitten, en trouwens laat die wateren gewoon zo, anders komen deze gasten op andere wateren, op zoek naar...

Het is een kwestie van vraag en aanbod..
Is er vraag naar wateren waar makkelijk een visje te vangen valt, wordt deze volgegooid..

Wie zegt dat iedereen wil werken voor zijn vis, sommige mensen willen op zo'n kutputje vissen..

Klaas, het zijn die mensen die op HSV verkrachte wateren zitten die ook klakkeloos naar de eerste de beste BTW gaan.
Dezelfde mensen, Dezelfde fout!!
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

12-11-2007 12:23

Klaas,

maar wat moet hieraan gedaan worden?

Volgens mij moet vanuit de KSN, mensen op staan die jaarlijks een aantal BTW bevissen, hiervan verslag doen en na genoeg info een lijst proberen samen te stellen, hoe moeilijk dit ook is..
Of zal nu de Ego's van mensen mee gaan spelen?
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

12-11-2007 12:47

Klaas,

Afgesloten stuk rivier. Behoorlijk aantal shady BTW's in de buurt.
Ligt ook nog een grote put langs de rivier.
Beiden zijn nu leeg, zwemt bijna geen karper meer, en wat er nog zwemt is klein. Alle grote, bekende vissen van weleer zijn pleite. Er zwemt wel meerval, maar om nu aan te nemen dat deze zo'n ontzettende honger hebben dat ze 30ers op gaan zitten vreten, dat geloof ik slecht.. Bovendien wist een bekende Engelsman, die beide wateren al 15 jaar bevist, te vertellen dat Franse karpervissers voor dikke cash de boel systematisch leeg hebben gevist en verpatst aan de eigenaren van deze BTW's.
De optelsom is niet zo moeilijk, toch? 1 + 1 = 2 ; dikke vis levert meer poen op en daar gaat het om.
Die 'vage' fotootjes van jou zijn misschien geen sterk bewijs, maar het is ook verdomd moeilijk OM precies bewijs te verzamelen. De wateren waar de vissen oorspronkelijk vandaan komen zijn vaak uitgestrekt, informatie hierover is lastig te vinden laat staan een foto van een riviervis matchen met een foto van een vis uit een BTW.
Ik weet dat het gebeurt, en dat steekt mij.
Verder mag iedereen van mij zelf weten waar 'ie z'n lol uit haalt, alleen ik zie zelf weinig uitdaging in het vissen op een BTW (of het naar de hoeren gaan, tis maar hoe je t ziet).

Groeten,

Daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

12-11-2007 12:52

Daniel, zou het niet vergelijken met naar de hoeren gaan..

Daar krijg je meestal waar voor je geld!!

Enige overeenkomst; Je moet bij beide van te voren betalen :wink:
Dus je bent te laat als je VERNEUKT wordt!!
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

12-11-2007 13:01

:o :o :o
Wonderful Days
K. van den Herik

12-11-2007 13:49

Daniel,

En de bewijzen?

Waarom wel een skp met foto's?

Als jij op die rivier een spiegel hebt gevangen en die vis duikt op in een btw put is dat vast een begin van een bewijs. Alleen nog ff informeren wat er nu precies illegaal WAS. Nu hebben we een iets ander verhaal, maar probleemloos op rechtmatige wijze zijn er grote vissen te koop.

Ja ik ken de witte vito ook. Voorlopig was ene Kevin Nash bereid naar de rechter te stappen.

Hooguit VERMOED jij, net als mij, dat dit soort zaken gebeuren. Samen kunnen we er van balen.


Hoeren ach, 2 etenjes en /of 5 bacootjes, wat is het verschil? Zekerheid dat je de vleselijke geneugtes mag proeven?


MVG

Klaas
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

12-11-2007 16:24

Tja Klaas, maar of het nu glashard te bewijzen valt en of het nu wel of niet illegaal is/was, klote is het en blijft het.
Om even een leuke vergelijking te trekken mbt. je etentjes;
Voor 1 breezer kun je op verenigingswater terecht of in een hele slechte discotheek.
Voor een smak geld op de wallen of een btw;
En voor een hele hoop belletjes, kaartjes, etentjes en drankjes kun je misschien de liefde van je leven scoren, of niet... Zelfde geld vaak voor kanalen en rivieren..
Ik zie in dat laatste meer uitdaging, snap je. Heeft meer met het echte vissen te maken m.i.

maar zoals ik eerder zei, ieder z'n ding. Alleen aub. wel van de openbaarwatervis af blijven.

Groeten,

Daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

12-11-2007 20:10

Hier in Gilze zit ligt ook een best mooie recreatieplas, vereniging heeft geen karper uitgezet. Maar een of andere eikel heeft half brabant ontdaan van kleine schubkarpertjes en die allemaal hierin gekieperd.
Er ziten er zo'n 400 in vertelde hij met TROTS, ik heb hem geprobeerd uit te leggen dat dat niet gezond is. Jammergenoeg is het een echte eigenwijs dus die neemt niets van anderen aan.
En volgens de vereniging is het verboden karpers mee te nemen. Karpers die ze overigens zelf nooit uitgezet hebben.
Ik heb ze een brief gestuurd en dit verhaal uitgelegd, en gevraagd of ze het uitzetten van karpers ook niet kunnen verbieden.
Niet dat dat veel helpt hoor. Maar nu? Als ik die vissen nu verdeel tussen dit water en een onbevist natuurgebied 5 minuten verderop word ik aan de schandpaal genageld. Of niet soms, zwaar klote zulke zooi.
In een jaar of 2 tijd hebben ze het voor jaren verziekt.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl