Dierenfoto's 2007

Gesloten
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

25-08-2007 22:40

Vandaag 14km gepeddeld in de weerribben.. verder dan een paar foto's van eenden en fuuten ben ik niet gekomen. had gehoopt op een mooie reiger of otter ofzo.

en nu heb ik spierpijn :)

Gr. Remko
Gebruikersavatar
roy goris
Berichten: 355
Lid geworden op: 02-07-2007 08:57

27-08-2007 18:15

koolmeesje en pimpelmeesje aan het wassen
bij mij op het balkon. :P kwaliteit is beetje minder omdat ik tussen de luxaflex door glas fotografeerde en zonder flits ivm schrikreactie. had alleen op auto staan ipv handmatig. kon ik hogere iso doen :( . maar ja dit zijn de foto's in ieder geval hoop dat ut wat lijkt


groeten... :roll: 8) :roll:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

27-08-2007 19:31

Haha Roy heb toevallig vanmiddag een zelfde soort plaat geschoten maar dan in de vorm van een musje die aan het badderen was :D Erg leuk gezicht he, ik zal even de fotos plaatsen om in de stemming te blijven :D

Afbeelding
Afbeelding

Alleen wel erg jammer dat het net in beeld is :( Normaal haal ik het van te voren weg als ik van plan ben om musjes op de plaat te zetten maar dit keer kwamen ze onverwachts :D

Kevin.
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Gebruikersavatar
roy goris
Berichten: 355
Lid geworden op: 02-07-2007 08:57

27-08-2007 22:14

van jou zijn zekers ook mooie platen.. kevin :wink:
ik had het toevallig in de gaten maar als ik naar buiten was gegaan had ik geen plaatjes meer kunnen schieten vandaar dat ik het zo heb gedaan, vanachter glas. volgende keer proberen om het vanaf het balkon te nemen, wordt kwaliteit wel wat beter van :oops: is wel wat mooier vind ikzelf maarja :lol:

groeten... :roll: 8) :roll:
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

28-08-2007 08:18

Ik vind het leuke foto's! Zijn leuke momenten om te zien en helemaal om vast te leggen. Vaak als je binnen blijft kun je van heel dichtbij fotograferen. Dat de kwaliteit wat minder is doet geen afbreuk aan een leuke foto.
Gebruikersavatar
roy goris
Berichten: 355
Lid geworden op: 02-07-2007 08:57

28-08-2007 09:49

:wink: oki doki

zal vandaag ff weer opletten tegen dezelfde tijd als ik thuis ben!!!!
misschien dat ik er nog en paar kan schieten 8) :lol:


groeten... :roll: 8) :roll:
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

28-08-2007 11:14

Ben benieuwd :D Ik ga vanmiddag eens op pad om er een reiger om te zetten :D Hij zit de hele tijd om die ene brug daaro en ik kan het niet hebben dat ie nog niet op plaat staat :D Hopelijk gaat het lukken vanmiddag :wink: Ik laat wel zien wat het geworden is.

Kevin.
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Bernard Holtkamp

28-08-2007 12:07

Als reiger liefhebber ben ik erg benieuwd wat je er van maakt kevinskie :lol:

Dus laat maar erg snel zien die platen.
Patrick Kip
Berichten: 720
Lid geworden op: 20-10-2004 21:43
Locatie: Twente

28-08-2007 13:18

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

voor die laatste foto wil ik een vismaat bedanken...
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

28-08-2007 14:02

Als reiger liefhebber ben ik erg benieuwd wat je er van maakt kevinskie

Dus laat maar erg snel zien die platen


Haha BJ :D Ik moet nog op pad, ben nu nog even druk :wink: Moest tenet even mijn haren laten knippen ( waar ik Denise even voor wil bedanken :D ) en daarna moest ik nog ff langs me werk om het een en ander op te lossen met mijn salaris :roll: En nu zijn mijn ouders weg en die kan ik niet bereiken dus ik moet even wachten met de deur uitgaan :wink: Ik beloof je dat er foto,s komen :D En dan zijn alle tips welkom 8)

Nu ik toch bijna op pad ga :D Wat zijn nou echt punten waar je op moet letten bij een reiger ? Ik vind het mooi om hem op ongeveer borsthoogte van voren of schuin opzij te schieten en dan het volledige beesie erop, verder zou ik kiezen voor een iets wat hoger F-getal zodat er te zien is in wat voor een omgeving ie leeft/staat.

Dat zijn mijn voornaamste punten wel denk ik zo :roll:

Iemand nog aanvullingen :D

Kevin.
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Wout Haasjes
Berichten: 204
Lid geworden op: 28-03-2005 14:48
Locatie: Hengelo

28-08-2007 14:11

Patrick Kip schreef:
voor die laatste foto wil ik een vismaat bedanken...


Super Patrick.....!

Erg leuke vis, je hebt vast nog wel meer plaatjes toch?

Zelf alweer een maandje niet aan de waterkant kunnen zitten, ben inmiddels weer verhuisd naar Hengelo. Druk druk druk.

Maar we spreken elkaar binnenkort wel weer.
Bernard Holtkamp

28-08-2007 14:44

Kevinskie gewoon eerst proberen de reiger er geheel op te krijgen en hem daarbij niet in het midden plaatsen maar wat naar links of rechts zodat hij zeg maar de foto inkijkt.
Ik zou hier voor de camera een kwart slag draaien zodat hij er in de lengte in past.

Dit noemen we dus de portrait stand.

En met welk F getal is aan jou de keus want wat voor achtegrond heb je?
Rustig of druk?
Als je de kitlens gebruikt kan je hem bv op F8 houden en zorgen dat je niet onder de 1/120 komt,dit om bewegingonscherpte te voorkomen.
Je kan dan ook even de iso stand wat omhoog schroeven als het nodig is om die sluitertijd te benaderen.
Maar dit is allemaal even oefenen,zorg eerst maar dat je die langnekken dicht kan benaderen :lol: :lol: :lol:

Hier een voorbeeld van een reiger op een brug,in portraitstand genomen in de vroege ochtend met een lekkere zon op zijn neus.

Afbeelding

Hier ook even de exif er van:

Camera Model Name
Canon EOS 30D
Shooting Date/Time
30-6-2007 07:04:49

1/80Sec.

F8.0

Metering Modes
Evaluative metering
Exposure Compensation
-2/3
ISO Speed
320
Lens
EF300mm f/4L IS USM +1.4x
Focal Length
420,0 mm
Image size
3504 x 2336
Image Quality
RAW

White Balance
Daylight
AF mode
One-Shot AF

Ben benieuwd wat je straks gaat laten zien :wink:
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

28-08-2007 14:51

Das een mooie BJ, dat met die achtergrond wil ik in zoverre maatte onscherp hebben dat de reiger wel heel goed naar voren komt maar dat de omgeving nog wel te herkennen is. Bijvoorbeeld als ie tussen het riet staat : er voor zorgen dat de eerste paar rietstengels nog te herkennen zijn, dat lijkt mij een betere plaat dan wanneer de achtergrond totaal onscherp is, een f8 lijkt mij een goede keuze maar ik denk dat ik mijn eerste shot probeer in f11, alleen even afwachten of dat te doen is met de sluitertijden en uit de hand schieten.

Ik ken drie plekken waar vaak een reiger zit en ik ga nu de fiets pakken om ze ff langs te gaan :D Werd tijd, me ouders waren vijvervoer halen :-? Dussss.. tot zo :D En hopelijk met resultaat :oops:

Kevin.
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Gebruikersavatar
Lukas den Admirant
Berichten: 521
Lid geworden op: 21-11-2006 20:04
Locatie: Hoogeveen

28-08-2007 15:05

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En wat vinden jullie ervan?
die laatste foto is een mooi geweven 'holletje' van een kruisspin, die eerste 2 vind ik zelf wel aardig gelukt.
Patrick Kip
Berichten: 720
Lid geworden op: 20-10-2004 21:43
Locatie: Twente

28-08-2007 16:16

Wout Haasjes schreef:
Patrick Kip schreef:
voor die laatste foto wil ik een vismaat bedanken...


Super Patrick.....!

Erg leuke vis, je hebt vast nog wel meer plaatjes toch?

Zelf alweer een maandje niet aan de waterkant kunnen zitten, ben inmiddels weer verhuisd naar Hengelo. Druk druk druk.

Maar we spreken elkaar binnenkort wel weer.


Ik heb zeker nog wel meer plaatjes.... :)

En ik wil je nieuwe speeltje natuurlijk graag een keer bewonderen... :wink:

Groet,

Patrick
Laatst gewijzigd door Patrick Kip op 28-08-2007 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

28-08-2007 17:54

Zooo.. ik ben net terug van een middagje wandelen :D Was weer lekker, kwam onder weg nog een maat van me tegen die zat te vissen dus heb niet de hele tijd gehad om foto,s te maken en dat was toch eigenlijk wel de bedoeling :roll: Maaarrrr.. ik heb weer een paar fraaie platen die ik graag even met jullie wil delen :wink:

En speciaal voor jou BJ.. de reiger :D


Hier een libelle ( help welke soort ?? :o )
Afbeelding
Een vlinder ( welke soort ?? :lol: )
Afbeelding
Een grazende Koe :D
Afbeelding
En tot slot de Reiger :D
Afbeelding
Afbeelding

Verder heb ik nog wat landschapfoto,s genomen en het een en ander kwa flora en fauna op de plaat gezet :D Het was een leuk dagje 8)

Kevin.
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Bernard Holtkamp

28-08-2007 18:18

ha ...het begin is er.

Even wat verbeter puntjes :lol:

Compo is goed maar rechts had er wel iets meer ruimte gekunt.
Verder is de reiger iets te licht.

Ik kan niet zien hier op mijn werk wat voor exif er is dus kan ik ook niet aangeven wat je vout deet.
:wink: :wink:

Maar een mooie binnenkomer hoor!
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

28-08-2007 19:06

Libelle = Weidebeekjuffer
Vlinder = Atalanta

Groetjes Rick
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

28-08-2007 22:23

@ BJ : ja klopt hij is inderdaad te licht ja, ik moest helaas de foto snel nemen het was namelijk zo dat het beesie niet echt rustig was toen ik aankwam, heb daarom eerst een aantal platen geschoten op de gewone automatische stand. Toen ik eenmaal zelf goed ging zitten ging het beesie lopen en kon ik dus niet mijn instellingen verfijnen om nog meerdere platen te schieten ( dit kon ik weer wel bij de weidebeekjuffer, de vlinder en de koe vandaar dat deze sterker zijn ). Ik wil morgen kijken in hoeverre ik de foto,s van de reiger kan bewerken met Photoshop en of een ander programma. Ben er zeker fijn dat ze daar een stuk beter van moeten worden, ik ben eigenlijk blij dat ze te licht zijn want als je ze donkerder maakt met bewerken komen ze er vaak mooier uit dan wanneer je een onderbelichte foto lichter moet maken.
Als ik ze bewerkt hebt post ik ze nog een keer, ik heb trouwens nog een foto waar de reiger echt helemaal in zijn geheel op staat met een kleine ruimte aan alle bij de kanten, deze zal ik ook meesturen.

Kevin.
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

29-08-2007 10:29

Zo hier is ie dan BJ, wat vind je ervan ?? 8)

Afbeelding

Kevin.
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

29-08-2007 11:03

Ben ik de enige die bijna spontaan van mijn stoel valt bij het bekijken van deze foto :roll: :D
Bernard Holtkamp

29-08-2007 11:09

Dan zou ik maar eens een goede stoel kopen als ik jou was :wink:

@Kevinskie: ik wist niet dat er ook paarse blauwe reigers waren.
Te veel paars dus helaas.

Compo is goed al is het wel jammer dat er een stukje van zijn kont weg is.

Dus hup naar buiten en die reiger nog een keer schieten :wink:
Wout Haasjes
Berichten: 204
Lid geworden op: 28-03-2005 14:48
Locatie: Hengelo

29-08-2007 11:15

Ryan Debacker schreef:Ben ik de enige die bijna spontaan van mijn stoel valt bij het bekijken van deze foto :roll: :D


Die snavel rockt!! Bijna tropisch.

Zonder gekheid, ik vind het gaaf dat je je best doet Kevinskie! Je bent iig al verder dan ik :) Ik kom niet verder dan plaatjes schieten van mijn vriendin met mijn eos 8)
Binnenkort als ik mijn eerste plaatjes ga produceren zal er hoogstwaarschijnlijk ook nog meer dan genoeg op aan te merken zijn. Maar in dit geval is de reiger wel wat verkleurd in de was....
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

29-08-2007 11:24

b j van houten schreef:Dan zou ik maar eens een goede stoel kopen als ik jou was :wink:

Compo is goed al is het wel jammer dat er een stukje van zijn kont weg is.



Bart, ik zit op een heel goede stoel wees gerust :wink:

Ik weet best dat iedereen het heeft moeten leren maar als je aan een beginner zegt dat dit een goede compo/foto is dan steekt die mens daar niks van op, maar da’s mijn gedacht hé…
Die foto is gewoon helemaal schuin genomen dat zie je duidelijk aan z’n poten, ik heb in elk geval nog maar weinig zo’n reigers zien staan. Maar alle begin is moeilijk en als ik kritiek geef op een foto dan moet niemand die slecht opnemen, ik zeg dit enkel omdat z’n volgende foto’s er beter zouden van worden….

Dus Kevinskie, straks terug op pad en het lukt je wel :D !
Gerrit Hees

29-08-2007 11:26

zo te zien staat de reiger op een schuine helling een dijkje ofzoiets. dan is het toch logisch dat hij schuin staat?
Gesloten