fox of delkim


jeff plischke
Berichten: 19
Lid geworden op: 06-08-2006 15:59
Locatie: hengelo

13-08-2007 19:09

hallo,

ik heb problemen met een keuze maken tussen fox sx/ rx en delkim plus/txi.
zou graag de ervaringen van mensen willen weten met voor- en nadelen. weet wel dat allen natuurlijk top dingen zijn maargoed. Ik heb nu namelijk fox mx maar heb net nieuwe stokken (fox euro warrior) gekocht. nu moet ik het laatste oogje tegen de pieper leggen om te voorkomen dat de blanks tegen de piepers knallen. ik kan ze op deze manier niet goed bedienen. het aan/uit knopje kan ik niet bereiken en de toon/ volume knopjes ook niet zonder de hengel van de steunen te halen. dus moet ik piepers hebben die wel op deze manier te bedienen zijn.
want zijn jullie ervaringen hiermee en kunnen jullie mij tippen over welke pierpers aan te schaffen. niet in relatie met souderbox want dat heb ik me al bedacht.

groetjes en bedankt
Gebruikersavatar
Rolf Bril
Berichten: 468
Lid geworden op: 07-11-2005 17:43
Locatie: hardenberg

13-08-2007 19:29

hmm ik vis nu een kleine tijd met delkim plus.

Tot nu toe bevallen ze me prima.
Alles is goed instelbaar.
Veel geluid als het nodig is.
Ziet er mooi uit al verschilt dit per mens.

Alleen 1 nadeel :( Ze zijn zo slecht aan en uit te zetten in combinatie met de micro swinger van fox. :roll:

Maar ja er zijn nog veel meer voor en nadelen geloof ik maar dit is wat ik me zo snel even kon bedenken. :oops:

Ow ja nu begin ik te zeuren. Gebruik de zoekfunctie eens, dit levert je een schat aan informatie op. :oops: :lol:
jeff plischke
Berichten: 19
Lid geworden op: 06-08-2006 15:59
Locatie: hengelo

13-08-2007 20:10

heb nu idd even de zoekfunctie gebruikt. kom er echter niet achter wat evt. voor/ nadelen zijn maargoed. heb nu fox micron swingers en fox butthangers maar wat is nu de combinatie van delkims met fox swingers? ik weet namelijk niet waar de aan/uit knop bij de delkims zitten en als je het oogje ervoor moet leggen (omdat anders de stokken tegen de piepers knallen) welke dan het makkelijkst te bedienen zijn.


dank je
Gebruikersavatar
Rolf Bril
Berichten: 468
Lid geworden op: 07-11-2005 17:43
Locatie: hardenberg

13-08-2007 20:39

Denk dat in jouw geval delkims dan beter zijn omdat bij de plus/txi de aan en uit knop onder aan de pieper zit. En bij mijn weten de aan en uit knop van fox piepers deze aan de voorkant zit.
Gebruikersavatar
Danny Hulzebos
Berichten: 81
Lid geworden op: 18-04-2007 17:20
Locatie: groningen

13-08-2007 21:27

Gebruikersavatar
Danny Hulzebos
Berichten: 81
Lid geworden op: 18-04-2007 17:20
Locatie: groningen

13-08-2007 21:29

Rolf Bril schreef:Alleen 1 nadeel :( Ze zijn zo slecht aan en uit te zetten in combinatie met de micro swinger van fox. :roll:

Mischien even een delkim spacer gebruiken en je komt er gemakkelijk bij
Gebruikersavatar
Michiel ter Beest
Berichten: 479
Lid geworden op: 17-03-2005 16:33
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

14-08-2007 13:08

Rolf Bril schreef:Alleen 1 nadeel :( Ze zijn zo slecht aan en uit te zetten in combinatie met de micro swinger van fox. :roll:


Huh? Daar heb ik totaal geen last van, kwestie van het ding al aanzetten voordat je het ding op je pod/stickie schroeft... gaatie piepen? Geluid naar beneden...
Danny Mieremet

14-08-2007 14:10

Rolf Bril schreef:hmm ik vis nu een kleine tijd met delkim plus.

Tot nu toe bevallen ze me prima.
Alles is goed instelbaar.
Veel geluid als het nodig is.
Ziet er mooi uit al verschilt dit per mens.

Alleen 1 nadeel :( Ze zijn zo slecht aan en uit te zetten in combinatie met de micro swinger van fox. :roll:

Maar ja er zijn nog veel meer voor en nadelen geloof ik maar dit is wat ik me zo snel even kon bedenken. :oops:

Ow ja nu begin ik te zeuren. Gebruik de zoekfunctie eens, dit levert je een schat aan informatie op. :oops: :lol:


Ik gebruik ze in combinatie met een delkim Spacer van Solar.
Werkt perfect!!!!!

Gr
Gebruikersavatar
patrick brouwer
Berichten: 300
Lid geworden op: 02-01-2007 15:10
Locatie: trakker dinges nog wat ofzo

14-08-2007 14:38

Ik doe mijn delkims sowiezo nooit uit zet alleen mijn ontvanger uit, nog nooit problemen mee gehad
Ted Strik
Berichten: 160
Lid geworden op: 09-10-2006 08:25
Locatie: Helmond

14-08-2007 14:55

Delkims ff aan en uitzetten met je bolienaald, voila....
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

14-08-2007 15:14

Hey Jeff,

Ik zou me helemaal niet gaan richten op een set nieuwe piepers
maar gewoon een set achtersteuntjes halen die de hengel op
een goede manier vastklemmen. De zg. Butt Grips voorkomen
ook dat de hengel begint te glijden op de steunen

Enkele voorbeelden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Succes!
"Dode brasem vangen, da's pas erg!"
jeff plischke
Berichten: 19
Lid geworden op: 06-08-2006 15:59
Locatie: hengelo

14-08-2007 16:30

nou kijk. ze doen het nog pirma idd maar wil zelf graag nieuwe en kan deze door doen aan me broertje (heeft weinig geld) en kan hij ook vissen.
vandaar dat ik ook graag andere wil. plus deze staan minder mooi bij mijn stokken (vind ik).
Gebruikersavatar
Rolf Bril
Berichten: 468
Lid geworden op: 07-11-2005 17:43
Locatie: hardenberg

14-08-2007 20:10

Michiel ter Beest schreef:
Rolf Bril schreef:Alleen 1 nadeel :( Ze zijn zo slecht aan en uit te zetten in combinatie met de micro swinger van fox. :roll:


Huh? Daar heb ik totaal geen last van, kwestie van het ding al aanzetten voordat je het ding op je pod/stickie schroeft... gaatie piepen? Geluid naar beneden...


tja ik heb m'n spul allemaal vast op een bankstick zitten is ook zo'n gemieter om het er steeds af te draaien. :wink:

Ik gebruik nu altijd een sleutel werkt ook prima.
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

15-08-2007 11:52

Mannen,

Het ( probleem ) met aan/uit zetten is simpel op te lossen door verlengde schroeven van delkim zelf aan de schaffen, of spacers van gardner of solar aan te schaffen.

Ik heb zelf de lange schroeven en dat gaat prima... op een bankstick of buzzerbar geen probleem!

Succes...

Groet,

Edward
Piet bijkerk
Berichten: 300
Lid geworden op: 09-02-2007 15:06

15-08-2007 11:55

Hallo,ik hheb dat probleem opgelost dmv multilocks,gaat ook prima.


Gr Piet
Een pessimist is een optimist die slecht geïnformeerd is.
Gebruikersavatar
Kerim Demirel
Berichten: 40
Lid geworden op: 11-07-2007 16:18
Locatie: Deventer
Contacteer:

21-08-2007 22:29

jeff plischke schreef:hallo,

ik heb problemen met een keuze maken tussen fox sx/ rx en delkim plus/txi.
zou graag de ervaringen van mensen willen weten met voor- en nadelen. weet wel dat allen natuurlijk top dingen zijn maargoed. Ik heb nu namelijk fox mx maar heb net nieuwe stokken (fox euro warrior) gekocht. nu moet ik het laatste oogje tegen de pieper leggen om te voorkomen dat de blanks tegen de piepers knallen. ik kan ze op deze manier niet goed bedienen. het aan/uit knopje kan ik niet bereiken en de toon/ volume knopjes ook niet zonder de hengel van de steunen te halen. dus moet ik piepers hebben die wel op deze manier te bedienen zijn.
want zijn jullie ervaringen hiermee en kunnen jullie mij tippen over welke pierpers aan te schaffen. niet in relatie met souderbox want dat heb ik me al bedacht.

groetjes en bedankt


delkim
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

21-08-2007 22:56

Fox swingers? Dan ook Fox piepers.

Bij Delkim hoort Solar natuurlijk, geen Fox. :wink:
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
jeff plischke
Berichten: 19
Lid geworden op: 06-08-2006 15:59
Locatie: hengelo

22-08-2007 17:27

ben geinformeerd door een vriend die bij raven werkt. hij heeft zelf ervaring met de delkims en hoor ookvan vele klaten dat ze toch niet tevreden zijn over de delkimplus/ txi. hij raadde mij daarom aan om toch voor de fox sx of rx te gaan. dus als ik op zijn advies afga kies is toch maar voor de sx/rx serie.

iig bedankt allemaal
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

22-08-2007 17:37

Jeff,

Waarover zijn de klanten niet tevreden dan? wat is er precies mis dan?
Vind dat wel interessante informatie....

Groet,

Edward
Gebruikersavatar
Lukas den Admirant
Berichten: 521
Lid geworden op: 21-11-2006 20:04
Locatie: Hoogeveen

22-08-2007 17:40

ik ga met je mening mee :wink:
ik gebruik dan ook wel van die achtersteunen die mijn hengels zeer goed vasthouden (wel makkelijk uit te halen bij aanslaan natuurlijk) en zo kan ik altijd bij het aan en uit het uitknopje.

inderdaad edward, lijkt mij ook eigenlijk
Gebruikersavatar
YueOn Liu
Berichten: 269
Lid geworden op: 23-07-2006 21:59
Locatie: Zwijndrecht

22-08-2007 19:43

ik vind de delkims wel fijne piepers.

alleen het klepje voor de batterijen vind ik beetje gaar voor het geld wat je betaalt. En het aan en uitzet probleem.. pak gewoon een boilienaald. tikje naar links en klaar.

Anders spacers er tussen maar die vind ik echt lelijk !! en zijn nog duur ook en je vangt er niet meer vis mee.

En je piepers staan gelijk 30/50mm hoger op een rodpod soms niet zo handig.

Voor de rest is een txi plus goed in te stellen naar wens, maakt gebruik van een echte batterijsoort een 9 volt blok !! heldere led-jes , rvs schroef, rvs speaker plaatje, redelijk compact, leuke tonen. 2 jaar garantie.

Heeft geen terugloop/zwem melding toon in tegenstelling tot sommige fox piepers.

een fox receiver schijnt een grotere bereik te hebben dan een delkim.. maarja of dat ook echt zo is ? geen idee. bij de delkim rx plus Kan eventueel nog meer piepers op aansluiten per led. Als je vismaat ze ook heeft is dat wel handig.

En voor de delkim zijn er tegewoordig ook kermis atributen te krijgen op het gebied van bite-indicatoren. Helaas werken de fox kermis indicatoren niet met delkim ( kan wel wat aan gedaan worden mits je een klein beetje handig bent) maar dat speelde geen rol bij mij houd het wel bij een beta light.
Seizoen 2008:
Doelstelling:
Geen grote karpers vangen maar Veel mooie karpers vangen.
Actief /passief verhouding 70%/30%
Gebruikersavatar
YueOn Liu
Berichten: 269
Lid geworden op: 23-07-2006 21:59
Locatie: Zwijndrecht

22-08-2007 19:48

Edward van Berkum schreef:Mannen,

Het ( probleem ) met aan/uit zetten is simpel op te lossen door verlengde schroeven van delkim zelf aan de schaffen, of spacers van gardner of solar aan te schaffen.

Ik heb zelf de lange schroeven en dat gaat prima... op een bankstick of buzzerbar geen probleem!

Succes...

Groet,

Edward


wat moet ik me voorstellen bij de lange schroeven? heb je er miss een foto van? en zijn die er voor de Txi plus ?
Seizoen 2008:
Doelstelling:
Geen grote karpers vangen maar Veel mooie karpers vangen.
Actief /passief verhouding 70%/30%
Patrick Kip
Berichten: 720
Lid geworden op: 20-10-2004 21:43
Locatie: Twente

22-08-2007 20:30

Met lange schroeven, bedoelt hij denk ik de langere rvs boutjes die standaard bij de tx plus (zender) worden geleverd.

Groet,

Patrick
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

22-08-2007 21:13

Precies Patrick die bedoel ik.... en zijn gewoon los te bestellen.

Die zijn niet zo hoog als spacer maar geven je precies genoeg ruimte om het gemakkelijk aan en uit te zetten.... en het zit aan de pieper geen losse tussenstukjes...
De schroef is 2 / 3 cm langer als de normale schroef, dus als je hem in een bankstick of buzzerbar draait is het precies goed...

Hier kun je het wel redelijk zien.... even geen betere foto ervan...

Afbeelding

Groet,

Edward
Gebruikersavatar
YueOn Liu
Berichten: 269
Lid geworden op: 23-07-2006 21:59
Locatie: Zwijndrecht

22-08-2007 21:20

@ edward


voor de garantie mag je een delkim als ik het goed heb niet open ivm met sealing randen etc..

En ik neem aan dat je die wel moet open schroeven om ze er tussen te krijgen ?

naja ik blijf wel lekker vissen zonder spacers.
Seizoen 2008:
Doelstelling:
Geen grote karpers vangen maar Veel mooie karpers vangen.
Actief /passief verhouding 70%/30%