De slechste Karperwereld ooit


Plaats reactie
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

08-06-2007 13:18

bekijk de topics op dit forum maar....komt er nog is wat nieuws???
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

08-06-2007 13:59

Barry

Ik heb nog lang niet alles al een keer gelezen.
Karpervissen is ook een kwestie van het opdoen van ervaringen.
Dat geldt voor iedereen die oprecht zijn hobby beleefd, en graag wil weten, over het hoe en wat er zich nu echt allemaal onder de waterspiegel afspeelt.
Er zijn veel beginnende karpervissers.
Daardoor zal er over bepaalde items altijd wel geschreven blijven worden.

Hetzelfde geldt voor de 'succes-stories', men zal hier over blijven berichten, je weet wel, de gekende artikelen die naast een flink aantal lettertjes, ook aardig wat cijfertjes bevatten.
Variatie in de onderwerpen en de manier waarop het woord is geschreven zou een punt van kritiek kunnen zijn (sta op, als men mocht denken het beter te kunnen).

Een goed lezend artikel in een verhalende vorm komt men maar zelden tegn.
In het karper-taal-gebied komen dan ook maar weinig echte verhalende schrijvers voor.
'T gaat gewoon vaak ende veel over techniek en succes.
En dan vind ik een 'culinair' hoogstandje wel een welkome afwissling.

met smeltende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
K. van den Herik

08-06-2007 14:48

Je hebt vissers en je hebt schrijvers. Een combinatie van die 2 is zeldzaam.

Peter,

Nu is dat grote karperboek zeer beperkt.

Een artikel over de historie van Redmire in het Nederlands kan dus echt een dijk van een artikel worden. En dan mag je van mij best stukken overschrijven. Alsje de bron amar vermeld.

De beroemde maar nooiot gevangen 4 voeter niet vergeten he.

MVG

Klaas
Edwin Otte
Berichten: 598
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: HOES
Contacteer:

08-06-2007 15:25

K. van den Herik schreef:.

Alsje de bron amar

nooiot

MVG

Klaas



Al aan het bier Klaas ?
THE CHASE, IS BETER THAN TE CATCH!!

http://www.youtube.com/watch?v=T8m6IbIt ... re=related
K. van den Herik

08-06-2007 15:33

nee, maar mijn 10 vinger systeem laat het afweten, mijn rechter arm wil niet wat ik wil, sorry

MVG

klaas
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

08-06-2007 15:34

6 pagina`s met postings
En nu weet ik nog niet hoe ik een tosti aan de waterkant moet maken en gezien de reacties durf ik het blad niet meer te kopen :(
groet Henk
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

08-06-2007 17:03

bedoelde alleen te zeggen dat het moeilijk is om vernieuwend zijn....wees blij dat het nog niet zoals de Big Carp is......dat is een vlees parade e alleen ponden tellen daar.....plus de nodige visspullen waarbij iedereen dezelfde spullen aanbied met dezelfde prijzen
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Frank de Haan
Berichten: 25
Lid geworden op: 11-09-2005 11:24
Locatie: Bodegraven

08-06-2007 23:43

je durft hier al bijna geen reaktie meer op te geven, maar doe het toch ook ik heb de karperwereld 6 maanden geleden opgezegd, van nr 1 tot 53 abonnee geweest mooie momenten beleeft, maar de verzadiging is bij mij bereikt.
en dan lees ik als ksn lid de karper nieuwe stijl wat een vrijwilligerswerk daar in zit en dan zo,n klasse blad, toppie hoor, en dan valt ook de nieuwste uitgave van vbk blad door mijn brievenbus,
nou ik ben verzadigd wat willlen we nog meer.

en wat was ook alweer de prijs van het lidmaadschap van de ksn, en van het vbk

dus voor vakliteratuur ik steun ze beiden,
groetjes Frank
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

09-06-2007 14:17

Elk blad weet na verloop van tijd niks meer te melden. Offtopic onderwerpen zijn dan de oplossing.

Ik heb zelf geen abbo's meer op vakbladen. Ik heb al die foto's inmiddels wel gezien. Dikke varkens die gevangen zijn aan een speciale rig...jaja.

Maar wat is er mis met een tosti?
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

10-06-2007 11:48

Er is niks mis met een tostie,ook niet met reclame.Wat is er mis met de Schrijvende karperwereld.Wat ik zelf erg mis zijn artikelen worden die dan niet meer ingestuurd of zo.Waar is het mis gegaan dat zou ik wel eens willen weten.ik zelf heb het blad met veel plezier gelezen.mar het laatste nummer man man man wat een diepte punt.De artikelen vondt ik wel mooi alleen te weinig naar mijn zin .de vaste rubrieke leest ik altijd als eerst.eerst Joris dan Jan Jung de Karperwereldlive,en dan de ingezonde stukken.De zigrig daar had wat aan dan Riviermitoligie fantasties.En dan komt er weer een sluik reclame artikel.Dus deze karperwereld was voor mijn snel uit erg jammer

Beste redactie van de karperwereld doe hier iets mee voor het te laat is


onder tussen kijk ik uit naar de volgende Spiegel



het is jammer dat mijn schrijf kunsten beneden peil zijn ik zou graag iets van een sfeerverhaal met info over technieken schrijfen.Mar ja ben niet zo geschoold zat er bij mij niet in.

o ja en het blad blijf ik kopen hoop wel dat het volgende nummer of het nummer daar op beter is
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
K. van den Herik

10-06-2007 14:34

Vind ik dus persoonlijk 1 van de charmes van De Karper. Elk lid kan en mag er in schrijven.

Er is nog nooit iemand afgebrand op zijn schrijf kunsten. De mannen houden zich alleen aan een paar spelregels en dat is het.

Hoe onbeholpen soms ook, het plezier van het vissen druipt er vanaf.

En ineens, zo ineens lees je van een nieuw feneomeen. Bijvoorbeeld Laurens en Chris hebben hun debuut in De Karper gemaakt. Helaas lezen we veel te weinig van deze mannen.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

10-06-2007 14:44

In mijn ogen is het blad de karperwereld één van de mindere bladen die er zijn op het gebied van karpervissen, dat is jammer want de karperwereld zette bij opstart een heel erg sterk blad neer. Ik ben het met velen eens dat er teveel reclame en onzin in staat t.o.v. bijvoorbeeld karper magazine of spiegel magazine. Daarnaast vind ik het jammer dat er soms verhalen inkomen die niet echt sterk zijn onderbouwd of gewoonweg weer van het zelfde zijn.

Ik begrijp als schrijvende karpervisser dat het heel erg moeilijk is om iets te schrijven dat interessant en ook leerzaam is binnen het karpervissen waar vrijwel alles al tachtig keer is beschreven.

Echter is het vrijwel de schrijvende kunst van de auteur die mij soms nog wel verrast en mij lezende houdt. Ik hoop dan ook echt dat het blad de karperwereld selectiever gaat kijken naar hun indeling anders ben ik bang dat ze dadelijk zwaar op hun gat gaan. Ik hoor al veel te veel negatieve berichten over de voortgang van het blad.

Trek ik dan even een korte vergelijking met karpermagazine, dat is een blad dat nog steeds erg sterk in elkaar zit en waar een heel selectief beleid achter zit. Wellicht zou men hier lering uit moeten kunnen trekken!!

:wink:
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
paco de kruif
Berichten: 22
Lid geworden op: 28-05-2007 22:12
Locatie: hilversum
Contacteer:

13-06-2007 18:33

boilies smaken ook als je ECHT honger hebt
the best the fish can get !!!
Mike van Zwam
Berichten: 286
Lid geworden op: 14-09-2005 22:58

13-06-2007 21:43

Heb de karperwereld ook 6 maanden geleden opgezegt.

Het werd allemaal te commercieel. Veel te veel reclame, en het zelfde geldt voor het fieldtest gedoe. 6 pagina's van pure reclame zonder ook maar iets zinnigs erin.

Veel nieuws had het niet meer te bieden, jammer.
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet.
Er is een limiet van 255 tekens.
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

14-06-2007 14:39

Henk Janssen schreef:6 pagina`s met postings
En nu weet ik nog niet hoe ik een tosti aan de waterkant moet maken en gezien de reacties durf ik het blad niet meer te kopen :(
groet Henk


vraag het sonja......... 8)
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

14-06-2007 21:54

Robert Campbell schreef:Hebben we met z'n allen niet heel veel mogen leren uit "onze" blad De Karperwereld.


RC


Yep, 70 kg mais dumpen op een toch al overvoerde plas en dan met een paar kilo gekregen boilies van de auteur een paar vissen vangen, alsdus M. van de K...

DAt vind ik ook een typisch voorbeeld van een foutieve gedachtengang. Het bestempelt wel een theorie, die waarschijnlijk wel enige waarheid bevat, alleen maakt 1 zwaluw geen zomer.
Maar wat heb je er aan als je een stelletje Karperwereldabonee's hebt die met een kortingsbon ook nog eens de 2e zak W. Baits voor minder krijgen, vervolgens langs de diervoederzaak rijden en de plas dicht gaan lopen gooien met 70kg per stelletje... der zullen er maar 10 zitten op jouw watertje met 200 karpers die dat flikken...

De eerste keer dat ik dat las... Bah...

En dan met zijn allen een assige peuk in je smoel houden als je met een vetmester op de foto gaat die 17 pond aankwam door alle mais op te vreten...

No offence naar de auteur, maar had van zo'n persoon wel iets meer verstand verwacht...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
K. van den Herik

15-06-2007 12:46

Vind het wel meevallen. Ik ga gewoon lekker vissen...
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

16-06-2007 17:01

Negatieve reclame is ook reclame zeggen ze wel eens...
Werkte wel, heb 'm net gekocht.
Wat nu het grootste probleem was snap ik niet zo. Ben zelf ook nogal jong van geest (ondanks die baard) en ik kreeg een mooie glimlach van het stukje van dhr. van anaalverwrongen.
Ik snap werkelijk niet waar die mensen, die deze karperwereld afkraken om dat stukje, mee bezig zijn. Elk weldenkend mens kan toch inzien dat dit een stukje is gericht op de jeugd? Enfin, we zullen zien wat de toekomst de KW brengt, blijft een feit dat het een blad is dat iets nieuws aandurft voor een andere doelgroep en in dat opzicht verdient het mijn respect al.

Groeten,

Daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

17-06-2007 01:48

Daniel het gaat niet om dat verhaal over die tostie het gaat er om dat er bijna niks interesants in staat en veel te veel reclame en dat fieldtesten wordt gewoon veel te lang dradig.
En sorry carpdog's man hebben ze echt niks anders het lijkt er gewoon op dat ze het erg moeten opvullen met allerlij gekke dingen om toch aan de aantal bladzijde te komen.
En ik ben van mening als je vraagt aan john van eck om aub 6 artiekelen te schrijven dat je niet vraagt om product info en het kleineren van alijn maar meer over zijn ervaringen en zijn manier van vissen en denken over vissen.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

17-06-2007 09:32

Remko Berendsen schreef:En ik ben van mening als je vraagt aan john van eck om aub 6 artiekelen te schrijven dat je niet vraagt om product info en het kleineren van alijn maar meer over zijn ervaringen en zijn manier van vissen en denken over vissen.


Wil je hier mee aangeven dat John v Eck zich laat manipuleren? Het betreffende artikel was voor mij een van de beste die ik in Dè Karperwereld ben tegen gekomen. Het artikel was geschreven als reactie naar aanleiding van geuite frustraties door onze zuiderbuur. Waar inhoudelijk niets op af te dingen is.

Karperbladen zullen kiezen welke doelgroepen zij willen bereiken. Wat wil je als lezer, alleen maar verhalen die in veel gevallen sterk aangedikt zijn. Dit om het allemaal wat spannender te maken. Of maak je een mix waar bij jeugd en een beginnende karpervisser ook bedient wordt. Om nog maar de niet te spreken over oude rotte die veel meer op achtergrond informatie zitten te wachten. Vergelijkingen kan en wil ik niet maken om dat je dit o.a. niet op kan hangen aan een paar uitgaven. Dat de druk op redacties toeneemt om scherpt te blijven is alleen maar toe te juichen. Heb hier al meer aangeven dat drie commerciële karperbladen volgens mij teveel van het goede is in de lage landen. Of ik gelijk krijg en welke er dan overblijven zal de tijd uitwijzen.

Peter
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

17-06-2007 10:23

Toen Alijn zijn artikel in spiegel publiceerde wist hij echt wel dat daar een reactie op zou komen.

Ik vind de door John van Eck geschreven reactie zeer sterk, inderdaad een van de betere artikelen van de afgelopen tijd.

Om ook maar is wat positiefs over de KW te zeggen :)

8)
8)
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

17-06-2007 16:57

Sluit me aan bij de woorden van robert :wink:
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

18-06-2007 09:43

Heb het blad eens doorgebladerd, maar vind de kwaliteit van de artikelen steeds minder worden. En daarnaast ben ik het volledig eens met Remko. Als dit al in een blad moet staan, wat moet er dan in de toekomst van komen!?..

Van de week de spiegel gekocht en vond het weer een geslaag nummer! Lekker door te lezen en daarna nog eens informatief geschreven. Sommige verhalen nemen je weer mee naar de waterkant. Top jongens!
~~Dreams can be true.~~
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

18-06-2007 10:53

probeer pannekoeken eens aan de waterkant.....
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

18-06-2007 11:23

Heey Frank,

als ik weer eens met kik ga vissen moet je toch maar ff langs komen.. Het lukt me nog steeds niet om zo
geweldig overheerlijke tosti te maken :-?

Puik stukje werk :wink:

adios amigos...
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!