Nieuwe voerboot Ultimate Hengelsport


sjaak pollack
Berichten: 27
Lid geworden op: 31-01-2007 09:47

25-04-2007 13:21

Ik kwam op hengelspullen deze advertentie tegen
http://www.hengelspullen.nl/hengelspull ... es&ID=8884

Is iemand al bekend met deze voerboot. Op papier ziet het er heel aantrekkelijk uit zowel als prijs als de extra`s die er op zitten.

Er is zelfs nagedacht over de voorbereiding van de dieptemeter.

Ben benieuwd naar jullie reactie.

Alvast bedankt!!!
Gebruikersavatar
Martijn Zwart
Berichten: 123
Lid geworden op: 30-08-2006 21:39
Locatie: Zoetermeer

25-04-2007 14:18

tja wat moet je er van zeggen. Lijkt mij wel een goede voerboot en de prijs is wel redelijk maar dit is natuurlijk alleen op papier.
Het kan natuurlijk dat je straks verhalen leest over accu's die met 5 minuten leeg zijn. Een klein beetje wind en de boot gaat harder achteruit dan vooruit.
Maar dit hoeft natuurlijk niet de tijd zal het leren.
Karpervissers in en om zoetermeer kijk op http://www.carpclubzoetermeer.nl
Jôh, zèk nie amme kop met je riaulguppehagses
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

25-04-2007 18:51

wat ik kan vertellen over deze boot is dat het hetzelfde model als de Hunter voerboot is, die een half jaar geleden op de markt had moeten komen. het zou een heel innovatieve voerboot zijn met goede vaareigenschappen en tal van extra's. Ik had er ook eentje besteld bij Remco B, initiatiefnemer van dit project, en heb het traject dus een beetje kunnen volgen. de boot werd geproduceerd in China.

helaas heeft Remco de "lancering" van de boot een paar keer moeten uitstellen vanwege problemen met de leverancier voor wat betreft de electronica, afwerking en lekken van de boot. Uiteindelijk heeft Remco, na nog enkele problemen, afgehaakt omdat hij zijn naam niet wilde verbinden aan een product waar hij niet 100% achter staat. Deze boot duikt nu onder verschillende namen op op het internet. het schijnt dus dat de producent toch afnemers heeft gevonden voor deze boot.

Ik zou dus wel een heel kritische blik op de boot werpen voordat je m koopt. Ik heb me maar een microcat aangeschaft, dan weet je wat je koopt :D

Tot zover mijn info.
Het is een kwestie van geduld.....
Bart Knecht
Berichten: 203
Lid geworden op: 16-07-2006 14:19

26-04-2007 01:27

lastig verhaal die voerboten...

mijn zwager heeft de baitliner besteld...(X2)->(copie?)
ondanks nadat hij een aantal negatieve adviesen (o.a. van mij) heeft hij de bestelling toch door laten gaan...
voor hem hoop ik dat de boot aan zijn verwachtiging voldoet...
het binnenwerk van deze boot is volgens de verhalen niet van graupner..

het zou toch jammer zijn, dat er anno 2007 toch nog producten geleverd worden die ronduit slecht zijn..
maar het schijnt zo te zijn, dat het motorische binnenwerk de boot maakt of kraakt..
zonder graupner geen goede boot????
sjaak pollack
Berichten: 27
Lid geworden op: 31-01-2007 09:47

26-04-2007 11:31

ik ga gewoon maar naar die open dagen toe ben eihenlijk wel erg benieuwd.

laat ik nog meer over horen
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

26-04-2007 12:55

bert kragt schreef:lastig verhaal die voerboten...

mijn zwager heeft de baitliner besteld...(X2)->(copie?)
ondanks nadat hij een aantal negatieve adviesen (o.a. van mij) heeft hij de bestelling toch door laten gaan...
voor hem hoop ik dat de boot aan zijn verwachtiging voldoet...
het binnenwerk van deze boot is volgens de verhalen niet van graupner..

het zou toch jammer zijn, dat er anno 2007 toch nog producten geleverd worden die ronduit slecht zijn..
maar het schijnt zo te zijn, dat het motorische binnenwerk de boot maakt of kraakt..
zonder graupner geen goede boot????


http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=39406 lees dit topic maar eens. Dan weet je dat de baitliner geen kopie is. :wink:
Jan Peter Teerling

30-04-2007 12:41

Heb het bootje in handen gehad en word idd. in China geproduceerd.

Prijs/kwaliteit verhouding zit wel goed.
sjaak pollack
Berichten: 27
Lid geworden op: 31-01-2007 09:47

02-05-2007 12:27

beste mensen ik ben op de beurs geweest de verwarring dynamite baits komt door de sticker die op de boot geplakt zat van dynamite baits dus volgens sommige geljik om deze topic van de site te halen wat ik persoonlijk BELACHELIJK vind!! Het gaat wat dat betreft om een misverstand. De boot is zover ik gezien heb helemaat TOP Zit zelfs een rugtas bij, aparte tas dieptemeter, electronische hook release, etc.
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

02-05-2007 13:09

Kortom,

Het betreft hier een voerboot van Ultimate Hengelsport.
Staat los van Dynamite Baits, heeft er niets mee te maken.

Ik zal de topic titel aanpassen, en eventuele berichten verwijderen zodat er wat meer duidelijkheid ontstaat.

Groet,

Edward
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

02-05-2007 16:28

Is er trouwens al wat bekend over de gebruikte componenten?
Jan Peter Teerling

03-05-2007 00:55

sjaak pollack schreef:beste mensen ik ben op de beurs geweest de verwarring dynamite baits komt door de sticker die op de boot geplakt zat van dynamite baits dus volgens sommige geljik om deze topic van de site te halen wat ik persoonlijk BELACHELIJK vind!! Het gaat wat dat betreft om een misverstand. De boot is zover ik gezien heb helemaat TOP Zit zelfs een rugtas bij, aparte tas dieptemeter, electronische hook release, etc.


Dieptemeter is optioneel en komt van een firma uit Emmeloord.
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

03-05-2007 07:57

Jan Peter hoe kom je aan deze info?
Is er ook een website waar deze info te vinden is?

Groet,

Edward
Jan Peter Teerling

03-05-2007 10:51

Hallo Edward,
Er is bij mijn weten verder geen site waar je info over dit bootje kunt vinden.Heb het bootje in handen gehad en wat ik ervan begreep is dat er redelijke goede electronica is gebruikt bij het bouwen van dit bootje.

En Ultimate is denk ik nog niet op de hoogte dat er al een dieptemeter te verkrijgen is voor dit bootje.Dit kan zowel een inbouw als een opbouw dieptemeter zijn.
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

03-05-2007 10:57

Interessante info Jan Peter,

Is dit bootje met een schroef aangedreven of via jetstream motoren?
Vind het voor deze prijs een best interessant bootje... als de electronica in orde goede kwaliteit is....
Ultimate krabbelt langzamerhand weer een beetje op.

Groet,

Edward
sjaak pollack
Berichten: 27
Lid geworden op: 31-01-2007 09:47

03-05-2007 12:22

De boot staat op http://www.hengelsport-shop.com/produkt ... ruiser.htm

Ik heb gevraagd wat voor dieptemeter er op past en ze hebben een uitsparing vrijgelaten voor de sonar van de humminbird rf 15-e en deze wordt omgebouwd bij Quartel.

Er zit een schroef aandrijving op maar helemaal weg gewerkt als een jetstream en de vaar snelheid was ongeveer 100/120 meter per minuut mede afhankelijk of je de boot gelijk met 3 kilo aas belaad.
Jan Peter Teerling

04-05-2007 18:21

Sjaak je hebt PB
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

07-05-2007 01:28

Mensen,

Ik heb de voerboot als test visser voor Ultimate hengelsport nu ruim een maand in mijn bezit om hem volledig te kunnen testen. Ik ik heb zelf al 3 jaar een voerbootje van schrijver dus weet waar ik over praat.

Ik vind de Ultimate Bait Cruiser een topper en één van de betrouwbaarste, veilige bootjes die ik op dit moment ken. Niet alleen is het een zeer robuste en stabiele boot, ook is ie zeer luxe als je kijkt naar prijs kwaliteits verhouding. Standaard is de boot zoals iemand hier boven al aangaf uitgerust met een makkelijk en mooi gevoerde gecamoufleerde vervoers rugzak, ook een apart draagtasje voor afsandsbediening!

Ook zit er standaard een accu indicatie op de boot en led verlichting voor en achter, die je aan en uit kan zetten op de luxe afstandbediening.

De accu indicatie, tja als je die er bij een andere voerboot op wil laten bouwen ben je vaak al een 200 euro kwijt...

Ook heb je 2 laad bakken op de boot, waar je in iedere bak ander halve kilo voer kwijt kan.

Ook zal je wanneer je één van de 2 bakken lost, door een led wat gaat oplichten, goed kunnen waarnemen welke bak je rig gedropt heeft om verwarring te voorkomen.

De boot word door 2 schroeven aangedreven ( in één 4kante meter een 360 rotor), deze zitten trouwens weg gewerkt zodat je nooit meer last hebt dat je lijn in de schroef kan komen te zitten.... voorheen had ik met ANDERE bootjes hier nog wel eens last van in het donker.

De boot is tevens erg mooi om te zien, maar het belangrijkste is dat ie erg betrouwbaar is, en dat is ie zeker! Wat de duurtijd betreft, die bedraagd 3 uur achterheen varen!

Verder heeft de boot een bereik van 300 meter, meer als zat als je het mij vraagt.

Succes met de aankoop van je boot.

Danny Schaltin
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

07-05-2007 13:06

En wat zijn de nadelen?
Jan Peter Teerling

07-05-2007 15:46

@Danny,
Even een paar vragen:

Welke dieptemeter is er te verkrijgen op dit bootje en de kosten daarvan?

Welke electronica is er in het bootje gebruikt het merk/geen merk?

Wat zijn de garantie voorwaarden van Ultimate op dit bootje?

Het merk van de zender?

Zit er een hookrelease systeem op dit bootje of drop je je rig in het zelfde bakje als je voer inligt?
Gebruikersavatar
YueOn Liu
Berichten: 269
Lid geworden op: 23-07-2006 21:59
Locatie: Zwijndrecht

07-05-2007 17:14

jammer zeg ik mis de foto's (foto's van eigenaren zelf zeggen meer dan die van een site)

een een actie filmpje zou ook wel leuk zijn.

@ danny wat voor technische/electronische onderdelen zitten er in klasse A / b / c / d?

Graupner is gewoon de nummer 1 op het gebied van radiografisch speelgoed (aldus mijn broertje die met benzine auto's gewerkt heeft)
Seizoen 2008:
Doelstelling:
Geen grote karpers vangen maar Veel mooie karpers vangen.
Actief /passief verhouding 70%/30%
Harko Balk
Berichten: 6
Lid geworden op: 02-05-2007 20:08
Locatie: gramsbergen

07-05-2007 22:27

Deze boten worden in china gebouwd.
Zitten dus alleen gekopieerde onderdelen in.
Heb de boot zelf ook in de handen gehad, en vind persoonlijk
dat er wel degelijk betere boten op de markt zijn voor minder geld.
Als je echt een goede boot wilt hebben waar je ook over enkele jaren nog plezier van hebt, kijk dan zoals door anderen ook al eens gezegd,
duitse elektronica moet er in zitten.
Dat gekopieerde spul zal het wel een tijdje doen, maar kwaliteit daar gaat het om.
als je dus nog geen geld voor een goede boot hebt.
Koop dan niet nu rommel waar je spijt van krijgt.
Maar spaar nog even door en doe dan een verstandige aankoop.
Gebruikersavatar
YueOn Liu
Berichten: 269
Lid geworden op: 23-07-2006 21:59
Locatie: Zwijndrecht

07-05-2007 22:47

Harko Balk schreef:.
Heb de boot zelf ook in de handen gehad, en vind persoonlijk
dat er wel degelijk betere boten op de markt zijn voor minder geld.


ben wel benieuwd dan welke je bedoelt
Seizoen 2008:
Doelstelling:
Geen grote karpers vangen maar Veel mooie karpers vangen.
Actief /passief verhouding 70%/30%
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

07-05-2007 22:50

Ik zelf ben voor de carpgo gegaan omdat deze standaard al helemaal is voorzien van graupner materiaal (720bb motor) en daarnaast nog een enigzins betaalbare prijs heeft van 490 euro kaal.
Harko Balk
Berichten: 6
Lid geworden op: 02-05-2007 20:08
Locatie: gramsbergen

08-05-2007 20:43

Hallo Yue

Heb zelf sinds enkele weken een anatec mono, maar de carpgo eco of de baiter zijn ook zeer goed.
Heb de mono laatst gekocht toen ik in frankrijk was.
je kunt ze echter ook in nederland krijgen nu, zit sinds kort ook een importeur hier, dus.
Mono is ook opgebouwd met Graupner elektronica en word zeer compleet geleverd, draagtas regenhoes lader.
Ben voor deze boot gegaan omdat er ook gedoseerd mee te voeren is en ik zelf graag een groter oppervlak bestrooi met voer.
Maarja je moet de goede boten maar eens met elkaar vergelijken en dan de keus voor jezelf maken.
Groete Harko
Gebruikersavatar
Jelle Willeboer
Berichten: 121
Lid geworden op: 28-03-2007 23:14
Locatie: Lichtenvoorde
Contacteer:

08-05-2007 21:01

Hoort dit topic niet bij voerboten?
:D
Waneer Geven W-ij De Strijd Op?