Discussie rotary letter 17: nieuwe visserijwetgeving.

Gebruikersavatar
Sjors Roosenbrand
Berichten: 56
Lid geworden op: 25-02-2007 13:13

05-03-2007 14:00

Het valt nog te bezien of het er slechter op wordt voor ons karpervissers denk ik. Het kamperen aan de waterkant kan een probleem worden, maar het vissen toch niet perse. Volgens mij is er geen wet die verbied 's nachts een hengeltje uit te gooien.

Dat we aan comfort en luxe in moeten leveren zal mij er in ieder geval niet van weerhouden om de nachten op 1 of andere manier toch vissend door te komen. Als het zover komt dat per gemeente bekeken mag worden hoe hier mee om te gaan, dan zie ik hier toch minder problemen, de politie en controleurs (behalve boa's) zijn redelijk tolerant tov het nachtvissen met een bivy.

Ik denk maar zo: hoe minder vissers aan de waterkant, hoe groter de kans dat ik (die ene grote) vis vang. En hoe kleiner de kans op rotzooi!

Groetjes Sjors
Alles heeft een bedoeling, is dus alles de bedoeling?

http://www.youtube.com/watch?v=tSFAlFUxh1I
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-03-2007 16:31

Sjors Roosenbrand schreef:Volgens mij is er geen wet die verbied 's nachts een hengeltje uit te gooien.
Groetjes Sjors


Toch is die er wel, de wet stelt dat je tussen 2 uur na zonsondergang en 1 uur voor zonsopgang niet mag vissen.

De zomermaanden kennen een uitzondering en er kan een ontheffing verleend zijn om het hele jaar door te mogen nachtvissen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Sjors Roosenbrand
Berichten: 56
Lid geworden op: 25-02-2007 13:13

05-03-2007 17:14

Voor de duidelijkheid dan: Er is een wet die verbied om nacht te vissen. Met uitzondering van bepaalde periodes. In die periodes kun je dus gewoon een hengeltje of twee uitgooien zonder daarbij afhankelijk te zijn van een tent of stretcher.

Dan is het denk ik handiger om gewoon beter toe te zien op de handhaving van die wet.

Hier is het toegestaan om het hele jaar door nacht te vissen op het kanaal. Op andere wateren wordt het gedoogd. Alleen de boa's zijn daar streng op gericht, zo streng zelfs dat het wel compensatie lijkt voor dat wat de ander gedoogd.


Persoonlijk hoop ik dat het inderdaad veboden wordt om nacht te vissen in een tent. Dit omdat ondanks dat iedereen roept het afschuwelijk te vinden, het gewoon vrij vaak een rotzooi is aan de waterkant. Door het te verbieden gaan die zogenaamde prutsers hopelijk weer op de camping hun ding doen. En blijven de bikkels een nachtje vissen met als slaapplek: de grond. Ik denk dat ik er dit jaar al mee ga beginnen, als voorbereiding op wat komen gaat.

Ow, en vergeet vooral niet een vette boete te zetten op overtreding van deze wet, die eigenlijk verprutst is door zowel de mensen die menen het idd een camping te vinden als door het slappe gedoogbeleid.

Typisch Nederland: iets verbieden, maar het wel gedogen... daar komt gedonder van!


groetjes Sjors.
Alles heeft een bedoeling, is dus alles de bedoeling?

http://www.youtube.com/watch?v=tSFAlFUxh1I
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

05-03-2007 17:25

Voor de goede orde. De visserijwet gaat uit van een algeheel nachtvisverbod waar ontheffing op verleend wordt. Standaard met uitzondering van een aantal wateren in de maanden juni tot en met augustus. Op verzoek van HSV of vereniging kan de ontheffing ook voor het hele jaar aangevraagd worden. De HSV kan het ook eenzijdig verbieden. Ben je direct van alle problemen af. Maar dat is wel een hele kortzichtige redenering.

De visserijwet regelt alleen het nachtvissen en behandelt niet het onderkomen.

Dat wordt gedaan in de Wet Openlucht Recreatie. Deze wordt gefaseerd afgeschaft en houdt 1 januari 2008 op te bestaan. Hierna moeten gemeenten de openluchtrecreatie zelf regelen.

Het wordt de hoogste tijd dus dat karpervissers zich gaan inzetten om het verblijf in tentjes bij hun HSV te regelen. Onterecht wordt dit als kamperen gezien, maar is in feite gewoon karpervissen. De KSN helpt met de benodigde actie:

http://www.karperstudiegroep.nl/ (Zie CBB "de nieuwe WOR").

Als je tentjes gaat legaliseren, kun ook iets doen tegen excessen. Dan pas heb je recht van spreken. Ik heb er nog nooit van gehoord dat door domweg zaken te verbieden de situatie erop verbeterd.

Als je in je eentje wilt vissen dan moet je emigreren.

Groet, Kees
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 05-03-2007 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sjors Roosenbrand
Berichten: 56
Lid geworden op: 25-02-2007 13:13

05-03-2007 17:40

Legaliseren...


Deden we dat ook niet met buitenlanders en proberen we dat ook niet voorelkaar te krijgen met drugs?

Enige optie is dan betalen voor het nachtvissen. Omdat er opgeruimd moet worden door mensen die daarvoor loon moeten krijgen. Of nog beter: privatiseren! Nog zo een term. O ja, en het extra controlerend personeel moet ook betaald worden natuurlijk. En dat gaat ook van mijn belastingcenten af.

Nadeel? Plenty, als dit het gevolg is dan is deze sport strax alleen voorbehouden aan mensen met een dikke portemonee.

Typisch Nederland: legaliseren... daar komt gedonder van!

groetjes Sjors.
Alles heeft een bedoeling, is dus alles de bedoeling?

http://www.youtube.com/watch?v=tSFAlFUxh1I
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

05-03-2007 17:47

Bij jou komt van alles gedonder. Per definitie begrijp ik.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Sjors Roosenbrand
Berichten: 56
Lid geworden op: 25-02-2007 13:13

05-03-2007 18:29

Haha, als het gedonder in de kop is wel ja.

Maar goed, in dit geval niet. Je baseert je mening op mijn anti's. ik heb echter ook een hoop pro's. Een zo'n pro is: verbieden!

Maar daar komt bij jou weer gedonder van...

Groetjes Sjors. :wink:
Alles heeft een bedoeling, is dus alles de bedoeling?

http://www.youtube.com/watch?v=tSFAlFUxh1I
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

05-03-2007 20:55

Sjors,

Nachtvissen met een tentje is gewoon karpervissen. Dat verbieden geeft onbegrip bij de karpervissers. Zij deden tenslotte niemand kwaad. Dit leidt tot overtreden van regels, waarna de overheid zich genoodzaakt ziet het nachtvissen te verbieden. Jouw pro maakt dat je straks als doorzetter een van de weinige bent die de wet overtreedt en de boetes accepteert. Totdat de overheid echt genoeg heeft van al je overtredingen en eens on-Nederlands gaat optreden. :o Lijkt mij echt geen oplossing.

Laten we de zaken gewoon goed regelen. Daar is nu gelegenheid toe.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Sjors Roosenbrand
Berichten: 56
Lid geworden op: 25-02-2007 13:13

05-03-2007 21:41

Kees,

Nachtvissen met tentje is ook nachtvissen. Daar geef ik je helemaal gelijk in. Doe ik zelf ook.
Punt is echter dat het niet mag. Althans met tentje dan. Tenzij het gedoogt wordt.

En daar komt dan de controleur langs ('s avonds) :

"Al wat gevangen?" "Nee, nog niet, maar vaak bijten ze ver in de nacht, dus nog ff geduld." "Je weet dat nachtvissen in een tent verboden is?" "Ja dat weet ik, maar ik maak geen rotzooi." "O, nou je ziet er aardig serieus uit, maar als ik erachter kom dat er wel rotzooi van komt dan ist afgelopen..." "Prima!"

En daar komt de politie langs ('s avonds):

"Hallo, politie, mogen wij de vergunning zien?" "Tuurlijk, alsjeblieft." "Ok, dat ziet er goed uit, goeie vangst!" "Ja, bedankt en goeie dienst!"

En daar komt de boa langs ('s ochtends):

"Hallo!" "Hallo" "Ja controle!" "Woef, mag ik ook ff je papieren zien?" "Ja, hier" (plastic hoesje met boa bewijs) "Je papieren (de mijne) zijn niet geldig!" "Hoezo?" "Staat geen handtekening op!" "Heb je hier vannacht gevist?" "Nee (jawel, maar hij bekijkt het maar)" Even zie ik de man twijfelen of ie me papieren zou houden of niet. Ik krijg ze terug. "Laat ik niet merken dat je hier 's nachts vist want dat is verboden hier en daar staat een flinke boete op! "O, ok"

Dit is een voorbeeld dat ik heb meegemaakt. 4 mensen die er verstand van zouden moeten hebben (waaronder ik dus ook) en 4 verschillende opvattingen over de uitleg en handhaving van de wet. Erg verwarrend vind ik. Alleen hierom al ben ik voorstander van 1 uitleg en uitvoering.

Waarom ik dan vind dat het verboden zou moeten worden? Omdat het al veboden is!

En dan nog zwijgend over de campinggasten en mooiweerprutsers. Lang leve de lol en de rotzooi. Te vaak gezien dat het een rotzooi was op plekken waarvan ik wist dat er nachtgevist werd. En wat wou je daar dmv legalisatie tegen doen dan zonder dat het extra kosten met zich meebrengt? En dan nog; daar hebben prutsters toch schijt aan, want die betalen gewoon niet...

Daarom: verbieden en boetes verhogen. Ontmoedigingsbeleid laat maar zeggen, maar dan alleen voor die mensen die ik onder de noemer prutsters versta. En inderdaad; ik ben ook de lul dan, want ik zal het zonder tent moeten doen. Vind ik geen probleem, maar prutsers vinden dat wel.

Misschien dat ik een andere optie nog wel zal toejuigen: zones instellen waarin je met tent mag nachtvissen! Dan ga ik zonder tent daar niet nachtvissen... hahahahaha!

groetjes Sjors.
Alles heeft een bedoeling, is dus alles de bedoeling?

http://www.youtube.com/watch?v=tSFAlFUxh1I
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

07-03-2007 09:03

Het gaat nog veel verder. De tent is niet het criterium, maar het hebben van een nachtelijk onderkomen. Strikt genomen ben je dus ook in overtreding als je in je slaapzakje op de grond ligt. Ik ben niet vies van een beetje bikkelen en degenen die me kennen zullen dat beamen, maar ik lig toch liever op m'n stetcher onder de plu dan op de grond in de nattigheid. Als je dat namelijk een poosje doet, loop je op het laatst krom van de reumatiek. Maar wel gebikkeld meneer. jaja.

Het voordeel van gedogen is wel dat je als opsporingsambtenaar het kaf kan scheiden van het koren. Mensen die er een zooitje van maken kun je wegsturen en bij mensen die serieus en netjes bezig zijn kun je een oogje toeknijpen. Noem het typisch Nederlands of slap, maar ik voel me er prima bij. Ik hou namelijk niet van zwart-wit denken, er zijn veel grijstinten.

Nu even wat anders. Ik denk dat 95 procent van karpervissend Nederland denk dat de KSN het wel regelt of dat het zo'n vaart niet zal lopen. Dus wel! Als de gemeente zelf de wetgeving daaromtrent gaat regelen, zijn ze ook gehouden om voor de handhaving daarvan zorg te dragen. Dit kan enerzijds door de politie daarop in te schakelen, maar anderzijds ook door BOA's aan te stellen. En juist dat laatste gebeurt nu al veel vaker, ook bij federaties trouwens. De kans dat je dus gecontroleerd wordt gaat ernstig toenemen en de jager zal zich gaan verdiepen in het gedrag van zijn "prooi", net als wij dat met de karper doen. De pakkans zal dus erg toenemen en bij herhaling kunnen er spullen inbeslaggenomen worden.

Kortom, hoogste tijd voor actie, zie verder de postings van de andere Kees.

groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Sjors Roosenbrand
Berichten: 56
Lid geworden op: 25-02-2007 13:13

07-03-2007 15:21

Kees Verheij schreef:Het gaat nog veel verder. De tent is niet het criterium, maar het hebben van een nachtelijk onderkomen. Strikt genomen ben je dus ook in overtreding als je in je slaapzakje op de grond ligt.
groet,
Kees




Ha, ha, nou dan zijn ze nog wel ff bezig met alle zwervers en nachtbrakers. Definieer nachtelijk onderkomen dan eens?

Groetjes Sjors.
Alles heeft een bedoeling, is dus alles de bedoeling?

http://www.youtube.com/watch?v=tSFAlFUxh1I
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

07-03-2007 15:29

" enig ander onderkomen " staat er letterlijk in de wet.

Maakt dus niet uit wat.

Ga jij maar lekker bikkelen op de koude natte ondergrond.

Trek een lekker Gamma zeiltje over je heen. Om maar een voorbeeldje te geven.

Shit wat is dat nou? Ja meneer Roosenbrand, dat is nou een " enig ander onderkomen"

Hier uw PV en wegwezen.
Gebruikersavatar
Sjors Roosenbrand
Berichten: 56
Lid geworden op: 25-02-2007 13:13

07-03-2007 16:20

Michel Hollaar schreef:" enig ander onderkomen " staat er letterlijk in de wet.

Maakt dus niet uit wat.

Ga jij maar lekker bikkelen op de koude natte ondergrond.

Trek een lekker Gamma zeiltje over je heen. Om maar een voorbeeldje te geven.

Shit wat is dat nou? Ja meneer Roosenbrand, dat is nou een " enig ander onderkomen"

Hier uw PV en wegwezen.



Leuk geprobeerd.

Ten eerste: inderdaad ik heb er geen problemen mee om bv onder me bewaarzakken een uiltje te knappen, heb dat dan ook gedaan. Zandhappen hoort erbij af en toe he!

Ten tweede: enig ander onderkomen... heb ik hier een link voor je waarin wat mij betreft duidelijk wordt waar de juten je op bekeuren.

Dus meneer Roosenbrand (dat is je dan iig wel duidelijk) blijft als het moet inderdaad liggen op een voor jou misschien tot reuma leidende manier.

Maar volgens mij is een paraplu en visstoel toegestaan. Dus wat dat betreft zal het er voor mij niet minder op worden dan het meestal was. Wat mij betreft zijn de meeste voorstanders van het kamperen tijdens het vissen of vissen tijdens het kamperen....hmmmmmmmm, welke is het nou?
In ieder geval gaat het er dus niet om wat wel en niet mag, want dat is allang duidelijk Het gaat er volgens mij om wat men graag zou willen. En dat is een ander uitgangspunt. Wat nu gebeurd is dat men regels alvast overtreed en ze dan veranderd willen zien. Maar dat is de verkeerde volgorde. Niet gaan janken voordat je slaag hebt gehad toch?

http://home.wanadoo.nl/b.reezigt/test%20web/nachtvissen.htm

Greetz Sjors.
Alles heeft een bedoeling, is dus alles de bedoeling?

http://www.youtube.com/watch?v=tSFAlFUxh1I
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

07-03-2007 16:55

Sjors, kan er niks aan doen. Blijf het verhaal van je nogal zuur vinden.

We gaan de wet heel letterlijk nemen, waarvan zelfs de overheid het nut niet ziet. Nemen extra agenten aan voor de uitvoering van alle wetten. En dan zijn alle problemen als sneeuw voor de zon opgelost. Is een populaire gedachte in politiestaten, maar de ervaring leert dat dit niks oplost.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Sjors Roosenbrand
Berichten: 56
Lid geworden op: 25-02-2007 13:13

07-03-2007 17:19

Kees,

Dat mag. Maar er is een discussie gaande over iets waarin men zelf de baas is gaan spelen. De wet is er niet voor niets. Wil je deze aangepast hebben, doe dat dan in de juiste volgorde, dat geeft pas duidelijkheid.

In weze is er dezelfde situatie wbt het vissen met meer dan 2 hengels. Precies dezelfde manier van omgaan met... Alles is duidelijk, maar niet naar de zin. Toch met 3 of 4 hengels vissen, want we zijn immers aan het vissen ipv stropen!

Allemaal zaken waar je het prima over kunt hebben en stuk voor stuk voorstelbaar, maar heb het er dan eerst over ipv achteraf lullen.

Dus tot het zover is, blijf aub onder de plu en met 2 hengels max vissen. Dat moet ik, dus waarom de rest niet?

Je kunt het politiestaatachtig vinden, de keerzijde is echter dat het anders sinterklaas en zwartepietstaatachtig wordt, als je begrijpt wat ik bedoel.
Alles heeft een bedoeling, is dus alles de bedoeling?

http://www.youtube.com/watch?v=tSFAlFUxh1I
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-03-2007 12:59

Enig onderkomen is heel simpel, van kartonnen doos tot in de open lucht in een slaapzek.
Ook een stretcher is een onderkomen als je slapend wordt aangetroffen.
Stretcher en warmtepak is geen onderkomen maar ga er niet bij slapen dat wordt het verhaal weer anders.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

08-03-2007 13:21

Ik ben erg benieuwd naar de bijdragen in de Rotary Letter, omdat het voor mij (en waarschijnlijk veel andere vissers) nog niet echt allemaal duidelijk op een rijtje staat hoe het zit met die veranderende wetgeving.

Zolang dat niet helemaal duidelijk is zullen ook veel minder vissers er iets aan kunnen/willen doen... dus ik hoop dat er echt een nuttige (lees begrijpbare) bijdragen zullen komen.

Gr, Koen
Gebruikersavatar
Sjors Roosenbrand
Berichten: 56
Lid geworden op: 25-02-2007 13:13

08-03-2007 13:28

Dus als ik het goed begrijp dan valt een plu ook onder een "constructie" omdat de steel drager is van het bouwwerk?

Oke, het zit dus ingewikkelder inelkaar dan ik d8. En ook de politie vult het begrip "kampeermiddelen"dus op eigen manier in.

Dat is best kloten, het sinterklaas en zwarte piet gebeuren is al aan de gang dus. Hmmmmmm, en nu... Want als je het beleid dan doortrekt dan is het ook verboden om uberhaupt een plu op te zetten tijdens het vissen, want een onderkomen heb je niet alleen 's nachts. Ik ben bang dat dit een grijs gebied blijft.

Ben ff weg naar de hengelsportwinkel om navraag te doen wat er aan acties loopt wat dit betreft.

Groetjes Sjors.
Alles heeft een bedoeling, is dus alles de bedoeling?

http://www.youtube.com/watch?v=tSFAlFUxh1I
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

08-03-2007 15:36

Sjors,

Het is te hopen dat niet iedereen zo'n instelling heeft, want dan mag je dadelijk daadwerkelijk nergens meer legaal nachtvissen.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

08-03-2007 17:22

Erg leuke discussie hier, een ding is wel jammer dat de plaats KWO helaas alleen maar windeieren legt. Hij zal bij HSV, regio’s vergaderingen van federaties gevoerd moeten worden. De KSN en Sportvisserij Nederland hebben zich er hard voor gemaakt door middel van een duidelijke brief hier over te schrijven richting federaties. Dat is de instantie die het via de plaatselijke HSV aan moeten kaarten bij gemeenten besturen. Deze zal het verblijven aan de waterkant in de nachtelijke uren in bepaalde onderkomen in de algemene politie verordening moeten plaatsen.

Peter
Gebruikersavatar
Sjors Roosenbrand
Berichten: 56
Lid geworden op: 25-02-2007 13:13

08-03-2007 17:25

Die instelling is er bij mij omdat ik te veel verschillende interpretaties van de wet tegenkom.

Als enig ander onderkomen zo simpel ligt als het voor sommigen is, waarom is er dan een probleem? En om dat probleem op te lossen is er dus handhaving nodig en geen gedoogbeleid.

Kampeermiddel:
een tent, een tentwagen, een kampeerauto of caravan;
enig ander onderkomen en enig ander voertuig of gewezen voertuig of gedeelte daarvan, voor zover geen bouwwerk zijnde,
één en ander voor zover de onder a. en b. bedoelde onderkomens of voertuigen geheel of ten dele blijvend of tijdelijk zijn bestemd of opgericht dan wel worden of kunnen worden gebruikt voor recreatief nachtverblijf dan wel voor nachtverblijf van personeel, werkzaam op de kampeerplaats, waar deze onderkomens of voertuigen zijn geplaatst;

on·der·ko·men1 (het ~, ~s)
1 onderdak, huisvesting => verblijfplaats

Bouwwerk:
elke constructie van enige omvang van hout, steen, metaal of ander materiaal, die op de plaats van bestemming hetzij direct of indirect met de grond verbonden is, hetzij direct of indirect steun vindt in of op de grond, bedoeld om ter plaatse te functioneren;

Wordt idd een moeilijk verhaaltje om nog je ogen dicht te doen 's nachts op zo een manier dat je niet aan het kamperen bent. Maar dat probleem is er omdat we dat al doen terwijl het verboden is. En omdat het door de een gedoogd en de ander beboet wordt.

Nogmaals, het nachtvissen wordt niet verboden op de tijden dat het mag, het kamperen buiten de daarvoor bestemde plekken wel.

kampeerterrein: terrein of plaats, geheel of gedeeltelijk ingericht, en blijkens die inrichting bestemd, om daarop gelegenheid te geven tot het plaatsen of geplaatst houden van kampeermiddelen ten behoeve van recreatief nachtverblijf;

Dus ik ben toch in overtreding als ik onder me plu lig te pitten...klotezooi. Dat wordt dan vissen in me stoeltje en de ogen open houden. Totdat anders bepaald is/wordt. Dat wordt zoeken naar een hele relaxte grote stoel.

Want als ik het goed begrijp dan mag je alleen daar kamperen waar het is toegestaan en die plekken kosten geld. Logisch gevolg is m.i. dat er bepaalde zones worden aangewezen waar je tegen betaling mag kamperen en vissen tegelijk. En juist op die plekken wil ik niet nachtvissen.

Stel ik wil me inzetten voor ander beleid tav sportvissers, dan lijkt het me een verrekte moeilijke kwestie om het voorelkaar te krijgen dat sportvissers overal mogen nachtvissen en in enig ander onderkomen te verblijven tegelijk...


Groetjes Sjors.
Alles heeft een bedoeling, is dus alles de bedoeling?

http://www.youtube.com/watch?v=tSFAlFUxh1I
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

08-03-2007 17:51

Een spijkerstoel lijkt me beter daar je ook je ogen niet dicht mag doen aan de waterkant in de nachtelijke uren.

De wetgever kan alle kanten uit in de nieuwe wetgeving die het kamperen regelt. Goede voorlichting aan wethouders en amtenaren die er overgaan doet wonderen. Zal wel daar moeten gebeuren.

Peter
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-03-2007 17:52

Sjors een paraplu valt inderdaad onder enig onderkomen.
Nu zal niemand een bekeuring uitschrijven omdat je onder een paraplu ZIT, maar wordt je echter slapend aangetroffen en je bent ietsje vervelend KAN het zo maar zijn dat je het haasje bent.

Oja bij de weg: wordt er door de gemeenten NIETS geregeld dan blijft de huidige WOR onverkort van kracht, met een HEEL groot verschil: het tolereren is over ook daar waar voorheen een afspraak met een gemeente van kracht was.
Vissen is een hobby, geen religie!
Roy Alofs
Berichten: 192
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00

08-03-2007 23:36

Hallo Koen,

De bijdragen zullen in deze dagen geplaatst worden door de kwo redactie. De bijdragen zijn geschreven in verstaanbare taal. Het zal een helder overzicht zijn mbt de recente wijzigingen en de gewijzigde WOR per 01-01-2008. Het zal ons tevens een helder overzicht geven waarin wij als karpervisser een bijdrage kunnen leveren, en nog belangrijker, waarom onze bijdrage van belang kan zijn.

De eerste bijdrage is geschreven door Aart Lokhorst. Daarna zal de bijdrage van Robert De Wilt geplaatst worden gevolgd door de Rotary letter van bart Van Den Hurk.

Het is goed om te zien dat er al een discussie gaande is binnen dit onderwerp. Het zal onze ogen als karpervisser alleen maar meer openen.

Groeten,

Roy Alofs
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

09-03-2007 00:58

Sjors, volgens mij begrijp je het nog niet. De WOR waar jij uit citeert wordt ingetrokken per 1-1-2008. Het is aan de gemeenten om invulling aan het kampeerbeleid binnen hun gemeentegrenzen te geven per 1-1-2008.
Dit biedt voor het eerst de mogelijkheid om op nachtviswateren of zones van nachtviswateren het gebruik van een vistentje of bivvy of plu (met stretcher) via de gemeentelijke Algemene Plaatselijke Verordening (APV) WETTELIJK gelegaliseerd te krijgen.
In de komende rotary bijdragen kun je dit uitgebreid en voor niemand mis te verstaan lezen...