Funnelweb


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Benjamin Conen
Berichten: 108
Lid geworden op: 25-08-2003 02:00
Locatie: Groningen

10-10-2006 13:37

Kan iemand mij dat uitleggen hoe dat werkt? En of het de moeite waard is want het is nog wel vrij prijzig geloof ik.
Heb een poosje niet meer zo intensief gekarpert dus vandaar.
Water masseert de ziel
Gebruikersavatar
Sander van Schelven
Berichten: 114
Lid geworden op: 09-05-2004 23:02
Locatie: Spijkenisse

10-10-2006 16:09

Benjamin,

Het is zeker de moeite waard, tenminste in sommige situaties
Je kan het gebruiken als je een hoopje voer dicht bij je haakaas wil deponeren. Dit is handig als je niet precies kan bijvoeren doordat je ver van de kant vis en geen bootje e.d tot je beschikking heb. Een andere optie en wellicht een stuk goedkoper is PVA string (draadje)

Als je het koopt zit er een buisje bij met daaromheen het oplosbare spul wat op een panty lijkt. Stop het voer in het buisje (pas op met vocht) zodat het onderin wordt opgevangen door het kousje. Als er genoeg inzit stroop je een stukje af met het voer erin. Je legt vervolgens er dicht boven 2 knopen en knipt met een schaar de kous door tussen die 2 knopen. Zo begin je weer van voren af aan en kan je er meer maken.
Het netje met voer kan je vervolgens aan je haak bevestigen.

Gr,
'instinct'
Gebruikersavatar
Tim Schless
Berichten: 657
Lid geworden op: 08-07-2005 00:58

10-10-2006 16:09

Ik heb er wel leuk mee gevist hoor. Eerst de ene kant dichtknopen, dan boilie's en boiliekruim en/of halve boilies erin doen. dan vrij ver boven de boilies afknippen zodat je er ook aan de bovenkant een knoop in kan leggen. dan een van de boilies aan de hair maken, even de haak een paar keer door de mazen van het net halen en ingooien. Als ik jou was zou ik de haak niet in de knoop drukken, want die knoop kan in plaats van oplossen inkrimpen, en dan wordt het een hard bolletje. Als je haakpunt in dit bolletje zit, prikt ie natuurlijk niet. Erg mee oppassen.
Er zullen wel meerdere manieren zijn om het te gebruiken, maar zo deed ik het en het ging bij mij prima!
Succes,

Mvg Tim
Als alles goed gaat, heb je waarschijnlijk iets over het hoofd gezien.
gerard van ewijk
Berichten: 221
Lid geworden op: 27-04-2005 16:34

10-10-2006 18:45

Beste Benjamin

Kijk aub eens op de Korda(nl) site bij pva produkten daar staat het geheel uitgelegd.Mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag.
Ook op diverse beursen staan wij regelmatig.Vraag om een demo en uitleg.
Geen probleem we willen je graag helpen.


Gerard
Good luck and tight lines!
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

10-10-2006 20:46

Benjamin,

Je kunt ook even kijken naar de funnelweb van X2, niet dat ik van X2 nou zo'n liefhebber ben, maar soms hoeven produkten met een gelijkwaardige werking echt niet duur te zijn :roll:

Kijk dan nadat je op KORDA hebt gekeken ook even op Raven.nl Sorry Gerard moest gewoon ff...
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
gerard van ewijk
Berichten: 221
Lid geworden op: 27-04-2005 16:34

10-10-2006 22:39

Geeft niet Jeroen maar er kan de maar een de beste zijn dat weet jij net zo goed als ik :wink:
Laat een ieder uitmaken wat en welk produckt hij/zij gebruikt ik geef alleen maar advies.

Gerard
Good luck and tight lines!
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

10-10-2006 22:52

Korda heeft een erg goede en mooie lijn producten, daarnaast een hele goede naam hoog te houden, daar ben ik het veruit mee eens.

Alleen als ik producten nodig heb die een gelijkwaardige werking hebben als die van een bekende firma maar in prijs veel goedkoper zijn zal ik het niet nalaten om deze van een ander merk te nemen.

Tevens is het aan de koper om te kiezen waar hij zijn product gaat halen.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

11-10-2006 07:04

Jeroen,

Ondanks dat ik jouw stelling begrijp gaat hij hier niet op, vind ik.

Iemand vraagt hoe PVA werkt, Gerard geeft een site waar UITLEG op staat en jij zegt ga naar Raven. Als de site van Raven ergens in uitblink is het, het geven van verkeerde info bij de artikelen. Ze geven iig nagenoeg nergens een gebruiksadvies o.i.d.

Dat een ieder zelf moet weten waar hij welk product koopt ben ik het helemaal mee eens uiteraard. Maar zelfs in PVA zit verschil met de oplosbaarheid bij verschillende temperaturen. Aan jou om te bepalen welk product het best oplost.

Btw ik gebruik X2 funnel, Korda funnel en fox zakjes. Deze info om te vorkomen dat men mij partijdig vind :-)

M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Benjamin Conen
Berichten: 108
Lid geworden op: 25-08-2003 02:00
Locatie: Groningen

11-10-2006 08:25

Ok mannen, bedankt voor jullie reactie. Ik zal hier eens mee gaan klooien. En idd gaan uitvinden welke product het best werkt of dat er geen verschil in zit :wink:


groeten Benjamin Conen
Water masseert de ziel
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

11-10-2006 08:40

Lijkt me een goed plan Benjamin.

Mark...

Ik kan er inderdaad wel inkomen dat de info verstrekking bij raven nihil is, maar dat is bijzaak. Aan de andere kant, je koopt toch geen funnelweb als je de werking ervan niet begrijpt, dat doe je met een doel.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

11-10-2006 16:31

Duh Jeroen,

Benjamin vroeg toch ook hoe het werkt en niet waar kan ik kopen?

Groetols Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
marcel bijl
Berichten: 83
Lid geworden op: 30-05-2005 22:14

11-10-2006 18:42

kijk is goed bij internet winkels
ik heb laats een refil moeten kopen betaalde in de winkel 49 eurie
en bij die winkel in lisse 25 eurie scheel toch aardig wat
wil je echt een onzichtbare onderlijn maak hem eens van pva
Plaats reactie