Chinese import koeien....

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

22-09-2006 22:28

Voortaan hoef je je niet meer af te vragen waar X2, Ultimate, F4E en de hele mikmak zijn materialen vandaag haalt! Owja, dan hebben we ook nog Shakespeare en de Aldi :lol:

En dan nog wel HET ultieme bewijs!

Afbeelding

Staat daar geen X2 op de spoel? :roll:

Ultimate Baltic Sea, X2 Blade runner, allemaal al "prutmolens" die door kleine Chinese kinderhandjes in elkaar worden geschroefd!

Ellende :oops:

wil de link jullie uiteraard niet onthouden :lol:

http://www.yzfishing.com/index.asp

en dan ook nog contact via een hotmail adress........ :x

Gr Mark
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

23-09-2006 00:15

Weer een reactie die te kort door de bocht is, er is meer chinees dan je denkt.

Heb je thuis theekopjes/handdoeken/kussens van V&D/Trendhopper/Marskramer/Blokker? Allemaal chinees, waarom zeur je daar niet over?
Waar een wilg is, is een heg
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

23-09-2006 06:51

Dacht je dat shimano,fox alles in japan/engeland liet maken,
Ik ben in kowloon geweest voor mijn werk naast onze fabriek stond een loods waar 4 boeings 747 in konden gevult met hengels tassen en andere spullen van de ``Topmerken
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

23-09-2006 07:19

R&D in Japan
Productie in China

Voor ALLE TFT schermen van Japanse makers, voor nagenoeg alle schoenen van Japanse makers en zoals door anderen al aangehaald vele vele vele vele andere artikelen.

Ook in nippon zijn ze wakker hoor, en een stuk eerder dan hier :-)

M
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

23-09-2006 09:48

He Mark,

Ga eens op vakantie naar Thailand, denk dat jij dan geen willekeurige bal meer aanraakt. :wink:
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

23-09-2006 10:05

ik denk dat die landen kwa industrie een stuk verder zijn als ons.
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

23-09-2006 12:35

Juist wij zorgen ervoor dat die landen zich verder ontwikkelen op industrieel gebied. De meeste grote bedrijven openen daar de fabrieken omdat alle kosten veel lager liggen dan in Nederland, zelfs zo laag dat de bijkomende verschepingskosten er niet voor zorgen dat het uiteindelijk nog duurder uitvalt. Hier worden de dingen getekend en ontworpen, het productieproces speelt zich daar af.
Waar een wilg is, is een heg
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

23-09-2006 13:00

hoi,
het enigste wat zij voor op ons hebben zijn de goedkope arbeidskrachten en geen vakbonden .
Nadenken voor jouw product kunnen ze niet, alles wat jij wil moet je op papier zetten en nog een keer uitleggen.
Ook al zouden ze een verbetering in het half fabrikaat waardoor de ontwikkelingswijze en productie sneller en goedkoper zijn ontdekken ,dan nog trekken ze niet aan de bel, want dat had je niet gevraagd.
Daarbij komt dat de werknemers daar de werkgevers zien als een god ,en zijn hele familie`s werkzaam op een lokatie/fabriek al dan niet zelfs inwonend op de fabriek.
groet Henk
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-09-2006 15:53

Henk,

Sorry hoor, maar dat is nonsens.

Als je iets over China wilt zeggen, verdiep je er dan eerst eens in.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

23-09-2006 16:36

Gelukkig komen er ook een bepaald soort karpers vandaan die niet door kinderhandjes in elkaar zijn gezet... :wink:
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-09-2006 16:44

Kinderarbeid?

Nou vooruit. Leeswerk:

http://www.vakbondsrechten.nl/renderer. ... age/21319/

Groet, Kees

Ps. Oh ja, Henk:

Quote:
China is druk bezig hooggekwalificeerde arbeid te ontwikkelen en investeert veel geld in onderzoek en ontwikkeling van nieuwe industrieën.

Uit eigen ervaring is er een groot aantal goed geschoolde werknemers met hogere opleidingen die heel goed mee kunnen denken en initiatieven ontwikkelen.
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

23-09-2006 18:25

Het valt dan ook niet met elkander te vergelijken, in Nederland mogen kinderen onder een bepaalde leeftijd niet werken. In landen zoals China, Thailand en vele andere landen is het voor kinderen een manier om te blijven leven. Je kunt het afkeuren, maar omdat ik het zelf heb meegemaakt, kan ik zeggen dat het van mij wel zo mag blijven doorgaan. (de inkomsten per kind zouden alleen wel wat hoger mogen zijn 1.50€ per dag, dat is dus 14 uur werken is schandalig)

Vergeet namelijk niet dat China dan wel één van de rijkste landen ter wereld is en momenteel een enorme economische groei meemaakt, maar ook dat ze een enorme armoede met zich meedraagt.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-09-2006 23:07

Nog een quote dan:

"Kinderarbeid komt nauwelijks voor. Voor Chinezen is onderwijs voor hun kinderen belangrijk."
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

24-09-2006 03:56

Hallo Kees, ben je er zelf al eens geweest , zoals de link die je aangeeft is gewoon de dagelijkse werkelijkheid.
Ik ben er als R&D per jaar een aantal keren geweest, met name in de regio kowloon.
Ik spreek dus als ervaringsdeskundige, je weet niet wat je er tegenkomt.
Dat zij op dit moment met duurdere technologie bezig zijn zal ik niet ont kennen, maar voor de man met de pet ``de arbeider`` is er op dit moment helaas nog niks veranderd.
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

24-09-2006 09:54

Ik heb het liefst visgerei dat is gemaakt met kinderhandjes. Lekker goedkoop!

Wat een bullshittopic weer.

Wat is er trouwens mis met Shakespeare?
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

24-09-2006 09:59

Dat van die kinderarbeid klopt dus niet zo in het geval van China, Rob.

Henk,

China is bezig grip te krijgen op de hightech markt en komt daar met concurrerende producten van even hoge kwaliteit als de gevestigde producenten. Ze hebben een leger aan goedgeschoolde arbeidskrachten. Iets wat bij ons schaars goed aan het worden is. Nu bij de aantrekkende economie wordt het tekort aan geschoolde arbeidskrachten hier nijpend. Onze universiteiten zijn hoogstaand, maar de studenten komen uit het buitenland. Het is dus helemaal niet zo dat ze slechts onder onze leiding zonder eigen innovatieve inbreng kunnen produceren.

De arbeidsomstandigheden zijn daar heel anders met een enorm verschil tussen de grote steden en het plattenland. Dat deel van jouw verhaal bestrijd ik niet. Het FNV rapport geeft aan hoe wij daar tegenaan kijken. Aan de andere kant kijken wij al jaren veel van de Japanse werkmethoden af. Die vertonen wel enige overeenkomst met die van China. Ze doen kennelijk toch iets beter dan ons.

Hoe ze het specifiek op de hengelsportmarkt doen weet ik niet. Of Shimano zijn fabrieken verplaatst heeft naar China is mij ook niet bekend. Maar China heeft wel de mogelijkheden om daar een grote rol in te spelen met kwalitatief goede producten. Ik zou daar niet van opkijken. Dat er werpmolens van een Amsterdamse draaibank rolden is al heel lang geleden. Dat het design van een Amsterdamse tekentafel kwam ook.

Groet, Kees
Plaats reactie