Targethunt

Forumregels
Foto's in deze rubriek kunnen door Karperwereld Online gebruikt worden voor de foto van de maand verkiezing.
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

13-09-2006 11:56

Idee hierachter:

laat weten hoe het er achter staat met jou targethunt.. als je geen water of visnaam wil noemen is uiteraard geen probleem!

Gr Vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

13-09-2006 11:58

Bijt gelijk de spits af...

ben nu drie jaar bezig en heb silvie nog steeds niet, valt ook niet mee aangezien ik er maar max 4 korte sessies per jaar aan kan besteden..
De meeste jongens op het water hebben r wel al, ze is ook nog eens de makkelijkste vis van het water :-? ... de dag komt nog wel een keer!

Grt Vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
mark van de laar
Berichten: 242
Lid geworden op: 03-05-2005 10:15
Locatie: almere

13-09-2006 12:20

sorry man,
ik vind et een beetje een uit zn verband getrokken onderwerp.

als je et mij vraagt praten mensen al veel te snel over hun target vis.
ik lees het steeds vaker.... MN TARGET GEVANGEN.
gaan op een water vissen en hebben toevallig gehoord over een vis die er zwemt. vissen er 3 of 4 keer en vallen toevallig met hun neus in de boter... en weer een target geboren en gevangen..

dat noem ik geen targetvissen
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

13-09-2006 12:25

wat is targetvissen dan volgens jou?
vis jij op een target?

Gr Vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

13-09-2006 12:37

Mijn target is karper, zodra de vissen een naam krijgen ben ik daar al weg.
Wel respect voor de vissers als Bart, Gert Jan, WB, Martin enz.
Het is mijn visserij niet, ik wens de echte targetvissers veel succes.
Vissen is een hobby, geen religie!
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

13-09-2006 12:43

Nou ok Vinnie.

Mijn targets afgelopen jaren:

1) een projectspiegel vangen
2) zoveel mogelijk van die dingen vangen
3) 1tje boven de 10 kilo
4) als wens een bepaalde spiegelkarper terugvangen die ik vroeger ook gevangen had.

1 en 3 was niet zo'n probleem. Hoewel...

4) 1 terugvangen is gelukt. Ik zoek nog de vis uit De Karper nummer 44. Blz 34.

Is dit echte targetvisserij?

Denk het niet. Houdt je wel bezig/gebonden aan een bepaald water.

MVG

Klaas
mark van de laar
Berichten: 242
Lid geworden op: 03-05-2005 10:15
Locatie: almere

13-09-2006 15:13

target vissen is voor mij: je richten op 1 vis van een bepaald water. zo veel mogelijk weten van deze vis en niet zoveel mogelijk weten van de vissen op het water.. dus niet van.... de meeste vissen vang je daar op et windkantje maar meer van... op welke plek is deze bepaalde vis geregeld gevangen? is het een boillie vis(waarschijnlijk als het om een grote vis gaat) of laat deze vis zich juist steeds vangen op noten bijvoorbeeld. in welke tijd van het jaar wordt hij meestal gevangen.. dat soort info
en daar je taktiek aan aanpassen. en dan kunnen een paar sessies voldoende zijn ,maar het kan ook veel langer duren. andere vissen zijn dan "slechts" bonus en niet andersom. sterker nog... deze andere bonus vissen vangen kan het vangen van je target verhinderen. anderen gaan gewoon vissen en proberen zoveel mogelijk te vangen en dan is hun zogenaamde targetvis gewoon een vis die er tussendoor loopt.(voor hen een bonus vis)
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

13-09-2006 16:10

vinnie kuiper schreef:Idee hierachter:

laat weten hoe het er achter staat met jou targethunt.. als je geen water of visnaam wil noemen is uiteraard geen probleem!

Gr Vin


:-? laat maar...
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

13-09-2006 16:32

Afbeelding

dit was mijn alleerste echte targetvis! heb hem afgelopen voorjaar gevangen.
heb er 3 seizoenen achter aan gezeten!

en ben het wel een beetje met mark eens.
de eerste keer dat ik deze vis op een foto zag was ik verkocht! en hoe....heb me erg verdiept in waar deze vis vaak gevangen word en in welk jaargetijde. daarna nog uitgezocht door met andere vissers te praten waar hij vaak op gevangen word. want er zijn bepaalde aassoorten waar hij nog nooit op gevangen is!(naar mijn weten)
en toen werd het uren maken, hij komt er elk voorjaar een keer uit, en ook nog eens op bijna dezelfde stek, of liever gezegd gebied. het eerste jaar liep ik hem mis omdat hij vlak voordat ik begon op het water al gevangen was. het jaar erop wist ik hem weer niet te vangen en na een paar sessie's werd hij gevangen door iemand anders. en eindelijk was het afgelopen voorjaar zover!

een targetvis is een vis die je aanspreekt zodra je hem ziet, en erg graag wilt vangen! en waar je uren voor wilt kloppen.
ben benieuwd naar de rest van de verhalen.

gr
Gebruikersavatar
Paul van de Wiel
Berichten: 692
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: Tilburg

14-09-2006 09:22

Een geweldige spiegel joery! Zit nog steeds te watertanden bij die spiegel.....!!

En dat is volgens mij de eerste gedachte om te worden voorgesteld aan een nieuwe target, je moet er van dromen er weg van zijn(naast je vriendin er even veel van dromen)!
Targetvisserij komt bij mij ook niet echt heel veel voor omdat ik veel op bijv het kempisch kanaal vis en om daar nou speciaal achter een target aan te gaan... tja das moeilijk. Moet die targetrvis dan altijd de dikste zijn of is het juist die schitterende koi van 20 pond?
Het liefs natuurlijk een vis van het kaliber als joery mooi en zwaar een perfecte targetvis!
Ook ik droomde van zon vis, een schubkarper die niet ver van me bed zwemt een puntgave vis die ooit 1 keer meer gevangen is..en ook nog eens tussen de 17 en 20 kilo schommelt love it!
Na vorig jaar er in het gehele najaar te hebben gevist besloot ik uiteindelijk de brui er aan te geven maar zal terugkeren!
Dit jaar zou ik het weer gaan proberen maar dan geheel anders, resultaat na 5 uur vissen was ie dan "eindelijk" de mijne!

Afbeelding
Lupack
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

14-09-2006 13:40

schitterende schub man..
Mijn Tvis is ok een grote schub, hoop binnenkort weer even de jacht te openen maar ze is er niet lang geleden 2 keer van af geweest :-? maar ik denk nog wel een keer een kans te maken dit jaar.....


Gr Vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

14-09-2006 13:56

Mijn Target,

een oranje / gouden schub van 16 a 18 pond.

99% nooit gevangen,puntgaaf en knal en knal oranje.(doet gewoon pijn aan je ogen)

alleen zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer schuw.zit altijd in een verdom hoekje,en geen enkel aas heeft gewerkt.1x je schaduw over het water en je ziet em weer een paar dagen niet.

ik ga het binnenkort weer eens met made/wormen proberen.

iemand een advies voor mij ? ?? ?? ?

vrgr,

michel
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

14-09-2006 16:07

je kan die nieuwe maden clip gebruiken met een flour carbon onderlijntje en een gecamoufleerd feederkorje met maden.
Rene Treffers
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29-04-2006 19:51
Locatie: Voorhout

14-09-2006 16:29

Mijn target is Moby nee niet moby dick maar moby ik heb er pas 3 sessies gehad op het water maarja toch ga ik er net zolang vissne tot ik haar heb het is een pracht van een spiegel.
:D
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

14-09-2006 17:53

doelvissen vink onzin,ik ga vissen om karper te vangen en heb nog nooit ergens gezeten omdat ik een specifieke karper wil vangen,ook dit maakt de karpervisserij na mijn idee kapot,het mystieke van het karpervissen is eraf en na mijn idee hoor je er pas bij als je een 40tiger hebt gevangen,ok weer zoiets achterlijks.


mvg ruben
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

14-09-2006 19:14

wat heeft target vissen nou met het kapot gaan van onze hobby te maken? dat slaat echt helemaal nergens op!

het is een andere kant van onze hobby en de een vind het prachtig en de ander vind er weinig aan. het geeft bij mij juist een extraatje aan me visserij, de achtergrond van die bepaalde vis achterhalen, zijn verhaal, het hoort er allemaal bij! en dat maakt het targetvissen zo mooi. en dat heeft er helemaal niet mee te maken of hij nou 12 of 20kg weegt! het gewicht komt op de 2e of 3e plaats bij dat soort vissen. dus ook al vang je een target van 12kg, het is toch een vis waar je je best voor gedaan hebt! dus dat gelul met "je moet een 40er vangen om er bij te horen" slaat ook totaal nergens op, tenminste niet in mijn visserij.

en als jij er niet van houd is dat jou keuze maar ga a.u.b niet zeggen dat het onze hobby naar de klote helpt!
ieder beleefd zijn visserij op zijn manier en dat moet je respecteren!

gegroet!
Willem Barnas

14-09-2006 19:33

Ik vis niet op 1 vis
Ik vis op alles wat los en vast zit
Het hele water.

totaalvissen noem ik het.

dus D'ouwe 8)

To the loe,
WB
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

14-09-2006 20:51

ik vis ook graag op een water als ik weet dat er 1 of meerdere mooie/grote of aparte vissen op zitten maar als ik er een van 14 pond vang ben ik niet ontevreden ofzo.

vis is vis maar toch stiekum op een bijzondere vis hopen of vissen is juist extra magie.
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

14-09-2006 21:19

Mijn target vis zwemt nog steeds op 48 pond... :wink:
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

14-09-2006 21:45

ik heb er zo mijn eigen ideen over,blijkbaar word dat niet gewardeerd.

ik vang nog liever een schubje van 16 pond die nog nooit gevangen is dan een dikke spiegel/schub van 40 pond die er elk jaar 15x uit komt en waar de bek van kapot getrokken is,daarom vind ik dat de hobby er onder lijdt.Of kunnen jullie je hier ook niet in vinden?
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

14-09-2006 22:25

ruben, ten eerst word het wel gewardeerd! het is helemaal niet me bedoeling om je af te kraken. ieder zijn mening.

en natuurlijk is het niet goed dat een vis 14x gevangen word! maar vaak gaat het bij targetvissen om vissen die er maar 1 of 2 keer per jaar uitkomen. en dat zullen de meeste targetvissers wel beamen.
en dat er sommige vissen wel 15x per jaar gevangen worden heeft totaal niks met echt targetvissen te maken, en dat snap je hopelijk wel?

graag een vis willen vangen of echt targetvissen zit een wereld van verschil in zoals Paul en Mark al aangegeven hebben.
dus ik vind alleen dat je 2 dingen door elkaar heen haalt. de meeste "echte" targetvissers zijn vaak erg goede vissers en weten precies waar ze mee bezig zijn. die hangen niks aan de grote klok. snap je me?

en er zit een wereld van verschil tussen iemand die roept: ik wil die spiegel vangen! of een echte targetvisser en die 2 dingen moeten niet door elkaar heen gehaald worden. en dat jij denkt dat een targetvis er 15x per jaar uit komt is vaak gewoon niet zo.
hopelijk snap je me uitleg een beetje.

de één wilt graag vissen vangen die nog nooit gevangen zijn en de ander, zoals ik zit graag achter een bepaalde vis aan, dat onderscheid maakt onze hobby ook een stuk mooier vind ik.
je moet alleen niet het ene afkraken terwijl je er eigenlijk niks van weet. want het is gewoon niet zo dat alle targetvissen 15x gevangen worden.

mvg joery
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

14-09-2006 22:27

Heb afgelopen weekend een vis gevangen die al de hele zomer hoog op mijn verlanglijstje stond. Toch was hetniet echt een bewust target.
Hoewel, ik ben wel extra lang op een bepaald deel van het water blijven hangen in de hoop op onder meer die vis. Ironisch genoeg pak ik hem dan instant, tijdens mijn eerste sessie aan de andere kant van het water, zo'n beetje de laatste plek waar ik hem verwacht had. Ze blijven toch onvoorspelbaar af en toe :wink:
Verder zwemt er nog een rond die misschien volgend jaar mijn target wordt als ik hem dit jaar niet vang.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
roderik franken
Berichten: 333
Lid geworden op: 20-06-2006 19:49
Locatie: zuid nederland

15-09-2006 06:59

Had van het jaar ook een target vis. Had alle vissen van het water al enkele keren gedubbeld en een paar van mijn vrienden hadden hem ook gevangen. Krijg je van dat 'ik heb hem lekker al wel en jij nog niet!'. Ook dit jaar al een aantal vissen verspeeld in de grote hoeveelheden wier in het water. Maar plotseling als je het niet verwacht is ie daar.

Afbeelding
Afbeelding
satesaus? sambal bij?
if you feed them, they will come....
in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst
Gebruikersavatar
Michael Voormeulen
Berichten: 338
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Contacteer:

15-09-2006 09:54

Prachtige Target heb/had jij zeg! Roderik.
Complimenten..!!

Succes verder,

Michael
TargetBaits & Tackle
Reach your target today!

http://www.TargetBaits-Tackle.com
Gebruikersavatar
Paul van de Wiel
Berichten: 692
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: Tilburg

15-09-2006 16:19

Ruben vd Worp schreef:doelvissen vink onzin,ik ga vissen om karper te vangen en heb nog nooit ergens gezeten omdat ik een specifieke karper wil vangen,ook dit maakt de karpervisserij na mijn idee kapot,het mystieke van het karpervissen is eraf en na mijn idee hoor je er pas bij als je een 40tiger hebt gevangen,ok weer zoiets achterlijks.


mvg ruben


Ik ben met iedere vis blij, ik geniet van de sfeer zelfs al vang ik niks!
Lupack