het meer van lugano (porlezza)Italy

Plaats reactie
Gebruikersavatar
bjorn kolfschoten
Berichten: 33
Lid geworden op: 12-09-2005 08:37

09-01-2006 15:44

Heeft iemand wat nuttige info over het meer van lugano ???
Ik heb overal al gezocht, maar er is weinig te vinden over het vissen daar.
Ik ga er in de zomer naartoe. Ik zit dan bij het plaatsje porlezza.

alvast bedankt
Gebruikersavatar
stephan kerger
Berichten: 341
Lid geworden op: 08-11-2005 17:13
Locatie: O-bl

09-01-2006 18:54

Hoi,

Deze zomer heb ik aan een sport camping aan het lugano meer gecampeerd in het plaatsje porlezza. Volgens mij zag ik vanaf de boot twee tentjes staan aan de zwitserse kant van het meer, maar weet er eigenlijk niks over te zeggen, behalve dat er op zeker karper moet zwemmen. Wat ik wel weet is dat op het strandje aan de camping snoekbaars werd gevangen en dat ik er zelf baars en voorntjes ving aan een blinketje. Wat ik verder weet is dat het daar 20 meter uit de kant iets van 125 meter diep was :o .

Sorry dat ik je niet verder kan helpen, maar toen ik er was kreeg ik opzeker karper kriebels!!!!

MVG,

Kerger!!!!

PS: Als je er toch bent moet je opzeker pizza vreten daar, echt de lekkerste die ik ooit op heb en 3 keer zo groot als in Nederland!!
Vissen is een religie, geen hobby!
Gebruikersavatar
bjorn kolfschoten
Berichten: 33
Lid geworden op: 12-09-2005 08:37

10-01-2006 19:24

bedankt voor de info

Die pizzás ga ik zekker proberen :D
heb je er wel ook nog op karper gevist ???

heeft iemand verder nog bruikbare info ????? :roll:
Gebruikersavatar
rolf bakhuis
Berichten: 28
Lid geworden op: 23-08-2005 09:08
Locatie: Elst

09-03-2006 20:27

Ik ben er vorig jaar geweest op "Sport Camping International". Een vergunning kun je halen in het postkantoor in het centrum van Porlezza. Ik was voor een vakantie vergunning €16 kwijt. Je moet vragen naar "Licenza di gategorie D per stranieri: versamento alle regione validita trimes" of zoiets, ik kan het handschrift namenlijk moeilijk lezen wat er opstaat. Je kunt anders ook bij de receptie een briefje vragen. Er zit zeer zeker karper. Op de camping zelf mag je eigenlijk niet vissen volgens de borden. Aan de rechter kant van de camping het beekje oversteken, daar ligt een relatief ondiepe baai. Hier heb ik karper zien zwemmen rond de 10 kg. Wat verder naar het Oosten ligt het piano meer "Lago di piano". Dit meer ziet er veel mooier uit, veel plompen en wat troebeler. Volgens mij moet je daar een aparte vergunning hebben maar dat kun je navragen bij het huisje van natuur reservaat wat vlakbij de parkeerplaats staat.
Hopenlijk heb je nu wat meer info.

Groeten Rolf
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

09-03-2006 22:20

De vergunning voor Lago di Piano moet je zeker kopen. In de hoofdstraat bij het postkantoortje heb je er één voor 16 euro.

Als je dan naar beneden loopt richting het meer, zie je een oase, die geen gelijke kent. Mooie ondieptes met prachtige lelievelden en scholen forelachtige roofvisjes, die ik niet kon herkennen. Aan de zonzijde van de rotsachtige landtong, die 11 meter stijl naar beneden loopt, zie je de snoekbaarzen aan het oppervlak ( :o ) azen onder de boompjes....

Er zitten ook prachtige grote karpers op het oogverblindende meer.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

09-03-2006 22:20

zeggen ze......
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

09-03-2006 22:21

:-?
Gebruikersavatar
rolf bakhuis
Berichten: 28
Lid geworden op: 23-08-2005 09:08
Locatie: Elst

11-03-2006 21:33

Mitz, ik begrijp dat je er ook gevist hebt. Ze moeten zelf ook het e.e.a. ontdekken! maar ik denk dat je met deze info een heel eind komt. De reden dat ik hier reageer is vanwege het geweldige stuk wat je in "de karper"hebt geschreven, geweldig.
Timon Richters
Berichten: 28
Lid geworden op: 21-02-2006 16:21
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

01-07-2006 15:46

Op Lago piano mag je niet nachtvissen dat is wel een beetje jammer. Het was er toen ik er heb gekeken gigantisch druk met blackbas vissers overdag, geen pretje dus als ze steeds door je lijnen gaan met de plug...
Qua natuur wes het idd wel een heel mooi meertje

mvg T!mon
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

02-07-2006 22:08

Ik heb een week op Piano gevist (ook 's nachts) en geen enkel spoor van karper kunnen ontdekken.

Erg jammer gezien de schoonheid van het meer:

Afbeelding
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

02-07-2006 22:41

Prachtige foto Bas.
Ruben Ritzerfeld
Berichten: 62
Lid geworden op: 04-04-2006 19:49
Contacteer:

11-07-2006 01:46

Ik ga dit jaar ook voor de 6 de keer naar het meer van Lugano. Ik zit aan de zwitserse kant. Het is inderdaad voor te karpervissen een immens groot meer. Je zou echt niet weten waar je moet beginnen. Karper heb ik er in die 6 jaar niet zien zwemmen maar toen viste ik alleenmaar op voorntjes, die kun je trouwens met bossen tegelijk vangen. De bodem is bedekt met stenen, en het diepste punt is 288 meter. Het loopt trouwens heel stijl af, dus zeker niet ver uit de kant vissen. Het is wel verstandig als je een pging wil wagen om een vergunning aan te schaffen. Er kneuren daar over het water ontzettend veel politie-boten, en er zijn wel 3 verschillende soorten politie echt niet normaal. De boten mogen trouwens niet dichter dan 150 meter bij de kant komen dus dit is wel gunstig. Toch zou ik het s'morgens heel vroeg en s'nachts proberen. Overdag varen allerlei gekken met speedboten waaronder ik soms, met 80 km per uur over het water. En lang niet iedereen houd zich aan die 150 meter regel. Dus ik denk dat overdag vissen alleen veel lijnverlies oplevert. S'avonds is het zoals ik al zei heerlijk rustig, en kun je rustig het water bevissen. Nog beter is misschien als je met een bootje het water opgaat, want s'avons is het water ontzettend rustig. Een visvinder is misschien handig. Bedankt trouwens voor die tip over het meer van Piano, daar ga ik het zeker eens proberen. Verder zijn er in het meer niet echt veel obstakels. Er zijn een paar rietkragen, ik denk dat ik daar mijn geluk ga wagen. De plaatselijke vissers gaan trouwens voor niets anders als voorn, brasem,baarsjes enz. Ik hoop dat ik je misschein een beetje heb kunnen helpen met deze informatie Bjorn. Ik ben aan het meer van lugano van 26 tot 32 juli.

Groeten,

Ruben :D
Arjan Bode
Berichten: 11
Lid geworden op: 01-08-2005 11:46
Locatie: Hengelo/ Maastricht

03-08-2006 13:06

heb 4 jaar geleden gezeten op die "sportcamping". Prachtige omgeving, prachtig meer, kutcamping. Naast de camping ligt een riviertje die uitmond in het meer. Hier stikt het van de kopvoorn en (snoek) baars. Qua vissen kun je je er dus zeker wel vermaken. Heb er destijds geen karper zien zwemmen. Vanaf de camping is het uberhaupt heel moeilijk om statisch te visen ivm bootjes en recreatie. Er moet gewoon karper zwemmen, zo'n mooi meer.

mvg.
h van den boogaard
Berichten: 80
Lid geworden op: 20-06-2006 13:30
Locatie: Breda
Contacteer:

31-07-2008 13:52

Ik weet dat het toppic al 2 jaar oud is dus:
Hoe heb je het gehad bjorn ? of anderen die er nog geweest zijn.
wij zijn er van 16 tot 23 augustus te vinden en ben graag goed voorbereid :lol:
heb je niks leuks te zeggen, zeg dan niets.
een dag de zon, Doet een week regen vergeten.
Is het beter om iets niet te hebben, Dan om het gelijk alweer kwijt te zijn.
Live your dream.
h van den boogaard
Berichten: 80
Lid geworden op: 20-06-2006 13:30
Locatie: Breda
Contacteer:

09-08-2008 15:44

niemand ? :lol: 8)
heb je niks leuks te zeggen, zeg dan niets.
een dag de zon, Doet een week regen vergeten.
Is het beter om iets niet te hebben, Dan om het gelijk alweer kwijt te zijn.
Live your dream.
Gebruikersavatar
Nick Steeghs
Berichten: 4
Lid geworden op: 15-10-2009 15:33
Locatie: Lieshout, Noord Brabant

02-03-2012 12:26

Hallo mensen,

ik weet dat het laatste bericht uit dit onderwerp alweer dateert uit 2008 maar misschien reageert toch iemand?
Ik ga komende zomer op vakantie in Porlezza en zou graag een paar ochtendjes/avondjes op lago di piano vissen.
Kan iemand me meer informatie geven betreft dit water? bestand? moeilijk water? stekkeuze?
Alles is welkom, evt ook via pb.

alvast dank groeten Nick
steff bals
Berichten: 1
Lid geworden op: 28-06-2012 11:34

28-06-2012 11:37

hoi ik ga mischien ook naar het lugano meer .weet iemand wat voor vis je daar kan vangen ik hoopte karper.
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

08-03-2017 09:20

Even een kleine kick-up van dit oude topic.

Is er toevallig iemand met recente informatie? Vriendinlief wilt komende zomer die kant op om vakantie te vieren en ik wil natuurlijk mijn hengels mee kunnen nemen.

Wat vissen betreft heb ik vooral heel veel interesse in het nabijgelegen Pianomeer.

Alle info is welkom :D
Stop wishing... Go fishing!
Plaats reactie