Reiger of het weer


Plaats reactie
Arno Vorstenbosch
Berichten: 264
Lid geworden op: 10-10-2005 15:01

15-06-2006 13:39

De vissen bij ons in de vijver liggen nu al 2 dagen een stuk dieper (min 50cm) dan de rest van het voorjaar. Zelfs bij slecht weer waren ze het hele voorjaar boven in te zien (max 20 cm diep).
Nu was ik benieuwd of het weer(naderend onweer?) hiervoor verantwoordelijk is of dat vriend reiger ze de stuipen op het lijf heeft gejaagd?
Dus mensen barst maar los

grt arno
jeroen struijk
Berichten: 47
Lid geworden op: 12-11-2003 01:00
Locatie: Spijkenisse

15-06-2006 13:49

Bij mij in de vijver zijn ze vollop aan het springen en doen. Dus ik denk dat meneer reiger (of katten) de oorzaak is.
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

15-06-2006 14:21

ik heb mijn vijvervissen na het bezoek van meneer reiger een dag of drie niet meer gezien. Allemaal weggedoken tussen de planten in het 1m diepe gedeelte.
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

15-06-2006 14:43

Hier zitten de vissen ook gewoon bovenin het water. Een tijd geleden is er bij ons ook door een reiger een keer een vis uit de vijver gehaald en de overige vissen waren toen dagen alleen maar op het diepste punt te vinden. Ook waren ze nog weken/maanden schuw.

Mvg, Koen
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

15-06-2006 17:13

Typisch gedrag na visite van reiger. Hier ook weleens meegemaakt dat een reiger een vis gesnatst had en dat ze daarna onderin lagen. Ook bij anderen wel meegemaakt dat de vissen zich toen dagen niet lieten zien. Dus heb ook sterk het vermoeden dat het door een reiger komt. We hebben er ook weer 1 op bezoek gehad laatst. Ik mis gelukkig geen koi's, maar voor hetzelfde geld...
We hebben draden om de vijver gespannen, maar dat weet ie. Nu landt ie gewoon in de vijver!
Gebruikersavatar
Melvin Miltenburg
Berichten: 269
Lid geworden op: 23-10-2002 02:00

15-06-2006 19:48

jeroen struijk schreef:Bij mij in de vijver zijn ze vollop aan het springen en doen. Dus ik denk dat meneer reiger (of katten) de oorzaak is.


Als jou vissen springen is dat geen goed teken. Vaak een teken van slechte waterwaardes of parasieten.
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

16-06-2006 12:42

Rick Boerboom schreef:Typisch gedrag na visite van reiger. Hier ook weleens meegemaakt dat een reiger een vis gesnatst had en dat ze daarna onderin lagen. Ook bij anderen wel meegemaakt dat de vissen zich toen dagen niet lieten zien. Dus heb ook sterk het vermoeden dat het door een reiger komt. We hebben er ook weer 1 op bezoek gehad laatst. Ik mis gelukkig geen koi's, maar voor hetzelfde geld...
We hebben draden om de vijver gespannen, maar dat weet ie. Nu landt ie gewoon in de vijver!


Waarom span je ze niet gewoon kruisgewijs boven de vijver. Laatst is er bij ons twee keer zo'n grote jongen op het dak van de schuur geland, de hele rand rondgelopen met allerlei rare sprongetjes, maar no way dat hij nog naar de vijver toe durfde... 8)
Elk nadeel heb z'n voordeel...
Arno Vorstenbosch
Berichten: 264
Lid geworden op: 10-10-2005 15:01

16-06-2006 13:30

Bedankt voor de antwoorden nu weet ik tenminste dat ik of de kat of de reiger moet verzuipen.


grt arno
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

16-06-2006 17:16

Arno Vorstenbosch schreef:Bedankt voor de antwoorden nu weet ik tenminste dat ik of de kat of de reiger moet verzuipen.


grt arno


Haha, beter preventief (dus ff de tijd nemen om die lijntjes goed te spannen. Ik heb die reiger een minuut of vijf kunnen observeren hoe hij echt aan het kijken was waar het gat tussen de lijnen zat. Dan ga je wel anders denken over die beesten... :wink: )

Maar liever niet kapotmaken. Zijn het veel te mooie beesten voor, en tsja, wanneer die beestjes een vrij toegangkelijke gedekte tafel zien liggen..... Dan is het toch best wel loigisch....
Elk nadeel heb z'n voordeel...
Gebruikersavatar
sjors hooijen
Berichten: 251
Lid geworden op: 04-04-2004 20:41
Locatie: brabant

16-06-2006 17:45

Erik Rozen schreef:Maar liever niet kapotmaken. Zijn het veel te mooie beesten voor, en tsja, wanneer die beestjes een vrij toegangkelijke
gedekte tafel zien liggen..... Dan is het toch best wel loigisch....


Sinds 1963 is de blauwe reiger in Nederland volledig beschermd. Dus laat hem maar lekker lopen en dat hij een enkele vis uit je vijver plukt ja dat is nu eenmaal de natuur dat zou je als visser zijnde toch wel moeten begrijpen...

Gr Sjorske
After School is over you're playing in the park Don't be out too late, don't let it get too dark
Met honing vang je nu eenmaal meer bijen als met azijn...
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

16-06-2006 17:57

Ja Sjors,

Alle inheemse vogels zijn wettelijk beschermd. Maar dat wil toch echt niet zeggen dat ik een reiger ff al mijn koi's uit de vijver laat trekken. Daar steek ik (als vogelliefhebber) ook een stokje voor hoor! Je hoeft ze niet gelijk dood te schieten. En het stopt ook echt niet bij een enkel visje. Trouwens een enkel visje kan al honderden euro's zijn!
Vroeger waren reigers niet zo talrijk. Tuinvijvers ook niet zo populair. Nu wel, dus steeds meer problemen met reigers.

Maar t volkslied speelt al...

Tabee
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

17-06-2006 17:25

@Sjors,

gezellige avatar, haha....
Elk nadeel heb z'n voordeel...
Gebruikersavatar
sjors hooijen
Berichten: 251
Lid geworden op: 04-04-2004 20:41
Locatie: brabant

18-06-2006 00:18

@ Erik,

Wij als Brabanders snappen elkaar ;) maar zon stoere zonnebril mis ik toch wel…

@ Rick,

Ik heb het zo in mijn vijver gedaan dat ik 4 grote stenen in de vijver heb liggen. Als er dan een reiger komt dan weten ze vanzelf dat ze onder die stenen veilig liggen. Dit heb je ook met windes in je vijver deze hebben het nog sneller door als onze karper.

Gr Sjorske
After School is over you're playing in the park Don't be out too late, don't let it get too dark
Met honing vang je nu eenmaal meer bijen als met azijn...
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

18-06-2006 20:08

Melvin Miltenburg schreef:
jeroen struijk schreef:Bij mij in de vijver zijn ze vollop aan het springen en doen. Dus ik denk dat meneer reiger (of katten) de oorzaak is.


Als jou vissen springen is dat geen goed teken. Vaak een teken van slechte waterwaardes of parasieten.


Nou ga ik even heel irritant vragen waar je dat op basseert.
Om even op het topic terug te komen, ok mijn vissen liggen diep en reageren niet of nauwelijks op voer. Helaas heb ik niet gezien wat er gebeurd is, maar ik heb wel zo mijn vermoedens...
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Plaats reactie