Fox Stratos 10000


Jeffrey Pijl
Berichten: 157
Lid geworden op: 31-08-2004 18:54
Locatie: Delft

15-06-2006 10:16

Mensen,

Ik wil nieuwe molens gaan kopen volgende week en ben eigenlijk een beetje gaan twijfelen. Eigenlijk wou ik de Big Baitrunner LC van Shimano maar nu heb ik de fox ook in mijn handen gehad en is de keuze erg lastig.

Ik vroeg me af of er al mensen zijn die de nieuwe fox molen hebben en er al mee hebben gevist. De eigenschappen van de Shimano ken ik al maar wie kent ze van de fox? En wil ze ook delen 8)

Mvg
Jeffrey
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

15-06-2006 10:43

Jeffrey,

Ik heb de molens nog niet gezien behalve in de verschillende karperboekjes.

Persoonlijk denk ik dat FOX zich op dit segment eerst zich maar moet bewijzen, hiermee zeg ik dus niet dat de molens slecht zijn.

Shimano / Daiwa / Mitchell / ABU etc. zijn merken die al erg lang bezig zijn, ik zou zelf mijn geld uitgeven aan iets waar ik zeker van ben dat het goed is, maar ieder hierin zijn keuze.

Ben benieuwd naar de ervaringen, hoop dat je daardoor een goede keuze kunt maken.
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

15-06-2006 11:08

Ik heb ze afgelopen zaterdag voor het eerst in het echt gezien, en in mijn handen gehad. volgens mij zijn het wel goede molens, maar ze zien dr toch nog wel wat goedkoop uit vind ik. had net zo goed een spro kunnen zijn.

Net zoals Edward zou ik deze molens ook nog niet kopen, en eerder kijken naar een merk dat zich tot nu toe heeft bewezen. de keuze tussen shimano LC en de Fox stratos lijkt mij dan niet echt moeilijk.
Jeffrey Pijl
Berichten: 157
Lid geworden op: 31-08-2004 18:54
Locatie: Delft

15-06-2006 11:16

Ik heb dus ook dezelfde 'zorgen' als jullie. Daarom hoop ik ook een (of een paar) mensen te vinden die hem daadwerkelijk vissend hebben geprobeerd.
Ik zie namelijk wel een groot voordeel t.o.v. de shimano, namelijk de zeer kleine ruimtes tussen de wikkelingen op de spoel.
John Suvaal
Berichten: 94
Lid geworden op: 27-04-2003 02:00
Locatie: Spijkenisse

15-06-2006 12:29

Edward van Berkum schreef:
Persoonlijk denk ik dat FOX zich op dit segment eerst zich maar moet bewijzen, hiermee zeg ik dus niet dat de molens slecht zijn.



Ik heb de molen vorige week in mijn handen gehad, en ik moet zeggen dat het niet verkeerd is.
Hij heeft een aardige spoelcapaciteit, en spoelt bijzonder mooi op.
Of ik mijn 4500's zou willen gaan inruilen voor de Stratos?
Ik denk dat wat Edward al zei, dat ze zich eerst zullen moeten bewijzen.
Het enigste minpuntje die ik zo snel kon vinden was de slipinstelling. Dat vind ik nogal een smalle draaiknop (in vergelijking met de 4500), waardoor je niet zo makkelijk met één vinger de slip strakker of losser instelt.

Mvgr John.
Gebruikersavatar
Gerben Lievers
Berichten: 364
Lid geworden op: 24-02-2003 01:00
Locatie: Hengelo (ov)
Contacteer:

15-06-2006 15:11

Beste Jeffrey,

Ik heb ze al wel gezien, maar nog niet in mijn handen gehad.
Persoonlijk zou ik gewoon voor Shimano gaan, dit merk heeft zich met diverse modellen allang bewezen. Persoonlijk vind ik de Fox molen er niet top uitzien, het zouden..met alle respect.. net zo goed Spro molens kunnen zijn (zoals een andere boarder al aangaf) . Daarbij is het zo dat dit de eerste molen is die Fox ooit uit heeft gebracht, Fox is natuurlijk een enorm gerenomeerd merk in de karpervisserij.. maar de laatste paar jaar degradeert dit merk zichzelf door o.a. de Royale serie eruit te halen, de Stalker serie in te voeren (die naar mijn inzien kwalitatief veel minder is) Denk aan de Warrior serie (goedkope nylon, goedkope piepers). Denk aan de RX3 receiver die nu in de schappen ligt, terwijl er nog geen optonic is die erop past...die zal later komen.Denk aan een geheel verkeerd geproduceerde serie van de Fox Frontier X waar geen Wrap X op past etc. Een optelsom van de hier bovengenoemde aspecten brengt mij tot een conclusie dat Fox haar eigen positie enorm laat wankelen, hetgeen het consumentenvertrouwen zeker niet ten goede zal komen!.
Vandaar dat ik niet echt een hoge pet op heb van deze nieuwe molen, ik weet namelijk niet wat ik er als consument ervan moet/kan verwachten. Conclusie: gewoon voor Shimano gaan of wachten totdat er meer feedback te vinden is over de nieuwe molen van Fox. :wink:
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

15-06-2006 20:28

Gerben Lievers schreef:Beste Jeffrey,

Ik heb ze al wel gezien, maar nog niet in mijn handen gehad.
Persoonlijk zou ik gewoon voor Shimano gaan, dit merk heeft zich met diverse modellen allang bewezen. Persoonlijk vind ik de Fox molen er niet top uitzien, het zouden..met alle respect.. net zo goed Spro molens kunnen zijn (zoals een andere boarder al aangaf) . Daarbij is het zo dat dit de eerste molen is die Fox ooit uit heeft gebracht, Fox is natuurlijk een enorm gerenomeerd merk in de karpervisserij.. maar de laatste paar jaar degradeert dit merk zichzelf door o.a. de Royale serie eruit te halen, de Stalker serie in te voeren (die naar mijn inzien kwalitatief veel minder is) Denk aan de Warrior serie (goedkope nylon, goedkope piepers). Denk aan de RX3 receiver die nu in de schappen ligt, terwijl er nog geen optonic is die erop past...die zal later komen.Denk aan een geheel verkeerd geproduceerde serie van de Fox Frontier X waar geen Wrap X op past etc. Een optelsom van de hier bovengenoemde aspecten brengt mij tot een conclusie dat Fox haar eigen positie enorm laat wankelen, hetgeen het consumentenvertrouwen zeker niet ten goede zal komen!.
Vandaar dat ik niet echt een hoge pet op heb van deze nieuwe molen, ik weet namelijk niet wat ik er als consument ervan moet/kan verwachten. Conclusie: gewoon voor Shimano gaan of wachten totdat er meer feedback te vinden is over de nieuwe molen van Fox. :wink:


Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

Wil nog even iets aanhalen, dat totaal niet met molens te maken heeft, maar mij wel opvalt bij fox en ik niet helemaal snap.
Enkele jaren geleden heeft fox de Ultron X3 en X5 op de markt gebracht, een pieper die volgens mij niet onwijs werd verkocht, dit had mede te maken met de drukknop waarmee je het kon instellen het model sloeg niet aan, en dit instellen ging op microns ook vele malen beter.
Nu anno 2006, probeerd fox het nog een keer met de EOS ook druk knopjes (eigenlijk zelfde eigenschappen als de X3 en 5 en net iets meer)
Add-on covers die naar mijn mening totaal onzin zijn en niks toevoegen, behalve aangeven dat bling bling ook in het karpervissen doorslaat en echt een hype is, maar ook aangeeft hoe graag karpervissers 'mooie' spullen wil ten koste van kwaliteit.
Maar omdat FOX de MMX en RX eruit gooit slaat het ook ineens wel aan....
Ik kan het niet volgen, zal wel marketing zijn hoor.....

Verder hoop ik dat ik hierdoor niet het topic overhoop gooi, maar wilde het graag even erbij vermelden als toevoeging op hetgeen ik gequote heb.

Heb zelf ook veel dingen van fox, en wat ik heb ben ik zeer tevreden over, alleen is het fox vaak niet meer de kwaliteit die fox was.
Chris Michilsen
Berichten: 123
Lid geworden op: 07-04-2005 16:56
Locatie: Amsterdam

15-06-2006 22:07

Jeffrey,

heb de molen eventjes geprobeerd en het is op zich een goede molen met een soepel werkende slip. Alleen als je de slip "strak" zet gaat de spoel haperen. Voor de rest denk ik dat hij goed in mekaar zit. Als je aan de slinger draait gaat de spoel echt heel langzaam op en neer en spoelt de lijn dus echt perfect op. Denk niet dat de molen echt onder doet voor een molen in de zelfde prijsklasse (€150), maar alleen dat verhaal van die slip dan.....
Persoonlijk zou ik dan toch voor een shimano gaan....

groet,
Chris
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

16-06-2006 08:38

Wat iedereen over het hoofd lijkt te zien is dat je met de Shimano LC, hoe goed ook, wel te maken hebt met techniek van enkele jaren oud. Nieuwe inzichten, verbeterde materialen leiden niet zelden tot betere producten.

Als bijvoorbeeld een autofabrikant met een nieuw model uitkomt, reken maar dat die in de meeste gevallen net even wat stiller is, fijner rijdt, soepeler schakelt en veiliger is dan zijn voorganger. Ik denk dat het met bijna alle 'apparaten' op die manier werkt. Gezien de tijd die erin gestoken is en de indruk nadat hem in m'n hand heb gehad denk ik dat er een serieuze concurrent bij is gekomen.

Groeten,

Mark
Jeffrey Pijl
Berichten: 157
Lid geworden op: 31-08-2004 18:54
Locatie: Delft

16-06-2006 09:48

Gerben en Edward,

Ik wou alleen weten of er ook mensen mee gevist hadden zodat ik een duidelijk antwoord kon krijgen op mijn vraag.
Dit topic was dan ook niet bedoelt om de marketing en bedrijfs strategieen van fox door te lichten. Ik heb zelf bedrijfskunde gestudeerd en tot nu toe zijn bijna alle stappen van fox logisch te verklaren.

Mark,

De spijker vol op de kop? Ik neem ook simpelweg maar aan dat fox niet de bij de lts heeft staan scouten voor een vers afgestudeerde die dan gelijk een molentje mag ontwerpen en in productie nemen.

Mvg
Jeffrey
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

16-06-2006 10:17

Mark Noorman schreef:Wat iedereen over het hoofd lijkt te zien is dat je met de Shimano LC, hoe goed ook, wel te maken hebt met techniek van enkele jaren oud. Nieuwe inzichten, verbeterde materialen leiden niet zelden tot betere producten.

Als bijvoorbeeld een autofabrikant met een nieuw model uitkomt, reken maar dat die in de meeste gevallen net even wat stiller is, fijner rijdt, soepeler schakelt en veiliger is dan zijn voorganger. Ik denk dat het met bijna alle 'apparaten' op die manier werkt. Gezien de tijd die erin gestoken is en de indruk nadat hem in m'n hand heb gehad denk ik dat er een serieuze concurrent bij is gekomen.

Groeten,

Mark


Klopt, en shimano doet dit ook....
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

16-06-2006 10:22

Jeffrey Pijl schreef:Gerben en Edward,

Ik wou alleen weten of er ook mensen mee gevist hadden zodat ik een duidelijk antwoord kon krijgen op mijn vraag.
Dit topic was dan ook niet bedoelt om de marketing en bedrijfs strategieen van fox door te lichten. Ik heb zelf bedrijfskunde gestudeerd en tot nu toe zijn bijna alle stappen van fox logisch te verklaren.

Mark,

De spijker vol op de kop? Ik neem ook simpelweg maar aan dat fox niet de bij de lts heeft staan scouten voor een vers afgestudeerde die dan gelijk een molentje mag ontwerpen en in productie nemen.

Mvg
Jeffrey


Je hebt gelijk ik had ook niet hierover verder moeten gaan en ergens anders op door moeten breien, daarvoor ook al eerder mijn excuus.
We houden het gewoon bij de Stratos 10000.
(ben wel benieuwd waarom de stappen logisch zijn van fox wellicht kun je me eens pb'en hierover, ik kan bepaalde dingen dus niet volgen zoals het eerder genoemde)
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

16-06-2006 11:46

Edward van Berkum schreef:Heb zelf ook veel dingen van fox, en wat ik heb ben ik zeer tevreden over, alleen is het fox vaak niet meer de kwaliteit die fox was.


daar ben ik het volledig mee eens. ik zou mijn Rangemaster II ook niet in willen ruilen tegen Warrior XT, of mijn Carpmaster Excel tegen continental.

vroeger waren deze stokken volledig fuji afgebouwd, tegenwoordig zitten er "goedkope" fox reelhouders op en ogen van eigen productie. Fox neigt tegenwoordig steeds meer naar massaproductie/verkoop, en die nieuwe piepers met frontjes zijn daar een goed voorbeeld van.
Gebruikersavatar
Gerben Lievers
Berichten: 364
Lid geworden op: 24-02-2003 01:00
Locatie: Hengelo (ov)
Contacteer:

16-06-2006 12:08

Jeffrey Pijl schreef:Gerben en Edward,

Ik wou alleen weten of er ook mensen mee gevist hadden zodat ik een duidelijk antwoord kon krijgen op mijn vraag.
Dit topic was dan ook niet bedoelt om de marketing en bedrijfs strategieen van fox door te lichten. Ik heb zelf bedrijfskunde gestudeerd en tot nu toe zijn bijna alle stappen van fox logisch te verklaren.

Mark,

De spijker vol op de kop? Ik neem ook simpelweg maar aan dat fox niet de bij de lts heeft staan scouten voor een vers afgestudeerde die dan gelijk een molentje mag ontwerpen en in productie nemen.

Mvg
Jeffrey


Hej Jeffrey,

Ik studeer zelf ook en ik vind de stappen die Fox neemt helemaal niet logisch te verklaren! Maar dit terzijde! Ik heb gisteravond nog iemand gesproken die zeer tevreden was met deze molens. Ik zou zeggen: koop waar jij het beste gevoel bij hebt. :wink:
Koen Roeffaers
Berichten: 67
Lid geworden op: 25-04-2005 14:31
Locatie: Hasselt (B)

16-06-2006 13:05

Mark Brouwer schreef:
Edward van Berkum schreef:Heb zelf ook veel dingen van fox, en wat ik heb ben ik zeer tevreden over, alleen is het fox vaak niet meer de kwaliteit die fox was.


daar ben ik het volledig mee eens. ik zou mijn Rangemaster II ook niet in willen ruilen tegen Warrior XT, of mijn Carpmaster Excel tegen continental.

vroeger waren deze stokken volledig fuji afgebouwd, tegenwoordig zitten er "goedkope" fox reelhouders op en ogen van eigen productie. Fox neigt tegenwoordig steeds meer naar massaproductie/verkoop, en die nieuwe piepers met frontjes zijn daar een goed voorbeeld van.


ik ben akkoord dat in het low budget segment de kostenbesparingen
zich laten voelen/zien in minder kwalitatieve producten.

Anderzijds vind ik de vergelijking tussen Rangemaster II en Warrior XT's
een beetje overdreven.

Het is vrij logisch dat de kwaliteit -zowel qua afbouw, looks, gevoel...-
bij de Rangemasters op een hoger niveau ligt dan bij de Warriors;
hoe zou je de hogere prijs anders verantwoorden?

Los daarvan vind ik -zeker gezien de prijs- de Warrior's verre van slecht,
al vond ik de gewone Warriors mooier dan de Warrior XT's.
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

16-06-2006 16:40

Het boeit Fox geen reet wat voor kwaliteit ze leveren. Het enige waar ze naar kijken is de netto winst aan het einde van het jaar. En als dat betekend mindere kwaliteit, tegen een gelijke blijvende prijs, so be it... Maar dat is mijn bescheiden mening als bedrijskundige zijnde ;)

Wat betreft de Stratos. Ik heb hem nog niet gezien, maar persoonlijk kijk ik altijd de kat uit de boom bij dit soort introducties. Kijk bijvoorbeeld naar de V10's van Solar. Je verwacht van Solar top kwaliteit, maar wat ik over deze piepers hoor is verre van dat.
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

16-06-2006 16:42

[quote="Martijn Julien"]Het boeit Fox geen reet wat voor kwaliteit ze leveren. Het enige waar ze naar kijken is de netto winst aan het einde van het jaar. En als dat betekend mindere kwaliteit, tegen een gelijke blijvende prijs, so be it... Maar dat is mijn bescheiden mening als bedrijskundige zijnde ;)

Wat betreft de Stratos. Ik heb hem nog niet gezien, maar persoonlijk kijk ik altijd de kat uit de boom bij dit soort introducties. Kijk bijvoorbeeld naar de V10's van Solar. Je verwacht van Solar top kwaliteit, maar wat ik over deze piepers hoor is verre van dat.[/quote]

En wat hoor je dan van de Solarpiepers???
Jeffrey Pijl
Berichten: 157
Lid geworden op: 31-08-2004 18:54
Locatie: Delft

17-06-2006 00:16

mensen,

Ik heb mijn beslissing gemaakt. Ik stel mijn beslissing nog even uit..8)
In mijn opinie vist er dus nog bijna helemaal niemand met de foxies (in Nederland tenminste) Niet zo vreemd natuurlijk voor iets wat pas een paar weken geleden is geintoduceerd.

Maar aangezien dit topic toch meer gaat lijken op het hoe en waarom fox de huidige strategieen hanteerd, misschien een nieuw topic?

Jeffrey
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

17-06-2006 00:33

Zoals het spreek woord luid: "Schoenmaker blijf bij je leest"! Geld zeker
voor o.a. Fox en nog wat merken.

groetjes Benny
pascal astarte
Berichten: 180
Lid geworden op: 10-03-2006 12:18
Contacteer:

17-06-2006 10:49

Gerben Lievers schreef:Beste Jeffrey,

Ik heb ze al wel gezien, maar nog niet in mijn handen gehad.
Persoonlijk zou ik gewoon voor Shimano gaan, dit merk heeft zich met diverse modellen allang bewezen. Persoonlijk vind ik de Fox molen er niet top uitzien, het zouden..met alle respect.. net zo goed Spro molens kunnen zijn (zoals een andere boarder al aangaf) . Daarbij is het zo dat dit de eerste molen is die Fox ooit uit heeft gebracht, Fox is natuurlijk een enorm gerenomeerd merk in de karpervisserij.. maar de laatste paar jaar degradeert dit merk zichzelf door o.a. de Royale serie eruit te halen, de Stalker serie in te voeren (die naar mijn inzien kwalitatief veel minder is) Denk aan de Warrior serie (goedkope nylon, goedkope piepers). Denk aan de RX3 receiver die nu in de schappen ligt, terwijl er nog geen optonic is die erop past...die zal later komen.Denk aan een geheel verkeerd geproduceerde serie van de Fox Frontier X waar geen Wrap X op past etc. Een optelsom van de hier bovengenoemde aspecten brengt mij tot een conclusie dat Fox haar eigen positie enorm laat wankelen, hetgeen het consumentenvertrouwen zeker niet ten goede zal komen!.
Vandaar dat ik niet echt een hoge pet op heb van deze nieuwe molen, ik weet namelijk niet wat ik er als consument ervan moet/kan verwachten. Conclusie: gewoon voor Shimano gaan of wachten totdat er meer feedback te vinden is over de nieuwe molen van Fox. :wink:



Helemaal gelijk in maar dat de x wrap niet past op de frontier x dat is bullshit.
Ik heb ze alle 2 en moet zeggen dat ik dik tevreden ben met de frontier x
Gebruikersavatar
koos kalkman
Berichten: 585
Lid geworden op: 24-05-2004 11:38

17-06-2006 12:31

dat Shimano en daiwa zich bewezen en een goede naam hebben is wel duidelijk.
maar misschien is het toch voorbarig de fox molen af te doen als een markerting prul, met de bedoeling een compleet fox assortiment aan de consument te bieden.
op diverse engelse sites wordt namelijk geschreven dat er drie jaar aan ontwikkelen en testen van deze molen zijn vooraf gegaan.
vooral het opspoelmechanisme en spoelconcept zou sterk verbetert zijn ten opzichte van de huidige molens waardoor verder en nauwkeurig werpen mogelijk zou zijn.
ik vraag me wel af waar en door wie deze molen uiteindelijk geproduceert wordt.
het zou me niet verbazen als daiwa(seiko) of royby de makers zijn, net als de betere spro en okuma modellen.

koos
Hendrik Mienstra (henk)
Berichten: 532
Lid geworden op: 22-12-2005 00:36

17-06-2006 16:36

Benny van de Werfhorst schreef:Zoals het spreek woord luid: "Schoenmaker blijf bij je leest"!


Zo is het precies!
Gebruikersavatar
Gerben Lievers
Berichten: 364
Lid geworden op: 24-02-2003 01:00
Locatie: Hengelo (ov)
Contacteer:

17-06-2006 20:54

pascal morit schreef:
Gerben Lievers schreef:Beste Jeffrey,

Ik heb ze al wel gezien, maar nog niet in mijn handen gehad.
Persoonlijk zou ik gewoon voor Shimano gaan, dit merk heeft zich met diverse modellen allang bewezen. Persoonlijk vind ik de Fox molen er niet top uitzien, het zouden..met alle respect.. net zo goed Spro molens kunnen zijn (zoals een andere boarder al aangaf) . Daarbij is het zo dat dit de eerste molen is die Fox ooit uit heeft gebracht, Fox is natuurlijk een enorm gerenomeerd merk in de karpervisserij.. maar de laatste paar jaar degradeert dit merk zichzelf door o.a. de Royale serie eruit te halen, de Stalker serie in te voeren (die naar mijn inzien kwalitatief veel minder is) Denk aan de Warrior serie (goedkope nylon, goedkope piepers). Denk aan de RX3 receiver die nu in de schappen ligt, terwijl er nog geen optonic is die erop past...die zal later komen.Denk aan een geheel verkeerd geproduceerde serie van de Fox Frontier X waar geen Wrap X op past etc. Een optelsom van de hier bovengenoemde aspecten brengt mij tot een conclusie dat Fox haar eigen positie enorm laat wankelen, hetgeen het consumentenvertrouwen zeker niet ten goede zal komen!.
Vandaar dat ik niet echt een hoge pet op heb van deze nieuwe molen, ik weet namelijk niet wat ik er als consument ervan moet/kan verwachten. Conclusie: gewoon voor Shimano gaan of wachten totdat er meer feedback te vinden is over de nieuwe molen van Fox. :wink:



Helemaal gelijk in maar dat de x wrap niet past op de frontier x dat is bullshit.
Ik heb ze alle 2 en moet zeggen dat ik dik tevreden ben met de frontier x


Beste Pascal,

Er staat dat een hele serie niet past! Toevallig had ik juist deze serie aangeschaft. Inmiddels is het probleem al verholpen door Fox.
Gebruikersavatar
Raymond Mulder
Berichten: 447
Lid geworden op: 03-06-2006 07:42
Locatie: Zuid Holland

17-06-2006 21:05

idd voor de shimano lc heb de fox ook in handen gehad en voelen een beetje als plastic aan. Ga gewoon voor kwaliteit.
Gebruikersavatar
Vanoverschelde Peter
Berichten: 33
Lid geworden op: 25-07-2006 19:59
Locatie: Lauwe (Belgie)

27-07-2006 23:39

Volg dit forum al een tijdje, zeer interessant maar soms wel veel geleuter en vooroordelen, een boel posts in deze topic, meestal met negatieve kritiek op de Fox molen, sommige hebben ze enkel gezien in de blaadjes, andere dan weer even vastgehouden in de hengelsportzaak maar niemand heeft er al een karper mee gedrild? Hoe kun je dan een oordeel vellen, laat staan iemand een eerlijk advies geven ivm het aankopen van een molen?

Ik heb op mijn beide hengels reeds een 6-tal weken de Fox Stratos FS 10000 steken, lijkt niet lang maar ik doe makkelijk 4-5 sessies per week en heb in deze tijd dat ik de Fox molens gebruik er reeds een 65+ karpers van 10 tot 32 pond mee gedrild en ja, ze werken super, hebben gediend in de regen, hitte, stevig op hun bek gekregen tijdens het drillen van sommige exemplaren waaronder vele die een eindeloze run nemen op de vechtslip en telkens blijven deze molens perfect hun werk doen, mijn mening : zoek je een goede molen: koop ze gerust.

Het is volkomen normaal dat een doorwinterde fan van Schimano of Daiwa sceptisch gaat staan tegenover een nieuwkomer (ik rijd ook enkel VW en zal nooit of te nimmer een Opel kopen...) maar zorg dan wel dat je uit ervaring kunst spreken over het aangehaalde onderwerp.

BTW: in combinatie met een The Matrix hengel komen de FS 10000 molens nog beter tot hun recht :wink:

Mvg,
Peter
Laatst gewijzigd door Vanoverschelde Peter op 27-07-2006 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.