Konica Minolta stopt met fotografie

Plaats reactie
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

26-01-2006 12:19

Ter info dit trietse foto bericht: :cry:

ik hoorde wel al dat Sony bezig is met overname, iig de lens sluiting.
Ik hoop dat het AS (antis shake system) ook overgenomen wordt door een partij, dat is echt een mega vinding...gewoon uit de losse pols met 400mm lens en slecht weer scherpe foto's maken, dat doet geen merk na... niet voor die prijs.. Canon heeft het ook, in de lens zelf, die kosten een fortuin! Minolta heeft het in de behuizing, dus onafhankelijk welke lens erop zit, always AS!!! klote bende al het goede gaat verloren man..
Canon en Nikon zijn daar entegen ook TOP hoor..maar minolta ging -vaak- een stapje verder, alleen ze deden amper wat aan marketing de sukkels!!!



Konica Minolta stopt met fotografie

Tokio, 19 jan.

Het Japanse elektronicaconcern Konica Minolta stopt met de verliesgevende productie van fototoestellen en concentreert zich volledig op printers. Hierdoor verdwijnen 3.700 banen, een tiende van het totaal. Dat heeft het bedrijf vanmorgen bekendgemaakt.

Konica Minolta behoort tot de tien grootste producenten van fototoestellen. Het bedrijf blijft wel lenzen voor digitale camera’s maken voor een gezamenlijke onderneming met Sony die digitale spiegelreflexcamera’s op de markt brengt.

De fotodivisie van Konica Minolta leed in het afgelopen kwartaal een verlies van 719 miljoen yen (5,2 miljoen euro), terwijl de printerdivisie 28,1 miljard winst maakte. Konica Minolta staakt al zijn fotoactiviteiten – de productie van camera’s, fotopapier en de exploitatie van ontwikkelcentrales – in maart 2007. Dan moet ook het overvloedige personeel afgevloeid zijn.

Konica Minolta verwacht in het huidige boekjaar, dat op 1 april afloopt, 47 miljard yen (338 miljoen euro) verlies te lijden, vergeleken met een winst van 7,5 miljard yen een jaar eerder.

Minolta werd in 1928 in Japan opgericht en kwam in 1985 als eerste met een spiegelreflexcamera die zelf kon scherpstellen. Minolta was na Eastman Kodak en Fuji Photo Film de grootste op de markt van traditionele fotografie.

Minolta fuseerde in 2003 met Konica (kantoormachines) waardoor het op drie na grootste bedrijf in de branche ontstond. Dat was om de druk van digitale camara’s van vooral Sony en Canon te kunnen weerstaan. Op die markt wist Konica Minolta echter alleen een zeer bescheiden rol te spelen. (Bloomberg, ANP)

EN AGFA ook al:

http://tweakers.net/nieuws/37494
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

26-01-2006 12:23

Hopelijk dat ze wel een goede garantie regeling houden, heb zelf vorig jaar net een A200 gekocht en bevalt me meer dan prima. Was van plan om hem nog een aantal jaartjes te gebruiken, maar dat moet er ook wel wat service kunnen zijn van daar, je weet maar nooit of het digitale ding zich met dat vocht een keer de geest geeft.

Jammer, want sinds de start van mijn visserij diende een Minolta altijd als visvereeuwiger voor mijn gevangen prijzen...
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

26-01-2006 12:38

Raymond,

Hetzelfde heeft zich al veelvaker voorgedaan. Heb veel met Novell gewerkt die superstabiele server OS'en maakten. Minder geheugen nodig, konden zichzelf herstellen van fouten en uptijden van een jaar of langer waren geen uitzondering.

Op Microsoft OS gebaseerde systemen zijn veel gevoeliger voor storingen en hebben op gezette tijden toch hun reboot nodig om lekker te blijven draaien.

De marketing van MS is echter vele malen actiever en slimmer waardoor Novell volgens mij nog maar weinig wordt gebruikt. Het is helaas niet anders, sommige bedrijven hebben hun prioriteiten niet goed genoeg afgestemd om te kunnen overleven.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Theo Nieuwenhuijsen
Berichten: 379
Lid geworden op: 03-10-2002 02:00

16-05-2006 09:13

Heb oop Tweakers de contouren van de nieuwe Sony Alpha gezien. Daar past een KM D7D precies in. Wordt waarschijnlijk een verbeterde versie. De mount van KM gaat op de nieuwe Sony's, nu maar hopen dat de flistschoen ook hetzelfde blijft en dat de SOny flitsers kunnen communiceren met de KM.
Hé mod. Hoe kan ik hier een onderschrift plaatsen????
Gebruikersavatar
erik buitendijk
Berichten: 65
Lid geworden op: 25-09-2005 12:34
Locatie: Limburg

16-05-2006 10:11

Misschien iets voor de discussiegroep fotografie!!
Plaats reactie