Discussie Rotary 13: Kanaalvissen

Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

01-05-2006 09:02

Beste Boarders,

Hier het discussiegedeelte mbt de Rotary kanaalvissen, mijn bijdrage moeten jullie nog even tegoed houden, maar komt ook deze week online (heb nu eindelijk een weekje vakantie en tijd daarvoor). De Rotary oppervlaktevissen is voor half mei gepland.
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

04-05-2006 19:23

Allemaal,

Ook de laatste RL is geplaatst... http://www.karperwereld.nl

De inhoudelijke discussie kan beginnen.

Vr.Gr.,

Bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
tom langens
Berichten: 133
Lid geworden op: 30-12-2005 13:00
Locatie: Bocholt

05-05-2006 07:24

Bart wat ik nog even wil aanhalen. Ga je veel rekening houden met anderen die er vissen? Want dit is toch ook een belangrijke factor, zo weet je welk aas en in welke hoeveelheden het water in gaat. Hier op het kanaal wordt het op sommige momenten gewoon kappotgevoerd door mensen die denken dat ze iets van het water afkennen maar in theorie is dit helemaal niet zo. Met al resultaat dat het voorjaar niet zo echt denderend is. Ook veel mensen die je gewoon liggen uit te loeren om daarna doodleuk op je voerstek te gaan zitten.

Succes nog,

grts tom
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

05-05-2006 10:36

Bart,

Een van die kanalen.. is dat toevallig een smal kanaaltje, meer een vaart van zo'n 20 a 25 meter breed. In de zomer nogal begroeid en niet echt "het zuiden"? Ik denk dat je wel weet welke in bedoel.
Een kennis van me heeft echter nogal wat uren op dat water doorgebracht en er ook de nodige vissen gevangen. Dat was echter al heel wat jaren geleden. Toen bleek hij er goed te vangen bij de standaard kanaalstekken. Onderbrekingen die visueel zichtbaar zijn. Waar hij toen ook bij zweerde was voeren met een goede vismeelboilie zonder flavour. En jij had het vaker over geen voordeel door voeren? Hij maar elke dag een uur in de auto om zijn knikkers te dumpen.
Heb trouwens vaak foto's gezien van die vaart en moet zeggen dat het er echt mooi uitziet.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
roger snijders
Berichten: 5
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Contacteer:

05-05-2006 21:27

Bart,

Ik vis nu een aantal jaren op het zelfde kanaal en heb de zelfde ervaringen,wat betreft voeren ,opgedaan als jij.
Dit geldt,wat mij betreft,ook op de rechte stukken van het nieuwe gedeelte van dit kanaal.
Vooral op de stukken waar stenen gestort zijn.
De meeste vissers vissen liever niet op deze stenen terwijl de karper daar toch echt aast.
Ik moet zeggen dat het vastzitten reuze meevalt ,voor mijn gevoel verspeel ik niet veel meer als op andere stekken.
Mijn favoriete kant is idd waar de zon op schijnt ,het verschil in aanbeten is erg groot.
Goed verhaal trouwens ik heb er toch weer een paar dingen van geleerd .

MVG Roger.
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

06-05-2006 09:32

Mooi stukje Bart! En Brecht en Marijn uiteraard ook.

Dat van dat verblijven tegen de bovenkant van de sluisdeuren hou ik in mijn achterhoofd. Dat zou kunnen betekenen dat de paaiplek(ken) zich daar waarschijnlijk ook begeven. Als ik dat terug-vertaal in mijn situatie dan klopt dat wel.
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

06-05-2006 21:55

Bart, ik snap iets niet.

Als je elke dag 1 kilo voert, hou je de vis niet vast, maar 2 keer per week 5 kilo wel? Dan zou ik zelf kiezen voor 2 kilo per dag. Ik hou er namelijk van dat er elke nacht tenminste voer ligt en als jouw 5 kilo in 1 nacht wordt weggevreten, en de vis komt de volgende nacht terug, dan ligt er niets meer en zwemmen ze door. Zelf voer ik in ieder geval met deze gedachtengang dagelijks. Vroeger op een kanaal en tegenwoordig op een grote rivier.

Ik ben benieuwd naar jouw zienswijze hierop!

Met vriendelijke groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

07-05-2006 10:28

Zullen ze echt elke nacht terug komen?

Er kan best een dag of wat tussen zitten voordat de(zelfde) vis de stek weer aandoet, hangt er vanaf waar ze naar toe zwemmen in de tussentijd. Als je 1 kilo per dag voert dan hebben er hoogstens 2 vissen er wat te vreten aan dat het voor de keer erop de moeite is om terug te komen en als er 2 keer in de week 5 kilo ligt dan kunnen diezelfde 2 vissen er wat rianter van vreten. En als ze wat rianter ervan kunnen vreten dan komen ze misschien vaker terug.

Maar ja, dan heb je misschien dat er idd een dag of wat geen voer ligt :lol:
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

07-05-2006 20:20

Nou Lukas, dat is wel het principe van een voerstek. De karper is in hoge mate een gewoontedier en je probeert daar op in te spelen door een gedekt tafeltje te creeeren. De vissen hebben een bepaalde route die ze op hun zoektocht naar voedsel afleggen en zullen op een bepaald tijdstip van de dag of nacht op dezelfde plek komen. Als je twijfelt of ze wel elke dag komen is de sessie die je maakt (ik vis althans meestal een korte nacht, zeg maar van ongeveer 20.00 tot 10.00 uur de volgende dag) misschien juist in de periode dat de vis er niet komt.

Ik heb op de rivier wel eens meegemaakt dat ik elke avond springende karpers op de stek had. Dat ging zo 3 avonden, als ik na het voeren nog een kwartiertje bleef zitten. 1 schubkarper viel me op doordat deze een kaal plek op zijn flank had en elke avond vlak voor m'n neus langs de krib sprong. De visnacht leverde me deze vis als eerste op!

Er zullen ongetwijfeld vissen zijn die op hun trektocht het voer pakken en doorzwemmen naar een volgende plek, en niet meer op het voer terugkeren. Vooral op uitgestrekte rivieren en kanalen houd je de vis wat moeilijker "vast". Maar met voeren mik je niet op dergelijke nomaden, dan kun je beter instant vissen. En de vissen die wel blijven, daar moet je snel bij zijn, want die blijven vaak ook eerder enkele dagen dan weken terugkomen.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Roy Alofs
Berichten: 192
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00

09-05-2006 10:29

Hoi Bart,

Qua stekkeuze: Jij schrijft dat je vooral de zones met veel licht opzoekt in het voorjaar, logische keuze gezien je onderbouwing. Maar als je het over stekkeuze hebt? Bevis jij ook monotome stukken van het kanaal? Je kent het wel, lange stukken waar geen eind aan komt. In het verleden heb ik kunnen merken dat juist deze stekken met een monotoom karakter bezocht worden door karpers met een hoger gewicht. Trekkende vissen bleek vooral. Als ik als voorbeeld het Twentekanaal neem, veel markante stekken en zelfs stukken met voldoende aanbod aan beschutting qua riet dat nog een 1,5 meter het kanaal in loopt, vaak dicht bij een sluis. Deze stekken werden frequent bezocht door de wat kleinere karper. Over het algemeen was dit het hele seizoen door, echter het voorjaar (paai) en de zomer stak er al helemaal uit qua hoeveelheid vis en het lage gemiddelde gewicht. De grotere vissen werden dus gevangen op de monotome gedeeltes van het kanaal. Het is gebleken dat voeren op deze routes erg lastig is, althans het compact voeren. Naar mijn mening is hier moeilijk een vinger op te leggen, door het bio-ritme om te azen langs bepaalde stroken kon ik, zelf ,niet merken dat ik meer rendement uit het voeren haalde. Ik heb het hier dan ook over een bepaalde strook bevoeren, om de 10 meter een handje bollen. Instant waren de vangsten idem aan het frequent voeren. Opbouwen van een stek bleek dus erg lastig te zijn. De karpers die langs de stekken kwamen waren naar mijn idee een groepje van een karper of 3/5. Na een aanbeet was het de tijd erna ook stil en kon het weer even duren voordat er weer vis op de stek arriveerde. De markante stekken daarin tegen bleven veel vis opleveren, het voorvoeren en opbouwen had nut, ook hier weer veelal kleinere karper.

Hou jij rekening met bepaalde stekken, of in het bijzonder, monotome stukken van het kanaal? Heb jij wel goede ervaringen met deze stukken in verband met voeren?

Proost
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

15-05-2006 08:14

Bart?

BA-ART! Is Bart nog in de zaal?
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

15-05-2006 13:56

Je bent me net voor Kees :lol:

Waarschijnlijk heeft hij er over heen gekeken :)
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

15-05-2006 17:39

Man man,

Al 8 dagen niet gevist en nog veel te druk met studie/werken en vooral Darten... :wink:... Board is bij mij in de zomermaanden altijd op een tweede plan, maar beloof vanavond even te reageren op de gestelde vragen. Ook komt deze week de Rotary Oppervlaktevissen online.

Tot straks.
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

16-05-2006 20:50

Tot morgen had ik beter kunnen zeggen,

Maar bovenstaande net doorgelezen te hebben waren er eigenlijk twee grote vragen aan mij gericht die aan bod kwamen, namelijk mijn "theorie" en al dan niet de onderbouwing van het onregelmatige voeren met grotere hoeveelheden en het bevissen van de rechte monotome stukken in relatie tot voeren en grootte van de karper.

Om op het voeren terug te komen, de laatste 5 jaar heb ik behoorlijk wat ervaring opgedaan met het onregelmatige voeren. Ik kan me niet van de indruk onttrekken dat het voeren om de dag of zelfs maar 2x per week met dezelfde weekhoeveelheid beter werkt dan elke dag te voeren, omdat je met die grotere voerhoeveelheid in een keer gewoon meer vissen bereikt. Een vis heeft op een kanaal gewoon zijn vaste patronen, net als op een afgesloten water. Door onregelmatig te voeren zal je deze patronen inderdaad ook niet doorbreken en zal je dus op de stek moeten zitten als de vissen er langs komen. Dit is vaak een moment van de dag. Door dagelijks op een vast tijdstip te voeren is het idd mogelijk om de aastijd wat te sturen en kan je met korte sessies je vissen bereiken op dat tijdstip, nadeel ervan is is dat je enkel maar een paar honkvaste vissen bereikt met deze voerstrategie en dat je een grotere groep vissen op je stek gewoon niet vast zal kunnen houden, omdat er simpelweg te weinig voer ligt. Bovenstaande methode van het onregelmatige voeren heeft mijn inziens wel het beste resultaat op een stilstaand water, op kanalen waar scheepvaart is (beroepsvaart) zou ik ervoor kiezen om wel elke dag te voeren, zeker op de lange smalle stukken, waar ik zo op kom. Maar de toegepaste tactiek die ik in de rotary beschreef was op een kanaal waar geen scheepvaart meer was en er elke keer groepjes vissen langs mijn stek trokken. Heb het in 2003 zelfs meegemaakt dat ik door 2x per week op een gegeven moment zelfs een kleine 70 vissen had liggen op mijn stek voor een goede 2 weken. Helaas was dit een andere visser opgevallen en die maakte dankbaar gebruik van mijn voorbereiding... Maar die 70 vissen had ik echt niet vast kunnen houden met een kilotje per dag...

De rechte stukken hier heb ik veel uren versleten Roy, simpelweg omdat je er inderdaad minder aanbeten krijgt, maar wel meer kans maakt op de grotere vissen. Ging ik op de zondagen kijken met warm weer dan was het inderdaad zo dat er grote groepen kleine vissen te vinden waren tegen bruggen en sluizen en dat er een kleinere groep met voornamelijk grotere vissen (voor dit kanaal praat je dan in 20p plus) op het rechte stuk lag op een strook waar geen bomen omheen stonden en ze rustig konden zonnen. Mijn stek was dan ook een 150 meter stroomafwaarts van deze stek, puur omdat de vissen daar in die tijd voornamelijk op links gevangen werden. Ik voerde daar wel elke dag, altijd tussen 22 en 23u omdat de scheepvaart stopte om 22u, zo bleef mijn voer dus 8 uur zeker op die stek liggen (750gram) en konden een aantal vissen het vinden, op dat smalle stuk (25m breed max.) is met een dieplader zoveel stroming dat ik het gevoel heb dat het voer overal heenspoelt als er eenmaal wat schepen overheen komen, voornamelijk in de met drap gevulde vaargeul. Ondanks dat ik elke dag voerde waren de vangsten inderdaad wisselvallig en was ik daar overgeleverd aan het moment van de dag, toch had ik het gevoel dat het voeren wel zin had daar, maar grotere hoeveelheden betekenden ook meteen een blank. Met voeren had ik over het algemeen wel een aanbeet, maar nachten met meerdere aanbeten waren er zelden, het probleem van het rechte stuk, ook viel de stek opeens een week of 2 stil (vis weg?), om vervolgens ineens weer een paar grote vissen op te leveren op korte tijd. Het voeren gaf toch op een of andere manier vertrouwen, maar de vissen waren echt niet vast te houden op die rechte stukken en ook niet echt honkvast te noemen (enkel vissen waren vrij herkenbaar en bevonden zich toch op een 3tal van de in totaal 5 km kanaal van het stuk), het voeren bereikte dan ook niet echt die honkvaste vissen, meer de passanten die daar in de omgeving rondhingen en het was hopen dat ze zouden blijven tot die vrijdag nacht dat ik ging vissen. Later op het najaar (vanaf half september tot eind oktober) zag je wel degelijk effect van het voeren en leek het of de vissen beter vast te houden waren op de rechte stukken.

Moet bij ditalles wel erbij vertellen dat op dit sluisstuk de vissen de boilie nog steeds als snoepje zien en de hoofmoot van het voedsel nog altijd uit mosselen bestaat, vandaar waarschijnlijk ook de wisselvalligheid van een voerplek op dat stuk.

Hopelijk is het zo wat duidelijker met betrekking tot de bovenstaande 2 punten, zijn er nog vragen hoor ik ze graag en beantwoord ik ze zo spoedig mogelijk.

Oh ja, Tom, inderdaad ben je afhankelijk van andere mensen die voeren en helaas gebeurt het op steeds meer wateren dat ze "kapot" gevoerd worden in het voor en najaar door de vissers, zelf ben ik noodgedwonen op dergelijke wateren meer en meer aan het leren instant te vissen, omdat het nog meer voeren gewoon geen zin heeft. Uitpakken met een kubusboilie of worststukjes dan wel noten wil dan nog wel eens effect hebben met een paar dagen voeren, het is toch weer ff wat anders dan die eenheidsworst van ronde 20mm ballen en weet de vissen te interesseren. Helaas de realiteit van vandaag, het vele voeren, wat misschien leuk is voor de handel, maar een aanpassing vraagt van de vissers die ook daadwerkelijk wat willen vangen... :wink:
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Maarten Eldering
Berichten: 132
Lid geworden op: 02-08-2003 02:00

18-05-2006 17:13

Ik ben nu weer tot de conclusie gekomen dat het kanaal onvoorspelbaar blijft, want ik zit al een aantal nachtjes en middagsessies te blanken.

Kheb er nu 6 nachten en 3 dagsessies opzitten en pas 1 karper gevangen terwijl ik vorig jaar in dezelfde periode er 8 nachtjes op had zitten waarin ik 11 runs heb gekregen waarvan 9 verzilverd.

Bijna bij alle sessie heb ik goed voorgevoerd, en elke keer lijkt alles perfect in orde te zijn maar die runs blijven maar niet te komen.

Nu is het misschien te verklaren aan de trage start van het voorjaar, maar vorig jaar was dit ook het geval. Een andere verklaring is misschien dat de karpers meer de paai in de kop hebben, maar vorig jaar heb ik in de paaitijd ook goed gevangen.

Ik ben nu regelmatig van stek verwisseld, en ik denk dat ik de komende tijd gewoon op 1 stek stug blijf doorvissen en dan komen de karpers hopelijk vanzelf. Alleen is het moeilijk kiezen welke stek dit gaat worden.
Ik vis overigens meestal in de buurt van paaislootjes.

Iemand anders ook last van slechte resultaten op het kanaal, dan kan het misschien toch aan de weeromstandigheden liggen etc en niet aan mezelf. :roll:
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

22-05-2006 21:42

Maarten,

Mijn ervaring is dat de vis nu al weg is getrokken richtng de paaistekken.
de stekken waar ik normaal gesproken volop vis vang leveren nu ook geen vis op, gewoonweg omdat ze er niet zijn, dus vis ik er nu niet...

Momenteel ben ik in de uitlopers bezig geweest en een paar leuke kanaalverrassingen tegengekomen.

Het gaat erom de vis gewoon te zoeken op plekken waar e de uitlopers van de kanalen hebt, want daar trekken ze nu in, of zitten er al.
Gebruikersavatar
Maarten Eldering
Berichten: 132
Lid geworden op: 02-08-2003 02:00

23-05-2006 11:41

Marijn,

Ik verwacht ze ook idd in de buurt van het paaigebied, en zit er ook min of meer te vissen. Het kanaal heeft allemaal kleine zijslootjes waarin de karpers paaien, en meestal heb ik voor zo'n slootje een hengel liggen.(af en toe zie ik ook karpers in die slootjes zwemmen)

Je zou dus zeggen dat de karpers tegen de avond de slootjes uittrekken en het kanaal opgaan om te eten en zo vanzelf langs mijn voerstek komen.

Het vreemde is gewoon dat ik dezelfde stekken als vorig jaar heb bevist in dezelfde periode alleen dat de resultaten veel minder zijn.

Ik zit nu zelf te denken dat ik misschien wat overmatig heb gevoerd, ongeveer 3/4 kilo duivenvoer+wat boilies per stek per voerbeurt.
Ik ga nu ook overschakelen naar hennep, ik kan me vaag herinneren dat ik vorig jaar vooral hiermee voerde dus misschien is dat de oplossing.
Enjoy..............just being there
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

23-05-2006 21:57

Maarten,

Op zich hoeft je voerstrategie niet verkeerd te zijn, want de hoeveelheden die je aangeeft, daar schrik in ieder geval niet van.

Heb je misschien ook de watertemperatuur vergeleken met vorig jaar?
Vorig jaar begin april had ik op een water al weredsessies met meerdere zware vissen op een nacht. De vis was volop actief aan het azen...
Dit jaar, zelfde periode, zelfde water... Ik was bezig met wintervissen, het water was nog maar 7 graden en de vis was nog behoorlijk passief.

Wat ik wil aangeven is dat je best kans hebt dat je vorig jaar in deze tijd een andere watertemperatuur hebt gehad en dat de vis toen in al een ander stadium was wat betreft de paai.

Je hebt best kans dat de vis al voorbij je stek is getrokken.
Gebruikersavatar
Maarten Eldering
Berichten: 132
Lid geworden op: 02-08-2003 02:00

24-05-2006 12:50

Nee watertemperatuur meet ik eigenlijk nooit op. Maar vraag me ook af of dit van heel groot belang is op het kanaal waar ik zit te vissen.

Net als vorig jaar was het vanaf begin mei tot 3 weken later erg warm weer voor de tijd van het jaar, dus zodoende moet het water genoeg zijn opgewarmd.

Misschien was het weer juist 'te' warm en rustig. Het weer is nu aanzienlijk omgeslagen, misschien komt dit de vangsten wel ten goede maar momenteel heb ik vrij weinig tijd om te vissen en heb eerlijk gezegd weinig zin om in een onweersbui terecht te komen.

Maar zodra het weer iets beter is, ga ik het zeker een nachtje proberen.
Enjoy..............just being there
Gebruikersavatar
Maarten Eldering
Berichten: 132
Lid geworden op: 02-08-2003 02:00

05-06-2006 16:36

Maarten Eldering schreef:Nee watertemperatuur meet ik eigenlijk nooit op. Maar vraag me ook af of dit van heel groot belang is op het kanaal waar ik zit te vissen.

Net als vorig jaar was het vanaf begin mei tot 3 weken later erg warm weer voor de tijd van het jaar, dus zodoende moet het water genoeg zijn opgewarmd.

Misschien was het weer juist 'te' warm en rustig. Het weer is nu aanzienlijk omgeslagen, misschien komt dit de vangsten wel ten goede maar momenteel heb ik vrij weinig tijd om te vissen en heb eerlijk gezegd weinig zin om in een onweersbui terecht te komen.

Maar zodra het weer iets beter is, ga ik het zeker een nachtje proberen.


Afgelopen woe-dond een nachtje gevist met als resultaat 2 schubjes, ongeveer 13 en 15 pond. Niet de grootste, maar ze waren wel welkom naar 4 blanks op een rij. En bovendien waren ze behoorlijk sterk.

Hopelijk zijn de vissen op het kanaal nu echt goed los, dan komen de grote jongen(en dames;)) vanzelf.
Enjoy..............just being there
Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

13-11-2006 14:56

vaak hoor je, zie je ,en lees je, dat maar weinig mensen echt in de vaargeul vissen ,ik betrap me hier zelf ook op,bevis zelf vaak strak onder de eigen kant en op de rand van de vaargeul, dit levert meestal wel de nodige vis op,maar krijg de laatste tijd het gevoel dat ik op die manier veel vis zou kunnen mislopen,het is volgens mij wel aantrekkelijk voor de vis i.v.m het constant omwoelen van de geul door scheepvaart,hoe denken jullie hier over,boeken jullie goede resultaaten midden in de vaargeul?? m.v.g :lol:
aldejekes loat goan!
Gebruikersavatar
Maarten Eldering
Berichten: 132
Lid geworden op: 02-08-2003 02:00

13-11-2006 17:26

martijn bunte schreef:vaak hoor je, zie je ,en lees je, dat maar weinig mensen echt in de vaargeul vissen ,ik betrap me hier zelf ook op,bevis zelf vaak strak onder de eigen kant en op de rand van de vaargeul, dit levert meestal wel de nodige vis op,maar krijg de laatste tijd het gevoel dat ik op die manier veel vis zou kunnen mislopen,het is volgens mij wel aantrekkelijk voor de vis i.v.m het constant omwoelen van de geul door scheepvaart,hoe denken jullie hier over,boeken jullie goede resultaaten midden in de vaargeul?? m.v.g :lol:


Idd, ik vis ook bijna altijd in mijn eigen kant of tegen de overkant. Maar toch heb ik af en toe een hengel in de vaargeul geprobeerd maar toch leverde die hengel vaak niets op iit de hengel in de kant.

Mijn vismaat heeft wel een keer iets bizars meegemaakt. Hij was eerder dan mij op de kanaalstek aangekomen en had voor de gein alvast ff zijn hengel met pop-upje in de vaargeul ingegooid. Beetverklikker niet aangezet.....na 10 min ziet hij dat zijn lijn helemaal naar rechts is gelopen, hij slaat aan en zit er een leuk schubje aan. Dit zonder bij- of voorgevoerd te hebben. Toeval??

Ik denk dat je voor het bevissen in de vaargeul naar echte hotspots op zoek moet, zoals kuilen waar voedsel in terechtkomt bijv. na het langskomen van een dieplader. Alleen lijken mij deze hotspots vrij moeilijk te vinden, ws kopen we volgend visseizoen een dieptemeter en dan wordt er heel wat meer duidelijk van het bodemverloop en kunnen eventuele hotspots gezocht worden.
Enjoy..............just being there
Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

13-11-2006 17:33

zal het eens een tijdje gaan proberen met een hengel midden in de vaargeul, maar die onder het kantje blijft zeeker wel ,levert vaak toch wel wat op.jammer dat dit topic niet veel aanhang heeft. :wink:
aldejekes loat goan!
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

13-11-2006 19:02

Vaargeul?

600 meter uit de kant vind ik nét wat te ver voor het goede.

Groet, Frank
Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

13-11-2006 20:05

best kanaaltje dan??? :wink:
aldejekes loat goan!