Rot@ry Kanaalvissen : Brecht Gielen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

24-04-2006 23:11

Sjiek, Brecht
Kort en bondig zeer goed uitgelegd en het leest ook zeer vlot en is zeer informatief, één van de mooiere Rotary's die ik hier al heb mogen bewonderen. Je tekst wordt dan ook nog eens "gebroken" door beelden van prachtige vissen.
Dat verdiend een pluim.
Doe zo voort en ook met je passie.
grtz Peeke

respect :oops:
Greets Gino
tom langens
Berichten: 133
Lid geworden op: 30-12-2005 13:00
Locatie: Bocholt

25-04-2006 08:20

Erg informatief stukje brecht. Wat mij wel opvalt is dat je weinig voert t.o.v anderen die daar ook vissen en dit legt je zeker geen windeieren. Mijn vraag is dan wel, hoe houd je dan al die vissen op je stek want het is toch een bak water van 120 meter breed. Vis je op 3 stekken die dicht bijeenliggen. vb. 3 stekken op een afstand van een km zodat de vissen wanneer ze trekken altijd wel je aas tegemoet komen?

Succes dit jaar,

GRTS
tom
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

25-04-2006 10:41

Tom,

volgens mij schreef hij dat hij niet de illusie had dat hij de vissen vast zou kunnen houden. Hij was ervan overtuigd dat de vissen meerdere malen terug zouden keren op zijn stek. Dacht dat ik dat gelezen had in zijn rotary. Met die gedachte ben ik het overigens compleet eens, want met die gedachte voeren mijn maat en ik ook op de maas.

Groet,
Stefan
Gebruikersavatar
Bart Smol
Berichten: 438
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00

25-04-2006 13:22

Naar deze rotary heb ik lang naar uitgekeken, omdat ik zelf ook altijd op het kanaal vis.
Ben het met veel dingen eens in jou stuk Brecht en ik hoop dat deze rotary net zo`n succes word als de rivier rotary.
Kees van der Herik
Berichten: 19
Lid geworden op: 04-02-2006 23:48
Locatie: Nederland

25-04-2006 13:47

Mooie rotary Brecht, netjes en begrijpbaar geschreven, zal zeker menigeen iets aan hebben.
Vooral je voertactiek zal sommige aan het denken zetten.

Maar nu wat anders, welke camera gebruik je, en dan bedoel ik meer de lens dan de camera.
Je vangt schitterende vissen, mooie zware vissen zijn het, je foto's daar in tegen zijn compleet uit hun verband gerukt.
Vind dit persoonlijk erg jammer, moet wel toegeven dat ik deze manier van fotograferen in Belgie veel vaker zie dan in Nederland, kan dus ook een kwestie van smaak zijn.
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

25-04-2006 14:31

Leuke rotary!

Ik ben zelf ook een "echte" kanaalvisser en ben ook erg benieuwd naar de andere stukken.

Gr Bart
hans kenis
Berichten: 81
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: Lummen (B)
Contacteer:

25-04-2006 15:14

Echt mooi geschreven Brecht, proficiat. Ik vis ook vop het stuk waar Brecht vist maar ik moet zeggen van de vangsten die hij doet kan ik alleen maar dromen. Zeer informatief en leerrijk. Respect voor het feit dat je zo openlijk over je visserij hebt willen schrijven.

@ Kees:

Brecht is maar een 'klein' kereltje waardoor zijn vissen nog ietsje groter lijken dan ze al zijn. Al hij ze opzettelijk zwaarder wou doen uitkomen zou hij er niet het echte gewicht bij gezet hebben. Persoonlijk vind ik foto's waar de vis letterlijk en figuurlijk op de voorgrond staat en de vanger slechts in een 'bijrolletje' wordt gestoken het mooist. Ieder heeft zo zijn voorkeur denk ik. Anderen zien liever een mooiere achtergrond of meer kunstigere foto's met een ander perspectief. Zolang het gewicht eerlijk blijft bedrieg je niemand, ook jezelf niet.

Greetz,
Hans.
Gebruikersavatar
Brecht Gielen
Berichten: 42
Lid geworden op: 24-10-2003 02:00
Locatie: België

25-04-2006 15:47

Bedankt voor de positieve reacties tot nu toe. Ik hoop ook dat er nog een leuke discussie komt na het verschijnen van de andere bijdragen.

Tom, wat betreft je vraag mbt het vasthouden van de vissen op de stek, die heeft Stefan al beantwoord. De 3 stekken die ik bevoer/bevis liggen vrij strategisch verspreid over een stuk kanaal van ca. 3km.

Kees, de enige foto die uit z'n verband gerukt lijkt, is de foto van de goudkarper. Dit lijkt idd een foto die getrokken is met een groothoeklens, maar dat is in ieder geval niet zo. Ik denk ook niet dat je de vis zwaarder zou schatten dan hij in werkelijkheid is, als het gewicht al belangrijk zou zijn bij zo'n vis. De andere foto's zijn helemaal niet uit hun verband gerukt en geven mijn inziens een getrouw beeld van de werkelijkheid. De vissen zijn ook niet vooruitgestoken en de lens van een digitale canon ixus 50 is nu ook niet echt een groothoeklens volgens mij. Het feit dat er links en rechts zo weinig spatie langs de vissen aanwezig is, is waarschijnlijk wel een kwestie van smaak. Of bedoel je nog iets anders met het feit dat de foto's compleet uit hun verband gerukt zijn? Ik hoor het graag.
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

25-04-2006 17:18

Top Brecht!

Ciao,

der Rüdy
Kees van der Herik
Berichten: 19
Lid geworden op: 04-02-2006 23:48
Locatie: Nederland

25-04-2006 17:56

Brecht, begrijp me niet fout.
Ik heb helemaal niks op de vissen aan te merken, vind ze prachtig, en dat ze zwaar zijn kan ik ook wel zien en schrijf je er ook bij.
Dat er totaal niet gesjoumeld is met met gewichten was me al duidelijk, maar daar gaat het me ook helemaal niet om.

Wist trouwens niet dat je zo'n klein kereltje was zoals Hans aangaf :lol:
Is net of de eerste foto met een groothoeklens genomen is, als iemand dat doet moet ie dat uiteraard zelf weten.( de meeste doen dat om de zaak te "flessen" dat dit in jouw geval niet de bedoeling is was me al duidelijk van het lezen van jouw rotary ( die ik uitstekend vond )

Vond de foto's wat uit hun verband gerukt en dat vond ik jammer omdat wel heel duidelijk is dat het hier om zware vissen gaat die iedere "vergroting" absoluut niet nodig hebben.

Inderdaad is een 50mm lens uitermate geschikt voor de normale fotografie man/vis.
Kan dus best aan mij liggen.

Geen bij bedoelingen mee dus.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

25-04-2006 20:47

Goed verhaal Brecht, echt klasse! Zelf heb ik ook heel wat jaren op een kanaal gevist en ook in m'n huidige (grote rivier-)visserij herken ik veel van de door jou aangehaalde bevindingen. Vooral dat ongewisse en uitdagende spreekt me ook zo aan. Als je het helemaal door hebt en er geen verrassingen meer zijn, dan is voor mij ook de uitdaging weg.
Voor mij vaak ook de reden om weer een nieuwe stek uit te proberen en die zijn er gelukkig genoeg op groot water.

groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

26-04-2006 05:38

Kees,

Ik vind het ook behoorlijk opvallen hoor. Kan me er niet aan storen maar het viel me idd gelijk op. Die vissen lijken wel olifanten, mijn eerste indruk ging ook uit naar de groothoeklens.

Verder leuk stukkie Brecht. Ik ben alleen niet zo van de riviervisserij.

Cheers
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

26-04-2006 07:50

Ieder zijn eigen persoonlijke smaak wat foto's betreft toch? Dat gaf Brecht zelf ook al aan. Je moet ze maar vangen en nagenieten doet iedereen op zijn eigen manier, al dan niet met een plaatje, al dan niet op een bepaalde wijze gefotografeerd...

Dus wat betreft zijn persoonlijke voorkeur mbt zijn fotomateriaal wil ik er bij deze een punt achter zetten, voordat hetgeen waar het echt om gaat in de schaduw valt, want het gaat om de tekst! Dat deze maar wat goed is moge duidelijk zijn, dus gewoon lezen. Zijn de foto's niet jouw persoonlijke smaak, ieder zijn ding, maar stoor je er niet te veel aan, gewoon de bijdrage zelf lezen...

Oh, en Bart, we zijn nu aan het kanaalvissen, riviervissen hebben we van de winter al gedaan! :wink:
mvg

Bart van den Hurk
Boudewijn Stolk
Berichten: 287
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Waterland
Contacteer:

26-04-2006 09:50

Mooi stukkie Brecht, de foto's vind ik op zeker super mooi,
vooral die spiegels zijn bruut, ik hoop in de toekomst nog wat van dat soort vissen te haken. Zijn die kanaalvissen gevangen in Nederland?
mvg Boudewijn
Ich sage so: Besser ein schwanze in die hole dan die luft von zehn
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

26-04-2006 17:58

Mooie bijdrage Brecht !,
duidelijk, logisch én voor een ( groot ) gedeelte herkenbaar.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

29-04-2006 16:06

Brecht
Proficiat voor een super rotary bijdrage. Het leest heel gemakkelijk en zit vol met informatie. Mooie vissen trouwens man!
Wacht met spanning op je volgende bijdrage.
Gr piet vogel
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

30-04-2006 14:12

gum gum gum :o
Plaats reactie