Zinloos geweld aan de waterkant ??


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

01-11-2002 19:34

Haha, heb je helemaal gelijk in Hans Peter, heb er vaak last van gehad. Gouda is echt een kakkerlakkenbolwerk. Zelf woon ik in Waddinxveen, dat ligt direct naast Gouda.

Groet,
Kiron
Vak 127 rulez
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

02-11-2002 02:33

Ach, ben blij dat je bij ons gewoon de NOORD-side hebt en de meeste mensen in onze stad naar het oosten bidden.
HansPeter van Ee

02-11-2002 09:07

Michael

Nu maar hopen dat jullie volgend jaar mee mogen doen met de echte mannen.
Gisteravond gingen de punten richting Oss :smile:

met voetballende groet

HPE
Gebruikersavatar
corne van gils
Berichten: 116
Lid geworden op: 18-05-2002 02:00

02-11-2002 10:57

Schandalig schandalig, en nog eens schandalig,
dat een stelletje etterbakken zo onze hobby komen verpesten, schandalig dat de politie juist in deze tijd zo laks reageert.schandalig ook de oplossingen die voorgedragen worden als jij ze deze week een dreun verkoopt, zit jij daar de volgende keer niet meer op je gemak want als je pech hebt komen ze de terug met andere maten of spulletjes om jouw bij te werken.
mijn oplossing dan probeer het te verkomen ( ok lukt niet altijd) ik heb altijd een heel 'hondje ' bij en hen nergens last van i klaat hem los en de probleemmakers zijn zo weg vooral de allachtone herrieschoppers..
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

02-11-2002 13:12

Dat laatste slaat dus helemaal nergens op.

Of het nou een Marokkaan is of een Hollander die je spuleen wil stelen, 't is allebei even verkeerd, en ik zou ze allebei even hard slaan.

Da's toch volkomen irrelevant, wat voor nationaliteit de persoon heeft. Ik zou me op zo'n moment gewoon bezig houden met ervoor te zorgen dat ie je spullen niet meeneemt :razz:

Sjoerd
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

02-11-2002 13:56

Na het bovenstaande in deze topic gelezen te hebben moet ik eerlijk bekennen dat ik maar wat blij ben dat ik in Finland woon. Ok, ik vang dan mischien wel minder en kleiner als jullie maar hier kan ik lekker in alle rust mijn ding doen zonder ook maar van iets of iemand last te hebben.
Jullie zitten daar waarschijnlijk met teveel man op een te klein stukje grond zodat rustig en genietend vissen bijna tot het onmogelijke behoord.
Ik ben dan ook helemaal niet jaloers op jullie grotere en meerdere vissen. Nee, laat mij maar rustig genieten van het mindere zonder onplezierige bijkomstigheden.

Sterkte allemaal

Hans
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

02-11-2002 14:46

hoy,

Bob van diemen: ik geloof dat jij niet echt weet wat pepperspray inhoud!!!
tegen pepperspray kun je zeker weten imuun tegen worden!!
het lijkt wle of je een politie opleiding gehad hebt waar ze je zon onzin verkopen, traangas is velen malen effectiever als pepperspray, en deze is wel zeer gevaarlijk bij fout gebruik!!!

pepperspray heb ik al een keer in mijn gezicht gekregen en ook ingeademd en kan je zeggen dat het niks voorsteld tegenover traangas!!!

maar traangas is bij jullie natuurlijk nergens te krijgen ik haal het altijd in duitsland en het werkt super!!!

en ik vind trouwens dat je het beter zelf kan oplossen want als het aan de politie ligt, dan ben je een arme kloot. want die doen niks en die mogen ook niks doen!!!


groet rob
Willem Driessen
Berichten: 34
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Erp (bij Veghel) N.B.
Contacteer:

02-11-2002 17:28

Ik ben ook tegen geweld maar bij ons in de buurt wordt nog al eens een vissrtje letterlijk uit zijn tent geslagen. Ik vis altijd met een Maglite 6 cel. Het valt onder mijn visuitrusting duzzz. Maar ik heb hem nog nooit hoeven te gebruiken de dreiging zegt meestal al genoeg.

Willem Driessen
Een run in de morgen is een dag zonder zorgen. CarpTeamErp
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

02-11-2002 20:23

Rob, Mijn naam goed spellen en niet zo hard zou schreeuwen,(ik ben niet doof) S.V.P.

Toch zou ik wel willen weten waar jij deze voor mij verbazingwekkende info vandaan hebt, het internet? Mijn info komt uit een gedegen (beroeps) opleiding die ik op dit gebied gevolgd heb.
Het is dan aan de lezer om te beoordelen wie ze geloven.

Met ontwapenende groet, Bob


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bob van Biemen op 2002-11-03 10:21 ]</font>
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

02-11-2002 20:39

Beste Bob

Ik heb ook een dergelijke opleiding genoten wat te maken heeft ons wetten en rechten systeem. Traangas en pepperspray vallen beide onder de wet wapens en munitie. Maar dat weet jij ook wel.

Voordat de politie werd uitgerust met pepperspray zijn er testen gedaan. De testen wezen uit dat 10% van de bevolking inderdaad geen last had van de pepperspray.

Traangas is een heel ander verhaal. Dit kan zeer schadelijk zijn en tegen traangas was niemand bestand.

Groeten
Bart.
Gebruikersavatar
corne van gils
Berichten: 116
Lid geworden op: 18-05-2002 02:00

02-11-2002 21:29

Beste Sjoerd,

volgens mij heb je dan de kern van het verhaal nog niet helemaal begrepen.
ik had het over preventie: dus voorkomen is beter dan genezen, en dat in elk opzicht en dat van die hond hoef ik toch niet uit te leggen wel.. ???
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

02-11-2002 23:08

Ik heb me al veel te lang ingehouden maar ik moet toch even reageren op zit zinloze onderwerp. Wat een XXX-term ;zinloos geweld.

Iedereen loopt mee met stille tochten maar tegen geweld zijn we niet. Heel scheinheilig de pacifist uithangen met kaarsjes erbij maar wel alvast een bankstick naast de stretcher....

Misselijk wordt ik van deze gedachte dat eenieder van jullie die bewust wapens meeneemt waarschijnlijk gewoon meeloopt met zo'n pacifistenmars als een vriend bij een vechtpartijtje omkomt.

Als je geen problemen uitlokt door je gedrag dan kun je over het algemeen rustig zitten vissen. Als je bang bent in het donker en daarom een wapen nodig hebt ben je voor mij zielig. Als iemand echt van plan is om je te beroven dan ben je gewoon de pineut, klaar.

In sommige gebieden kan het dan ook raadzaam zijn om je aanwezigheid niet te laten blijken, maar een stevig woordje is een veel groter wapen dan welke caliber gun dan ook.

met vrome groet,

Jeroen
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

02-11-2002 23:33

Corne,

Een blaffende hond die naast je staat, die is prefentief, en hond die je op iemand af stuurt niet.
En meestal is een hond sneller dan een mens,( ook al schijnen allochtonen sneller te zijn volgens jou, of bedoel je dat allochtonen banger zijn voor honden ofzo, waar slaat die onzin op !? :razz: .

Het lijkt er juist op of JIJ niet naar de kern van de discussie hebt gekeken. Het gaat erom hoe je voorkomt dat je spullen gestolen worden, en NIET of die dief toevallig een allochtoon is!

Groetjes, Sjoerd
Gebruikersavatar
corne van gils
Berichten: 116
Lid geworden op: 18-05-2002 02:00

03-11-2002 00:11

om nog duidelijker te zijn sjoerd, ik heb een hekel aan elke vorm van geweld en vind het dus belangrijk om dit op alle soorten manieren te verkomen, het liefst met praten
natuurlijk, en laat ik het dan zo zeggen ( omdat ik totaal niet verkeerd wil overkomen jegens onze medelanders die ook in mijn vriendengroep zitten), het gaat er dus om dat als een groep jongeren 'langskomt' (maakt niet uit van welke kleur) en je hebt een waakhondje langs de tent liggen, deze lieden echt wel 2 keer nadenken om jouw iets aan te doen, dit lijkt me in ieder geval wel verstandig, dus in die zin is het preventief en als ze dus doorlopen is er toch niets aan de hand en heeft mijn waakhondje geholpen

mvg corne en laten we hopen dat we met zijn alle gewoon lekker ongestoord een visje kunnen vangen, ten alle tijden
love and piece for evereybody
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

03-11-2002 10:16

Beste Bart, je hebt 100% gelijk voor wat betreft de laatste posting, Wij hebben beide de zelfde opleiding genoten, dat kan ik wel uit al jouw eerdere postings halen.
dwz dat wij ook het zelfde werk doen.

De essentie van mijn posting was om duidelijk te maken dat ondanks wat velen denken de Pepperspray zeker niet ongevaarlijk is, er zijn immers diverse doden gevallen bij het gebruik er van, de meeste in amerika.
Dit was niet bedoeld als een traan vs pepper discussie, deze staat buiten kijf.

Iedereen denkt maar dat het wel meevalt met het goedje maar als jij tijdens de ibt het goedje getest hebt net als ik, dan weet je hoe link het kan zijn als je daarna niet geholpen wordt.


Jeroen Houdijk, Ik vind dat je hier een heel sterk argument neerlegt, ik zou willen dat iedereen er zo over dacht.


Met respectvolle groet, Bob
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

03-11-2002 15:22

Beste Bob

Pepperspray valt inderdaad niet mee, het is niet voor niks dat er in iedere surveillance een flesje nabehandeling ligt.

Verder vind ik dat er door veel te veel te makkelijk wordt gedacht over het gebruik en omgaan van wapens. Wapens in welke vorm dan ook!

Vannacht zijn er in de Matrix, een discotheek in Nijmegen, twee horeca portiers neergeschoten. 1 daarvan is overleden en de andere ligt zwaargewond in het ziekenhuis. Motivatie dader, hij was door de portiers verwijderd omdat hij betrokken was bij een gevecht. Hierop is de dader naar huis gegaan, heeft een vuurwapen gepakt en is een uur naar de verwijdering teruggegaan en heeft de twee portiers neergeschoten.

KOTSMISSELIJK word ik hiervan. Hoe bedoel je zinloos geweld.

Bart.
miguel moens
Berichten: 206
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Locatie: Zuienkerke (B)

03-11-2002 17:21

beste Corne,Bob ,Rob , ...
ik ben ook NIET voor zinloosgeweld , maar wat je de laatste tijd hoort en ziet is niet meer normaal , mensen worden voor een paar euros in elkaar geslagen , oudjes worden uit hun auto's gesleurd en dan voor dood achtergelaten , ...
het is een soort normvervaging , op den duur zal iedereen het gewoon allemaal normaal vinden .
waar is de limiet ???
Met Vragende Groet
miguel

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: miguel moens op 2002-11-03 17:36 ]</font>
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

03-11-2002 17:24

Miguel

Ben jij voor zinloos geweld?????
miguel moens
Berichten: 206
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Locatie: Zuienkerke (B)

03-11-2002 17:34

beste bart,
neen , eigenlijk niet nee
nu zie ik pas wat ik eigenlijk getypt heb
(dom)
zal nog probere te verandere
MVG miguel
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

03-11-2002 17:38

Oh, gelukkig. Ik schrok al! Foutje is menselijk. Ik zou het inderdaad maar snel veranderen.

Groeten
Bart.
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

03-11-2002 19:49

Op 2002-11-03 00:11, schreef corne van gils:
om nog duidelijker te zijn sjoerd, ik heb een hekel aan elke vorm van geweld en vind het dus belangrijk om dit op alle soorten manieren te verkomen, het liefst met praten
natuurlijk, en laat ik het dan zo zeggen ( omdat ik totaal niet verkeerd wil overkomen jegens onze medelanders die ook in mijn vriendengroep zitten), het gaat er dus om dat als een groep jongeren 'langskomt' (maakt niet uit van welke kleur) en je hebt een waakhondje langs de tent liggen, deze lieden echt wel 2 keer nadenken om jouw iets aan te doen, dit lijkt me in ieder geval wel verstandig, dus in die zin is het preventief en als ze dus doorlopen is er toch niets aan de hand en heeft mijn waakhondje geholpen

mvg corne en laten we hopen dat we met zijn alle gewoon lekker ongestoord een visje kunnen vangen, ten alle tijden
love and piece for evereybody


Beste Corne,

Ik snap je best wel hoor,

Ik vond alleen die opmerking over die buitenlanders aan het eind van die posting zo flauw, daarmee zet je zo'n dicussie in een ander daglicht. Maar gelukkig zijn we het eens ( denk ik )

En inderdaad, ik hoop dat iedereen zijn visje in de toekomst kan (mag!?) blijven vangen.

Groetjes, Sjoerd
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

04-11-2002 08:58

hoy ,

bob, ik heb al vaker pepperspray en traangas in mijn ogen, luchtwegen gehad! en ik kan je vertellen dat ik van de pepeprspray in de ogen bijna geen last had het enige probleem is als je het zooitje inademd!
maar dat pepperspray dodelijk is geloof ik helemaal niks van! traangas meschien wel als je het met grote hoeveelheden in je luchtwegen krijgt!

groeten rob
Ruud Beekman
Berichten: 37
Lid geworden op: 23-07-2002 02:00
Locatie: Nijmegen

04-11-2002 10:46

Ik vind het ronduit belachelijk dat politie zo wienig actie onderneemt. Ze vragen er gewoon om dat je voor eigen rechter gaat spelen, en wat moet je anders??? Ik laat me niet op mijn bek slaan en mijn spullen naar de ballen helpen. Ik ben helemaal geen vechtersbaas maar als je niet anders kunt dan moet het maar.
Ik heb altijd een kleine knuppel bij me, als het er op aan komt dan reken maar dat je van mij, eigenlijk van mijn knuppeltje, een paar flinke tikken krijgt.
Dat gedoe over voorbedachte rade hoe willen ze dat dan aannemelijk maken, als ik iemand met die knuppel sla omdat hij mij wilt gaan slaan of al heeft geslagen dan is het zelfverdediging en als de wout zou komen dan is die knuppel natuurlijk nergens meer te bekennen dat snappen jullie toch ook wel.
Waarschijnlijk gaat het figuur dat klappen heeft gekregen helemaal niet naar de politie want hij was in eerste instantie zelf fout door mij lastig te vallen
Hopend dat ik geen last krijg van moeilijke figuren ga ik rustig door met vissen zonder iemand lastig te vallen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ruud Beekman op 2002-11-04 11:02 ]</font>
Ruud Beekman
Berichten: 37
Lid geworden op: 23-07-2002 02:00
Locatie: Nijmegen

04-11-2002 11:08

Ik weet dat het niet helemaal in lijn van de topic ligt maar wil het toch even kwijt.
Ik wil nog even reageren op het AH verhaal van pagina 2. Ten eerste hebben de heren de overvaller nog geslagen en geschopt toen de politie hem al in de boeien had geslagen. Ten tweede staat een van de twee medewerkers van AH terecht voor het inrijden op een parkeerwacht, en hij is al eens veroordeeld voor openlijke geweldpleging. Begrijp me goed, ik zou die overvaller ook niet zomaar laten lopen maar hem slaan en schoppen als hij al in de boeien geslagen is is natuurlijk ronduit achterlijk, en daarnaast blijkt dat in ieder geval één van de heren al vaker voor geweldpleging in aanraking is gekomen met justitie. Dan zeg ik: het is dus correct om die kerel te veroordelen laat hem maar lekker lang de bak ingaan voordat hij straks bij mij aan het water langskomt en denkt dat hij mij ook wel even een blauw oog mag proberen te slaan omdat dat bij die overvaller ook mocht.

Ik vind wel dat je een overvaller mag overmeesteren met behulp van geweld maar dit geweld moet dan wel beperkt blijven tot redelijke vormen en daar zit nu net het lastige in het verhaal. Wat is redelijk?? De overvaller overmeesteren en hem een aantal rake klappen geven zodat hij lekker rustig wordt is voldoende, als de politie er al is en hem dan nog slaan en schoppen dat gaat te ver. Mensen moeten zich eigenlijk wat beter informeren voordat ze allemaal conclusies gaan trekken op basis van een verhaal op tv of in de krant want daar hoor je nooit alles.

Hier zullen vast wel reacties op komen ik ben benieuwd!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ruud Beekman op 2002-11-04 11:13 ]</font>
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

04-11-2002 12:10

Ik geef je groot gelijk,

Wanneer je doorslaat nadat iemand in de boeien is geslagen, ga je over van zelfverdediging op mishandeling. Je hoeft jezelf immers niet meer te verdedigen als je tegenstander geboeid op de grond ligt!

Als je je aan de regels houdt hoeft er met jou in pincipe niks te gebeuren. Zelfs als je in paniek of angst nog doorslaat gebeurt er niks.

Ik ben wel blij dan minister Donner van Justitie dat heeft bevestigd. I werk zelf namelijk ook bij de AH, en er zijn vorige week og 2 winkeldieven aangehouden. En dan denk je toch: " Tja, wat zou ik doen als die gast aggressief wordt!!??"

Groetjes, Sjoerd