Bezwaarschrijft n.a.v. lasergun

Gebruikersavatar
Bert Kruit
Berichten: 330
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Hooghalen
Contacteer:

01-02-2006 19:45

Marijn,

Ten eerste zonde geld maar het is niet anders. Ten tweede je zegt het al zelf , wegwerkzaamheden, en bij wegwerkzaamheden geld een max snelheid (meestal 70) of anders aangegeven en dat de matrix borden niet werken of deden maakt niet uit jij kon zien met het blote oog dat er werkzaamheden waren, dus er stonden ook borden/afzettingen op de weg. daaran kan je ook zien dat je je snelheid moet minderen. Ten derde bij bepaalde snelheden krijg je een beschikking van de officier, wanneer je deze betaalt is de zaak afgedaan wanner je deze laat voorkomen is de kans aanwezig dat het negatief voor jou kan aflopen en tevens krijg je een aantekening.

Ik ben zelf vorig jaar gelazerd met 120 op een 80 weg en heb toen navraag gedaan wat het risico was als ik het liet voorkomen en tevens word door de officier je verleden ook nog even doorgelicht. Nu kan het zijn omdat per 1 januari de boetes zijn aangepast ook deze regels zijn aangepast maar ik zou als ik jou was eerst eens goed informeren over de gevolgen. Anders heb ik maar 1 tip, even doorbijten en betalen.

Succes !!!
MVG"BK" 8)
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

01-02-2006 20:33

Marijn,

Ik mag toch ZWWAR hopen dat dit om dezelfde overtreding gaat als waar wij weken geleden al eens over gepraat hebben??????

Zo niet, dan komt er zo een voorbeeld over een ezel en een kei in mij naar boven.

Als het inderdaad de 2e is dan bek dicht en betalen anders zeker ergere gevolgen.

M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

01-02-2006 20:47

Nee Marc, niet de 2e keer, maar de eerste keer og steeds.
ben nioet zo gek om daar weer te hard te rijden...

Ik rijd er al te langzaam ,want sinds ik netjes 50 rijd wordt er achter me getoeterd en vliegen ze me van alle kanten voorbij...


Maar goed, schijnt dus gewoon te zijn dat je moet betalen...

Had gehoord dta je er misschien onderuit kon komen.

Kijk, ik reed te hard dus ik moet gewoon betalen... maar het is wel klote
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

01-02-2006 21:42

Marijn, heb ik toch net op het verkeerde moment het geld over gemaakt naar je :wink:
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

01-02-2006 21:59

marijn ham schreef:Nee Marc, niet de 2e keer, maar de eerste keer og steeds.
ben nioet zo gek om daar weer te hard te rijden...

Ik rijd er al te langzaam ,want sinds ik netjes 50 rijd wordt er achter me getoeterd en vliegen ze me van alle kanten voorbij...


Maar goed, schijnt dus gewoon te zijn dat je moet betalen...

Had gehoord dta je er misschien onderuit kon komen.

Kijk, ik reed te hard dus ik moet gewoon betalen... maar het is wel klote


ach dat toeteren moet jij zien als waardering en vriendelijk terug zwaaien :lol:
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

02-02-2006 08:54

Kees,

Bij mij zijn vorig jaar twee beschikkingen vernietigd door het insturen van een standaard bezwaarschrift. Een keertje geflitst en een keer staande gehouden, beide keren tot 10 km/h te hard. De eerste keer had de politie te laat gereageerd op het overhandigen van de bewijslast aan justitie, de tweede keer heb ik niet de reden mogen vernemen van vernietiging.

Komt er wat mij betreft op neer dat de heren flitsers en aanhouders ook lang niet altijd de regeltjes volgen die daarvoor gelden. Is dat het geval dan ontkom je dus ook met een standaard bezwaarschrift aan het betalen van de boete.

Noem het burgerlijke ongehoorzaamheid, maar ik vind dat men zwaar is doorgeschoten met de flitsmafia...

Groeten,

Mark
Peter Schuurmans
Berichten: 111
Lid geworden op: 02-07-2003 02:00
Locatie: HAARLEM

02-02-2006 09:12

Ja, jammer maar helaas, je kan een bezwaarschrift indienen en het voor laten komen. Niet geschoten is altijd mis. ik schrijf altijd een bezwaarschrift om dat ik net als jij ook een beetje misselijk wordt van dit soort geldklopperij. Je mag dan je verhaal vertellen en als je mazzel hebt dan hoef je niks of minder te dokken. Het wordt volgens mijn ervaring nooit meer. Voordeel is dat de betaling weer een paar maanden wordt uitgesteld en je kan je verhaal ff kwijt.
En het kost hun ook geld want die rechters zitten er ook niet voor niks.
Als iedereen dit gaat doen wordt het daar lekker druk en stopt die onzin misschien een keer.
Ik heb er ook weer een binnen van de Oudeweg hier in Haarlem (industriegebied) op een zaterdagmiddag geflitst, geen kip op de weg, paar kilometertjes te hard heeft niets met de verkeersveiligheid te maken gewoon ff de staatskas spekken.

De mazzel!
Reinder van Lune

02-02-2006 09:31

Maffia
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

02-02-2006 18:19

Mark,

Ik vind het maar flauw dat jij bezwaar maakt, meen ik echt.
Je gokt op vormfouten etc terwijl jij de tijd die jij er in steekt net zo goed voor iets minder snel rijden kunt gebruiken. Resultaat voor jou nhil, resultaat voor mij als belasting betaler groot!

Doe jij kwaad met 10km te snel? .... ongeveer net zoveel als vissen met 3 hengels zonder de benodigde vergunning. De meesten onder ins zeggen dat je niet mag zeuren als je een bon krijgt voor vissen met meer ..... terwijl je dan wel onder een boete onderuit wilt komen waar je net zoveel, misschien wel meer, recht op hebt.

Iedereen meot het voor zich weten, maar ik vind het flauw, ik teken alleen bezwaar aan als ik denk dat de bon onterecht is. Is hij terecht (bij mij vaak het geval, ja ik ben een boef) dan betaal ik zonder morren. Ik kijk zelfs de agent niet scheef aan, hij doet ook alleen maar zijn werk.

Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

02-02-2006 18:39

Mark, is het zo dat je hoe dan ook eerst dient te betalen,daar je 1 e termijn anders verstrijkt? En tergelijkertijd je bezwaarschrift moet indienen?
Krijg je dan achteraf je geld terug gestort?
Just curious 8)
Hans
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

02-02-2006 18:51

Er staat idd altijd op dat je eerst moet betalen, en dan een bezwaarschrift kan indienen. Als je dus word "vrij gesproken" zal je ongetwijfeld je geld terug krijgen mét de wettelijke rente ?!
CarpeR Diem
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

02-02-2006 21:11

nu we toch met boete's bezig zijn even het volgende

ik reed op een weg binnen de bebouwde kom(70 km weg)
de weg is ongeveer 1.5 km lang met in het midden een rotonde
Ik reed in een cuore 0.8 liter 3 cill uit 1989(even voor het beeld)

ik word dus na de rotonde staande gehouden met het verhaal dat ik 100 km reed en dat ik de aandacht trok door mijn agresieve rijgedrag
Ik haalde welgeteld 1 auto in die 50 ofzo reed.

krijg dus het gele papiertje van deze agent en zie daar op staan

gemeten snelheid 100
na corr. 96
toegestane snelheid 93 km

4 weken later post van het cjib

gemeten snelheid 96
na corr 93
toegstane snelheid 70

heb ik hier een zaak of niet.

Ik reed te hard toen ik die auto inhaalde, daar kom ik niet onder uit.
maar in dat autotje van mij red ik op dat stukje weg idd net de 100 alleen kan ik dan nooit mee afremmen om de bocht te nemen en daar te stoppen waar de agent mij aan de kant zette.



even voor de overige boete rijders.
Altijd bezwaar aantekenen kan je in ieder geval nog 3 maandjes extra sparen om de bon te betalen
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

03-02-2006 06:38

Camiel,

Helaas valt dit niet onder de vormfouten die er voor zorgen dat jij onder de boete uit komt. Dit soort zaken hebben ze afgevangen door dit kennelijke fouten te noemen, 93 is een schrijffout omdat wij nergens in NL een max snelheid kennen van 93 km/uur.

Wel een knoeierd trouwens die agent, de correctie is altijd 3% met een minimum van 3 km/uur. Dus tot 100 km/uur is het altijd 3km en daarboven moeten we gaan rekenen.

Maar, hoe heeft meneer gemeten wat jou snelheid was? Als jij aangeeft dat jouw auto dit niet kan halen lijkt het mij een geschatte meting en daar zou ik wel bezwaar tegen maken. Deze agent kan nog niet eens 100-3 doen, en het vodje invulen is ook niet zijn sterkste kant. Waarom zouden wij dan vertrouwen op zijn schattingsvermogen?

Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

03-02-2006 07:18

Marc,

Gelukkig heeft ieder recht op zijn eigen mening. En net als wij ons aan de regeltjes moeten houden, moet oom agent dat ook. De enige manier voor mij om zeker te weten dat dat is gebeurd is door de officier van justitie dat te laten beoordelen.

Hans en Marco,

Nee, je hoeft niet eerst te betalen, mits je snel genoeg reageert. Je krijgt dan nog ruim voor het verstrijken van de termijn een ontvangstbevestiging van de officier waarin hij aangeeft je bezwaar in behandeling te nemen.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

03-02-2006 07:57

Marc,

Lees nog eens een keer goed, er staat nergens dat de max. snelheid daar 93 km/u was. Verder is het zo dat tot 100 km/u er altijd 3 km/u correctie af moet worden gehaald, en boven de 100 wordt dit 4, boven de 120, 5 enz.... Dat heeft te maken met de maximale afwijking die de geijkte apparatuur kan hebben. In dit geval heeft de verbalisant de correctie goed toegepast, maar de tikgeiten bij de administratie hebben waarschijnlijk ook nog eens een correctie toegepast. Heb je dan een zaak? Ik denk alleen een klein mazzeltje!

Als je dus een prent krijg van 103 km waar je 100 mocht dan ben je gemeten op 107 en op je teller rijd je in de meeste auto's dan boven de 110.

Zelf betaal ik ze gewoon altijd, ik heb nou eenmaal te hard gereden en dat mag niet. Stom stom stom, maar dan kost het me wat geld. Soort verkapte belasting voor mijn zware rechtervoet. :wink:
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

03-02-2006 09:03

Mark Noorman schreef:Marc,

Gelukkig heeft ieder recht op zijn eigen mening. En net als wij ons aan de regeltjes moeten houden, moet oom agent dat ook. De enige manier voor mij om zeker te weten dat dat is gebeurd is door de officier van justitie dat te laten beoordelen.

Groeten,

Mark


Mark,
slap excuus je wil gewoon onder de boete uit simpel en makkelijk. Of iemand daar het wel of niet mee eens is irrelevant.

groet,
P
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

03-02-2006 09:13

Peter,

Bedankt voor het bepalen van mijn mening. Zou er niet aan moeten denken om dat zelf te moeten doen.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

03-02-2006 11:28

He Jongens ga lekker fietsen..... :D
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

03-02-2006 12:09

zou ik wel willen maar dan moet ik voor mijn baas iedere dag een km of 400 gaan fietsen :o
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

03-02-2006 12:12

daggie geen pillen en knallen Camiel..... :D
Ivan Peeters
Berichten: 178
Lid geworden op: 01-05-2005 18:12
Locatie: Haarlem

03-02-2006 12:34

Mitz zei:

He Jongens ga lekker fietsen..... :D



Hey Mitz,

Is je brommer nog steeds kapot dan? :wink:

Mvg Ivan
Carpe diem...
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

03-02-2006 13:06

mitsz van der kamp schreef:He Jongens ga lekker fietsen..... :D


Licht is stuk :-?
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

03-02-2006 13:08

én fietsen is gevaarlijk !
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

03-02-2006 16:03

Kees Verheij schreef:Marc,

Lees nog eens een keer goed, er staat nergens dat de max. snelheid daar 93 km/u was. Verder is het zo dat tot 100 km/u er altijd 3 km/u correctie af moet worden gehaald, en boven de 100 wordt dit 4, boven de 120, 5 enz.... Dat heeft te maken met de maximale afwijking die de geijkte apparatuur kan hebben. In dit geval heeft de verbalisant de correctie goed toegepast, maar de tikgeiten bij de administratie hebben waarschijnlijk ook nog eens een correctie toegepast. Heb je dan een zaak? Ik denk alleen een klein mazzeltje!

Als je dus een prent krijg van 103 km waar je 100 mocht dan ben je gemeten op 107 en op je teller rijd je in de meeste auto's dan boven de 110.

Zelf betaal ik ze gewoon altijd, ik heb nou eenmaal te hard gereden en dat mag niet. Stom stom stom, maar dan kost het me wat geld. Soort verkapte belasting voor mijn zware rechtervoet. :wink:


Kees ....

Lees nog eens .... toegestane snelheid = 93 ......
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

03-02-2006 16:43

ik ben er inmiddels achter dat ik beter rijdt zonder pillen dan met pillen mitz

mischien een beetje hard maar voor de rest best netjes