Zinloos geweld aan de waterkant ??


Plaats reactie
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

29-10-2002 22:08

Mensen, ik probeer m,n stek meestal zo uit
uit te kiezen dat ik niet zo opval, maar opdat
kanaal waar het gebeurde lag een hotspot vlak
aan het fietspad, als een andere stek produc-
tief was geweest had ik die wel bevist, maar
op andere stekken kwamen we niet aan de bak,
ook anderen niet!
We hebben trouwens naar dat voorval geen last
meer gehad.
Misschien is een "alarm pistool" wat, maar ik
weet niet of dit onder de wapen wet valt, ik
denk het niet, maar weet het niet zeker!

gr. Benny
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

30-10-2002 01:46

Ik denk, als je bezoek krijgt, er altijd meerder mensen tegen je krijgt. Dan helpt een mes of backstick echt niet, een beetje overvaller heeft zelf ook wel een mes bij, of denk ik nu....??. Heel heel misschien pepperspray, of nog een zwaarder handmiddel .Maarja, das weer tegen de wet. En waar gaat het vissen nu naar toe.

MVG J0H@N

_________________
Denk goed denk hard maar denk vooral niet te veel.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Johan Scheepers op 2002-10-30 01:47 ]</font>
joep kanters
Berichten: 113
Lid geworden op: 10-08-2002 02:00
Locatie: Gemert

30-10-2002 08:45

ja precies johan waar gaat het vissen nu naar toe. Je mag toch eigenlijk zeker zelf wel uitmaken op welk stuk kanaal je wilt vissen het is toch belachelijk dat je rekening moet houden met personen die langs zouden kunnen lopen. En als het voortaan zo is dat ik een soort wapenarsenaal mee moet nemen naar de waterkant dan is de lol er snel af.
Maar als zelfs de politie niet eens komt wat moet je dan doen tegen dat soort klootzakken??????????
Betaalwateren, betaalwaterbeheerders en betaalwatervissers vormen een serieuze bedreiging voor de karpervisserij.
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

30-10-2002 08:51

Het is duidelijk te lezen dat we het recht in eigen hand willen nemen in zo'n situatie, maar let maar eens op het volgende:

"In een Albert-Heijn vestiging in A'dam probeert een man een gewapende overval te plegen, als het hem dit niet lukt rent hij weg, en gelukkig word hij gepakt door 2 werknemers, die geven hem een paar klappen zodat hij het wapen laat vallen en blijft liggen"

.. en nu worden beide werknemers aangeklaagd, triest is dat toch he ....

Mensen houdt hier rekening mee. Ook ik slaap altijd met een mes bij me, en een grote hamer en mijn vismaat heeft de cobrastick, maar denk eraan, jij bent kwetsbaar aan het water, als zij met meer zijn heb jij pech..

En de dader onthouden en 112 bellen heeft ook niet echt nut als je daar in de kreukels ligt.

mvg
stefan
joep kanters
Berichten: 113
Lid geworden op: 10-08-2002 02:00
Locatie: Gemert

30-10-2002 09:03

stefan

Jou voorbeeld van die AH is precieswat ik zocht. Je kunt jezelf wel gaan lopen verdedigen aan het water, maar als je iemand een paar klappen verkoopt klaagt hij je dalijk nog aan. En als je het dan ook nog doet met iets wat je ervoor mee hebt genomen dan heb je met een beetje pech zoals al eerder aangehaald ook nog voorbedachte raden aan je broek hangen.

Dus als je alles objectief bekijkt is het beste om op plaatsen waar je niet zeker van bent niet meer te gaan vissen. Maar het is toch belachelijk dat je je laat wegjagen door een aantal personen die nou zonodig stoer denken te zijn.
Ik denk dat ik binnekort eens met zo'n agent ga praten en dan zal ik hem eens vragen wat je wel en niet mag doen in zo'n situatie.
Jullie horen het nog wel. Maar opgeven is het laatste wat ik doe.
Betaalwateren, betaalwaterbeheerders en betaalwatervissers vormen een serieuze bedreiging voor de karpervisserij.
Ronald de Vries
Berichten: 269
Lid geworden op: 29-04-2002 02:00

30-10-2002 10:36

...
Laatst gewijzigd door Ronald de Vries op 14-10-2004 01:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Albert Reinders
Berichten: 126
Lid geworden op: 19-06-2002 02:00

30-10-2002 11:39

Stefan,

Dat van de Albert Heijn overval is een goed voorbeeld. De advocaat van die twee aangeklaagde AH-medewerkes was gister te gast bij Barend en Van Dorp. Het was een zeer lange discussie, maar waarop het op neer kwam: het is niet in de wet vastgelegd wat wel en wat niet mag, wel is het in de regel zo dat de rechter de aangeklaagden vaak niet vervolgt, maar zegt: joh, sla die overvaller de volgende keer wat minder hard.
Het is eigenlijk te zot voor woorden, maar om even op het onderwerp terug te komen: Je kunt beter voor eigen rechter spelen aan de waterkant en zoals als eerder gezegd, je kunt dit soort geweld beter voorkomen door ergens anders te gaan vissen.

Groeten,
Albert
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

30-10-2002 13:02

haloa.
wij hebben het gelukkig ook nooit meegemaakt,maar wij staan vaak met 3 bivvy's,
het valt ons wel vaak op dat er mensen zijn die met elkaar vissen dat ze met z'n allen in 1 tent zitten lang leve de lol.
dus alle spullen die verderop staan zijn onbeheerd,dus is ook al een makkelijke prooi.
verder als je in de tent zit/ligt en er is iemand op je spullen uit,kun je wel van alles naast je bed zetten,maar die vreemde is alert,en de visser vaak niet,dus de aanvaller is vaak al in het voordeel,en ook hebben ze zich vaak op de dag al voorbereid door te kijken wat er zit en met hoeveel,ook lijkt het vaak wel dat de jongeren eerder het gevaar lopen,en wees eerlijk als je een weeknd aan de waterkant zit heb je allemaal je slaap nodig,en al denk je ik slaap niet vast,maar in werkelijk heid zal het anders zijn,er zijn vele wilde verhalen van ik doe dit of dat,maar in werkelijk heid zijn de vissers vaak de verliezers door dat je overrommeld wordt.wij hopen er ook geen ervaring in te krijgen en zal ook echt niet weten hoe we zullen reageren dat zal per situatie verschillend zijn denk ik.
ik weet wel dat niet drnken en blowen aan de waterkant zijn voordelen kan hebben(mijn mening)met nuchtere groeten Franca.
joep kanters
Berichten: 113
Lid geworden op: 10-08-2002 02:00
Locatie: Gemert

30-10-2002 16:51

ook dat is zeker van belang franca
je zelf normaal gedragen en blowen moet je sowieso niet doen maar als je toch wilt dan in ieder geval niet aan de waterkant.
En ik vind dat je met je maten tijdens het vissen best een potje bier mag pakken voor de gezelligheid maar weet wel je eigen maat te houden.
Maar ook datgene wat jij zegt over het overompelingseffect is zeer zeker waar. Ik had in mijn situatie toen geen enkel "gevecht" verwacht en dit overompelingseffect komt ook doordat jezelf geen enkele aanleiding hebt gegeven.
Maar ik ben nu voortaan wel extra alert en let scherp op groepen of groepjes jongeren die langs komen en zodra ik ze niet ken praat ik er ook niet tegen.
Maar toch is ook dit niet de oplossing.
Maar zou het in Nederland niet onderhand duidelijk moeten zijn dat je met je poten van iemand of iemands spullen af moet blijven als er geen aanleiding is. Elk voorbeeld van zinloos geweld is er naar mijn mening 1 teveel dus dit MOET opgelost worden

MVG Joep
Betaalwateren, betaalwaterbeheerders en betaalwatervissers vormen een serieuze bedreiging voor de karpervisserij.
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

30-10-2002 16:56

Joep,

Op zich is het helemaal niet erg om een paar
flesjes bier aan het water op te drinken, maar
het moet geen zuipfestein worden, want we zit-
ten ten slotte nog wel te vissen, dus als ik
wil zuipen doe ik dat niet aan de waterkant,
maar thuis of in het cave!

gr. Benny
joep kanters
Berichten: 113
Lid geworden op: 10-08-2002 02:00
Locatie: Gemert

30-10-2002 17:01

ja dat bedoelde ik dus ook
ow ow ow wat zit karpervissers toch vaak op dezelfde golflente :wink:

MVG Joep
Betaalwateren, betaalwaterbeheerders en betaalwatervissers vormen een serieuze bedreiging voor de karpervisserij.
peter m hoogeveen
Berichten: 221
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

30-10-2002 17:42

Even voor de duidelijkheid: die AH-medewerkers worden voorgeleid omdat ze de 'kasgraaier', terwijl hij al geboeid op de grond lang, omringd door agenten, nog een paar trappen na gaven.
Als iemand ligt te snurken in zijn bivvy, en zijn hengels zijn uitgegooid, is er een kans dat een dief zijn slag slaat en de hengels van de rodpod jat.
Of je vist, of je slaapt; allebei tegelijk is niet erg ethisch.

Mvg,


Peter
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

30-10-2002 18:41

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: luuk schenkelaars op 2002-10-30 20:12 ]</font>
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

30-10-2002 18:42

waarom blijven jullie over die AH zeuren. Het is gezoon triest. Dat weten we eindelijk wel!!
Ik dacht dat deze topic over zinloos geweld ging, niet over hoe je het moet oplossen en over andere voorbeelden die niets met karpervissen hebben te maken. Ik zou wel eens willen weten of er andere mensen zijn die zoiets hebben meegemaakt. (of hebben gedaan :evil:)

groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

30-10-2002 19:01

Luuk

Jij vraagt of er andere mensen zijn die in aanraken zijn gekomen met zinloos geweld. Ik kan wel zeggen dat ik er wekelijks mee te maken heb.

Het is gewoon diep triest dat dit gebeurd! Als je dan hier sommige antwoorden lees, ze doen gewoon precies het zelfde. Knuppels, traangas e.d. mee nemen naar het vissen. Waar valt dat onder denk je. Er zijn zat cursussen en opleidingen die je kunnen leren hoe je moet omgaan met dergelijke zaken. Ook kun je aan zelfverdedigingssporten gaan doen. Een beetje meer gaan verdiepen in rechten zodat je weet hoever je onder bepaalde omstandigheden kunt gaan. Wat hier in deze discussie vaak als oplossing wordt gegeven is geweld met geweld bestrijden, dit vind ik geen stijl! En al helemaal geen oplossing.

Bart
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

30-10-2002 19:56

Mischien stijlloos, maar wel het enige redmiddel dat je op dat moment uit de situatie helpt.
Je kan op een zelfverdedegingssport gaan, maar om dat nou alleen te moeten doen om jezelf uit bepaalde situaties te halen als je ana het vissen bent ?
Nee ik denk het niet, de daders moeten veel harder aangepakt worden.

Het is toch gewoonweg "van de pot gerukt" (en dan houd ik het nog netjes) om zomaar iemand in elkaar tegaan slaan, dan wel niet met of zonder voorwerpen.
Hoe haal je het in je hoofd om zomaar iemand z'n leven te gaan vergallen, om zelf een lolletje te hebben.
Zodat je stoer kan doen tegenover je vrienden ? Zodat je status krijgt ? zodat je stoer Bent ? Zodat een meisje je leuk vind ?
Zulk soort redenen denk ik er achter, maar sorry, als je zoiets zelf ooit gedaan heb, ben je gewoon wel een Stakker van de Hoogste Orde.

Iedereen heeft wel eens ruzie, iedereen heeft wel iemand geslagen.
Maar dat is heel wat anders dan zomaar met een groepje iemand in elkaar slaan, die ergens zit te vissen. (*en ookal zit je niet te vissen, dan meot je nog veilig over straat kunnen lopen!)
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

30-10-2002 23:30

Pepperspray is een verboden wapen, de enige in nederland die dit mag bezitten is de politie. Boetes op enkel en alleen het bezit zijn schrikbarend hoog.

Dirk, je weet duidelijk niet waar je het over hebt. die pray kan je niet imuum voor worden, je bent het of je bent het niet.
Het is ongeveer het meest effectieve wapen wat de nederlandse politie ooit in handen gehad heeft en absoluut levensgevaarlijk bij onjuist gebruik of geen nazorg. En dienterverstande nemend dat je bij de geringste onzorgvuldigheid zelf besmet kan raken met dat spul... en dan?????

Lijkt me ook niet echt ideaal, als je iemand die je lastig valt aan het water bespuit en dat hij dan 1 uur lang schreeuwt van de pijn naast je stek. en al je spullen omver loopt. of erger, verdrinkt omdat hij in het water lazert. Trekt wel wat aandacht denk ik zo.


Nu wil ik wel even iedereen op het hart drukken dat geweld met geweld bestrijden niet de oplossing is, hiermee wordt het alleen maar erger.
Ik zeg hiermee dus niet dat je je maar moet laten slaan of zo maar houd wel ff in de gaten dat je niet iemand totall loss kan slaan omdat hij je uitschold of je een zetje gaf. Ik noem maar even iets.

Benny, een alarmpistool is ook niet echt verstandig, wat denk je zelf.... Als je iemand er mee bedreigd (ook uit noodweer)word het namelijk wel degelijk gezien als een verboden wapen.

Ik sluit me verder volledig bij (coll?)Bart aan.

Met ooit besprayde groet, Bob
p.s. Je wenst het je ergste vijand nog niet toe.
_________________
Als ze me missen dan ben ik vissen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bob van Biemen op 2002-10-30 23:47 ]</font>
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

31-10-2002 02:03

Beste Bart,

Ik kan wel 10 verschillende verdedigingssporten beoefenen. Mocht "mijn" overvaller toevallig, in de worstelling met zijn neus tegen mijn vuist aan lopen, wat dan?

Menig rechter zal juist door mijn toch vaak agresief klinkende hobby(verdedigingssport/niet karpervissen :smile: ), hier juist de nadruk op leggen.

Als ik dus mijn familie/huis/eigendommen enz. wil beschermen dan moet ik dus aan die wel of niet gewapende overvaller(s) vragen of hij/zij aub. mijn eigendommen met rust wil laten en even wil wachten tot de Politie arriveerd. Yes, Right!

Ik denk/weet dat als zo iemand mijn familie/vrouw/kinderen/vrienden bedreigd ik ook het recht in eigen hand zou nemen.
Die gebroken neus zou dus ook bij mijn belager (per ongeluk uiteraard) kunnen onstaan.
De straf die in Nederland hier op staat loopt op tot 6 jaar hechtenis!!

Een aantal jaren geleden was hier ook al zo'n voorbeeld van de ex-bokser(ik weet dat boksen geen verdedegingsport is) Smulders die een inbreker uit zijn moeders huis verwijderde. Ook bij deze uitspraak werd de nadruk gelegd op de hobby van de "verdachte" en werd hij veroordeeld tot celstraf.

Met verdachte bedoel ik vreemd genoeg Dhr. Smulders en niet de inbreker...fijne grondwet hier in Nederland.(Dat fast-Eddy nog andere Hobby's had staat lost van deze uitspraak).

Ik mag aannemen dat de grondwet/strafrecht geschapen is om de "goede" burgers te beschermen en niet de criminelen.
Anders kunnen ze het aanhoudingsrecht van elke burger ons maar beter weer afnemen...

Hulde trouwens voor Prins Bernard over zijn uitspraken in de AH-zaak. Of de vroegere RVD hier blij mee is.... :smile: :smile:

Met wapenloze groet, MB
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

01-11-2002 17:05

Het is en blijft moeilijk om over deze situaties uitspraken te doen. Wat Michael zegt, tijdens een worsteling een klap uitdelen is niet strafbaar. Je vege lijf komt op dat moment in gevaar dus mag je jezelf verdedigen. Wederom geldt dit dan op een proportionele wijze.

Groet Bart
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

01-11-2002 17:42

Ik slaap altijd met een massieve paraplubuis naast me, ideaal om mensen van je af te houden. En aangezien het tot de visuitrusting behoort valt voorbedachte rade niet te bewijzen.

MIJN spullen zijn heilig voor me, daar heb IK lang voor moeten werken, geen enkele klaploper die met zijn tengels daar aan komt (of aan mij).

Groet,Kiron
joep kanters
Berichten: 113
Lid geworden op: 10-08-2002 02:00
Locatie: Gemert

01-11-2002 18:10

Kiron

Maar jij bent natuurlijk ook een echte "rel-jood" of nie dan ;-)
Nee maar ik denk da ze bij mij volgende keer ook met een backstick of iets dergelijks een ram voor zijn harses krijgen

MVG Joep
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

01-11-2002 18:14

Op 2002-10-30 17:42, schreef peter m hoogeveen:

Of je vist, of je slaapt; allebei tegelijk is niet erg ethisch.



Dit is misschien een beetje off-topic, maar waar dit op slaat begrijp ik niet goed.

Over de rest heb ik zo mijn eigen mening. Ik ben slim genoeg om me niet te laten kloten voor één of andere rechtbank, maar ik denk dat wanneer er echt iets gebeurd, ik me bij Kiron zal aansluiten. Ik heb nl. ook hard moeten werken voor mijn spullen, en als een of andere loser zich een beetje interessant wil maken, klop ik waarschijnlijk tot hij uit meerdere lichaamsopeningen bloed. De macht van het moment, als je wordt bedreigd. Tis misschien niet de beste oplossing, maar nood breekt wet, soms moet je het recht in eigen handen nemen, want 't zijn altijd de "goeden" die bezeikt worden...

Mark
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

01-11-2002 18:44

Joep,

Dat was mijn hobby voordat ik ging vissen, ben nu "volwassen" geworden :grin:

Maar die periode heeft wel voor veel leerzame ervaringen gezorgd.

Gr. Kiron
HansPeter van Ee

01-11-2002 19:15

Kiron

Een Gouwenaar die voor Ajax is, typisch. Mijn hele familie komt uit de regio bij jouw vandaan, en stuk voor stuk zijn het fans van die naar rotte vis-stinkende loosers uit dat gehucht boven Pernis :smile:

met amsterdamse groeten

HPE
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

01-11-2002 19:33

Haha, heb je helemaal gelijk in Hans Peter, heb er vaak last van gehad. Gouda is echt een kakkerlakkenbolwerk. Zelf woon ik in Waddinxveen, dat ligt direct naast Gouda.

Groet,
Kiron
Vak 127 rulez