la seine

Plaats reactie
marco pluijmackers
Berichten: 13
Lid geworden op: 29-01-2006 12:51
Locatie: limburg heerlen

29-01-2006 13:05

hoi hoi
ik wou dit jaar een sessie houden op de rivier de seine
wie kan mij hier wat informatie geven over nachtvissstekken ik heb op internet al vanalles opgezocht maar vind geen kaart ervan ofzo
wie kan mij hieraan helpen
mvg marco
Laatst gewijzigd door marco pluijmackers op 30-01-2006 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
weet je wat het is
meer water als vis
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

29-01-2006 16:43

http://www.mappy.nl

Via die site kan je een route plannen naar de Seine. Je kan inzoomen uitzoomen.
Voor nachtvis zone's kan je geloof ik het boekje van Aart Lokhorst gebruiken "nachtvissen in Frankrijk".


Groetjes,


Ruud
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

29-01-2006 17:13

Marco, de site van de federaties Région Parisienne doe het momenteel niet. Normaal te bekijken via http://www.unpf.fr daar continuer aanklikken en daarna rechts departement 75 aanklikken. Onderaan deze bladzijde kun je normaliter hun site aanklikken.
Tussen Bray-sur-Seine en Montereau zijn aardig wat nachtviszones op de Seine te vinden. In Bray-sur-Seine zit ook een VVV kantoor (Office de Tourisme), daar kunnen ze je ook wel verder helpen.
marco pluijmackers
Berichten: 13
Lid geworden op: 29-01-2006 12:51
Locatie: limburg heerlen

29-01-2006 20:02

hoi hoi
ok bedankt ik zal het boekje nachtvissen in frankrijk kopen is toch handig
de site van http://www.unpf.fr kon ik maar het is moeilijk te lezen als je frans nog niet zo goed is ik heb hier ook een site die misschien handig is voor andere collega karpervissers http://www.viamichelin.co.uk/viamicheli ... mePage.htm
hier kun je ook goed inzomen op het gedeelte wat je wilt vissen het is ongeveer hetzelfde als http://www.mappy.nl en je vind alles bijna erop
mvg marco
weet je wat het is
meer water als vis
martijn boer

29-01-2006 23:46

Beste Marco,

wij vissen al jaren op de seine en vissen nooit op de nachtviszones en hebben nog nooit last gehad met de garde de pech.

wij vissen veel in en om parijs, wel kregen we regelmatig bezoek van de gendarmes en douniers(drug opsporings beambtes) een kopje koffie en een peukje later en ze waren alweer weg.
Misschien geldt dit alleen in en om parijs maar ze maken zich daar niet echt druk om het nachtvissen. Als wij verder buiten de stad vissen parkeren wij de auto vaak in een woonwijk of vlakbijliggend dorp. Het is slim om een klein klapfietsje mee te nemen ivm dit parkeren. Ook is het slim om een stek te zoeken met de boot(dieptemeter) en van de weg af(overkant). Als ze niet bij je kunnen komen met de auto komen ze niet!!

Nachtvissen in frankrijk word elk jaar meer geaccepteerd(gedoogd) behalve in een paar beruchte departementen zoals de Aube.

Als je toch een boekje wil kopen koop dan de michelin atlas van frankrijk dat is in iedergeval geen geldverspilling.

Als je nog meer vragen hebt over het vissen op de rivier of op de seine stuur dan een pbje

Groeten Martijn en Koos
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

30-01-2006 00:17

Martijn,

jij durft. Stel dat deze jongen de eerste keer naar je zou luisteren en wel problemen krijgt? Nachtvissen is toegestaan binnen de nachtvis locaties. Wat een ieder daar mee doet moet hij/zij voor zichzelf weten. Ik zou echter nooit zeggen dat je er gewoon lak aan moet hebben...

Frank
martijn boer

30-01-2006 00:44

Ik heb nooit gezegd dat hij er lak aan moet hebben, maar mijn ervaring is dat de Fransen zelf niet eens weten waar de nachtviszones beginnen of ophouden en of de desbetreffende nachtviszone nog open is of alweer gesloten. Daarbij komt nog dat de nachtviszones niet gekozen worden ivm goeie stekken maar met makkelijke bereikbaarheid voor de garde de peche. 9 van de 10 keer zijn de nachtviszones nl compleet waardeloos.

Ik snap dat illigaal nachtvissen een risico is maar wil je op de Franse rivieren een beetje goed scoren(wat bij tijden al moeilijk genoeg is) dan moet je de stekken kiezen op visbaarheid en niet of je er mag nachtvissen of niet. Je kunt ook alleen vissen wanneer je wakker bent bijv. want overdag is vaak zelfs beter dan s'nachts op onze stekken op de seine (vooral in de ochtend en de eerste uren van het donker).

Maar als je het mij vraagt raad ik iedereen aan om lekker te gaan vissen op de legale zones dan blijft het lekker rustig op de goeie stekken.

Het is natuurlijk iedereens eigen keus. Wij willen Marco alleen een beetje op weg helpen. Voor welke optie hij dan ook kiest.

De eerste keer op een nieuwe rivier is altijd even kijken hoe het loopt. Terugkomen zonder vis motiveert natuurlijk niet iedereen om nogmaals terug te keren. Een beetje de Franse taal beheersen helpt natuurlijk ook.
Zelf hebben wij een keer mogen ervaren dat wij de Burgermeester van een lokaal dorp op bezoek gehad met de vraag wat wij allemaal aan het doen waren. Hij was blij te zien dat wij er geen zooitje van maakten, zoals de hangjeugd uit de buurt en zelfs de vangst van een dikke vis van dichtbij meegemaakt, waarop hij ons spontaan vrijstelling, schriftelijk, gaf voor het nachtvissen op het desbetreffende stuk rivier. Het kan dus ook op die manier.
Zorg er bijvoorbeeld voor dat je altijd de koffie, of iets sterkers, klaar hebt staan. Je bent per slot van rekening te gast.

Wij hebben al een 40tal sessies gedaan op de Seine en andere rivieren en wij zijn nog nooit bekeurd.

Groeten van Martijn en Koos.
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

30-01-2006 00:46

Klopt Frank, maar het verhaal wat hij verteld is wel degelijk op een waarheid berust! Ikzelf heb ook zeer regelmatig aan de Seine gevist en echt NOOIT ook maar iemand van welke overheids instantie dan ook gezien. Er zin zoveel stukken die in totale rust verkeren. Echt heerlijk in alle rust zitten vissen. Nachtvissen geen probleem.

Maargoed het kan op andere plekken zomaar anders zijn, ook aan de Seine natuurlijk.

succes iig.
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

30-01-2006 08:27

Martijn, Koos en Lexus,

ik ben vorig jaar zelf begonnen met het vissen op de seine en weet ook zeker wel dat hetgeen jullie schrijven geen uitzondering is.

Echter, ik persoonlijk zou het lullig vinden als iemand wie ik een tip geef vervolgens de groots mogelijke problemen achter zich aankrijgt door die tip.
Vandaar de "voorzorgsmaatregel"

In ieder geval is er nu wel meer informatie beschikbaar over hetgeen ;)

Mvg,
Frank Avezaat
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

30-01-2006 09:37

Martijn, de Gendarmes en douaniers weten eigenlijk niks van vissen af en dus ook niets of bijna niets van nachtviszones. Als echter de Gardes Pêche komen controleren (en dat gebeurt soms ECHT) dan ben je de pineut, en zonder pardon!
Die burgemeester kan trouwens helemaal geen ontheffing geven (die weet er dus klaarblijkelijk ook niks vanaf). Ontheffing/toestemming voor het instellen van nachtviszones MOET vooraf door de visrechthebbende worden aangevraagd bij de Préfecture en dat is de enige instantie die wettelijk ontheffing kan verlenen.
Mooi dat jullie het altijd getroffen hebben, is echter geen enkele garantie voor de volgende keer...
Laatst gewijzigd door Aart Lokhorst op 30-01-2006 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
marco pluijmackers
Berichten: 13
Lid geworden op: 29-01-2006 12:51
Locatie: limburg heerlen

30-01-2006 11:49

hoi hoi
ik zal eens een lang wekend vrij nemen en dan rij ik af naar de seine en zoek me daar een paar leuke stekjes op is denk het het makkelijkste . ik vis nu al zo,n 10 jaar in frankrijk en weet heel goed dat de garde de peche soms heel lastig kan zijn als je niet aan de regels houdt. maar ik probeer het liever op de legale nachtvisstekken . ik ben in ieder geval al een beetje wijzer geworden over de seine.
mvg marco
weet je wat het is
meer water als vis
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

30-01-2006 21:06

Marco, verander de 'kop' van deze topic dan ook s.v.p. even in La Seine i.p.v. Le Seine...
martijn boer

30-01-2006 22:13

Beste Aart,

Verander bergemeester even in burgemeester s.v.p.

B.v.d,


Martijn
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

30-01-2006 22:22

:-?



Groetjes,


Ruud
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

30-01-2006 23:38

Sorry voor het typfoutje Martijn, is gewijzigd.
martijn boer

30-01-2006 23:59

Ok dan, Aart. We hebben een serieuze conversatie. Gaan we toch niet letten op een paar spelfoutjes. Niet iedereen is de Franse taal machtig.
De Nederlandse taal is al moeilijk genoeg.

Met vriendelijke groeten,


Martijn en Koos.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

05-09-2022 22:39

Iemand recent nog op de Seine gevist?
Let op slagboom !
Plaats reactie